Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 İŞLETMELER REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAMAK VE PERFORMANSLARINI İYİLEŞTİRMEK İÇİN ENFORMASYON SİSTEMLERİNE GEREKSİNİM DUYMAKTADIR.  ENFORMASYON SİSTEMLERİ,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " İŞLETMELER REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAMAK VE PERFORMANSLARINI İYİLEŞTİRMEK İÇİN ENFORMASYON SİSTEMLERİNE GEREKSİNİM DUYMAKTADIR.  ENFORMASYON SİSTEMLERİ,"— Sunum transkripti:

1  İŞLETMELER REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAMAK VE PERFORMANSLARINI İYİLEŞTİRMEK İÇİN ENFORMASYON SİSTEMLERİNE GEREKSİNİM DUYMAKTADIR.  ENFORMASYON SİSTEMLERİ, İŞLETMELERİN YENİLİK GETİRME VE BUNLARI BAŞARMADAKİ YETENEKLERİNDE FARK YARATMAKTA VE KAZANÇLARINI BÜYÜTMEKTEDİR.  GÜNÜMÜZDE İŞLETMELER SÜREÇLERİNİ İYİLEŞTİRMEK İÇİN YENİ TEKNOLOJİLERİ NASIL KULLANACAĞINI ÖĞRENMİŞLERDİR. BÖLÜM 2- KÜRESEL E-İŞ VE İŞBİRLİĞİ

2 2.1. İŞ SÜREÇLERİ VE ENFORMASYON SİSTEMLERİ  İŞLETMELER; FAALİYETLERİNİ SÜRDÜREBİLMEK İÇİN TEDARİKÇİLER, MÜŞTERİLER, ÇALIŞANLAR, FATURALAR/ÖDEMELER, ÜRÜN/HİZMETLER İLE UĞRAŞMAK ZORUNDADIR.  İŞLETMELER, PERFORMANSLARINI ARTIRMAK VE SÜREÇLERİNİ ETKİLİ BİR ŞEKİLDE YÜRÜTEBİLMEK İÇİN FAALİYETLERİNDE ENFORMASYONU KULLANAN İŞLERİNİ DÜZENLEMELİDİR.  ENFORMASYON SİSTEMLERİ, İŞLETMELERİN BÜTÜN ENFORMASYONLARINI YÖNETEBİLMELERİNİ, SAĞLIKLI KARARLAR ALABİLMELERİNİ VE İŞ SÜREÇLERİNDEKİ UYGULAMALARI GELİŞTİREBİLMELERİNİ MÜMKÜN KILMAKTADIR.

3 İŞ SÜREÇLERİ  İŞ SÜREÇLERİ ÜRÜN YADA HİZMET ÜRETMEK İÇİN GEREKLİ OLAN FAALİYETLERİN BİR DERLEMESİDİR.  BU FAALİYETLER, İŞ SÜREÇLERİNE KATILANLAR ARASINDAKİ MATERYAL, ENFORMASYON VE BİLGİ AKIŞIYLA DESTEKLENMEKTEDİR.  İŞ SÜREÇLERİ AYNI ZAMANDA, ÖRGÜTLERİN İŞ, ENFORMASYON VE BİLGİYİ KOORDİNE ETTİĞİ ÖZGÜN YOLLAR VE İŞLERİ KOORDİNE ETMEK İÇİN YÖNETİMİN SEÇTİĞİ YÖNETSEL YOLLARDIR.

4 BİR İŞLETMENİN PERFORMANSI, BÜYÜK ÖLÇÜDE O İŞLETMENİN İŞ SÜREÇLERİNİ NE KADAR İYİ TASARLADIĞINA VE KOORDİNE ETTİĞİNE BAĞLIDIR.  YENİ BİR ÜRÜN MODELİ TASARLAMAK, ÜRETMEK, BİTEN ÜRÜN VE TASARIMI YENİDEN GÖZDEN GEÇİRMEK, ÜRETİM SÜRECİNİN SORUMLULUKLARINDAN SADECE BİR KAÇIDIR.  SATIŞ VE PAZARLAMA BİRİMİ MÜŞTERİLERİ TANIMAKTAN, İNSAN KAYNAKLARI BİRİMİ DE ÇALIŞANLARI İSTİHDAM ETMEKTEN SORUMLUDUR. TABLO 2-1 FAALİYET ALANLARININ HER BİRİ İÇİN BAZI KARAKTERİSTİK İŞ SÜREÇLERİNİ TANIMLAMAKTADIR.

5  BASİT BİR SÜREÇ OLARAK GÖZÜKEN BİR SİPARİŞİN TAMAMLANMASI, UYGULAMADA İŞLETMEDEKİ BÖLÜMLERİN YAKIN KOORDİNASYONUNU GEREKTİREN ÇOK KARMAŞIK BİR DİZİ İŞ SÜREÇLERİNE DÖNÜŞMEKTEDİR.  BÜTÜN BU ADIMLARIN ETKİLİ ŞEKİLDE YAPILMASI ÇOK FAZLA ENFORMASYONU GEREKTİRMEKTEDİR.  İŞLETMENİN İÇİNDE BİR KARAR ORGANINDAN DİĞERİNE, SEVKİYAT İŞLETMESİ GİBİ İŞ ORTAKLARIYLA VE MÜŞTERİYLE GEREKLİ ENFORMASYON AKIŞI HIZLA SAĞLANMALIDIR.  BİLGİSAYAR TEMELLİ ENFORMASYON SİSTEMLERİ BUNU MÜMKÜN KILMAKTADIR.

6 ENFORMASYON TEKNOLOJİSİ İŞ SÜREÇLERİNİ NASIL GELİŞTİRMEKTEDİR?  ESKİDEN ELLE YAPILAN İŞ SÜREÇLERİNDEKİ ÇOĞU ADIM, ENFORMASYON SİSTEMLERİ SAYESİNDE OTOMATİK OLARAK YAPILMAKTADIR.  ENFORMASYON TEKNOLOJİLERİ, BİR İŞLETMENİN ÇALIŞMA ŞEKLİNİ DEĞİŞTİRMEKTE VE YENİ İŞ MODELLERİNİ DESTEKLEMEKTEDİR.  İŞ SÜREÇLERİNE DİKKAT ETMEK OLDUKÇA ÖNEMLİDİR. İŞ SÜREÇLERİNİ İRDELEYEREK BİR İŞİN ASLINDA NASIL İŞLEDİĞİNE DAİR ÇOK NET BİR FİKİR KAZANILABİLİR.  İŞ SÜREÇLERİNİ ANALİZ EDEREK, İŞİ DAHA ETKİLİ VE VERİMLİ YAPMAK İÇİN İŞ SÜREÇLERİNİ GELİŞTİREREK İŞİ NASIL DEĞİŞTİREBİLECEĞİNİZİ ANLARSINIZ.

7 2.2. ENFORMASYON SİSTEMLERİNİN TÜRLERİ  BİR ÖRGÜTTE FARKLI İLGİLER, UZMANLAR VE SEVİYELER OLDUĞU İÇİN FARKLI SİSTEMLER VARDIR.  BİR ÖRGÜTÜN İHTİYAÇ DUYDUĞU BÜTÜN ENFORMASYONU TEK BİR SİSTEM SAĞLAYAMAZ.  BİR İŞLETMENİN TEMEL İŞLEVLERİNİN HER BİRİ İÇİN SÜREÇLERİ DESTEKLEYEN SİSTEMLERİ VARDIR: PAZARLAMA, İMALAT, FİNANS, MUHASEBE VE İNSAN KAYNAKLARI SİSTEMLERİ.  İŞLETMEYİ YÜRÜTMEDE ALINMASI GEREKEN KARARLARI DESTEKLEMEK İÇİN ALT, ORTA VE ÜST DÜZEY YÖNETİMİN HER BİRİ SİSTEMLER KULLANIR.

8 FARKLI YÖNETİM DÜZEYLERİNDE SİSTEMLER  BİR İŞLETME, FARKLI YÖNETİM GRUPLARINI VE DÜZEYLERİNİ DESTEKLEMEK İÇİN SİSTEMLERE SAHİPTİR.  BU SİSTEMLER İŞLEM İŞLEME SİSTEMLERİNİ, YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİNİ, KARAR DESTEK SİSTEMLERİNİ VE İŞ ZEKÂSI SİSTEMLERİNİ İÇERMEKTEDİR.

9 İŞLEM İŞLEME SİSTEMLERİ  ALT DÜZEY YÖNETİCİLERİN BASİT BAŞLANGIÇ FAALİYETLERİNİN, ÖRGÜTÜN İŞLEMLERİNİN KAYDINI TUTAN SİSTEMLERE İHTİYACI VARDIR. İŞLEM İŞLEME SİSTEMLERİ (HİT-TPS: TRANSACTİON PROCESSİNG SYSTEMS).  BİR İŞLEM İŞLEME SİSTEMİ, GÜNLÜK RUTİN HAREKETLERİ KAYDEDEN VE YERİNE GETİREN BİLGİSAYARLI BİR SİSTEMDİR.  BU DÜZEYDEKİ SİSTEMLERİN TEMEL AMACI, GÜNLÜK SORULARI CEVAPLAMAK VE ÖRGÜTTEKİ HAREKETLERİN AKIŞINI İZLEMEKTİR. ENFORMASYON GENEL OLARAK MEVCUT, GÜNCEL VE DOĞRU OLMALIDIR.  FAALİYET DÜZEYİNDE GÖREVLER, KAYNAKLAR VE HEDEFLER ÖNCEDEN TANIMLANIR VE YAPILANDIRILIR.  YÖNETİCİLERİN İŞLETME İÇİ İŞLEMLERİN DURUMUNU VE İŞLETMENİN DIŞ ÇEVRESİYLE İLİŞKİLERİNİ GÖZLEMEK İÇİN İŞLEM İŞLEME SİSTEMİNE İHTİYAÇLARI VARDIR.  İŞLEM İŞLEME SİSTEMLERİ, DİĞER SİSTEMLER VE İŞ FONKSİYONLARI İÇİN ENFORMASYONUN TEMEL ÜRETİCİSİDİR. MAAŞ/BORDRO SİSTEMİ, İŞLETMENİN BÜYÜK MUHASEBE DEFTER SİSTEMİNE VERİ SAĞLAMAKTADIR.

10 KARAR DESTEĞİ İÇİN İŞ ZEKÂSI SİSTEMLERİ  ORTA DÜZEY YÖNETİM; GÖZLEM, KONTROL ETME, KARAR VERME VE YÖNETİM FAALİYETLERİNE YARDIM İÇİN SİSTEMLERE İHTİYAÇ DUYMAKTADIR.  YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ (YBS) TERİMİ ORTA DÜZEY YÖNETİME HİZMET EDEN ENFORMASYON SİSTEMLERİNİN ÖZEL BİR BÖLÜMÜNÜ DÜZENLEMEKTEDİR.  YBS, İŞLEM İŞLEME SİSTEMLERİ TARAFINDAN SAĞLANAN VERİYİ KULLANARAK İŞLETMENİN ANA GÖREVLERİNİ RAPOR ETMEKTE VE ÖZETLEMEKTEDİR.

11 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ;  TEMEL OLARAK HAFTALIK, AYLIK VE YILLIK SONUÇLARLA İLGİLİ OLARAK YÖNETİCİLERE HİZMET EDER,  ÖNCEDEN BELİRTİLMİŞ OLAN RUTİN SORULARA GENEL ANLAMDA ÖNCEDEN TANIMLANMIŞ BİR PROSEDÜRE GÖRE CEVAP SAĞLAR,  BU SİSTEMLER GENEL OLARAK ESNEK DEĞİLDİR,  ÇOK AZ ÇÖZÜMLEME YETENEĞİNE SAHİPTİR,  ÇOĞU YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ, KARMAŞIK MATEMATİK MODELLER YADA İSTATİSTİK TEKNİKLER YERİNE KARŞILAŞTIRMA YADA ÖZETLEME GİBİ BASİT RUTİNLERİ KULLANMAKTADIR.

12 KARAR DESTEK SİSTEMLERİ (KDS)  RUTİN OLMAYAN KARAR VERME SÜREÇLERİNİ DAHA FAZLA DESTEKLER.  KARAR DESTEK SİSTEMLERİ; ÇÖZÜM İÇİN GEREKEN PROSEDÜRÜN ÖNCEDEN TANIMLANAMADIĞI, HIZLA DEĞİŞEN VE EŞSİZ PROBLEMLERE ODAKLANIR.  EĞER BİR FABRİKANIN PLANI 6 AY ERTELENSEYDİ, YATIRIMLARDA İŞLETMEYE GERİ DÖNÜŞÜ NE OLURDU?  SİSTEM; ENFORMASYONA ULAŞMAK VE VERİYE GİRMEK İÇİN KULLANICILARA KOLAYLIK SAĞLAYAN BİR MENÜ SAĞLAYARAK KİŞİSEL MASAÜSTÜ BİLGİSAYARDA ÇALIŞMAKTADIR.

13 İŞ ZEKASI  YÖNETİCİLERE VE DİĞER KURUM KULLANICILARINA DAHA FAZLA ENFORMASYONLA KARAR ALMALARI İÇİN YARDIMCI OLMAK ADINA VERİYE ERİŞİMİ SAĞLAYAN, ANALİZ EDEN VE DÜZENLEYEN YAZILIM ARAÇLARI VE VERİ TABANI İÇİN KULLANILAN BİR TERİMDİR.  İŞ ZEKASI UYGULAMALARI SADECE ORTA DÜZEY YÖNETİCİLER İLE SINIRLI DEĞİLDİR.  İŞ ZEKASI, ÜST YÖNETİM SİSTEMLERİNİ DE İÇEREN ÖRGÜTÜN BÜTÜN DÜZEYLERİNDE BULUNABİLİR.

14 ÜST DÜZEY YÖNETİM DESTEK SİSTEMLERİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİLERİN HEM İŞLETME İÇİNDE HEM DE DIŞ ÇEVREDE UZUN DÖNEM EĞİLİMLERİ VE STRATEJİK KONULARI YÖNLENDİREN SİSTEMLERE İHTİYACI VARDIR.  ÜST DÜZEY YÖNETİM DESTEK SİSTEMLERİ, KARAR ALMADA ÜST DÜZEY YÖNETİCİLERE YARDIM ETMEKTEDİR.  ÜST DÜZEY YÖNETİM DESTEK SİSTEMLERİ YARGILAMA, DEĞERLENDİRME VE ÖNGÖRÜ GEREKTİREN RUTİN OLMAYAN KARARLARA YÖNLENMEKTEDİR.  ÜST DÜZEY YÖNETİM DESTEK SİSTEMLERİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİLERE KULLANMASI İÇİN PEK ÇOK KAYNAKTAN VERİ VE GRAFİKLER SUNMAKTADIR.  ÜST DÜZEY YÖNETİM DESTEK SİSTEMLERİ DIŞ OLAYLARI BİRLEŞTİRMEK İÇİN TASARLANMIŞTIR ANCAK İŞLETME İÇİNDE DE YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ VE KARAR DESTEK SİSTEMLERİNDEN ÖZETLENMİŞ ENFORMASYONLARI DÜZENLER. KRİTİK VERİYİ İNCELER, ÖZETLER, İZLER VE ÜST DÜZEY YÖNETİCİLER İÇİN BÜYÜK ÖNEME SAHİP VERİLERİ GÖSTERİR. BU SÜREÇLER; EĞİLİM ANALİZLERİ, TAHMİNLER VE DERİNLEMESİNE VERİ ARAŞTIRMALARI İÇİN İŞ ZEKÂSI ÇÖZÜMLEME ARAÇLARINI KULLANMAKTADIR.  ENFORMASYON, İŞLETME YÖNETİMİNDE ANAHTAR ROLDEKİ GÖSTERGELERİN GRAFİK VE TABLOLARINI TEK EKRANDA GÖSTEREN DİJİTAL GÖSTERGE TABLOSU ŞEKLİNDE SUNULMAKTADIR.

15 KURUMSAL UYGULAMALAR  BİR İŞLETMEDEKİ BÜTÜN FARKLI SİSTEMLERİ BİR ARADA ÇALIŞTIRMAK OLDUKÇA ZORLU BİR İŞTİR.  KURUMSAL UYGULAMALAR İŞ SÜREÇLERİNİ DAHA YAKINDAN KOORDİNE EDEREK VE SÜREÇTEKİ GRUPLARI BİRLEŞTİREREK İŞLETMELERİN DAHA ESNEK VE ÜRETİCİ OLMASINA YARDIM ETMEKTEDİR. BU SAYEDE MÜŞTERİ HİZMETLERİ VE KAYNAKLARIN ETKİLİ YÖNETİLMESİNE OLANAK SAĞLANABİLMEKTEDİR. DÖRT TEMEL KURUMSAL UYGULAMA VARDIR:  KURUMSAL SİSTEMLER,  TEDARİK ZİNCİR YÖNETİMİ SİSTEMİ,  MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ SİSTEMİ VE  BİLGİ YÖNETİM SİSTEMLERİDİR. BU KURUMSAL UYGULAMALARIN HER BİRİ ÖRGÜTÜN PERFORMANSINI ARTTIRMAK İÇİN İŞ SÜREÇLERİ VE İLİŞKİLİ GRUPLARIN GÖREVLERİNİ BİRLEŞTİRMİŞTİR.

16 ii. TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİ  İŞLETMELER, TEDARİKÇİLERİYLE İLİŞKİLERİNİ YÖNETMEDE YARDIM ALMAK İÇİN TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİNİ KULLANMAKTADIR.  TEMEL AMAÇ, EN AZ MALİYETLE VE EN KISA ZAMAN İÇİNDE KAYNAĞINDAN TÜKETİM NOKTASINA ÜRÜNLERİ DOĞRU MİKTARDA GÖTÜRMEKTİR.  TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİ, ÜRÜN İMAL VE TAŞIMA MALİYETLERİNİ AZALTARAK VE YÖNETİCİLERİN KAYNAK, ÜRETİM VE DAĞITIMIN NASIL PLANLANIP DÜZENLENECEĞİ KONUSUNDA DAHA ETKİN KARARLAR ALMALARINI SAĞLAYARAK İŞLETME KAZANCINI ARTTIRMAKTADIR.  TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİ, ÖRGÜTLER ARASI SİSTEMLERDEN BİRİDİR.  TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİ, DİĞER İŞLETMELERLE ÇALIŞMADA DIŞ KAYNAKTAN DESTEK ALMAYI (OUTSOURCING) VE ELEKTRONİK ORTAMDA MÜŞTERİLERE BAĞLANMAYI İŞLETMELERE MÜMKÜN KILMAKTADIR. i. KURUMSAL SİSTEMLER İŞLETMELER, İŞ SÜREÇLERİNİ TEK BİR YAZILIMDA BİRLEŞTİRMEK İÇİN KURUMSAL KAYNAK PLANLAMA (ERP) SİSTEMLERİ OLARAK DA BİLİNEN KURUMSAL SİSTEMLERİ KULLANIRLAR.

17 iii. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİM SİSTEMLERİ (CRM)  İŞLETMELER, MÜŞTERİLERİYLE İLİŞKİLERİNİN YÖNETİMİNE YARDIM ETMEK İÇİN MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM) SİSTEMLERİNİ KULLANIRLAR.  MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ VE MÜŞTERİLERİ İŞLETMEDE TUTMAYI SAĞLAMAK İÇİN SATIŞ, PAZARLAMA VE HİZMET ALANLARINDA MÜŞTERİLERLE İLGİLİ İŞ SÜREÇLERİNİN HEPSİNİN KOORDİNASYONU İÇİN İŞLETMELERE ENFORMASYON SAĞLAMAKTADIR. BU ENFORMASYON İŞLETMELERİN EN KÂRLI MÜŞTERİLERİ TANIMASINA, KENDİNE ÇEKMESİNE VE ELDE TUTMASINA YARDIM EDER. MEVCUT MÜŞTERİLERE EN İYİ HİZMETİ SAĞLAR VE SATIŞLARI ARTIRIR.

18 iv. BİLGİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİ BAZI İŞLETMELER DİĞERLERİNDEN DAHA İYİ BİR PERFORMANS SERGİLEMEKTEDİR. ÇÜNKÜ BU İŞLETMELER; ÜRÜN VE HİZMETLERİNİ NASIL OLUŞTURACAKLARI, ÜRETECEKLERİ VE DAĞITACAKLARI KONUSUNDA DAHA İYİ BİR BİLGİYE SAHİPTİR (TEMEL YETENEK). BU İŞLETME BİLGİSİNİ TAKLİT ETMEK ZORDUR. BU İŞLETME BİLGİSİ EŞSİZDİR VE UZUN VADEDE STRATEJİK FAYDALARA DÖNÜŞTÜRÜLEBİLİR.  BİLGİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİ, BİLGİ VE UZMANLIĞI ELE GEÇİRMEK VE UYGULAMAK İÇİN İŞLETMELERE DAHA İYİ YÖNETİM SÜREÇLERİ SAĞLAMAKTADIR.  BİLGİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİ, İŞLETMEDEKİ BÜTÜN TUTARLI BİLGİ VE TECRÜBELERİ BİR ARADA TOPLAMAKTADIR. NE ZAMAN VE NEREDE İHTİYAÇ DUYULURSA DUYULSUN BUNLARI MEVCUT HALE GETİRMEKTEDİR.  BİLGİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİ AYRICA İŞLETMEYİ DIŞ BİLGİ KAYNAKLARINA BAĞLAMAKTADIR.

19 İNTRANETLER VE EXTRANETLER  KURUMSAL UYGULAMALAR ÖNEMLİ İŞ VERİSİNİ TEK BİR SİSTEMDE BİRLEŞTİRMEK İÇİN PEK ÇOK FIRSAT ÖNEREREK İŞLETMELERİN İŞ YAPMA BİÇİMİNDE KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER YARATMAKTADIR. BUNLARIN UYGULANMASI SIKLIKLA MALİYETLİ VE ZORDUR.  İNTRANETLER VE EXTRANETLER; MÜŞTERİLERLE, ÜRETİCİLERLE VE İŞLETME İÇİNDE ENFORMASYON AKIŞINI HIZLANDIRMA VE BÜTÜNLEŞTİRMEYİ ARTIRMADA ALTERNATİF ARAÇLARDIR.  İNTRANETLER, SADECE ÇALIŞANLAR TARAFINDAN ERİŞİLEBİLEN İŞLETME İÇİ WEB SİTELERİDİR. İNTRANET, DİĞER DIŞ AĞLARLA VE ÖRGÜTLERLE BAĞLANTILI HERKESE AÇIK BİR AĞ OLAN İNTERNETİN TERSİNE BİR İÇ AĞI TEMSİL ETMEKTEDİR. İNTRANETLER, İNTERNETLE AYNI TEKNOLOJİLERİ VE TEKNİKLERİ KULLANMAKTADIR. İNTRANETLER, İŞLETME WEB SİTESİ İÇİNDE ÖZEL BİR ERİŞİM ALANIDIR.  EXTRANETLER, YETKİLİ BAYİLERİN VE TEDARİKÇİLERİN ERİŞEBİLDİĞİ İŞLETME WEB SİTELERİDİR. GENELLİKLE İŞLETMENİN ÜRETİM SÜREÇLERİNDE MALZEMELERİN HAREKETİNİ KOORDİNE ETMEK İÇİN KULLANILIR.

20 E-İŞ, E-TİCARET VE E-DEVLET GÜNÜMÜZDE İŞLETMELER; MÜŞTERİLERLE, ÇALIŞANLARLA, TEDARİKÇİLERLE VE LOJİSTİK ORTAKLARLA İLİŞKİLERİNİ İNTERNET VE AĞLARI KULLANARAK DİJİTAL İLİŞKİLERE DÖNÜŞTÜRMEKTEDİR. ELEKTRONİK-İŞ VE ELEKTRONİK-İŞLETME DİJİTAL AĞLARI TEMEL ALMAKTADIR.  E-İŞ, KURUMLARDA ÖNEMLİ İŞ SÜREÇLERİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN İNTERNET VE DİJİTAL TEKNOLOJİNİN KULLANIMINI GEREKTİRMEKTEDİR. E-İŞ, DİĞER İŞ ORTAKLARI VE TEDARİKÇİLER İLE KOORDİNASYON VE İŞLETME İÇİ YÖNETİM İÇİN GEREKLİ FAALİYETLER İÇERMEKTEDİR. BU FAALİYETLER, E-TİCARETİ DE İÇERMEKTEDİR.  E-TİCARET İNTERNET ÜZERİNDEN ÜRÜNLERİN SATIŞI VE ALIMIYLA İLGİLENEN E-İŞİN BİR PARÇASIDIR. E-TİCARET, PAZAR İŞLEMLERİNİ DESTEKLEYEN FAALİYETLERİ DE KAPSAMAKTADIR.

21  E-İŞ İLE BAĞLANTILI TEKNOLOJİLER KAMU SEKTÖRÜNDE DE BENZER DEĞİŞİKLİKLERE NEDEN OLDU.  ARTIK DEVLETLER DE BİRLİKTE ÇALIŞTIKLARI VATANDAŞLARA, ÇALIŞANLARA VE İŞLETMELERE HİZMET VE ENFORMASYON SUNMAK İÇİN İNTERNET TEKNOLOJİSİNİ KULLANMAKTADIR.  E-DEVLET; DEVLET VE KAMU SEKTÖRÜNÜN VATANDAŞLAR, İŞLETMELER VE DEVLETİN DİĞER ORGANLARIYLA İLİŞKİLERİNİ DİJİTAL OLARAK SAĞLAMASI İÇİN AĞ TEKNOLOJİLERİNİ VE İNTERNETİ UYGULAMASIDIR.  E-DEVLET, HÜKÜMET İŞLERİNİ DAHA ETKİLİ YAPMAKTADIR. AYRICA ENFORMASYONA DAHA KOLAY ERİŞME VE DİĞER VATANDAŞLARA ELEKTRONİK OLARAK ULAŞMA YETENEĞİ VEREREK VATANDAŞLARI DESTEKLEMEKTEDİR.

22 2.3. İŞBİRLİĞİ VE EKİP ÇALIŞMASI  TÜM BU SİSTEMLER VE ENFORMASYON SİSTEMLERİ, İŞLETMELERİN İŞBİRLİĞİ VE EKİP ÇALIŞMASINI DESTEKLEMEK İÇİN ÖZEL SİSTEMLERE İHTİYAÇ DUYMAKTADIR. İŞ BİRLİĞİ VE EKİP ÇALIŞMASI ÖNEMLİDİR.  İŞBİRLİĞİ; AÇIK, KESİN VE ORTAK AMAÇLARI BAŞARMAK İÇİN BAŞKALARIYLA BİRLİKTE ÇALIŞMAKTIR. İŞLETME BLOĞUNDA YAYINLAYARAK PEK ÇOK MESLEKTAŞINIZLA İŞBİRLİĞİ KURABİLİRSİNİZ.  ÇALIŞANLAR, İŞLETMENİN ÖRGÜT YAPISININ FORMEL BİR PARÇASI OLMAYAN GRUPLARLA İŞBİRLİĞİ YAPABİLİR YADA BİÇİMSEL TAKIMLAR İÇİNDE ÖRGÜTLENEBİLİRLER. TAKIMIN GÖREVİNİ ORTAKLAŞA BAŞARMADA TAKIM ÜYELERİNİN İŞBİRLİĞİ YAPMASI GEREKİR.  İŞBİRLİĞİNE YAPILAN YATIRIMLAR, SATIŞ, PAZARLAMA, AR-GE FONKSİYONLARINA ÇOK BÜYÜK YARARLAR SAĞLAMAKTA VE YATIRIM MİKTARININ 4 KATINDAN FAZLA ÖRGÜTSEL İYİLEŞTİRMELER GERÇEKLEŞTİRMEKTEDİR.  GÜÇLÜ BİR İŞBİRLİĞİ İÇİN ÖNCELİKLE, DESTEKLEYİCİ BİR İŞ KÜLTÜRÜ VE DOĞRU İŞ SÜREÇLERİNE İHTİYAÇ VARDIR.

23 İŞBİRLİĞİ VE EKİP ÇALIŞMASI İÇİN GEREKLİ ARAÇ VE TEKNOLOJİLER  İŞBİRLİĞİNE OLANAK SAĞLAYACAK UYGUN ENFORMASYON SİSTEMLERİ YOKSA İŞBİRLİKÇİ VE EKİP RUHLU KÜLTÜR FAYDA SAĞLAMAYACAKTIR.

24 YÖNETİCİLER İÇİN KONTROL LİSTESİ: İŞBİRLİĞİ YAZILIM ARAÇLARINI DEĞERLENDİRME VE SEÇME BU KADAR İŞBİRLİĞİ ARACI MEVCUTKEN, İŞLETMENİZ İÇİN DOĞRU İŞBİRLİĞİ TEKNOLOJİSİNİ NASIL SEÇERSİNİZ?  ZAMAN-MEKAN MODELİ İŞBİRLİĞİ PROBLEMLERİNE İKİ BOYUTTA YOĞUNLAŞMAKTADIR: ZAMAN VE MEKAN. ÖRNEĞİN; FARKLI ZAMAN DİLİMLERİNDEKİ İNSANLARLA İŞBİRLİĞİ YAPMA İHTİYACI DUYDUNUZ. ANCAK BU KİŞİLERİN HEPSİYLE AYNI ANDA BULUŞAMAZSINIZ. ZAMAN, KÜRESEL ÖLÇEKTE İŞBİRLİĞİ YAPMANIN ÖNÜNDE AÇIK BİR ENGELDİR.  AYRICA MEKAN DA KÜRESEL ÇAPTAKİ HATTA ULUSAL VE BÖLGESEL İŞLETMELERDE BİLE İŞBİRLİĞİNİ ENGELLER. PARÇALAR HALİNDE DAĞITILMIŞ OLAN İŞLETMELERİN FİZİKSEL KOLLARI, SEYAHAT MASRAFLARI VE YÖNETİCİLERİN ZAMAN SINIRLAMALARI İNSANLARIN FİZİKSEL OLARAK TOPLANTILARDA BİR ARAYA GELMELERİNİ ZORLAŞTIRMAKTADIR.  ZAMAN-MEKAN MODELİNİ KULLANMAK, İŞLETMELER İÇİN EN UYGUN İŞBİRLİĞİ VE EKİP ÇALIŞMASI ARAÇLARINI SEÇMEYE YARDIMCI OLMAKTADIR. BAZI ARAÇLAR, BİRDEN FAZLA ZAMAN-MEKÂN KURGUSUNDA UYGULANABİLİR. LOTUS NOTES HEM EŞ ZAMANLI HEM DE FARKLI ZAMANLI ETKİLEŞİM ÖZELLİĞİNE SAHİPTİR.  FİYAT VE RİSK TOLERANSI ÇERÇEVESİNDE, İŞLETME İÇİN EN UYGUN İŞBİRLİĞİ YAZILIMINA YATIRIM YAPILMALIDIR.

25

26 2.4. İŞLETMELERDE ENFORMASYON SİSTEMLERİNİN İŞLEVİ  İŞLETMELERDE ENFORMASYON SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ, ENFORMASYON TEKNOLOJİLERİ HİZMETLERİNDEN SORUMLU OLAN BİÇİMSEL BİR ÖRGÜT BİRİMİDİR.  ENFORMASYON SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ, DONANIM, YAZILIM, VERİ TOPLAMA VE İŞLETMENİN ENFORMASYON TEKNOLOJİSİ ALTYAPISINI OLUŞTURAN AĞLARIN BAKIMINDAN SORUMLUDUR.  ENFORMASYON SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ, PROGRAMCILAR, SİSTEM ANALİSTLERİ, PROJE LİDERLERİ VE ENFORMASYON SİSTEM YÖNETİCİLERİ GİBİ UZMANLARDAN OLUŞMAKTADIR.

27 ENFORMASYON SİSTEMLERİ İŞLEVİNİ DÜZENLEME  ENFORMASYON TEKNOLOJİSİNİN İŞLETME İÇİNDE DÜZENLENMESİNİN PEK ÇOK YOLU VARDIR.  KÜÇÜK İŞLETMELER BİÇİMSEL BİR ENFORMASYON SİSTEMLERİ GRUBUNA SAHİP OLMAYABİLİR. BİLGİSAYAR AĞLARINI KURMAKTAN VE ÇALIŞAN UYGULAMALARDAN SORUMLU BİR KİŞİYE SAHİP OLABİLİR, YADA İŞLETME BU HİZMETLER İÇİN DIŞARDAN DANIŞMAN DESTEĞİ KULLANABİLİR.  BÜYÜK İŞLETMELER İSE, İŞLETMENİN YAPISINA VE İLGİ ALANLARINA DAYANAN PEK ÇOK FARKLI İŞ KOLLARI BERABERİNDE DÜZENLENEN AYRI BİR ENFORMASYON SİSTEMLERİ BÖLÜMÜNE SAHİP OLABİLİR.

28 ENFORMASYON TEKNOLOJİSİ YÖNETİMİ  ENFORMASYON TEKNOLOJİSİNİN BİR ÖRGÜTTE KULLANILMASINA YÖNELİK STRATEJİ VE İLKELERİ İÇERMEKTEDİR.  ENFORMASYON TEKNOLOJİSİ KULLANIMININ, İŞLETMENİN STRATEJİLERİNİ VE HEDEFLERİNİ DESTEKLEDİĞİNDEN EMİN OLMAK İÇİN KARAR HAKLARI VE YÜKÜMLÜLÜKLER ÇERÇEVESİNİ BELİRLEMEKTEDİR.


" İŞLETMELER REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAMAK VE PERFORMANSLARINI İYİLEŞTİRMEK İÇİN ENFORMASYON SİSTEMLERİNE GEREKSİNİM DUYMAKTADIR.  ENFORMASYON SİSTEMLERİ," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları