Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 YURT DIŞI FUARLARA KATILIM-İBGS  PAZAR ARAŞTIRMASI-İBGS/İGEME  ÇEVRE MALİYETLERİ-İBGS  YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA-İBGS  EĞİTİM & DANIŞMANLIK –İBGS/İGEME.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " YURT DIŞI FUARLARA KATILIM-İBGS  PAZAR ARAŞTIRMASI-İBGS/İGEME  ÇEVRE MALİYETLERİ-İBGS  YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA-İBGS  EĞİTİM & DANIŞMANLIK –İBGS/İGEME."— Sunum transkripti:

1

2

3  YURT DIŞI FUARLARA KATILIM-İBGS  PAZAR ARAŞTIRMASI-İBGS/İGEME  ÇEVRE MALİYETLERİ-İBGS  YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA-İBGS  EĞİTİM & DANIŞMANLIK –İBGS/İGEME  MARKA & TURQUALITY®-İBGS  İSTİHDAM -DTM  AR-GE –TÜBİTAK/TTGV  ULUSLAR ARASI YURTİÇİ FUAR ORG.-İBGS  TASARIM DESTEĞİ-İBGS

4 YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ MEVZUAT * 2004/6 SAYILI YURT DIŞI FUAR KATILIMLARININ DESTEKLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ HEDEF GRUBU *KATILIMCI ŞİRKETLER *ORGANİZATÖR ŞİRKETLER *ÜRETİCİ & İMALATÇI ORGANİZASYONLARI *SEKTÖREL DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİ (SDŞ) AMAÇ *TÜRK ÜRÜNLERİNİN ULUSLARARASI FUARLARDA SERGİLENMESİ VASITASIYLA POTANSİYEL PAZARLAR OLUŞTURULMASI VE İHRACATIMIZDAKİ İVMENİN ARTIRILMASI YURT DIŞI FUAR

5 DESTEK TÜRLERİ TÜRK İHRAÇ ÜRÜNLERİ FUARI & SEKTÖREL TÜRK İHRAÇ ÜRÜNLERİ FUARI & MİLLİ KATILIM ORGANİZASYONLARI ÜRETİCİ/İMALATÇI ORGANİZASYONLARININ YURT DIŞI FUAR KATILIMLARI YURT DIŞI FUARLARA İLİŞKİN ORGANİZATÖR TANITIM FAALİYETLERİ SEKTÖREL NİTELİKTEKİ ULUSLARARASI FUARLARA BİREYSEL DÜZEYDE KATILIMLARI YURT DIŞI FUAR

6 GENEL NİTELİKLİ MİLLİ KATILIM/ TÜRK İHRAÇ ÜRÜNLERİ FUARI $* İLAVE NAKLİYE MASRAFLARI (*TEMEL DESTEĞE İLAVE) MİLLİ KATILIM/ SEKTÖREL İHRAÇ ÜRÜNLERİ FUARI $* ŞİRKET KOMPLE TESİS İMALATI MAKİNE OTO.ANA SANAYİİ DOĞAL TAŞ SERAMİK MOBİLYA HEDEF ÜLKEDE FUAR AYNI ÜLKEDE AZAMİ 2 ADET + % 10 % % YURT DIŞI MİLLİ FUAR DESTEK KALEMLERİ YURT DIŞI FUAR

7  BAŞVURU MERCİİİHRACATÇI BİRLİKLERİ  DESTEĞİN KAPSAMI : AZAMİ 36 M 2 STAND ALANI - SEKTÖRÜN GENEL TANITIMI ( Broşür ve kataloglar ile) - FİRMALARA AİT MÜNFERİT ÜRÜN TANITIMI KAPSAM DIŞI  DESTEK ORANI % 65 DESTEK MİKTARI, GENEL NİTELİKLİ MİLLİ KATILIM / TÜRK İHRAÇ ÜRÜNLERİ FUARI $ ;  MİLLİ KATILIM / SEKTÖREL İHRAÇ ÜRÜNLERİ FUARI $ YURT DIŞI FUAR

8  BAŞVURU MERCİİ : İHRACATÇI BİRLİKLERİ  NİHAİ MERCİİ : DTM  DESTEĞİN KAPSAMI : TANITIM FAALİYETLERİ  DESTEK ORANI : % 75  DESTEK MİKTARI  GENEL NİTELİKLİ MİL Lİ KAT./ TÜRK İHRAÇ ÜRÜN $  MİLLİ KATILIM/ SEKTÖREL İHRAÇ ÜRÜNLERİ FUARI $ YURT DIŞI FUAR

9  ŞİRKETLERBOŞ STAND KİRASI% 50 NAKLİYE MASRAFLARI % 50 EN FAZLA $  ÜRETİCİ & İMALATÇI BOŞ STAND KİRASI% 65 ORGANİZASYONLAR :NAKLİYE MASRAFLARI% 50 EN FAZLA $ YURT DIŞI FUAR

10 3 AY İÇİNDE GEREKLİ BELGELER FATURA&ÖDEME BELGELERİ Şirket BİREYSEL KATILIMCI BAŞVURU SÜRECİ (DTM Listesinde yer alan fuar ise) FUAR İDARESİ BOŞ STAND M 2 YER TAHSİS BELGESİ Fuar katılımı

11  ÜRÜN TEŞHİRİ *STANDLARDA KENDİ ÜRÜNLERİ SERGİLENMELİ, *DOĞRUDAN SERGİLEME MÜMKÜN DEĞİLSE BROŞÜR & KATALOG VS. !!! (BU DURUMDA KATILIMCI 16 M 2 ÜZERİNDEN DESTEKLENİR)  STAND ALANI *ASGARİ 9 M 2 *AZAMİ 50 M 2  STAND ALANI KOŞULUNDAN MUAF SEKTÖRLER *KOMPLE TESİS İMALATI *MAKİNA, HALI, EV TEKSTİLİ *OTOMOTİV ANA SANAYİİ *MOBİLYA,DOĞALTAŞ *MÜCEVHERAT AZAMİ 50 M2 MUAFİYETİ ASGARİ 9 M2 MUAFİYETİ YURT DIŞI FUAR

12  FUAR TARİHİNDE GEÇERLİ KAPASİTE RAPORU,  KAP. RAPORU MEVCUT DEĞİL İSE SERGİLENEN ÜRÜNLERİN ÜRETTİRİLDİĞİ FİRMA İLE YAPILMIŞ İMALATÇI-PAZARLAMACI SÖZLEŞMESİ VE BU FİRMAYA AİT KAPASİTE RAPORU,  YAPILAN BU SÖZLEŞME, FUAR TARİHİNDEN ÖNCE YA İBGS TARAFINDAN YA DA NOTER TARAFINDAN ONAYLANMALIDIR.

13  NAKLİYE DESTEĞİNDEN FAYDALANABİLMEK İÇİN GÜMRÜK BEYANNAMESİ VEYA ATA KARNESİNDE ALICI HANESİNDE FUAR İDARESİNİN ADRESİ YERALMALIDIR.  BEYANNAME BEDELSİZ VEYA GEÇİCİ ÇIKIŞ OLARAK DÜZENLENMELİDİR.

14  STAND KİRASI ÖDEMESİ YURTDIŞINDAKİ FUAR İDARESİNE YAPILMALI,  TÜM ÖDEMELER BANKA ARACILIĞI İLE YAPILMALI,  FUAR KATALOGUNDA ULAŞIM BİLGİLERİ DOĞRU OLARAK YER ALMALIDIR.  FUARDAN ÖNCE ÖN BAŞVURU, FUARDAN SONRA İSE ÜÇ AYDA DESTEK BAŞVURUSU YAPILMALI.

15  STAND ALINLIĞINDA YA FİRMA ADI YA DA MARKA TESCİLİ- LOGO TESCİLİ MEVCUT OLAN İBARELER KULLANILMALI,  KATILIMI TEVSİKEN İBRAZ EDİLECEK FOTOĞRAFLARDA ÜRÜNLER VE KOMŞU STANDLAR NET OLARAK GÖRÜLMELİ,

16 YANILTICI / GERÇEĞE AYKIRI BİLGİ VERİLMESİ & İBRAZI TÜRK MALI İMAJINA ZARAR VERİLMESİ KALİTESİZ ÜRÜNLERİN SERGİLENMESİ FUAR SÜRESİNCE GÖSTERDİĞİ TANITIMA YÖNELİK YAKLAŞIMIN ÜLKEMİZ İTİBARINI ZEDELEMESİ * TEBLİĞ HÜKÜMLERİNE AYKIRI FİİLLERDE BULUNULMASI YURT DIŞI FUAR

17 ÇEVRE DESTEĞİ MEVZUAT * 97/5 SAYILI ÇEVRE MALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ HEDEF GRUBU *TİCARİ ve SINAİ ŞİRKETLER *YAZILIM ŞİRKETLERİ *TARIM ŞİRKETLERİ *DIŞ TİCARET SERMAYE ŞİRKETLERİ (DTSŞ) *SEKTÖREL DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİ (SDŞ) (FUAR DESTEKLERİ DIŞINDAKİ DEVLET YARDIMLARINDAN ŞAHIS FİRMALARI YARARLANAMIYOR.) AMAÇ *ÇEVRE & KALİTE & GIDA GÜVENLİĞİ & İNSAN SAĞLIĞINA YÖNELİK TEKNİK DÜZENLEMELERE UYUMUN SAĞLANMASI ÇEVRE

18 DESTEK KALEMLERİ ISO 9000 ISO ISO (≤ ) CE İŞARETİ (≤ ) ULUSLAR ARASI NİTELİKTEKİ BELGELER (≤ ) (BRC, IFS) ORGANİK ÜRÜN & SAĞLIK SERTİFİKASI (≤ ) TARIM ANALİZ RAPORLARI ( ≤ ) ÇEVRE

19  BAŞVURU MERCİİ :İHRACATÇI BİRLİKLERİ  NİHAİ MERCİİ : DTM (Limit üstü dosyalar)  DESTEK SÜRESİ :Her belge için 3 YIL ( Belge alım tarihinden itibaren 6 aylık süre içinde ibraz edilmelidir. )  DESTEK ORANI% 50  DESTEK MİKTARI $ (BELGE & ANALİZ) ÇEVRE

20 ISO SERİSİ VE DİĞER ULUSLAR ARASI BELGELERİN DESTEKLENMESİ  MÜRACAAT VE DOKÜMAN İNCELEME,  BELGELENDİRME TETKİK,  YILLIK BELGE KULLANIM GİDERLERİ DESTEK KAPSAMINDADIR.  BELGE ALIMI TARİHİNDEN İTİBAREN 6 AYLIK SÜRE İÇİNDE MÜRACAAT EDİLİR. HER BİR BELGE BAZINDA DESTEK TARİHİNDEN İTİBAREN 3 YIL SÜRESİNCE DESTEKLENEBİLİR. PAZAR ARAŞTIRMASI

21 ORGANİK ÜRÜN SERTİFİKASI VE SAĞLIK SERT. ALIMI İLE OLUMLU SONUÇLANAN LABORATUAR ANALİZ RAPORLARININ DESTEKLENMESİ;  SAĞLIK SERT. ALIMINDA; ANALİZ RAPORUNDA YER ALAN ÜRÜN PARTİ NO’SU İLE SERTİFİKADA YER ALAN PARTİ NO’SUNUN BİRBİRİNİ TUTMASI ŞARTTIR. PAZAR ARAŞTIRMASI

22 ORGANİK ÜRÜNE YÖNELİK ANALİZLERDE PARTİ NO ARANMAZ. ANCAK SERT. NIN ALINDIĞI KURULUŞ TARAFINDAN, ORGANİK ÜRÜN SERT. ALIMI SÜRECİNDE ZORUNLU TUTULAN ANALİZLERE İLİŞKİN LİSTE ARANIR. PAZAR ARAŞTIRMASI

23 Gerekli Belgeler;  D İLEKÇE, BAŞVURU FORMU, İMZA SİRKÜLERİ, TİCARET SİCİL GAZETESİ, TAAHHÜTNAME,  BELGENİN ASLI VEYA ONAYLI ÖRNEĞİ, BELGE ALIMINA YÖNELİK SÖZLEŞME ÖRNEĞİ-FİYAT LİSTESİ,  FATURANIN ASLI VE ÖDEMEYE İLİŞKİN BANKA DEKONTU, NAKİT ÖDEMELERDE İSE İTAYA İLİŞKİN MAKBUZUN ASLI VEYA ONAYLI ÖRNEĞİ, PAZAR ARAŞTIRMASI

24 GEREKLİ BELGELER; *KAPASİTE RAPORU / FAALİYET BELGESİ / SU ÜRÜNLERİ YETİŞTİRİCİLİK BELGESİ, *BELGE VE / VEYA FATURA YURTDIŞINDAN ALINMIŞ İSE TİCARET MÜŞAVİRLİĞİMİZCE ONAYLANMIŞ ÖRNEĞİ, ( belge tarihinden itibaren 6 ay içinde yapılması gerekmektedir.) ( belge tarihinden itibaren 6 ay içinde yapılması gerekmektedir.) *(ISO için Ek.1; Ce ve diğer Belgeler için Ek.2; Sertifikalar için Ek.4; Analizler için Ek.5) ve Ek.6 PAZAR ARAŞTIRMASI

25 Dikkat edilecek hususlar;  DOSYADAKİ BELGELER SIRASIYLA VE DÜZENLİ OLARAK DOSYALANMIŞ ŞEKİLDE İBRAZ EDİLMELİDİR.  BELGE ALIMI TARİHİNDEN İTİBAREN 6 AYLIK SÜRE İÇİNDE MÜRACAAT EDİLMESİ VE ÖDEME BELGELERİNİN BANKA TARAFINDAN ONAYLANMASI GEREKMEKTEDİR. PAZAR ARAŞTIRMASI

26 DİĞER DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR;  Tüm belgeler asıl ve/veya noter veya Birlik tarafından onaylanmış,  Eğitim, danışmanlık, seyahat, konaklama v.b. giderler destek dışındadır. PAZAR ARAŞTIRMASI

27 PAZAR ARAŞTIRMASI DESTEĞİ MEVZUAT * 2006/6 SAYILI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA DESTEĞİ HAKKINDA TEBLİĞ HEDEF GRUBU *TİCARİ & TİCARİ-SINAİ ŞİRKETLER *YAZILIM ŞİRKETLERİ *DIŞ TİCARET SERMAYE ŞİRKETLERİ (DTSŞ) *SEKTÖREL DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİ (SDŞ) AMAÇ *İHRAÇ PAZARLARIMIZ HAKKINDA SİSTEMATİK VE OBJEKTİF BİLGİ SAĞLANMASI *GELENEKSEL PAZARLARDA PAZAR PAYIMIZIN ARTIRILMASI *YENİ İHRAÇ PAZARLARI OLUŞTURULMASI PAZAR ARAŞTIRMASI

28 DESTEK TÜRLERİ PAZAR ARAŞTIRMASI PROJELERİ (≤ ) PAZAR ARAŞTIRMASI RAPORLARI & İSTATİSTİK SATIN ALIMI SEKTÖREL NİTELİKLİ TİCARET HEYETİ PROGRAMLARI E-TİCARET SİTELERİNE ÜYELİK (≤ ) PAZAR ARAŞTIRMASI

29 DESTEK KALEMLERİ & LİMİTLER ULAŞIM OTOBÜS EKONOMİ SINIFI UÇAK GEMİ TREN (GİDİŞ-DÖNÜŞ) ARAÇ KİRALAMA (GÜNLÜK 50 $) $) KONAKLAMA ODA&KAHVALTI (ŞİRKET BAŞINA GÜNLÜK 140 $) SATIN ALINAN DOKÜMAN & HİZMETLER TERCÜMANLIK (GÜNLÜK 75 $) DOKÜMAN & YAYIN (PROJE BAŞINA 750 $) NUMUNE GÖNDERİMİ (PROJEDEN 1 AY ÖNCESİ İLE 3 AY SONRASI SÜRECTE, GÖRÜŞME YAPILAN FİRMALARA YAPILAN GÖNDERİMLER) PAZAR ARAŞTIRMASI

30  BAŞVURU MERCİİ İGEME İHRACATÇI BİRLİKLERİ  NİHAİ MERCİİ :DTM (Limit Üstü Başvurular)  YILLIK PROJE SAYISI ŞİRKETLER5 SDŞ10  DESTEK LİMİTİ : $ (PROJE BAŞINA)  DESTEK ORANI ŞİRKETLER : % 70 SDŞ : % 80 PAZAR ARAŞTIRMASI

31 GEREKLİ BELGELER; PROJE BAŞLANGIÇ TARİHİNDEN İTİBAREN 6 AYLIK SÜREYİ AŞMAMAK ŞARTIYLA; 1-DİLEKÇE, 2-BAŞVURU FORMU, 3-İMZA SİRKÜLERİ, 4-TAAHHÜTNAME, PAZAR ARAŞTIRMASI

32 GEREKLİ BELGELER; 3-ULAŞIMA İLİŞKİN HARCAMALAR İÇİN BİLET KOÇANI, ELEKTRONİK BİLET, (Elektronik bilet olması halinde biniş kartı, bunun bulunmaması halinde ilgili havayolundan alınan uçuşun gerçekleştiğine ilişkin resmi yazı) ve SEYAHATE İLİŞKİN FATURA VE ÖDENDİĞİNE İLİŞKİN ONAYLI BANKA DEKONTU, PAZAR ARAŞTIRMASI

33 GEREKLİ BELGELER; 4-KONAKLAMAYA İLİŞKİN AYRINTILI FATURA VE ÖDENDİĞİNE İLİŞKİN ONAYLI BANKA DEKONTU, 5-NUMUNE GÖNDERİMİ YAPILDIYSA (Seyahatten bir ay önce/üç ay sonra ve görüşme yapılan/yapılacak firmalara) BUNA İLİŞKİN FATURA, ÖDEME BELGESİ VE KARGO DETAYLARI, 6-GÖRÜŞME YAPILAN FİRMA/KURULUŞ/DERNEK İLE İLGİLİ GÖRÜŞME FORMU VE GÖRÜŞÜLEN KİŞİLERE AİT KARTVİZİTLER,(Ek.7) PAZAR ARAŞTIRMASI

34 GEREKLİ BELGELER; 7-PAZAR ARAŞTIRMASI SONUÇ RAPORU (Ek.6), 8-PAZAR ARAŞTIRMASI PROJESİNDE YER ALAN KİŞİLERE AİT BELGELER, (Sosyal Güvenlik belgesi/Ticaret Sicil Gazetesi) 9-FİRMANIN KURULUŞ, UNVAN DEĞİŞİKLİKLERİ VE SON SERMAYE YAPISINI GÖSTEREN SİCİL GAZETESİ ÖRNEKLERİ, PAZAR ARAŞTIRMASI

35 *PAZAR ARAŞTIRMASININ HER BİR GÜNÜ İÇİN EN AZ BİR KURULUŞLA GÖRÜŞME YAPILMALIDIR. GÖRÜŞME YAPILMAYAN GÜNLER İÇİN KONAKLAMA BEDELİ KARŞILANMAZ. (Yolculuk ve resmi tatil günleri hariç) *PAZAR ARAŞTIRMASI PROJESİ İÇİN AYRILAN SÜRE ARAŞTIRMA YAPMAK İÇİN MAKUL BİR SÜRE OLMALIDIR. BU SÜRE EN AZ 3, EN FAZLA 10 GÜN OLABİLİR. PAZAR ARAŞTIRMASI

36 *PAZAR ARAŞTIRMASI ÇALIŞMASI TEK BİR ÜLKEDE YAPILABİLECEĞİ GİBİ COĞRAFİ KONUMU BAKIMINDAN BİRBİRİNE YAKINLIK GÖSTERMEK KAYDIYLA EN FAZLA 5 ÜLKEDE GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR. *KONAKLAMA FATURASININ TÜRKİYE’DEKİ BİR SEYAHAT ACENTASINDAN ALINMASI HALİNDE YURTDIŞINDA KALINAN OTELDEN ARAŞTIRMACININ KAÇ GECE KALDIĞINA DAİR YAZININ İBRAZI ZORUNLUDUR. *PAZAR ARAŞTIRMASI PROJESİ ÇERÇEVESİNDE FUAR KATILIMI (Fuar ziyareti de dahil) GERÇEKLEŞTİRİLMESİ DURUMUNDA, SÖZ KONUSU FAALİYET DESTEK KAPSAMI DIŞINDA TUTULMAKTADIR. *PAZAR ARAŞTIRMASI PROJESİ ÇERÇEVESİNDE FUAR KATILIMI (Fuar ziyareti de dahil) GERÇEKLEŞTİRİLMESİ DURUMUNDA, SÖZ KONUSU FAALİYET DESTEK KAPSAMI DIŞINDA TUTULMAKTADIR. PAZAR ARAŞTIRMASI

37 *YABANCI DİLDE DÜZENLENEN (İngilizce hariç) HARCAMA BELGELERİNİN YEMİNLİ TERCÜMAN TARAFINDAN YAPILMIŞ TÜRKÇE TERCÜMELERİNİN İBRAZ EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR. *BİR TAKVİM YILI İÇERİSİNDE AYNI ÜLKEYE YÖNELİK OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLEN SADECE 2 (İki) PAZAR ARAŞTIRMASI PROJESİ DESTEK KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMEKTEDİR. PAZAR ARAŞTIRMASI

38  YURT DIŞI GEZİLERİ  FUAR (Gidilen ülkede proje tarihinde firmanın sektörü ile ilgili bir fuar olmaması gerekmektedir.)  SERGİ  KONFERANS  GRUP SEYAHATİ  RESMİ / ÖZEL KURUM VE KURULUŞLARCA DÜZENLENEN YURT DIŞI ORGANİZASYONLAR PAZAR ARAŞTIRMASI

39  EN FAZLA 2 YILLIK GÜNCEL RAPOR VE İSTATİSTİKLER & ÜYELİK GİDERLERİ  BAŞVURU MERCİİ İGEME (ÖN ONAY & İNCELEME)  NİHAİ MERCİİ DTM  DESTEK SÜRESİ VE LİMİTİ $ (YILLIK) 3 YIL  DESTEK ORANI ŞİRKETLER% 50 SDŞ% 60 PAZAR ARAŞTIRMASI

40  KOORDİNASYONDTM  ORGANİZASYONİHRACATÇI BİRLİKLERİ  BAŞVURU MERCİİİHRACATÇI BİRLİKLERİ  NİHAİ MERCİİDTM  YILLIK PROJE SAYISIŞİRKETLER 5 SDŞ 10  DESTEK ORANIŞİRKETLER % 50 SDŞ % 60  DESTEK MİKTARI $ (PROJE BAŞINA) PAZAR ARAŞTIRMASI

41

42  BAŞVURU MERCİİİGEME (ÖN ONAY & İNCELEME)  NİHAİ MERCİİDTM  DESTEK SÜRESİ3 YIL  DESTEK ORANI% 50 (ŞİRKETLER)%60 (SDŞ)  DESTEK MİKTARI $ (YILLIK)  Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay içinde başvurunun yapılması gerekmektedir. PAZAR ARAŞTIRMASI

43                                                     PAZAR ARAŞTIRMASI

44 EĞİTİM VE DANIŞMANLIK DESTEĞİ MEVZUAT * 2007/3 SAYILI EĞİTİM VE DANIŞMANLIK YARDIMI HAKKINDA TEBLİĞ HEDEF GRUBU *TİCARİ & TİCARİ-SINAİ ŞİRKETLER *YAZILIM ŞİRKETLERİ *TASARIMCILAR AMAÇ *ŞİRKETLERİN KURUMSAL VE PERSONEL ALT YAPILARININ KUVVETLENDİRİLMESİ DOĞRULTUSUNDA KONULARINDA UZMAN ELEMANLAR YETİŞTİRİLMESİ EĞİTİM & DANIŞMANLIK

45

46 DIŞ TİCARET, GÜMRÜK VE KAMBİYO MEVZUATI DIŞ TİCARET, GÜMRÜK VE KAMBİYO MEVZUATI YURT DIŞI PAZARLAMA, MÜZAKERE, YAZIŞMA TEKNİKLER, FİYATLANDIRMA YURT DIŞI PAZARLAMA, MÜZAKERE, YAZIŞMA TEKNİKLER, FİYATLANDIRMA DIŞ TİCARETTE ULUSAL VE ULUSLARARASI FİNANSMAN SAĞLAMA TEKNİKLERİ DIŞ TİCARETTE ULUSAL VE ULUSLARARASI FİNANSMAN SAĞLAMA TEKNİKLERİ REKABET HUKUKU KOŞULLARI, AB VE DTÖ MEVZUATI, DIŞ TİCARETTE ANLAŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ VE ULUSLARARASI TAHKİMREKABET HUKUKU KOŞULLARI, AB VE DTÖ MEVZUATI, DIŞ TİCARETTE ANLAŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ VE ULUSLARARASI TAHKİM DIŞ TİCARET MUHASEBESİ, ULUSLARARASI MUHASEBE STANDARTLARI DIŞ TİCARET MUHASEBESİ, ULUSLARARASI MUHASEBE STANDARTLARI MODA-MARKA,TEKNOLOJİK,ENDÜSTRİYEL,GÖRSEL,YAZILIM VE AMBALAJ TASARIMI MODA-MARKA,TEKNOLOJİK,ENDÜSTRİYEL,GÖRSEL,YAZILIM VE AMBALAJ TASARIMI KALİTE KALİTE VERİMLİLİK VERİMLİLİK YÖNETİM TEKNİKLERİ YÖNETİM TEKNİKLERİ PROJE HAZIRLAMA, YÖNETİM VE İZLEME TEKNİKLERİ PROJE HAZIRLAMA, YÖNETİM VE İZLEME TEKNİKLERİ STRATEJİK PLANLAMA STRATEJİK PLANLAMA EĞİTİM & DANIŞMANLIK

47  FAALİYET6 AYLIK YURT İÇİ EĞİTİM * PROGRAM BAZINDA  BAŞVURU MERCİİİGEME (EĞİTİMCİ AKREDİTASYONU) İHRACATÇI BİRLİKLERİ (DESTEK BAŞVURUSU) (DESTEK BAŞVURUSU)  NİHAİ MERCİİDTM  DESTEK SÜRESİ3 YIL  DESTEK ORANI% 90  DESTEK MİKTARI $ (YILLIK) EĞİTİM & DANIŞMANLIK

48  BAŞVURU MERCİİİHRACATÇI BİRLİKLERİ (DTM tarafından akredite edilmiş firmalardan alınması gerekmektedir.)  NİHAİ MERCİİDTM  DESTEK SÜRESİ3 YIL  DESTEK ORANI% 75  DESTEK MİKTARI $ (YILLIK) EĞİTİM & DANIŞMANLIK

49  BAŞVURU MERCİİİHRACATÇI BİRLİKLERİ  NİHAİ MERCİİDTM  DESTEK SÜRESİ1 YIL  DESTEK ORANI% 100  DESTEK MİKTARIYURT DIŞI EĞİTİM ÜCRETİ (Tamamı)  AYLIK YAŞAM ÜCRETİ: $ (Aylık yaşam ücreti) EĞİTİM & DANIŞMANLIK

50 MODA&MARKA TASARIMI TEKNOLOJİK TASARIM ENDÜSTRİYEL TASARIM GÖRSEL TASARIM YAZILIM & AMBALAJ TASARIMI DERECEYE GİREN İLK 5 ARASINDAN SEÇİLECEK TOPLAM 15 TASARIMCIYA YURT DIŞINDA EĞİTİM İMKANI EĞİTİM & DANIŞMANLIK

51 İSTİHDAM DESTEĞİ MEVZUAT *2000/1 SAYILI İSTİHDAM YARDIMI HAKKINDA TEBLİĞ HEDEF GRUBU *SEKTÖREL DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİ (SDŞ) AMAÇ *SEKTÖREL DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİNİN DIŞ TİCARET ALANINDA DONANIMLI VE YETKİN PERSONEL KADROSUNA KAVUŞTURULMASI İSTİHDAM

52  BAŞVURU MERCİİDTM  NİHAİ MERCİİDTM  DESTEK SÜRESİ: 1 YIL (1 DEFAYA MAHSUS)  DESTEK ORANI % 75  DESTEK MİKTARI $ (1 YÖNETİCİ) $ (2 ELEMAN) İSTİHDAM

53 AR-GE DESTEĞİ MEVZUAT * 98/10 SAYILI ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME (AR-GE) YARDIMINA İLİŞKİN TEBLİĞ HEDEF GRUBU *BÜNYELERİNDE & TÜRKİYE’DE BÜNYELERİ DIŞINDA AR-GE FAALİYETİNDE BULUNAN KURULUŞLAR AMAÇ *SANAYİ KURULUŞLARININ TEKNOLOJİK ALT YAPILARININ GÜÇLENDİRİLMESİ *EKONOMİMİZİN TEKNOLOJİ YOĞUN BİR YAPIYA KAVUŞTURULMASI, KOBİLERİ AR-GE FAALİYETİNE ÖZENDİRMEK AR-GE

54 DESTEK KALEMLERİ SAYILI DESTEK : KATMA DEĞER YARATAN SANAYİ KURULUŞLARININ, AR-GE PROJELERİNE İLİŞKİN HARCAMALARININ % 60’ ının ÖDENMESİ, AR-GE

55   SAYILI DESTEK:  Üniversitelerden, araştırma ve sanayi kuruluşlarından temsilcilerinin aktif katılımıyla, somut Ar-Ge proje önerilerine ve işbirliği olanaklarının aranması çalışmalarının  desteklenmesidir. AR-GE

56 SAYILI DESTEK; KOBİ’lerin Ar-Ge faaliyetlerine özendirilmesi amacıyla ; Yeni bir ürün üretilmesi, *Yeni bir ürün üretilmesi, *Ürün kalite ve standardının yükseltilmesi, *Maliyet düşürücü ve standart yükseltici tekniklerin uygulanması, AR-GE

57 *Ürünle ilgili yeni bir teknoloji geliştirme veya yeni teknolojinin yurt koşullarına uyumu amacıyla yapılan 2 projesinin TL’ lik bütçe ile 18 ay ile süresince desteklenmesidir. AR-GE

58 Ayrıca; 1508 SAYILI Teknoloji ve yenilik odaklı yüksek öğrenimli kişilere yönelik girişimcilik faaliyetleri ile, AR-GE

59 1509 SAYILI Uluslar arası Sanayi Kuruluşları ile yapılacak uluslar arası ortaklı projelerin %60 ve 75 oranlarında desteklenmesi söz konusudur. AR-GE

60 PROJE BAZINDA HİBE DESTEĞİ PROJELERE SERMAYE DESTEĞİ (KREDİ) AR-GE

61 YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA DESTEĞİ MEVZUAT* 2005/4 SAYILI YURT DIŞINDA OFİS- MAĞAZA AÇMA, İŞLETME VE MARKA TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ HEDEF GRUBU *TÜM FİRMALAR AMAÇ*ÜRÜNLERİN DIŞ PAZARLARDA UZUN SÜRELİ & GENİŞ ÇAPLI TANITIMI, *MARKALAŞMA FAALİYETLERİNE HIZ VERİLMESİ, *İHRACATIMIZIN SÜRDÜRÜLEBİLİR ARTIŞI, YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA

62 YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA DESTEĞİ DESTEK ORANI%50 (ŞİRKETLER) %60 (SDŞ) DESTEK SÜRESİ 3 YIL BİRİM SAYISI7 (ŞİRKETLER) 15 (SDŞ) YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA

63

64 ($)($) TİCARİ %50 SINAİ&TİCARİ YAZILIM DTSŞ %50 SDŞ %60 DEMİRBAŞ & DEKORASYON KİRA YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA

65 ($)($) TİCARİ %50 SINAİ&TİCARİ YAZILIM DTSŞ %50 SDŞ %60 DEMİRBAŞ & DEKORAS YON KİRA YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA

66 ($)($)TİCARİ % 50 SINAİ&TİCARİ YAZILIM DTSŞ % 50 SDŞ % 60 DEMİRBAŞ KİRA ve Hizmet YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA

67  Tüm yurtdışı belgelerin birimin bulunduğu ülkedeki Ticaret Müşavirliğince onaylanması,  Ödemelerin banka aracılığı ile yapılması,  Banka dekontu tarihinden itibaren (yurtdışı onayları ve yeminli tercümanca yapılmış tercümeleri ile birlikte) 6 aylık süre içince üye olunan İBGS’ ne ibraz edilmesi,

68  Yurtdışı birimin; Türkiye’deki birimden sonra açılması ve her iki birim arasında organik bağın bulunması,  Yurtdışındaki biriminin sahiplerinin Türkiye’deki birimin % 51 ve daha fazlasına sahip kişi veya kişileri olması,

69  Demirbaş ve dekorasyon belgelerinin ilk başvuru dosyalarında yer alması,  Harcamaların faturalandırılması,  Şahıs firmaları; fuar desteği dışındaki diğer desteklerden faydalanamaz.

70  Marka tescili giderlerinin desteklenebilmesi için ödeme tarihinden itibaren 18 aylık süre içinde marka tescili yapılmış olmalı ve belgelerin yurtdışı onaylarıyla beraber yeminli tercümanca tercüme edilmiş olarak ibraz edilmesi şarttır.

71  Tanıtım çalışmalarının birer örneği ibraz edilmelidir.  Dekorasyon desteği talebi söz konusu ise yapılan işleme ait detaylı fotoğraflar gereklidir.

72 ($)($) YURT İÇİ MARKA TESCİLİ OLMAYAN ŞİRKET % 50 $ YURT İÇİ MARKA TESCİLİ OLAN ŞİRKET %50 $SDŞDTSŞ%60$ YURT DIŞI BİRİMİ OLAN YURT DIŞI BİRİMİ YOK (YURTİÇİ VE YURTDIŞI MARKA TESCİLİ VAR) YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA

73 ($) % 50 SDŞ DTSŞ ŞİRKETLER TESCİLLİ MARKANIN YURT DIŞINDA TESCİLİ VE KORUNMASI ( 3 yıl) YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA

74 MARKA & TURQUALITY ® DESTEĞİ *2006/4 SAYILI TÜRK ÜRÜNLERİNİN YURT DIŞINDA MARKALAŞMASI, TÜRK MALI İMAJININ YERLEŞTİRİLMESİ VE TURQUALITY®’NİN MEVZUAT *2006/4 SAYILI TÜRK ÜRÜNLERİNİN YURT DIŞINDA MARKALAŞMASI, TÜRK MALI İMAJININ YERLEŞTİRİLMESİ VE TURQUALITY®’NİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ HEDEF GRUBU *TİCARİ & TİCARİ-SINAİ ŞİRKETLER *İHRACATÇI BİRLİKLERİ *ÜRETİCİ BİRLİKLERİ & DERNEKLERİ AMAÇ *MARKALAŞMA BİLİNCİ & SÜRECİNİN HIZLANDIRILMASI *TÜRK MALLARININ DIŞ PAZARLARA GİRİŞİ & TUTUNMALARININ KOLAYLAŞTIRILMASI *OLUMLU TÜRK MALI İMAJININ SAĞLANMASI VE YERLEŞTİRİLMESİ * “10 YILDA 10 DÜNYA MARKASI” MARKA & TURQUALITY®

75

76  TANITIM & REKLAM & PAZARLAMA * GÖRSEL VE YAZILI TANITIM * SHOW ve DEFİLE * ÜLKE İMAJ KAMPANYASI * PAZAR ARAŞTIRMASI * SPONSORLUK * MARKA-PROMOSYON AJANSI * STRATEJİK DANIŞMANLIK  DESTEK SÜRESİ4 YIL  DESTEK ORANIİHRACATÇI BİRLİKLERİ% 80 ÜRETİCİ BİRL./DERN.% 50  DESTEK MİKTARIİHRACATÇI BİRLİKLERİ $ ÜRETİCİ BİRL./DERNEKLERİ $ MARKA & TURQUALITY®

77 ÖN İNCELEME RAPORUN DEĞERLENDİRİLMESİ RAPORUN DEĞERLENDİRİLMESİ RAPOR MARKA MARKA & TURQUALITY® BAŞVURU FORMU İTKİB ÖDEMESİ

78  BAŞVURU MERCİİİHRACATÇI BİRLİKLERİ  NİHAİ MERCİİDTM (Limit Dışı)  DESTEK SÜRESİ4 YIL  DESTEK ORANI% 50 MARKA & TURQUALITY®

79  MARKA TESCİLİ & KORUNMASI $  TANITIM/REKLAM/PAZARLAMA $  YURT DIŞI BİRİM KİRA-DEMİRBAŞ $  MAĞAZA DEKORASYON $  SHOWROOM/REYON/GONDOL/SATIŞ ALANLARI KİRA $  KALİTE, ÇEVRE BELGELERİ & İŞARETLER $  FRANCHISING KAPSAMINDA DEKORASYON $  DANIŞMANLIK – YAZILIM LİSANS $ YILLIK MARKA & TURQUALITY®

80  BAŞVURU MERCİİİHRACATÇI BİRLİKLERİ  NİHAİ MERCİİ:DTM (Limit dışı başvurular)  DESTEK SÜRESİ: 5 YIL  DESTEK ORANI % 50  DESTEK MİKTARIÜST SINIR YOK MARKA & TURQUALITY®

81  MARKA TESCİLİ & KORUNMASI  TANITIM/REKLAM/PAZARLAMA  YURT DIŞI BİRİM KİRA-DEMİRBAŞ-DEKORASYON  SHOWROOM/REYON/GONDOL/SATIŞ ALANLARI KİRA  MODA/ENDÜSTRİYEL TASARIMCI BRÜT MAAŞI  KALİTE, ÇEVRE BELGELERİ & İŞARETLER  FRANCHISING DEKORASYON  DANIŞMANLIK – YAZILIM LİSANS MARKA & TURQUALITY®

82  TURQUALITY® KAPSAMINDAKİ FİRMALARA YÖNELİK FİNANSAL OLMAYAN DESTEKLER  DETAYLI ANALİZ (MARKALAŞMA YOL HARİTASI)  TURQUALITY® YÖNETİCİ GELİŞTİRME PROGRAMI  VİZYON SEMİNERLERİ  PAZAR İSTİHBARATI MARKA & TURQUALITY® DESTEK ORANI % 100 DESTEK MİKTARI 35 MİLYON $ (YILLIK)

83  BİR ŞİRKETİN EN FAZLA 2 MARKASI  1 MARKA İÇİN BİRDEN FAZLA ŞİRKET  HOLDİNG BÜNYESİNDE EN FAZLA 6 MARKA  TURQUALITY® PROGRAMI KAPSAMINDA; * AYNI ANDA EN FAZLA 3 TASARIMCI İSTİHDAMI * DESTEK SÜRESİNCE AZAMİ 50 MAĞAZA * DESTEK SÜRESİNCE AZAMİ 100 FRANCHISING MARKA & TURQUALITY®

84 BORCU YOKTUR BELGELERİ  FİRMALARIN DESTEKLERDEN FAYDALANABİLMESİ İÇİN MALİYE BAKANLIĞINA BAĞLI VERGİ DAİRELERİNE VE SGK’NA BORÇLARININ OLMAMASI GEREKİYOR.  YA DA  *VERGİ DAİRESİNE BORCU VAR İSE MAHSUP EDİLEBİLMESİ İÇİN V.D. DEN ALINMIŞ YAZI,  *SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA BORÇLU İSE YAPILANDIRILMIŞ VE ÖDEME VADELERİNE UYGUN DAVRANILDIĞINA İLİŞKİN BELGE İBRAZ EDİLMELİDİR.

85 *DESTEĞİN KAPSAMI: TASARIMCI ŞİRKETLERİ, TASARIM OFİSLERİ İLE BİRLİKLER, TASARIM DERNEK-BİRLİK. *DESTEĞİN AMACI: TANITIM, R EKLAM,PAZARLAMA, İSTİHDAM, YURTDIŞI BİRİM ve DANIŞMANLIK HARCAMALARI *DESTEK KAPSAMINA ALINMA:KAPSAMA ALINACAK ŞİRKET, OFİS, BİRLİK VE TASARIM DERNEK/BİRLİKLERİNİN PROJELERİNİN; TASARIM DESTEK KOMİTESİNCE UYGUN GÖRÜLMESİ VE DTM’ nin ONAYLANMASINI TAKİBEN.

86  Tasarım Derneği/Birliği: Tasarım konusunda iştigal eden dernek ve birlikler,  Tasarımcı : İlgili meslek örgütüne üye olan, tasarım ya da ilgili alanlarda yüksek öğrenim görmüş Türk tasarımcılar,

87  Tasarım Şirketi: TTK’ na göre kurulmuş ticari ve sınai faaliyette bulunan ve tasarımcının ortak olduğu şirketleri,  Tasarım Ofisi: TTK’ na göre kurulmuş ve sadece tasarım hizmeti ve/veya danışmanlığı faaliyetinde bulunan ve bünyesinde en az 3 tasarımcı bulunan şirketleri,

88  Destek Oranları:  Tasarımcı Şirketler: *Tanıtım faaliyetlerinin : $, *Yurtdışı birim kira giderleri: $ Dekorasyon giderleri: $ *Tasarımcı istihdam giderleri: $ *Patent giderleri: $ * Muhtelif danışmanlık: $

89  Destek Oranları:  Tasarımcı Ofisleri: *Tanıtım faaliyetlerinin : $, *Yurtdışı birim kira giderleri: $ Dekorasyon giderleri: $ *Tasarımcı istihdam giderleri: $ *Patent giderleri: $ * Muhtelif danışmanlık: $

90  Destek Oranları:  BİRLİKLER: *Tanıtım faaliyetlerinin : $, Faaliyetin desteklenebilmesi için projeden 6 ay önce başvurunun yapılması ve Tasarım Komisyonu ve DTM tarafından onaylanmış olmalıdır.

91 NİGAR SEMERCİ DEVLET YARDIMLARI ŞUBESİ EGE İHRACATÇI BİRLİKLERİ TEL : – FAKS :


" YURT DIŞI FUARLARA KATILIM-İBGS  PAZAR ARAŞTIRMASI-İBGS/İGEME  ÇEVRE MALİYETLERİ-İBGS  YURT DIŞI OFİS-MAĞAZA-İBGS  EĞİTİM & DANIŞMANLIK –İBGS/İGEME." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları