Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

10/06/2009 Türkiye’deki Doğalgaz Sektörünün Mevcut Durumu ve Gelişimi (Current Situation and Development Prospects of the Natural Gas Sector in Turkey)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "10/06/2009 Türkiye’deki Doğalgaz Sektörünün Mevcut Durumu ve Gelişimi (Current Situation and Development Prospects of the Natural Gas Sector in Turkey)"— Sunum transkripti:

1 10/06/2009 Türkiye’deki Doğalgaz Sektörünün Mevcut Durumu ve Gelişimi (Current Situation and Development Prospects of the Natural Gas Sector in Turkey) Wietze Lise IBS Beynelmilel Hizmetleri A.Ş. Panel 02 – 16:30-18:00 – 10 Haziran 2009

2 10/06/ GASTALE model versiyon 4.4 GASTALE deki önemli aktörler ve faktörler: 1.Üreticiler (piyasa gücüyle): üretim hakkında karar verirler, ülke sınırlarına kadar taşırlar, sınır fiyatını elde ederler. 2.İletim sistem operatörü (İSO): boru hattı ve LNG olarak taşımayı düzenlerler. 3.Arbitrajcı (piyasa gücü yok): elektrik üretimi, sanayi, mesken ve depolaması arasında ticaret yaparlar. 4.Depolama sistem operatörü (DSO): sıcak mevsimde depolamayı ve soğuk mevsimde çıkarmayı düzenlerler. A.Tüketici fiyatlar: piyasayı dengelemek için. B.Yatırım: depolama, boru hattı, likuefaksiyon ve regasifikasiyon kapasitesini arttırmak için.

3 10/06/ Elektrik üretimi Mesken Sanayi Depolama Boru hattı taşıması LNG likuefaksiyon LNG nakliyat ve regasifikasiyon İSO DSO Arbitrajcı Sınır fiyat Üretici Gaz üretimi GASTALE 4.4’ün aktörleri

4 10/06/2009 4

5 5 Baz durumda bölgesel fiyatlar: Türkiye’deki fıyatlar en düşük seviyede  AB’ye transit ülke olmak için potansiyeli var. FR, BALTIK, SANTRAL yüksek fiyatlar  düşük rekabet, erişilebilirlik. Yeni yatırımdan sonra üreticilerin piyasa gücü daha düşük  fiyatlar 2005 ve 2010 arasında düşüyor. Türkiye 2005 = 100% Sanayi fiyatları ($/kcm) Kaynak: IEA Gas info 2008


"10/06/2009 Türkiye’deki Doğalgaz Sektörünün Mevcut Durumu ve Gelişimi (Current Situation and Development Prospects of the Natural Gas Sector in Turkey)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları