Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler” İlköğretim Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim Programı Hazırlayanlar: Prof. Dr. Hasan Meriç İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler” İlköğretim Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim Programı Hazırlayanlar: Prof. Dr. Hasan Meriç İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği."— Sunum transkripti:

1

2 “Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler” İlköğretim Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim Programı Hazırlayanlar: Prof. Dr. Hasan Meriç İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Periodontoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Dt. Emine Yek Ağız ve Diş Sağlığı Derneği Üyesi İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Öğretim Üye Yardımcısı Uzm. Halil Polat Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü

3 Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (94 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de 325 gr, Hindistan’da 117 gr.

4 Türkiye’de yılda kişi başına 1 fırça düşerken (1,1) Vietnam’da bu oran 1,5. Türkiye’de Diş Fırçası Kullanım Miktarı

5 Türkiye’de yaşayan nüfusun %50’si son 2 yıl içinde hiç dişhekimine gitmemişken % 25’i sadece 1 kez gitmiş. Türkiye’de Dişhekimi Muayene Verileri

6 Türkiye nüfusunun yalnızca %38.3’ü dişlerini düzenli fırçalarken, %11’i dişlerini HİÇ fırçalamıyor. Türkiye’de Diş Fırçalama Verileri

7 Dişini fırçalamayı unutanların : %50’si acelesi olduğu için, %29’u tembellikten, %18’i evde olmadığı için unuttuğunu belirtiyor. Türkiye Neden Dişini Fırçalamayı Unutuyor?

8 Tüketiciler arasında Piar Gallup tarafından 1033 kişiyle yapılan araştırmanın sonucudur. Türkiye’de Ağız ve Diş Sağlığı Eğitimi Bu veriler okul çağındaki çocuklarımıza ağız ve diş sağlığı eğitimi vermenin önemini bir kez daha vurgulamaktadır.

9 YAŞ DMFT çürük kayıp dolgu ÇürükKayıp dişDolgulu diş 53,7±3,969,8%3,4%2,1% 12 1,9 ±2,2 61,1%7,9%6,5% 152,3 ±2,561,2%16,2%12,4% ,8±6,973,8%91,6%29,5% ,8 ±8,559,3%99,1%14,8% Kaynak: 2004 Türkiye Datası Gökalp, S., Güçiz Doğan, B.: Türkiye Ağız-Diş Sağlığı Profili, T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Basımevi, Türkiye’deki Diş Problemleri

10 1.Güzel Görünmek 2. İyi Hissetmek 3. Sağlıklı olmak Türkiye Ne Amaçla Diş Fırçalıyor?

11 Neden Ağız Sağlığı? Sağlıklı bir vücut için sağlıklı bir ağız gereklidir. Sağlıklı bir ağız; güçlü ve temiz dişler, sağlıklı dişetleri ve diğer ağız dokularının sağlıklı olması ile mümkündür. Son yıllarda yapılan çalışmalara göre sağlıksız bir ağız yetişkinlerde kalp krizi, solunum yolu hastalıkları ve hamilelik komplikasyonları gibi ciddi genel sağlık problemlerine de yol açabilmektedir. Bu nedenle, küçük yaşta başlanan düzenli diş hekimi kontrolleri ve doğru ağız ve diş bakımı çok daha fazla önem kazanmaktadır.

12 Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler Projesi

13 Her yıl Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler 80’den fazla ülkede, 30 ayrı dilde; 50 milyondan fazla çocuğa ve aileye ulaşmaktadır. Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler

14 1991 yılından beri uygulanan eğitim programları ile tüm dünyada toplam 650 MİLYON ‘dan fazla çocuğa ağız ve diş sağlığı eğitimi verildi.

15 1991 yılından bu yana uygulanan Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler uluslararası eğitim programı tüm dünyadaki çocuklara gülücükler dağıtmaktadır.

16  Öğrencileri ağız bakımı ve ağız sağlığı konusunda bilgilendirmek  Gelecek nesillerin ağız sağlıklarına katkıda bulunmak Amaç

17 Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler programı çocukları kendi ağız ve diş sağlıklarını kontrol altına almaları için harekete geçirmektedir. Hedef Kitle Bu program bütün dünyadaki 3. sınıf öğrencilerine uygulanmaktadır. Hedef

18 Yöntem: “Eğitici Eğitimi” Akış Çizelgesi Formatör Öğretmen Eğitici Eğitimi İlçe Sorumlusu Öğretmenlerin Eğitimi Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimi Öğrencilerin Eğitimi

19 Türkiye’de Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler 2006 yılında Türkiye’de uygulanmaya başlandı Nisan - Haziran aylarında İstanbul’da pilot proje uygulandı. Kasım 06 – Ocak 07 arasında İstanbul’da 2. etap uygulandı. 3. etap Nisan 2007’de Ankara’da uygulandı. 4. etap Kırıkkale, Cizre ve İstanbul ‘da yapıldı yılı itibarı ile Doğu ve Güneydoğu illeri başta olmak üzere toplam 22 ilde uygulandı yıllarında 36 ilde uygulandı yılından itibaren 51 ilde uygulanmaya başlanmıştır.

20 İllere Göre Dağılım 2013 yılında 51 ilde devam edecektir. Adana Adıyaman Ağrı Batman Bitlis Diyarbakır Erzincan Erzurum Gaziantep Kahramanmaraş Kayseri Kilis Malatya Mersin Osmaniye Siirt Sivas Şanlıurfa Tokat Van Hakkari Bilecik Bolu Ardahan Kırklareli KırşehirKütahya Sinop Bayburt Kırıkkale Bartın Iğdır Yalova Düzce Bingöl Aydın Afyon Burdur Çankırı Uşak Elazığ Çorum Karaman Mardin Niğde Rize Zonguldak Yozgat Kastamonu Çanakkale

21 Sayılarla Türkiye’de Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler 2012 yılı sonu itibarı ile ulaşılan toplam öğrenci sayısı: Yıl Öğrenci Sayısı İl Sayısı Toplam

22 Eğitimlerden Resimler

23

24


"“Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler” İlköğretim Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim Programı Hazırlayanlar: Prof. Dr. Hasan Meriç İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları