Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Deniz Ulaşımında Enerji Verimliliği, Emisyonlar ve Yeni Kurallar Prof. Dr. Mustafa İnsel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Deniz Ulaşımında Enerji Verimliliği, Emisyonlar ve Yeni Kurallar Prof. Dr. Mustafa İnsel."— Sunum transkripti:

1 Deniz Ulaşımında Enerji Verimliliği, Emisyonlar ve Yeni Kurallar Prof. Dr. Mustafa İnsel

2 Toplam: 3.3% 2050 yılı ile azaltım hedefi : 12-18 % MEPC 59/INF.10 Uluslararası hava ulaşımı Demiryolları Diğer ulaştırma (karayolu) Diğer enerji endüstrileri Elektrik ve ısı üretimi Diğer Endüstriyel üretim ve inşaat Uluslar arası deniz ulaştırma Kabotaj denizcilik ve balıkçılık CO2 Salınımlarının Dağılımı

3 Ulaştırmada CO2 Salınları Karşılaştırması

4 4 Taşıtların Karşılaştırması

5 Diğer Emisyonlar

6

7 Shipboard exhaust emission estimations in million tonnes (Second GHG Study)

8

9 9 1 TON YAKIT 3.2 TON CO 2 Yakıt-CO2 İlişkisi

10 EEDI; Enerji Verimliliği Dizayn İndeksi Use of propulsion energy on board a cargo ship, head sea, Beaufort 6 Gemide Enerji Tüketimi

11

12 Yardımcı makinalar Elektrik dağıtım panosu Kazan Şaft motoruŞaft jeneratörü Cargo ısıtma İticiler Kargo pompaları Balast Pompaları Kargo donanımı Soğutma Ana makinalarŞaft gücü Ana makine pompaları Otel hizmetleri Atık ısı geri kazanım Enerji Tüketicileri

13 Uluslararası denizcilik sektöründe çalışmalar Yakıt kalitesi ile SOx emisyonlarının azaltımı Yanma sistemleri ile NOx, emisyonlarının azaltımı Enerji verimliliği tedbirleri ile CO 2 emisyonlarının azaltımı Denizcilik Sektörüne Yansıma

14 MARPOL Annex VI –Kabul: 1997 –Uygulama: Mayıs 2005 SOx and NOx limitleri Deniz Ulaştırma katkıları Gemilerden hava kirliliğini önleme tedbirleri MARPOL Annex VI Güncellemeri –Uygulama: 2013

15 NOx

16 SOx

17 Enerji Verimliliği ve Emisyon Kuralları IMO-MARPOL Ek VI (MEPC 62, Temmuz 2011) Energy Efficiency Design Index (EEDI), for new ships, the Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP) for all ships 400 GT dan büyük tüm gemiler için 1 Ocak 2013 ten itibaren geçerli

18 History  UNFCCC (United Nations Framework Convention on Climate Change)United Nations Framework Convention on Climate Change KYOTO PROTOCOL (December, 1997) The Parties included in Annex I shall ensure that their aggregate anthropogenic carbon dioxide equivalent emissions of the greenhouse gases do not exceed their assigned amounts, with a view to reducing their overall emissions of such gases by at least 5 per cent below 1990 levels in the commitment period 2008 to 2012.  Study of Greenhouse Gas Emissions from Ships (2000)  IMO POLICIES AND PRACTICES : Resolution A.963(23) (Dec., 2003) -Establishment of a GHG Emission Baseline -Development of a Methodology to describe a GHG Emission Index -Development of Guidelines of GHG Emission Indexing Scheme -Evaluation of Technical, Operational and Market-Based Solutions -Development a Work Plan with a Timetable -Review on the continuing IMO Policies and Practices -Co-operation with UNFCCC and ICAO  The Second IMO GHG Study 2009  MEPC 59, MEPC 60, EE-WG, MEPC 61

19 Uluslararası deniz taşımacılığından kaynaklanan hava kirlilik

20

21 Teknik ve Operasyonel Önlemler

22

23 Interim Guidelines for New Ships(MEPC.1/Circ.681) EEDı: Enerji Verimliliği Dizayn İndeksi

24 Teknik ve Operasyonel Önlemler

25 Referans Hattı- Hedef EEDI EEDI

26 DİZAYNCO2/ton-mil tasarrufBirleşik Konsept dizayn, Hız%2 – 50% %10-%50 %25-%75 Form ve üstyapı%2- %20 Güç ve sevk%5-%15 Düşük karbon yakıt%5-%15 Yenilenebilir enerji%1-%10 Egzost CO2 azaltımı%0-%50 OPERASYON Filo yönetimi%5-%50 %10-%50 Sefer optimizasyon%1-%10 Enerji yönetimi%1-%10 Gemilerde Enerji Verimliliği Önlemleri

27

28 ITU-AB 7 ÇP Örnekleri TARGETS (Targeted Advanced Research for Global Efficiency of Transportation Shipping) TEFLES (TEchnologies and scenarios For Low Emissions Shipping (TEFLES) SMOOTH (Sustainable Methods for Optimal Design and Operation of Ships with Air Lubricated Hulls)

29 TARGETS

30 WP 1: Resistance Improvement Technologies WP 2: On Board energy storage & aux. en ergy generation WP 3: Propulsion Improvement Technologies WP 4: Operation & Scenarios WP 5: Integration & Simulation WP 6: Benchmarking WP 7: Project Management WP 8: Dissemination / External communication & regulatory frameworks

31 TARGETS Model-scale, Re=1E7 Full-scale, Re=1E9

32 TARGETS: Sevk verimi Propeller Cap TurbineSimplified compensating Nozzle

33 Gemilerde Yenilenebilir Enerji Uygulamaları

34 TARGETS:Energy Audit Exhaust gas outlet of M/E to T/C No.2 Exhaust gas outlet of M/E to T/C No.1

35 TEFLES

36

37

38 Yüzeyinin hava ile kaplanarak enerji tüketim azaltımı SMOOTH

39

40 Yüzeyinin hava ile kaplanarak enerji tüketim azaltımı

41 Türk Deniz Filosunun Durumu Dünyada deniz taşımacılığında yılda 300 milyon ton yakıt tüketildiği tahmin edilmektedir. Ülkemiz bayraklı gemilerde deniz taşımacılığında yılda 4.24 milyon ton yakıt tüketildiği tahmin edilmektedir. Özellikle İstanbul bölgesinde deniz taşıtlarından kaynaklı hava kirliliği (transit ve yerel trafik) CO2 salınımı önem taşımaktadır. Ülkemizde Durum

42 Sonuçlar Uluslar arası mevzuat (EEDI) inşa edilecek uluslar arası sularda çalışacak gemiler için hedefleri belirlemektedir Bu gemilerin uluslar arası uyumu için ARGE ihtiyacı vardır. Mevcut gemiler için kısa dönemde mevzuat bulunmamaktadır. Mevcut gemiler için enerji verimliliği arttırıcı proje ihtiyacı bulunmaktadır. Ulusal sularımızda çalışan gemiler için mevzuat bulunmamaktadır Enerji verimliliği mevzuatına deniz taşıtları dahil edilmeli enerji verimliliği projeleri desteklenmelidir. Ne yapılmalı

43 Teşekkürler minsel@itu.edu.tr


"Deniz Ulaşımında Enerji Verimliliği, Emisyonlar ve Yeni Kurallar Prof. Dr. Mustafa İnsel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları