Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

12.SINIF ÖĞRENCİLERİ YGS VE LYS SÜRECİNDE NASIL BİR YOL İZLEMELİ? MEHMET EKİCİ REHBER ÖĞRETMEN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "12.SINIF ÖĞRENCİLERİ YGS VE LYS SÜRECİNDE NASIL BİR YOL İZLEMELİ? MEHMET EKİCİ REHBER ÖĞRETMEN."— Sunum transkripti:

1 12.SINIF ÖĞRENCİLERİ YGS VE LYS SÜRECİNDE NASIL BİR YOL İZLEMELİ? MEHMET EKİCİ REHBER ÖĞRETMEN

2

3 “Bu yıl denerim, olmazsa seneye çalışırım.” Asla düşünmemeniz gereken bir husus!!! Bu durum daha çok özgüven eksikliğinden kaynaklanır. - Çalışan birisi için 1 yıl çok uzun bir süredir. - Bir şey bilmediğinizi sanırsınız ama kareler birleşince aslında çok şey bildiğinizi fark edeceksiniz. - Genelde netler nisan ayında yükseliyor… - 12.sınıf boş geçirirseniz psikolojik olarak çok yıpranırsınız. - Her yılın derdi kendisine yetiyor. Seneye çalışabileceğiniz garanti mi?

4 Öğrencilerin ümidini kıran bazı faktörler: Konuların yetişmeyeceğini düşünmesi – Nisan ayı Netlerinin artmadığını düşünmesi Zor konularla karşılaşınca pes etmesi Çalışmaya uzun süre ara vermek Arkadaş grubunun olumsuz etkisi Gerçekçi olmayan hedeflerin konulması Ebeveynin empatiden uzak tavırları Psikolojik destek almamak.

5 Ya hukuk ya da hiçbiri !!! Ya tıp ya da hiç biri !!! TEK TERCİH SAPLANTINIZ OLMAMALI. Elbetteki A hedefleriniz olmalı. Ama gerçekçi insanların her zaman bir B planı vardır. B planınızın varlığı sizi rahatlatacak ve sınav kaygınızı hafifletecektir. Örnek: Hedefinize göre Mat-2 de en fazla 5 yanlış yapma lüksünüzun old. düşünün. Ve sınav esnasında ilk 20 soru içinde emin olmadığınız 7-8 sorunun çıktığını düşün. Peki bu sınav biter mi?

6 YGS - Mart ayında YENİ SINAV SİSTEMİ İKİ AŞAMALI OLACAK. Türkçe Testi ( 40 Soru ) Türkçe : 40 Temel Matematik ( 40 Soru ) Cebir - 32Geo : 8 Fen Bilimleri ( 40 Soru ) Fizik - 14Kimya : 13Biyo : 13 Sosyal Bilimleri ( 40 Soru ) Tarih - 17Coğ : 14Fels : 9 Toplam 160 soru ve 160 dakika LYS - 1 ( 80 Soru ) Cebir - 50Geo - 22Anltk dk30 dk. LYS - 2 ( 90 Soru ) Fizik - 30Kimya - 30Biyo dk LYS - 3 ( 80 Soru ) Türk Dili ve Edeb - 56Coğ dk35 dk LYS - 4 ( 90 Soru ) Tarih - 44Coğ - 16Fls Grb dk25 dk45 dk LYS - 5 ( 80 Soru ) Yabancı Dil dk LYS - Haziran ayında

7 LYS – 1 / Mat-2 ( 80 Soru) Mat: 50, Geo: 22, Analtk: 8 LYS Haziran ayında LYS – 3 TM ( 80 Soru) T.Dili Edeb: 56, Coğ: 24 HUKUK FAK. KAZANMAK İSTEN BİRİSİ HANGİ SINAVLARA GİRECEK? Türkçe Testi ( 40 Soru) Temel Matematik ( 40 Soru) Fen Testi ( 40 Soru) Sosyal Testi ( 40 Soru) YGS Mart ayında +

8 TIP FAK. KAZANMAK İSTEN BİRİSİ HANGİ SINAVLARA GİRECEK? Türkçe Testi ( 40 Soru) Temel Matematik ( 40 Soru) Fen Testi ( 40 Soru) Sosyal Testi ( 40 Soru) YGS Mart ayında + LYS Haziran ayında LYS – 1 Mat-2 ( 80 Soru) Mat: 50, Geo: 22, Analtk: 8 LYS – 2 / Fen 2 ( 90 Soru) Fiz: 30, Kim: 30, Biy: 30

9 TARİH BÖL. KAZANMAK İSTEN BİRİSİ HANGİ SINAVLARA GİRECEK? Türkçe Testi ( 40 Soru) Temel Matematik ( 40 Soru) Fen Testi ( 40 Soru) Sosyal Testi ( 40 Soru) YGS Mart ayında + LYS Haziran ayında LYS – 3 TM ( 80 Soru) T.Dili Edeb: 56, Coğ: 24 LYS – 4 / Sözel ( 90 Soru) Tar: 44, Fels Grb: 30, Coğ: 16

10 İNGİLİZCE ÖĞRT. KAZANMAK İSTEN BİRİSİ HANGİ SINAVLARA GİRECEK? Türkçe Testi ( 40 Soru) Temel Matematik ( 40 Soru) Fen Testi ( 40 Soru) Sosyal Testi ( 40 Soru) YGS Mart ayında + LYS Haziran ayında LYS – 5 Y.DİL ( 80 Soru)

11 LYS - Haziran ayında 120 dk Yabancı Dil - 80 LYS - 5 / Y.Dil ( 80 Soru ) 45 dk25 dk65 dk Fls Grb - 30Coğ - 16Tarih - 44 LYS - 4 Sosyal Bil. ( 90 Soru ) 35 dk85 dk Coğ - 24Türk Dili ve Edeb - 56 LYS - 3 TM Testi ( 80 Soru ) 45 dk Biyo - 30Kimya - 30Fizik - 30 LYS – 2 Fen-2 ( 90 Soru ) 30 dk.75 dk Anltk - 8Geo - 22Cebir - 50 LYS – 1/ Mat- 2 ( 80 Soru ) 16 Haz / C.Tesi– Saat:10 23 Haz / C.Tesi – Saat:10 24 Haz / Pazar – Saat:10 17 Haz / Pazar – Saat:10 16 Haz / C.Tesi– Saat: Hafta 2.Hafta

12 2013 Üniversiteye Yerleşme Puanı = YGS Neti AOBP ++ LYS Neti % 40 etkili % 60 etkili Ygs’den sonra kendinizi salıvermemelisiniz.

13 2012 Mezunlarının düştüğü önemli handikap YGS ‘den sonra içinde düştükleri boşluk…. Sınavı iyi geçenler rehavete kapıldı, Sınavı kötü geçenler pes etti… Oysa YGS’nin %40, LYS’nin % 60 ağırlığı var.

14 YGS – 1 YGS – 2 YGS – 3 YGS – 4 YGS – 5 YGS – 6 MF – 1 MF – 2 MF – 3 MF – 4 TM – 1 TM – 2 TM – 3 TS – 1 TS – 2 DİL – 1 DİL – 2 SINAV SİSTEMİNDE 18 PUAN TÜRÜ OLACAK. YGSLYS AÖF + MYO + Meslek L. Lisans Böl. ( Okul Öncesi Öğrt, Tesisat Öğrt…) 4 Yıllık bölümler DİL – 3

15

16 MF - 1 İLE ÖĞR ALAN BÖL. ( Matematik Ağırlıklı) 1. Aktüerya Bilimleri 2. Astronomi ve Uzay Bilimleri 3. Endüstri Ürünleri Tasarımı 4. Endüstriyel Tasarım 5. İlköğretim Matematik Öğret. 6. İstatistik 7. İstatistik ve Bilgisayar Bil. 8. Matematik 9. Matematik Müh 10. Matematik Öğretmenliği 11. Matematik ve Bilgisayar Bil. 12. Matematik-Bilgisayar 13. Şehir ve Bölge Planlama 14. Uyg. Matematik ve Bilgisayar MF - 2 İLE ÖĞR ALAN BÖL. ( Fen Ağırlıklı ) 1. Biyoloji 2. Biyoloji Öğretmenliği 3. Deri Müh 4. Fen Bilgisi Öğretmenliği 5. Fizik 6. Fizik Öğretmenliği 7. Kimya 8. Kimya Müh 9. Kimya ve Proses Müh 10. Kimya-Biyoloji Müh 11. Kültür Bitkileri Üretimi 12. Orman Endüstrisi Müh 13. Orman Müh 14. Peyzaj Mimarlığı MF - 3 İLE ÖĞR ALAN BÖL. ( Sağlık Bölümleri İçin ) 1. Beslenme ve Diyetetik 2. Bitki Koruma 3. Biyokimya 4. Diş Hekimliği 5. Ebelik (Fakülte) 6. Eczacılık 7. Fizik Ted.ve Rehb. (Fak.) 8. Genetik ve Biyomüh. 9. Geomatik Müh 10. Gıda Müh 11. Hemşirelik (Fakülte) 12. Moleküler Biy. ve Genetik 13. Tıp 14. Veteriner MF - 4 İLE ÖĞR ALAN BÖL. ( Müh. Ve Teknik Prog. İçin ) 1. Bilgisayar Müh 2. Çevre Müh 3. Elektrik Müh 4. Elektrik-Elektr.Müh 5. Elekt.ve Haberl. Müh 6. Endüstri Müh 7. Fizik Müh 8. Gemi İnş. Müh 9. Güverte (Fakülte) 10. Harita Müh 11. İnşaat Müh 12. İşletme Müh 13. Makine Müh 14. Mimarlık MF İLE ÖĞRENCİ ALAN BAZI BÖLÜMLER

17 YGS LYS-1 ( Mat + Geo ) LYS-2 ( Fizik + Kimya + Biyoloji ) Türkçe Temel Mat.SosyalFenMatGeoFizikKimyaBiyo Prog. Say ı s ı Kont. MF MF MF MF ORT ,810,319,3912,310,39, LYS’de Puanlar - MF ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı) Tıp için Mat – 2 ağırlığı :%18 Müh. İçin Mat-2 ağırlığı :%33

18 TM İLE ÖĞRENCİ ALAN BAZI BÖLÜMLER TM-1 PUANI İLE ÖĞRENCİ ALAN BÖL. ( Matematik Ağırlıklı) 1. Bankacılık ve Finans Fak. 2. Çalışma Eko ve End. İlişkileri 3. Ekonometri 4. Ekonomi 5. İktisat 6. İşletme 7. Maliye 8. Muhasebe Fak. 9. Sigortacılık ve Risk Yönetimi Fak. 10. Turizm İşletmeciliği Fak. 11. Uluslararası İşletme 12. Uluslararası Ticaret Fak. TM- 2 PUANI İLE ÖĞRENCİ ALAN BÖL. ( Matematik ve Türkçe Eşit) 1. Eşit Ağırlıklı Programlar Fak. 2. Hukuk 3. İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı 4. Kamu Yönetimi 5. Küresel ve Uluslararası İlişkiler 6. Sağlık Kurumları İşletmeciliği 7. Sağlık Kurumları Yöneticiliği Fak. 8. Sınıf Öğretmenliği 9. Siyaset Bilimi 10. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi 11. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler 12. Uluslararası İlişkiler TM- 3 İLE ÖĞRENCİ ALAN BÖL. ( Türkçe Ağırlıklı) 1. Arkeoloji 2. Çocuk Gelişimi 3. Ekonomi Politik ve Toplum Felsefesi 4. Felsefe Grubu Öğretmenliği 5. Klasik Arkeoloji 6. Prehistorya 7. Protohistorya ve Ön Asya Arkeolojisi 8. Psikoloji 9. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık 10. Sosyal Hizmet Fak. 11. Sosyal Programlar 12. Sosyoloji

19 YGS LYS-1 ( Mat + Geo ) LYS-3 (Türk Dili + Coğr-1) Türkçe Temel MatSosyalFenMatGeo Türk D. ve Edeb. Co ğ r-1 Prog Say ı s ı Kont TM TM TM ORT. 14,313,37,3521,78,321,78, LYS’de Puanlar - TM ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı)

20 TS - 1 PUANI İLE ÖĞRENCİ ALAN BÖL. 1. Arkeoloji ve Sanat Tarihi 2. Basın ve Yayın 3. Coğrafya 4. Coğrafya Öğretmenliği 5. Dünya Dinleri 6. Gazetecilik 7. Halkbilim 8. Halkla İlişkiler 9. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık 10. Halkla İlişkiler ve Tanıtım 11. İletişim 12. İletişim Bilimleri 13. İletişim Sanatları 14. İletişim Tasarımı 15. Kültür Yönetimi 16. Medya ve İletişim 17. Medya ve İletişim Sistemleri 18. Radyo ve Televizyon 19. Radyo, Sinema ve Televizyon 20. Reklam Tasarımı ve İletişimi 21. Reklamcılık 22. Reklamcılık ve Halkla İlişkiler 23. Sinema ve Televizyon 24. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 25. Televizyon Haberciliği ve Programcılığı TS - 2 PUANI İLE ÖĞRENCİ ALAN BÖL. 1. Azerbaycan Türkçesi ve Edebiyatı 2. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları 3. Hititoloji 4. Sanat Tarihi 5. Sanat Yönetimi 6. Sümeroloji 7. Tarih 8. Tarih Öğretmenliği 9. Türk Dili ve Edebiyatı 10. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği 11. Türk Halkbilimi 12. Türkçe Öğretmenliği (Türkçe, edebiyat) ve tarih programlarıiçin öngörülmüştür. Matematik Ts-1 e göre az etkin.

21 YGS LYS-3 (Türk Dili + Coğr-1) LYS-4 ( Tarih + Fels Grb + Coğr-2) Türkçe Temel Mat.SosyalFen Türk D. ve Edeb. Co ğ r-1 Tarih Co ğ r-2 Felsefe Grubu Prog. Say ı s ı Kont TS TS ORT. 15,5811,55206,515612, LYS’de Puanlar - TS ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı)

22 DİL - 1 PUANI BÖL. 1. Alman Dili ve Edebiyatı 2. Almanca Öğretmenliği 3. Amerikan Kültürü ve Edebiyatı 4. Çeviribilim 5. Dil Ağırlıklı Programlar 6. Dilbilim 7. Fransız Dili ve Edebiyatı 8. Fransızca Öğretmenliği 9. İngiliz Dil Bilimi 10. İngiliz Dili ve Edebiyatı 11. İngiliz Dili ve Karşılaştırmalı Edebiyat 12. İngilizce Öğretmenliği 13. Karşılaştırmalı Edebiyat 14. Mütercim-Tercümanlık 15. Turist Rehberliği DİL - 2 ve 3 PUANI BÖL. 1. Arap Dili ve Edebiyatı 2. Arapça Öğretmenliği 3. Arnavutça 4. Boşnakça 5. Bulgar Dili ve Edebiyatı 6. Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı 7. Çin Dili ve Edebiyatı 8. Eski Yunan Dili ve Edebiyatı 9. Fars Dili ve Edebiyatı 10. Gürcü Dili ve Edebiyatı 11. Hırvat Dili ve Edebiyatı 12. Hindoloji 13. Hungaroloji 14. İspanyol Dili ve Edebiyatı 15. İtalyan Dili ve Edebiyatı 16. Japon Dili ve Edebiyatı 17. Japonca Öğretmenliği 18. Kore Dili ve Edebiyatı 19. Latin Dili ve Edebiyatı 20. Leh Dili ve Edebiyatı 21. Rus Dili ve Edebiyatı 22. Sinoloji 23. Urdu Dili ve Edebiyatı 24. Yunan Dili ve Edebiyatı 25. Yunanca

23 İtalyanca,isp,bulg,yunanca… Arapça, farsça, Kore,

24 2013 Üniversiteye Yerleşme Puanı = YGS Neti AOBP ++ LYS Neti AOBP’NİZ YÜKSEK İSE ÇOK AVANTAJLISINIZ… Yerleştirme puanınızın % 12’ü nü oluşturur.

25 AOBP ' NİN YENİ SİSTEMDEKİ KIYASI Yeni Sistem Aobp Aralığı Aobp Katsayısı0.12 En yüksek Aobp500 En yüksek Aobp * Katsayı500 * 0.12 = 60 En düşük Aobp * Katsayı100 * 0.12 = 12 En yüksek Ham Puan + Aobp = 560 Aobp'nin Yerleştirmedeki Yüzdelik Katkısı % 12 ( 60 puan 560 puanın %12 )

26  Devlet Üniv.:  Vakıf Üniv. :  KKTC Üniv.:  Yurtdışı Üniv.:  Merk. Yerl. Toplamı: A. Mrk. Yerleştirmeyle Öğrenci Alan Prog.(AÖF hariç) 2010 Üniversite Kontenjanları  Lisans Programları :  Önlisans Programları :  Toplam :

27 2010 LYS ‘ DE TESTLERİN ORTALAMASI TestOrt.Ad.Say.Ful çeken Matematik - 2 (50 Soru)14, Geometri (30 Soru)10, Fizik (30 Soru)9, Kimya (30 Soru)14, Biyoloji (30 Soru) Türk Dili ve Edb. (56 Soru)27, Coğrafya-1 - Tm (24 Soru)10, Coğrafya-2 - Söz (16 Soru)7, Tarih (44 Soru)17, Felsefe Grubu (30 Soru)8, Yab. Dil (İng) (80 Soru)38,

28  MF-1: Üniversite Kontenjanları  MF-3:  MF-2:  TM-2:  TM-3:  TM-1:  MF-4:  TS-1 :  TS-2 :  Y.Dil :

29 Ygs’de sadece 15 Türkçe, 10 Sosyal yapan barajı geçer. TM-3’te 8 Mat TDE + 15 Coğ1 barajı geçer.

30

31 YGS VE LYS SINAV SİSTEMİNİ İYİ BİLMELİSİNİZ.  Hangi dersten kaç soru geliyor?  Ortak alan nedir?  Aobp den yaklaşık kaç puan alacağım?  Tercih yaparken nelere dikkat etmeliyim?

32

33 VERİMSİZ DERS ÇALIŞAN ÖĞRENCİVERİMLİ DERS ÇALIŞAN ÖĞRENCİ Hergün 8 saat ders çalışıyor. Ama belli bir prog. yok.Hergün planlı ve programlı 5 saat ders çalışıyor. Her hafta 5 konu bitirdiğini düşünelim.Her hafta 3 konu bitirdiğini düşünelim. Konulara yüzeysel çalışır, zorlanınca hemen pes eder.Konulara derinlemesine çalışır, tıkandığında yardım alır. Konuyu bitirir. Bitirdiği konuları % oranında anlamışBitirdiği konuları % oranında anlamış Yüzlerce soru çözer ama yanlışlarını incelemez,sormaz.Yanlış yaptığı soruyu mutlaka inceler, gerekirse öğretmene sorar. Konunun mantığını tam anlamadan testlere yüklenir.Önce konuyu anlar ve bol test çözerek konuyu pekiştirir. Panik havasında çalışır. Konular yetişmez diye telaşlanır.Planlı ve programlı olduğu için paniklemez. Sürekli ders çalışır, kendisine zaman ayırmaz. Hedeflediği konuya çalışır ama kendine zaman ayırmayı da ihmal etmez. Deneme sınavlarındaki iniş-çıkışlardan aşırı etkilenir.Son 4-5 denemedeki başarısının ortalamasını ölçüt alır. Her bulduğu kaynağa çalışır.Öğretmenlerine danışır ve etklili kaynaklarla çalışır. Kendisini sürekli diğerleriyle kıyaslar.Hedefi bellidir. Kaç net yapması gerektiğini bilir, yarış atı olmaz.

34 Yarım – yamalak 10 konu bitireceğine 5 konuyu tam anlayarak çalış. Konuları erkenden bitirenlere ilave puan mı veriliyor? Peki o zaman bu telaş niye?

35 SİZCE HANGİ ÖĞRENCİ ÜNİVERSİTEYİ KAZANMIŞ * KAZANMAMIŞKAZANMIŞ

36 DENEME SINAVLARI

37 DENEME SINAVLARI “GERÇEK SINAVIN” BİR PROVASIDIR. Deneme sınavları sizin için bir “boy aynası”dır. Gerçek sınavda testleri hangi sıraya göre çözmeyi düşünüyorsanız denemelerdede aynı şekilde hareket etmelisiniz. Gerçek sınavda testleri hangi sıraya göre çözmeyi düşünüyorsanız denemelerdede aynı şekilde hareket etmelisiniz. Her sınavın sonunda yanlış yaptığınız soruları mutlaka inceleyin. … Denemelerde kesinlikle kopya çekmemelisiniz En zor durumlarda olsanız bile deneme sınavına başlandığınızda mutlaka sınavı bitirmelisiniz En zor durumlarda olsanız bile deneme sınavına başlandığınızda mutlaka sınavı bitirmelisiniz “Deneme kolik” olmamaya özen gösterin. Konu eksiğiniz fazla ise çok sık deneme çözmeniz zaman kaybıdır.

38

39 DENEME SINAVLARINDA NETLERİM Nİ Ç İN Y Ü KSELMİYOR?  Net artış hızınızı frenleyen en önemli faktör konu eksiğinizin fazla olmasıdır.  Yeni konular bitirdiğiniz halde hâla netleriniz yükselmiyorsa “çalışma stratejinizden” kaynaklanan bazı yanlışlıkların olduğunu düşünmelisiniz.  Test çözme tekniğinizden kaynaklanan bazı problemler olabilir.  Net artışını engelleyen hususlardan birisi de “sınav kaygısıdır.  Yanlış alan seçiminden kaynaklanan problemler… DENEME SINAVLARI!!!!

40 GÜNDE KAÇ SORU ÇÖZMELİYİM * Konuları bitirme durumuna göre değişir. Konuya yeterince çalışmadan o konuyla ilgili çokça soru çözmek anlamsızdır. Soru çözmekten maksat konuyu pekiştirmektir. Abartılı sayıda soru çözmek bir erdem değildir. Anlayarak, sindirerek çalışmak… Konular tamamen bittikten sonra yeteri kadar soru çözülmeli. Çalıştığınız konuyla ilgili çıkan soruların % 70 – 80 ‘inini çözebiliyorsan konuyu kavramışsın demektir. Aksi takdirde çıkan soruyu kaçırma ihtimalin yüksektir.

41

42 Teşekkür Ederiz. ETİ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ


"12.SINIF ÖĞRENCİLERİ YGS VE LYS SÜRECİNDE NASIL BİR YOL İZLEMELİ? MEHMET EKİCİ REHBER ÖĞRETMEN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları