Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Otribebe’s 2013 FB Journey A quick recap: Where did we start, where are we going?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Otribebe’s 2013 FB Journey A quick recap: Where did we start, where are we going?"— Sunum transkripti:

1 Otribebe’s 2013 FB Journey A quick recap: Where did we start, where are we going?

2 2 Rakamlarla kısa bir özet FACEBOOKFan Sayısı People Talking About Av. ER %CommentLikeSharePage Score % Mart , Nisan (-)55 (+)0,028 (-)14 (+)66 (+)4 27 (-) Mayıs (+) 1033 (+) (+) 73 (+) 346 (+) 27 (+) 54 (+) Haziran (+) 5964 (+) 0,254 (+) 65 (-) 446 (+) 98 (+) 59 (+) Gerek fan sayısı gerek engagement yüzdesi olsun, tüm rakamlarda artış var! 3 ayda 10bin’e yakın yeni fan kazandık!

3 3 Otribebe Facebook Stats Total Fans : : ayda kişi

4 4 Otribebe Facebook Stats People Talking About This (monthly) : : 5802 Best: 5802 ( ) Buradaki yükselme de hem organik beğenilerden, hem de gelen kullanıcıların içeriklerimizle olan doğal etkileşiminden.

5 5 Otribebe Facebook Stats Engagement Rate : 0,1623% : 0,2544%

6 6 Facebook Post Analizi Anneler ne tip içeriklerle daha çok etkileşime giriyor?

7 7 Most Liked

8 8

9 9 Most Commented 21 comments 20 comments

10 10 Most Shared

11 11 Özetle...

12 12 Highlights & Lowlights Highlights Mayıs ayında Facebook’ta toplam takipçimiz oldu, takipçi sayımız kişi arttı. 446 like, 65 yorum, 98 paylaşım olmak üzere toplamda 609 etkileşime sahibiz. En fazla etkileşimin yaşandığı gün (c+l+s) 26 Haziran 2013, «"Anne, gezmeye gidelim mi?“ içeriğini girdiğimiz gün olmuş Haziran arasında ülkemizin içinde bulunduğu durum nedeniyle içerik girmememize rağmen değiştirdiğimiz içerik stratejimizle pozitif geri dönüşleri, like, yorum ve paylaşımlardaki, artışları net olarak gözlemleyebildik. Haziran ayının ilk haftalarında içerik girmememize rağmen, reklam vermeye başlamamız ve uygulamamızı yayına almamız, fan ve engagement oranında, yine de, bir artış sağladı. Reklamsız, organik olarak aldığımız geri dönüşler de oldukça yüksek seyrediyor. Lowlights Reklam vermeyi kesmemeliyiz. Kullanıcılara geri dönüş yapabilmemiz için görüşüne başvuracağımız bir uzman ile anlaşmalıyız. En büyük ve önemli sorunumuz bizimle etkileşime giren kullanıcılarımıza yanıt veremiyor, etkileşimi devam ettiremiyor oluşumuz. 3-4 aylık periyodlarla anneleri anlamaya yönelik, basit, keyifli uygulamalar yapmalıyız.

13 13 Rakiplere karşı ne durumdayız?

14 14 RAKİPLER - FACEBOOK * Turuncu ve Yeşil dolgular iki aydaki en yüksek rakamları gösterir. Month FACEBOOKFan Sayısı People Talking About Av. ER %CommentLikeShare Page Score % Mayıs Bruno55102 (+)1454 (-)0,2050 (-) (+) Sinomarin (+)1034 (-)0,8793 (-) (+) Sterimar2922 (-)3 (-) (-) Otribebe (+) 1033 (+) (+) 73 (+) 346(+) 27(+) 54 (+) Haziran Bruno54809 (-)21 (-)0,6839 (+)0006 (-) Sinomarin15177 (+)1719 (+)0,8508 (-) (+) Sterimar2916 (-)1 (-) 8 Otribebe (+) 5964 (+) 0,254 (+)65 (-)446 (+)98 (+) 59 (+)

15 15 Comments Rakamlarımızdaki artış gözle görülür ve oldukça iyi seviyede. Rakiplerimize gittikçe yaklaştığımız, hatta onlarla rekabete başladığımız sonucunu çıkartabiliyoruz. Kendi içimizde de, özellikle paylaşım(share) ve beğeni (like) sayılarımızda oldukça yüksek rakamlara ulaştığımızı görüyoruz. Page score’umuz, ER’ımız ve özellikle PTA’mızdaki (people talking about) yüksek fark sevindirici. Tabii ki bu farklılıkta Like Ad ve Aplikasyon reklamlarımızın etkisi var ancak yine de sayfaya gelen kullanıcıların aplikasyonu kullanıp gitmiş olmamaları ve sayfadaki içeriklerle etkileşime girmiş ve giriyor olmaları doğru adımlar attığımızı gösteriyor. İçerik kalitemiz ise, fayda bakımından, diğer sayfalardan çok çok daha iyi. Bu faydalılığın yanında bir mizah çizgisi de kullanıyor olmamızın faydalarını da açıkça gördük.

16 16 Strateji, Taktik ve Öneriler

17 17 Strateji & Taktik ve Öneriler Reklam önemli! Organik erişimimiz bu kadar güzelken, kesinlikle, reklam vermeye devam etmeliyiz. Like ads’in yanı sıra, engagement sağlayan «page post ad ve sponsored stories» çıkmalıyız. Engagement’i sürekli aktif tutacak ‘hoşluklar’ (delights) planlamaya devam etmeliyiz Aktif iletişim kurmak ve kullanıcılara “yalnız değilsiniz” mesajını vermek adına bir doktor tarafından kullanıcıların soruları yanıtlanabilir. Kullanıcılara güven duygusu aşılanabilir. Böylelilke sadık fanları barındıran kemik kitlemizi oluşturabiliriz. Kullanıcılarımıza anne-çocuk/anne- baba/baba-çocuk olarak katılabilecekleri workshoplar ya da seminerler için davetiye veya indirim kuponu verebiliriz.

18 18 Otribebe FB App A closer look at our ‘Motherhood’ FB App results

19 19 On the 24 th of December 2012, we left like this…

20 20 What are the main CP we are interested in? Clicks How many users clicked on the app? App Installations How many users installed and initiated the app? Completed Questions What is the amount of answers that has been given by users (in total)? Videos Viewed How many users did watch the videos after taking the test? Shares/Like How many users did share the app? How many users did like the app?

21 21 In the period from May 13 th to June 27 th, we had… clicks installations answers videos viewed 472 shares 450 likes

22 22 To be more precise… clicks 21,37% of which became app installation 35,13% of which ended with the view of videos 27,7% of which was shared 26,4% of which was liked !

23 23 About the Videos…

24 24 Effect on the Turkish Otribebe FB Page Could it be linked?

25 25 Video watched: 2246 Future Trends -post June 27 th - 27 th June Now Story Published: 523 Story Impressions: Story Clicks: x 0,0059x

26 26 Balance… -The idea of the supportive (personalized) videos seems to be winning!  Also after the expiration of the app, the number of views and shares increased. -Reach a higher number of likes (maybe encouraging the like of the app to start it); -Too many questions? (maybe users seeing too many questions decided to stop the test before finishing it). Time matters (above all for busy moms)!! What can be improved? What is going good?

27 27 Final Recommendations We recommend to keep on with the FB apps strategy: -aiming at “Balanced Moms”, given the much higher number of mothers feeling connected with this segment; -being “supportive”, as mothers need to be understood and helped; -trying to increase the number of likes/shares to make it even more viral.

28 28 Content Strategy Overview What were our principles?

29 29 TARGET AUDIENCE Our conversation is with mainly first time mothers with 0-2 years old babies. CONVERSATION CONTENT We need to ensure that we focus on a couple areas that our target audiences can associate our brand with vs. everything our target audiences may be interested in. All posts will have to fall under one of the key categories Content should be fresh and eye-opening through which the new mom is learning something new. (this would also align our online strategy with offline’s “Bunları Biliyor muydunuz?” concept) Content should NOT be cold and deductive, but conveyed in a warm, friendly way.

30 30 KEY CONTENT CATEGORIES Since our our focus is on “with Otribebe not only babies, but also their moms can breathe” we will serve our content under 3 key categories/areas My growing baby Since Otribebe as a product helps babies breathe better, hence sleep and feed better, we can focus on the babies phyisical growth (which is driven by sleep and good feeding) as well as emotional growth (which is driven with play, positivie discipline) Phyisical Emotional My “me” time The best way to help moms “breathe” better is to give them practical tips to save time. Weekly “Get to know Moms Better” questionnaires Since we also want to use FB as a channel to get to know our target audience at a deeper level, we will integrate weekly questionnaires that will gradually provide us with “actionable insights”

31 31 1) My growing baby Phyisical growth related Diet/feeding (tips on how to feed your baby) Sleep (tips on how to help your baby sleep better) Emotional growth related Play/game ideas for the baby (for the family so that you can also involve the dad) How to deal with typical difficult situations? (how to discipline, how to avoid tantrums, how to use “time outs”, etc. 2) My “Me” time Focus will be on “time saving tips” – how to do the things you do everyday as a new mom in a more practical way so that you have more time for your self. How can you as a mom make sure you take care of your health as well? (eg. This weeks post pregnancy abdominal exercise, take walks with your baby and get Vit D, make sure you have an Omega 3 rich diet, etc. Suggestions on things to do during your “me time” 3) Weekly “Get to know Moms better” questionnaires Weekly mini questionnaires to get to know fans/moms better questions must be selected in a way that helps us collect “actionable insights” regarding our fan base

32 32 Monday My baby’s growing – Phyisical growth - Feeding tip Tuesday My baby’s growing – Phyicial growth – Better sleeping tip Wednesday Mid week – time for “Me time” – tips for the mom who also cares about herself Thrusday Questionnaire of the week Friday My baby’s growing – Emotional growth – Play ideas for the weekend To get more insight into our fan base We could also brand each category or give each day a certain theme : Monday’s are about feeding Tuesday is– “sleep better” day Mommy time Wednesdays – mid week will be all about the Mom vs. the baby “Get ready for a playful weekend” Fridays – where we can also involve the dad

33 33 Recommendations How to engage better?

34 34 As we have such a great organic reach, we should keep Facebook ADs. Not only Like Ads but also «page post ad and sponsored stories» that improve engagement. For a good active communication and just not to let our users alone, a doctor could answer our followers’ questions periodically. That doctor could be Gökhan Mamur for example. This helps us to increase our fan base and brand ambassadors. Now, to not mislead mothers, we couldn’t answer each question and after several times, mums stop commenting (because If they ask something related to their babies they didn’t get answers).

35 35 Uzman TV What is the procedure?

36 experts programs videos

37 37 10 sub-channel categories

38 milyon unique visitors 30 milyon video views %90 Google directed traffic NO NEED «SEO» BUDGET

39 39 AD MODELS

40 40 Pre-Roll Ads

41 41 Pre-Roll Flash Banner

42 42 Pre-Roll

43 43 Page Skin & Banner

44 44 Video Alt Bant

45 45 Advertorial

46 46 Channel Views Channel Mart'13 Total View Mart'13 Unique View Anne & Çocuk Bebek Sağlığı Çocuk Sağlığı Doğum Sonrası Ebeveyn Rehberi Hamilelik Sağlık Ağız ve Diş Sağlığı Cinsel Sağlık Göz Hastalıkları İç Hastalıkları Kadın Sağlığı Kulak Burun Boğaz Nöroloji Ortopedi Ruh Sağlığı Sindirim Sistemi Temel Sağlık Bilgisi Üroloji Sağlıklı Yaşam Alternatif Tedavi Beslenme & Diyet Bitkisel Çözümler Düşünce Teknikleri Egzersiz

47 47 What Can We Do - We should consider to own a topic under the channel Mother & Child between the most viewed ones. or - We can propose them to create a flash pre-roll ad for us and can use it as pre-roll with the support of page-skin usage.

48 48 Wunderman Istanbul Thank you...


"Otribebe’s 2013 FB Journey A quick recap: Where did we start, where are we going?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları