Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENCİLER YGS VE LYS SÜRECİNDE NASIL BİR YOL İZLEMELİ? Rehberlik Servisi 10.04.2015Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENCİLER YGS VE LYS SÜRECİNDE NASIL BİR YOL İZLEMELİ? Rehberlik Servisi 10.04.2015Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi1."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENCİLER YGS VE LYS SÜRECİNDE NASIL BİR YOL İZLEMELİ? Rehberlik Servisi Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi1

2 YANLIŞ TUTUM ve DÜŞÜNCELER  YGS-LYS’ye başlamak için henüz erken ( sınıf)  Ben bir üniversite bölümüne yerleşirim belki ama sanırım bu kaliteli bir üniversitenin bölümü olmaz. ( sınıf)  Bu yıl kazanamayacağım gibi. Konuları bitiremedim. Ama bu yıl iyi bir temel oluşturacağım. Seneye daha iyi hazır olurum (Lise Son sınıf)  Lise yıllarını iyi değerlendiremedik. (Mezun) Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi2

3 “Bu yıl denerim, olmazsa seneye çalışırım.” Asla düşünmemeniz gereken bir nokta!!! Bu durum daha çok özgüven eksikliğinden kaynaklanır. - Çalışan birisi için 1 yıl çok uzun bir süredir. - Bir şey bilmediğinizi sanırsınız ama kareler birleşince aslında çok şey bildiğinizi fark edeceksiniz. - Genelde netler nisan ayında yükseliyor… - Boş geçirdiğiniz her sınıf psikolojik olarak sizi yıpratır. - Her yılın derdi kendisine yetiyor. Seneye çalışabileceğiniz garanti mi? Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi3

4 Öğrencilerin ümidini kıran bazı etkenler: Konuların yetişmeyeceğini düşünmesi Netlerinin artmadığını düşünmesi Zor konularla karşılaşınca pes etmesi Çalışmaya uzun süre ara vermek Arkadaş grubunun olumsuz etkisi Gerçekçi olmayan hedeflerin konulması Ebeveynin empatiden uzak tavırları Psikolojik destek almamak Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi4

5 Ya elektrik-elektronik mühendisliği ya da hiçbiri !!! Ya tıp fakültesi ya da hiç biri !!! TEK TERCİH SAPLANTINIZ OLMAMALI. Elbette ki A hedefleriniz olmalı. Ama gerçekçi insanların her zaman bir B planı vardır. B planınızın varlığı sizi rahatlatacak ve sınav kaygınızı hafifletecektir. Örnek: Hedefinize göre Mat-2 (LYS-1) de en fazla 5 yanlış yapma lüksünüzün olduğunu düşünün. Ve sınav esnasında ilk 20 soru içinde emin olmadığınız 7-8 sorunun çıktığını düşün. Peki bu sınav biter mi? Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi5

6 MF - 1 İLE ÖĞR ALAN BÖL. ( Matematik Ağırlıklı) 1. Aktüerya Bilimleri 2. Astronomi ve Uzay Bilimleri 3. Endüstri Ürünleri Tasarımı 4. Endüstriyel Tasarım 5. İlköğretim Matematik Öğret. 6. İstatistik 7. İstatistik ve Bilgisayar Bil. 8. Matematik 9. Matematik Müh 10. Matematik Öğretmenliği 11. Matematik ve Bilgisayar Bil. 12. Matematik-Bilgisayar 13. Şehir ve Bölge Planlama 14. Uyg. Matematik ve Bilgisayar MF - 2 İLE ÖĞR ALAN BÖL. ( Fen Ağırlıklı ) 1. Biyoloji 2. Biyoloji Öğretmenliği 3. Deri Müh 4. Fen Bilgisi Öğretmenliği 5. Fizik 6. Fizik Öğretmenliği 7. Kimya 8. Kimya Müh 9. Kimya ve Proses Müh 10. Kimya-Biyoloji Müh 11. Kültür Bitkileri Üretimi 12. Orman Endüstrisi Müh 13. Orman Müh 14. Peyzaj Mimarlığı MF - 3 İLE ÖĞR ALAN BÖL. ( Sağlık Bölümleri İçin ) 1. Beslenme ve Diyetetik 2. Bitki Koruma 3. Biyokimya 4. Diş Hekimliği 5. Ebelik (Fakülte) 6. Eczacılık 7. Fizik Ted.ve Rehb. (Fak.) 8. Genetik ve Biyomüh. 9. Geomatik Müh 10. Gıda Müh 11. Hemşirelik (Fakülte) 12. Moleküler Biy. ve Genetik 13. Tıp 14. Veteriner MF - 4 İLE ÖĞR ALAN BÖL. ( Müh. Ve Teknik Prog. İçin ) 1. Bilgisayar Müh 2. Çevre Müh 3. Elektrik Müh 4. Elektrik-Elektr.Müh 5. Elekt.ve Haberl. Müh 6. Endüstri Müh 7. Fizik Müh 8. Gemi İnş. Müh 9. Güverte (Fakülte) 10. Harita Müh 11. İnşaat Müh 12. İşletme Müh 13. Makine Müh 14. Mimarlık MF İLE ÖĞRENCİ ALAN BAZI BÖLÜMLER Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi6

7 Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi7

8 YGS VE LYS SINAV SİSTEMİNİ İYİ BİLMELİSİNİZ.  Hangi dersten kaç soru geliyor?  Ortak alan nedir?  Obp den yaklaşık kaç puan alacağım?  Tercih yaparken nelere dikkat etmeliyim? Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi8

9 VERİMSİZ DERS ÇALIŞAN ÖĞRENCİVERİMLİ DERS ÇALIŞAN ÖĞRENCİ Hergün 8 saat ders çalışıyor. Ama belli bir prog. yok.Hergün planlı ve programlı 4-5 saat ders çalışıyor. Her hafta 5 konu bitirdiğini düşünelim.Her hafta 3 konu bitirdiğini düşünelim. Konulara yüzeysel çalışır, zorlanınca hemen pes eder.Konulara derinlemesine çalışır, tıkandığında yardım alır. Konuyu bitirir. Bitirdiği konuları % oranında anlamışBitirdiği konuları % oranında anlamış Yüzlerce soru çözer ama yanlışlarını incelemez,sormaz.Yanlış yaptığı soruyu mutlaka inceler, gerekirse öğretmene sorar. Konunun mantığını tam anlamadan testlere yüklenir.Önce konuyu anlar ve bol test çözerek konuyu pekiştirir. Panik havasında çalışır. Konular yetişmez diye telaşlanır.Planlı ve programlı olduğu için paniklemez. Sürekli ders çalışır, kendisine zaman ayırmaz.Hedeflediği konuya çalışır ama kendine zaman ayırmayı da ihmal etmez. Deneme sınavlarındaki iniş-çıkışlardan aşırı etkilenir.Son 4-5 denemedeki başarısının ortalamasını ölçüt alır. Her bulduğu kaynağa çalışır.Öğretmenlerine danışır ve etkili kaynaklarla çalışır. Kendisini sürekli diğerleriyle kıyaslar.Hedefi bellidir. Kaç net yapması gerektiğini bilir, yarış atı olmaz Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi9

10 SİZCE HANGİ ÖĞRENCİ ÜNİVERSİTEYİ KAZANMIŞ * KAZANAMAMIŞKAZANMIŞ Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi10

11 DENEME SINAVLARI Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi11

12 DENEME SINAVLARI “GERÇEK SINAVIN” BİR PROVASIDIR. Deneme sınavları sizin için bir “boy aynası”dır. Gerçek sınavda testleri hangi sıraya göre çözmeyi düşünüyorsanız denemelerde de aynı şekilde hareket etmelisiniz. Gerçek sınavda testleri hangi sıraya göre çözmeyi düşünüyorsanız denemelerde de aynı şekilde hareket etmelisiniz. Her sınavın sonunda yanlış yaptığınız soruları mutlaka inceleyin. … Denemelerde kesinlikle kopya çekmemelisiniz En zor durumlarda olsanız bile deneme sınavına başlandığınızda mutlaka sınavı bitirmelisiniz En zor durumlarda olsanız bile deneme sınavına başlandığınızda mutlaka sınavı bitirmelisiniz “Deneme kolik” olmamaya özen gösterin. Konu eksiğiniz fazla ise çok sık deneme çözmeniz zaman kaybıdır. Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi

13 TÜRKÇ E TARİH COĞRA FYA FELSE FE MATEM ATİK GEOME TRİ FİZİKKİMYA BİYOL OJİ YGS DENEME SINAVI YGS-1DYDYDYDYDYDYDYDYDY Çağatay Talu KIRAÇ Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi13

14 DENEME SINAVLARINDA NETLERİM Nİ Ç İN Y Ü KSELMİYOR?  Net artış hızınızı frenleyen en önemli etken konu eksiğinizin fazla olmasıdır.  Yeni konular bitirdiğiniz halde hâla netleriniz yükselmiyorsa “çalışma stratejinizden” kaynaklanan bazı yanlışlıkların olduğunu düşünmelisiniz.  Test çözme tekniğinizden kaynaklanan bazı sorunlar olabilir.  Net artışını engelleyen hususlardan birisi de “sınav kaygısıdır.  Yanlış alan seçiminden kaynaklanan sorunlar … DENEME SINAVLARI!!!! Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi14

15 GÜNDE KAÇ SORU ÇÖZMELİYİM * Konuları bitirme durumuna göre değişir. Konuya yeterince çalışmadan o konuyla ilgili çokça soru çözmek anlamsızdır. Soru çözmekten maksat konuyu pekiştirmektir. Abartılı sayıda soru çözmek bir erdem değildir. Anlayarak, sindirerek çalışmak… Konular tamamen bittikten sonra bolca soru çözülmeli. Çalıştığınız konuyla ilgili çıkan soruların % 70 – 80 ‘inini çözebiliyorsan konuyu kavramışsın demektir. Aksi takdirde çıkan soruyu kaçırma ihtimalin yüksektir. Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi

16 Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi16

17 …BAŞARILAR DİLERİM... UFUK KODAMAN REHBERLİK SERVİSİ Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi


"ÖĞRENCİLER YGS VE LYS SÜRECİNDE NASIL BİR YOL İZLEMELİ? Rehberlik Servisi 10.04.2015Sarıyer Hüseyin Kalkavan Lisesi1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları