Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Acil Servis Temizliği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Acil Servis Temizliği."— Sunum transkripti:

1 Acil Servis Temizliği

2 ACİL SERVİS BİRİMLERİ Alçı Odası Acil Müdahale Odası Acil Gözlem Odası Nöbetçi Doktor Odası

3 ACİL SERVİS TEMİZLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Acil servis birimleri temizliğinde öncelik sıralaması; hasta sayısı, içinde bulunulan zaman, gelen hastanın durumu gibi faktörlere göre değişiklik gösterebilir. Acil servis birimlerinde temizlik esnasında farklı ürünler (dezenfektan) kullanılabilir.

4 ACİL SERVİS TEMİZLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Acil servis birimlerinde tıbbi atıkların daha sık alınması, poşet ve tıbbi atık kovalarının sıklıkla değiştirilmesi gerekebilir. Acil servis birimleri yüksek risk grubu içindedir.

5 ACİL SERVİS TEMİZLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Kat arabasının; sedye ve tekerlekli sandalye trafiğini engellememesi için dikkat edilmelidir. Birimlerden her hasta çıkışında sedye örtüsü değiştirilmelidir.

6 ACİL SERVİS TEMİZLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Acil servis birimlerinde zeminin ıslak kalmaması için çabuk kurulama veya sadece nemli moplama yapılmalıdır. Enfeksiyon komitesinden onaylanmış, dezenfektan kolay ulaşılabilir yerde ve hazır durumda olmalıdır. Dezenfektanın etki süresi ve kullanımı talimat olarak bilinmelidir.

7 ACİL SERVİS TEMİZLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
. Acil servis birimlerinden toplanan tıbbi atık poşetlerine tarih ve saat mutlaka yazılmalıdır. . Acil servis temizliğinde temiz bez ve mopların fazla sayıda yedeği bulunmalıdır. . Alçı odası toz alımı işlemi yapılırken müsait ise kuru vakum yapılmalıdır.

8 ÇALIŞAN SAĞLIĞI İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Acil serviste çalışacak personelin tıbbi atık toplama, taşıma ve oluşabilecek sızıntı sonrası temizliğini bilmesi şarttır. Acil serviste çalışan personelin gerekli koruyucu aşılarını yaptırmış olmaları gerekir.

9 PERSONEL İÇİN ÖNEMLİ NOKTALAR
Acil serviste çalışan personelin kişisel temizliğine dikkat etmesi kendi ve aile sağlığı için çok önemlidir. Acil serviste çalışan personelin gerekli durumlar için 2. bir üniformasının hazır bulunması gereklidir.

10 ACİL SERVİS BİRİMLERİ TEMİZLİĞİ
Atıkların tahliyesi, Yatak – sedye üzerinde kirli sedye örtülerinin toplanması Yatak ve sedyelerin hazırlanması Oda içi toz alımı

11 ACİL SERVİS BİRİMLERİ TEMİZLİĞİ
Hemşire nezaretinde muayene dolap ve raflarının sanitize edilmesi Lavabo temizliği Zemin temizliği Kontrol


"Acil Servis Temizliği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları