Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü"— Sunum transkripti:

1 T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü
Ağustos -2009

2 DÜNYA VE TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ

3 DÜNYA İSTATİSTİKLERİ ULUSLARARASI TURİST VARIŞLARI (milyon Kişi) ULUSLARARASI TURİZM GELİRLERİ (milyar USD) 763 633 2004 2004 (2004/2003) % 10,7 680 808 2005 2005 (2005/2004) % 5,5 735 846 2006 2006 (2006/2005) % 5,4 903 856 2007 2007 (2007/2006) % 6,6 944 922 2008 2008 (2008/2007) % 1,9 KAYNAK: DÜNYA TURİZM ÖRGÜTÜ (UNWTO)

4 TURİST SAYISI BAKIMINDAN DÜNYA SIRALAMASI
DÜNYA İSTATİSTİKLERİ TURİST SAYISI BAKIMINDAN DÜNYA SIRALAMASI TURİZM GELİRİ BAKIMINDAN DÜNYA SIRALAMASI ÜLKELER 2008 (milyon) 1 FRANSA 79.3 2 A.B.D. 58.0 3 İSPANYA 57.3 4 ÇİN 53.0 5 İTALYA 42.7 6 İNGİLTERE 30.2 7 TÜRKİYE 26.3 8 UKRAYNA 25.4 9 ALMANYA 24.9 10 MEKSİKA 22.6 ÜLKELER 2008 (milyar USD) 1 A.B.D. 110.1 2 İSPANYA 61.6 3 FRANSA 55.6 4 İTALYA 45.7 5 ÇİN 40.8 6 ALMANYA 40.0 7 İNGİLTERE 36.0 8 AVUSTRALYA 24.7 9 TÜRKİYE 22.0 10 AVUSTURYA 21.8

5 Kaynak: Dünya Turizm Örgütü Dünya Turizm Barometresi Haziran 2009
DÜNYA İSTATİSTİKLER Ocak- Nisan 2009 Uluslararası Turist Sayısı: 247 milyon Değişim oranı: - % 8 Değişim (%) Afrika 3 Avrupa - 10 Orta Doğu - 18 Asya Pasifik - 6 Amerika - 5 Kaynak: Dünya Turizm Örgütü Dünya Turizm Barometresi Haziran 2009

6 2008-2009 Yılları Ocak-Haziran Dönemi
İSTATİSTİKLER Yılları Ocak-Haziran Dönemi ÜLKE % DEĞİŞİM TÜRKİYE -0.9 İSPANYA -12 FRANSA -13 İTALYA -5 Kaynak: Dünya Turizm Örgütü Avrupa Seyahat Komisyonu, Avrupa Turizmi 2009: Trendler&Beklentiler Raporu

7 ÖNGÖRÜLER TÜRKİYE VE RAKİP ÜLKELERE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER-2009 YILI
BÜYÜME ORANI İSTİHDAM ARTIŞ ORANI TÜRKİYE +1,3 +1,5 İSPANYA -4,9 -4,2 YUNANİSTAN -1,8 -2,0 İTALYA -5,5 -5,2 MISIR -2,8 -4,3 Kaynak: WTTC 2009 Seyahat ve Turizm Ekonomik Araştırması

8 TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ
TÜRKİYE’YE GELEN TURİST SAYILARI YILLAR ZİYARETÇİ SAYISI DEĞİŞİM ORANI (%) 2004 24,86 2005 20,60 2006 -6,26 2007 17,77 2008 12,83 2008 yılı Türkiye’ye gelen turist sayısı, 2005 yılına göre yaklaşık %25 daha fazla 2008 yılı büyüme oranı, dünya ortalama büyüme oranının yaklaşık 7 katı 2007 yılında Türkiye, Avrupa pazarında gelen turist sayısı bakımından %17.8’lik bir oranla en yüksek artış elde eden ülke

9 EN ÇOK TURİST GÖNDEREN ÜLKELER-2008
TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ EN ÇOK TURİST GÖNDEREN ÜLKELER-2008 2008 2007 2008/2007 % ALMANYA % 6,40 RUSYA % 16,79 İNGİLTERE % 13,25 BULGARİSTAN % 1,26 HOLLANDA % 8,34 İRAN % 7,25 FRANSA % 15,21 GÜRCİSTAN % 31,57 UKRAYNA % 23,16 A.B.D % 5,68

10 TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ
EN ÇOK TURİST GÖNDEREN ÜLKELER OCAK-HAZİRAN 2009 2008 2009 2009/2008 (%) ALMANYA 1,831,941 1,682,803 -8,14 RUSYA FED. 1,180,162 1,003,377 -14,98 İNGİLTERE 765,506 854,271 11,60 BULGARİSTAN 549,724 637,523 15,97 GÜRCİSTAN 341,553 557,079 63,10 İRAN 490,900 527,012 7,36 HOLLANDA 460,408 414,967 -9,87 FRANSA 351,804 369,654 5,07 YUNANİSTAN 249,763 266,382 6,65 A.B.D. 272,557 257,852 -5,40 DİĞER 4,192,546 4,019,711 -4,12 TOPLAM 10,686,864 -0,90

11 5 Büyük Turizm Merkezinde 2008 Yılı Turist Sayıları
TURİZM MERKEZLERİ 5 Büyük Turizm Merkezinde Yılı Turist Sayıları Önemli turizm destinasyonlarımızdan üçünün (Antalya, Muğla,İzmir) ana ürünü 3 S

12 TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ
Turizm Merkezlerinde Ocak-Haziran Dönemi Turist Sayıları 2008 2009 09/08 (%) İstanbul -0,55 Antalya -9,05 Muğla -5,71 İzmir 1,11

13 TURİZM EĞİLİMLERİ Internet üzerinden yapılan kişisel tatil organizasyonlarının artması Düşük maliyetli havayolu şirketlerinin tercih edilmesi Son dakika rezervasyonlarının artması Kısa süreli tatillerin artması Destinasyonlara olan bağlılığın azalması Kültür turizmi, gençlik turizmi, responsible turizm, eko turizm vb. özel ilgiye yönelik turizm türlerine olan ilginin artması WOMM (Word Of Mouth Marketing) anlayışının önem kazanması

14 EKONOMİK KRİZ Ekonomik Krizin Dünya Turizmine Olan Etkileri
Yakın destinasyonlar ya da ülke içi seyahatlerde artış Arkadaş-akraba ziyaretleri ve sık ziyaretlerde gerileme İş seyahatlerinde, tatil seyahatlerine göre daha fazla gerileme Geceleme sayısında ve harcama miktarında gerileme Destinasyon seçiminde döviz kurlarının öneminin artması

15 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ

16 SWOT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER Doğal güzellikler ve iklim çeşitliliği,
Tarihi doku ve kültürel yapıların zenginliği, Türk insanının geleneksel konukseverliği, Turizm olgusuna çabuk adapte olabilecek genç ve dinamik nüfus, Fiyat-Kalite dengesi Coğrafi konum nedeniyle ana pazarlara olan yakınlık Rakip ülkelere göre daha yeni ve nitelikli tesisler, Turizmin çeşitlendirilmesine(kış turizmi, rafting, dalış, termal turizm, dağcılık vb.) ve 12 ay turizme olanak veren coğrafi ve doğal yapı, Son yıllarda dünya turizminde gelişmiş destinasyonlar arasına girmiş olması.

17 SWOT ANALİZİ ZAYIF YÖNLER
Türkiye destinasyonlarının yeterince markalaşamaması, Türkiye’ye olan turizm talebindeki mevsimsellik Altyapı ve hizmet kalitesi ile hızlı talep artışını karşılamadaki güçlükler, Tesis kalitesi ve tesis dışı çevre arasındaki uyumsuzluk, Kamu, özel sektör ve yerel yönetimlerin ulusal bir turizm örgütü çatısı altında olmaması, Doğal, tarihi ve kültürel mirasın özgün turizm ürünlerine dönüştürülememesi.

18 SWOT ANALİZİ FIRSATLAR
Akdeniz’in dünyanın en büyük turizm pazarı olma yolundaki istikrarlı büyümesi ve Doğu Akdeniz bölgesinin artan çekiciliği, Türkiye’nin rekabet gücünün yüksek olduğu doğa, tarih ve kültür turizmine olan ilginin artması, Kısa süreli şehir turlarına artan ilgi ve Türkiye’nin coğrafi yakınlık açısından cazibesi, Gelişen ulaşım olanakları ve buna bağlı olarak deniz aşırı seyahatin artması, AB üyeliği süreci.

19 SWOT ANALİZİ TEHDİTLER
Türkiye ile ilgili önyargıların tam olarak giderilememiş olması, Dış basında, ülkemiz hakkında yer alan olumsuz yayınlar ve bunların neden olduğu imaj sorunları, Yakın çevrede (Irak, İran, İsrail vb.) yaşanan siyasi istikrarsızlıklardan olumsuz yönde etkilenme, Avrupa Birliği’nin Birlik içi turizm hareketlerini özendirici ve destekleyici politikaları, Dünya genelindeki ekonomik durgunluk, Dünya’da A(H1N1) gribinin ortaya çıkması.

20 ULAŞIM THY Artan rekabet koşullarında fiyatlarının yüksekliği, Ana pazarlarda, Antalya ve İzmir’e direkt uçuşların ve sefer sayılarının yetersizliği (Antalya’ya 2 Ekim 2009 tarihinde Paris, Stockholm ve Düsseldorf’tan uçuşlar başlayacak) Charter Rusya , Kazakistan, Ukrayna gibi önemli pazarlarda Türk charter uçuşlarına izin verilmemesi.

21 Deniz Turizmi/ Kruvaziyer
TURİZM ÇEŞİTLERİ Deniz Turizmi/ Kruvaziyer Limanlarımıza Gelen Kurvaziyer Gemi ve Yolcu Sayısı 2007 2008 2009* Gemi Yolcu 1.421 1.612 123 * 2009 yılı verileri tarihleri arasını kapsamaktadır. Kaynak:Denizcilik Müsteşarlığı

22 Deniz Turizmi/Mavi Bayraklı Plajlar
TURİZM ÇEŞİTLERİ Deniz Turizmi/Mavi Bayraklı Plajlar DÜNYA SIRALAMASI/2008 TÜRKİYE SIRALAMASI/2008 İL SAYI Antalya 156 Muğla 62 İzmir 21 Aydın 19 Balıkesir 16 Diğer 12 Toplam 286 ÜLKE SAYI İspanya 486 Yunanistan 425 Fransa 288 Türkiye 286 İtalya 277

23 Dünyada Spa/Wellness Turizmi
TURİZM ÇEŞİTLERİ SAĞLIK TURİZMİ Dört mevsim yapılabilirlik Uzun konaklama süresi (ortalama 8–10 gün) Yüksek turizm harcaması Dünyada Spa/Wellness Turizmi 2007 2008 Değişim (%) Toplam Gelir 10,9 milyar $ 12,8 milyar $ 17,8 Toplam Spa Turisti 138 milyon 160 milyon 15,8 Kaynak: ISPA

24 TURİZM ÇEŞİTLERİ KONGRE TURİZMİ 3 kat fazla harcama
Yakın destinasyonlar tercih edilmekte Yeni destinasyonlar yükselişte Türkiye’nin Dünyadaki Yeri İstanbul’un Dünyadaki Yeri Sıra Ülke 2006 2007 2008 1 ABD 414 467 507 2 Almanya 334 430 402 3 İspanya 266 307 347 4 Fransa 269 255 5 İngiltere 279 282 322 6 İtalya 209 250 296 7 Brezilya 207 254 8 Japonya 157 215 247 9 Kanada 154 197 231 10 Hollanda 187 195 227 28 Türkiye 72 95 98 Sıra Şehir 2006 2007 2008 1 Paris 130 115 139 2 Viyana 147 154 3 Barselona 103 106 136 4 Singapur 127 120 118 5 Berlin 91 123 100 6 Budapeşte 86 90 95 7 Amsterdam 67 82 89 8 Stokholm 65 70 87 9 Seul 85 84 10 Lizbon 69 83 15 İstanbul 55 66 72 Kaynak: ICCA

25 TURİZM ÇEŞİTLERİ KIŞ TURİZMİ

26 GOLF TURİZMİ TURİZM ÇEŞİTLERİ
Gelir düzeyi yüksek turist Golf  turisti normalden 5  kat fazla harcıyor Önümüzdeki 10 yılda golf sektörü 2 kat büyüyecek 2008 yılında Türkiye’ye gelen golf oyuncusu kişi 2008 yılında Belek’te oynanan oyun sayısı yaklaşık Dünyada Golf Sahalarının Ülkelere Göre Dağılımı Amerika İngiltere Almanya İskoçya İsveç İrlanda İspanya Danimarka Norveç Avusturya Türkiye 17 Kaynak: Avrupa Golf Federasyonu

27 2010 REKLAM İHALESİ

28 PAZARLAMA HEDEFLERİ Türkiye’nin pazar payının ana pazarlarda geliştirilmesi, olgun pazarlarda korunması, gelişmekte olan pazarlarda artırılması Normal koşullar altında toplam ziyaretçi sayısının %6, gelirlerin ise %8 oranında artırılması Ülkemize gelen üst gelir grubu turistlerin payının artırılması Kişi başı harcamanın ve kalış sürelerinin artırılması Mevsimselliğin azaltılarak turizm talebinin 12 aya yayılması Kültür, golf, kongre, yatçılık, şehir, gençlik, sağlık, eko turizminin payının arttırılması Turizmin bölgelere dengeli dağılımının sağlanması

29 İLETİŞİM HEDEFLERİ Türkiye’nin pozitif ve yüksek bilinirliği olan turistik bir destinasyon haline getirilmesi Destinasyon odaklı pazarlama ve tanıtım yapılarak yer ve doğal zenginliklerimize ilişkin bilinirliğin arttırılması Türkiye turizm ürününü oluşturan unsurların çeşitliliği ve uyumunun vurgulanması Ülkemiz ve özellikle İstanbul gibi destinasyonların, kısa tatiller (short break/paskalya, noel, yılbaşı, okul tatilleri vb.) için önemli bir alternatif olarak konumlandırılması Ülkemizde gerçekleştirilen uluslararası sportif, kültürel, sanatsal etkinliklerin tanıtımı için çalışmalar yapılması Görsellerde, yaşamın içinden görüntüler ile insan unsurunun da işlenerek bir arada kullanılmasına dikkat edilmesi.

30 İLETİŞİM STRATEJİSİ Barışçı, çağdaş değerleri savunan, modern, özgüvenli bir alt ton oluşturulmalıdır. Farklı ve özgün ulusal ve insani değerler vurgulanmalıdır. Dünya turizminde karar süreçlerinde internet belirleyici bir ortam haline gelmektedir yılı ihalesinde Internet’e hem satış hem de değer transferi amaçlı yer verilmesi beklenmektedir. Önemli uluslararası organizasyonlar, sportif, sanatsal, kültürel faaliyetler ve fuarlarda uygulanacak özel reklam kampanyaları önceden geliştirilmeli ve bunlara medya planlarında yer verilmelidir

31 2012 30 milyonun üzerinde turist 27 milyar Dolar gelir
HEDEFLER TURİZM HEDEFLERİ milyonun üzerinde turist 27 milyar Dolar gelir 50 milyon turist 50 milyar Dolar gelir

32 Grup : Avrupa (Almanya, Hollanda, Polonya, İsviçre, Avusturya)
2010 REKLAM İHALESİ Pazar Grupları Grup : Amerika Grup : Avrupa (Almanya, Hollanda, Polonya, İsviçre, Avusturya) Grup : Avrupa (İtalya, İspanya, Fransa, Belçika, Birleşik Krallık, İsveç ,Danimarka, Finlandiya, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Sırbistan, Makedonya) Grup : Avrupa (Rusya, Ukrayna, Kazakistan) Grup : Orta Doğu - Kuzey Afrika (B.A.E., Pakistan, Suudi Arabistan, Mısır, İran, Suriye, İsrail) Grup : Uzak Doğu – Hindistan (Çin, Japonya, Malezya, Hindistan)

33 DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ Birinci aşama
2010 REKLAM İHALESİ DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ Birinci aşama İhale Komisyonu: 5 Kültür ve Tanıtma Müşaviri/Ataşesi Gözetmenler: Reklamcılar Derneği veya Bakanlık tarafından önerilen 2 öğretim üyesi/görevlisi) Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından önerilen 1 öğretim üyesi/görevlisi ) TÜROFED (Başkan ya da görevlendireceği 1kişi ile İstanbul temsilcisi 1 kişi) TÜRSAB (Başkan ya da görevlendireceği 1kişi) TUREB (Başkan ya da görevlendireceği 1kişi) TYD (Başkan ya da görevlendireceği 1kişi) Tekliflerin başvuru prosedürüne uygunluğu, yaratıcı çalışmalar, kampanya stratejisi ve detaylarının değerlendirmeye tabi tutulması - Uygun görülen projelerin (short list) sunum yapmak üzere İhale Komisyonu’na davet edilmesi

34 Yaratıcı Çalışmalar Değerlendirme Formu
2010 REKLAM İHALESİ Yaratıcı Çalışmalar Değerlendirme Formu Not: Puanlama 100 üzerinden gerçekleştirilmekte ve 70 puan barajı bulunmaktadır.

35 DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ
2010 REKLAM İHALESİ DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ İkinci aşama/Sunuş Yaratıcı çalışmalar Kampanya stratejisi Medya tercihleri Medya alım şirketi/girişim ortağı Referansları İhale Komisyonu ve gözetmenlerin sorularının cevaplandırılması

36 2010 REKLAM İHALESİ Sunuma Davet Edilen Ajanslara İlişkin
Değerlendirme Formu Not: Puanlama 100 üzerinden gerçekleştirilmekte ve 75 puan barajı bulunmaktadır.

37 DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ
2010 REKLAM İHALESİ DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ Üçüncü aşama/Mali Tekliflerin Değerlendirmesi İsteklinin birikim, deneyim ve piyasa ve medya alım gücü Komisyon oranları Üretim gideri oranları Tutanak tutularak komisyon kararının Sayın Bakana sunulması Ortak Basın Toplantısı ile ihaleyi kazanan firma/firmaların kamuoyuna duyurulması

38 TEŞEKKÜRLER


"T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları