Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos -2009.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos -2009."— Sunum transkripti:

1 T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos -2009

2 DÜNYA VE TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ

3 DÜNYA İSTATİSTİKLERİ ULUSLARARASI TURİST VARIŞLARI (milyon Kişi) KAYNAK: DÜNYA TURİZM ÖRGÜTÜ (UNWTO) (2004/2003) % 10,7 (2005/2004) % 5,5 (2006/2005) % 5,4 903 (2007/2006) % 6, ULUSLARARASI TURİZM GELİRLERİ (milyar USD) 922 (2008/2007) % 1,

4 TURİST SAYISI BAKIMINDAN DÜNYA SIRALAMASI ÜLKELER2008 (milyon) 1FRANSA79.3 2A.B.D İSPANYA57.3 4ÇİN53.0 5İTALYA42.7 6İNGİLTERE30.2 7TÜRKİYE26.3 8UKRAYNA25.4 9ALMANYA MEKSİKA22.6 DÜNYA İSTATİSTİKLERİ ÜLKELER 2008 (milyar USD) 1A.B.D İSPANYA61.6 3FRANSA55.6 4İTALYA45.7 5ÇİN40.8 6ALMANYA40.0 7İNGİLTERE36.0 8AVUSTRALYA24.7 9TÜRKİYE AVUSTURYA21.8 TURİZM GELİRİ BAKIMINDAN DÜNYA SIRALAMASI

5 Ocak- Nisan 2009 Uluslararası Turist Sayısı: 247 milyon Değişim oranı: - % 8 DÜNYA İSTATİSTİKLER Kaynak: Dünya Turizm Örgütü Dünya Turizm Barometresi Haziran 2009 Değişim (%) Afrika 3 Avrupa- 10 Orta Doğu- 18 Asya Pasifik - 6 Amerika - 5

6 Yılları Ocak-Haziran Dönemi İSTATİSTİKLER ÜLKE% DEĞİŞİM TÜRKİYE-0.9 İSPANYA-12 FRANSA-13 İTALYA-5 Kaynak: Dünya Turizm Örgütü Avrupa Seyahat Komisyonu, Avrupa Turizmi 2009: Trendler&Beklentiler Raporu

7 TÜRKİYE VE RAKİP ÜLKELERE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER-2009 YILI ÖNGÖRÜLER Kaynak: WTTC 2009 Seyahat ve Turizm Ekonomik Araştırması ÜLKEBÜYÜME ORANIİSTİHDAM ARTIŞ ORANI TÜRKİYE+1,3+1,5 İSPANYA-4,9-4,2 YUNANİSTAN-1,8-2,0 İTALYA-5,5-5,2 MISIR-2,8-4,3

8 TÜRKİYE’YE GELEN TURİST SAYILARI  2008 yılı Türkiye’ye gelen turist sayısı, 2005 yılına göre yaklaşık %25 daha fazla  2008 yılı büyüme oranı, dünya ortalama büyüme oranının yaklaşık 7 katı  2007 yılında Türkiye, Avrupa pazarında gelen turist sayısı bakımından %17.8’lik bir oranla en yüksek artış elde eden ülke YILLARZİYARETÇİ SAYISI DEĞİŞİM ORANI (%) , , , , ,83 TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ

9 EN ÇOK TURİST GÖNDEREN ÜLKELER /2007 % ALMANYA % 6,40 RUSYA % 16,79 İNGİLTERE % 13,25 BULGARİSTAN % 1,26 HOLLANDA % 8,34 İRAN % 7,25 FRANSA % 15,21 GÜRCİSTAN % 31,57 UKRAYNA % 23,16 A.B.D % 5,68

10 EN ÇOK TURİST GÖNDEREN ÜLKELER OCAK-HAZİRAN /2008 (%) ALMANYA1,831,9411,682,803-8,14 RUSYA FED.1,180,1621,003,377-14,98 İNGİLTERE765,506854,27111,60 BULGARİSTAN549,724637,52315,97 GÜRCİSTAN341,553557,07963,10 İRAN490,900527,0127,36 HOLLANDA460,408414,967-9,87 FRANSA351,804369,6545,07 YUNANİSTAN249,763266,3826,65 A.B.D.272,557257,852-5,40 DİĞER4,192,5464,019,711-4,12 TOPLAM10,686, ,90 TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ

11 5 Büyük Turizm Merkezinde 2008 Yılı Turist Sayıları TURİZM MERKEZLERİ Önemli turizm destinasyonlarımızdan üçünün (Antalya, Muğla,İzmir) ana ürünü 3 S

12 Turizm Merkezlerinde Ocak-Haziran Dönemi Turist Sayıları /08 (%) İstanbul ,55 Antalya ,05 Muğla ,71 İzmir ,11 TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ

13 Internet üzerinden yapılan kişisel tatil organizasyonlarının artması Düşük maliyetli havayolu şirketlerinin tercih edilmesi Son dakika rezervasyonlarının artması Kısa süreli tatillerin artması Destinasyonlara olan bağlılığın azalması Kültür turizmi, gençlik turizmi, responsible turizm, eko turizm vb. özel ilgiye yönelik turizm türlerine olan ilginin artması WOMM (Word Of Mouth Marketing) anlayışının önem kazanması TURİZM EĞİLİMLERİ

14 EKONOMİK KRİZ Ekonomik Krizin Dünya Turizmine Olan Etkileri  Yakın destinasyonlar ya da ülke içi seyahatlerde artış  Arkadaş-akraba ziyaretleri ve sık ziyaretlerde gerileme  İş seyahatlerinde, tatil seyahatlerine göre daha fazla gerileme  Geceleme sayısında ve harcama miktarında gerileme  Destinasyon seçiminde döviz kurlarının öneminin artması

15 TÜRKİYE TURİZM ÜRÜNÜ

16 GÜÇLÜ YÖNLER  Doğal güzellikler ve iklim çeşitliliği,  Tarihi doku ve kültürel yapıların zenginliği,  Türk insanının geleneksel konukseverliği,  Turizm olgusuna çabuk adapte olabilecek genç ve dinamik nüfus,  Fiyat-Kalite dengesi  Coğrafi konum nedeniyle ana pazarlara olan yakınlık  Rakip ülkelere göre daha yeni ve nitelikli tesisler,  Turizmin çeşitlendirilmesine(kış turizmi, rafting, dalış, termal turizm, dağcılık vb.) ve 12 ay turizme olanak veren coğrafi ve doğal yapı,  Son yıllarda dünya turizminde gelişmiş destinasyonlar arasına girmiş olması. SWOT ANALİZİ

17 ZAYIF YÖNLER  Türkiye destinasyonlarının yeterince markalaşamaması,  Türkiye’ye olan turizm talebindeki mevsimsellik  Altyapı ve hizmet kalitesi ile hızlı talep artışını karşılamadaki güçlükler,  Tesis kalitesi ve tesis dışı çevre arasındaki uyumsuzluk,  Kamu, özel sektör ve yerel yönetimlerin ulusal bir turizm örgütü çatısı altında olmaması,  Doğal, tarihi ve kültürel mirasın özgün turizm ürünlerine dönüştürülememesi. SWOT ANALİZİ

18 FIRSATLAR  Akdeniz’in dünyanın en büyük turizm pazarı olma yolundaki istikrarlı büyümesi ve Doğu Akdeniz bölgesinin artan çekiciliği,  Türkiye’nin rekabet gücünün yüksek olduğu doğa, tarih ve kültür turizmine olan ilginin artması,  Kısa süreli şehir turlarına artan ilgi ve Türkiye’nin coğrafi yakınlık açısından cazibesi,  Gelişen ulaşım olanakları ve buna bağlı olarak deniz aşırı seyahatin artması,  AB üyeliği süreci. SWOT ANALİZİ

19 TEHDİTLER  Türkiye ile ilgili önyargıların tam olarak giderilememiş olması,  Dış basında, ülkemiz hakkında yer alan olumsuz yayınlar ve bunların neden olduğu imaj sorunları,  Yakın çevrede (Irak, İran, İsrail vb.) yaşanan siyasi istikrarsızlıklardan olumsuz yönde etkilenme,  Avrupa Birliği’nin Birlik içi turizm hareketlerini özendirici ve destekleyici politikaları,  Dünya genelindeki ekonomik durgunluk,  Dünya’da A(H1N1) gribinin ortaya çıkması. SWOT ANALİZİ

20 THY Artan rekabet koşullarında fiyatlarının yüksekliği, Ana pazarlarda, Antalya ve İzmir’e direkt uçuşların ve sefer sayılarının yetersizliği (Antalya’ya 2 Ekim 2009 tarihinde Paris, Stockholm ve Düsseldorf’tan uçuşlar başlayacak) Charter Rusya, Kazakistan, Ukrayna gibi önemli pazarlarda Türk charter uçuşlarına izin verilmemesi. ULAŞIM

21 Deniz Turizmi/ Kruvaziyer Limanlarımıza Gelen Kurvaziyer Gemi ve Yolcu Sayısı TURİZM ÇEŞİTLERİ * GemiYolcuGemiYolcuGemiYolcu * 2009 yılı verileri tarihleri arasını kapsamaktadır. Kaynak:Denizcilik Müsteşarlığı

22 ÜLKESAYI İspanya486 Yunanistan425 Fransa288 Türkiye286 İtalya277 Deniz Turizmi/Mavi Bayraklı Plajlar TURİZM ÇEŞİTLERİ İLSAYI Antalya156 Muğla62 İzmir21 Aydın19 Balıkesir16 Diğer12 Toplam286 DÜNYA SIRALAMASI/2008TÜRKİYE SIRALAMASI/2008

23 SAĞLIK TURİZMİ Dört mevsim yapılabilirlik Uzun konaklama süresi (ortalama 8–10 gün) Yüksek turizm harcaması TURİZM ÇEŞİTLERİ Değişim (%) Toplam Gelir10,9 milyar $12,8 milyar $17,8 Toplam Spa Turisti138 milyon160 milyon15,8 Dünyada Spa/Wellness Turizmi Kaynak: ISPA

24 KONGRE TURİZMİ 3 kat fazla harcama Yakın destinasyonlar tercih edilmekte Yeni destinasyonlar yükselişte Türkiye’nin Dünyadaki Yeri İstanbul’un Dünyadaki Yeri Kaynak: ICCA TURİZM ÇEŞİTLERİ SıraÜlke ABD Almanya İspanya Fransa İngiltere İtalya Brezilya Japonya Kanada Hollanda Türkiye SıraŞehir Paris Viyana Barselona Singapur Berlin Budapeşte Amsterdam Stokholm Seul Lizbon İstanbul556672

25 KIŞ TURİZMİ TURİZM ÇEŞİTLERİ

26 Dünyada Golf Sahalarının Ülkelere Göre Dağılımı Amerika İngiltere Almanya 684 İskoçya 575 İsveç 462 İrlanda 414 İspanya 318 Danimarka 170 Norveç 164 Avusturya 154 Türkiye17 Kaynak: Avrupa Golf Federasyonu GOLF TURİZMİ Gelir düzeyi yüksek turist Golf turisti normalden 5 kat fazla harcıyor Önümüzdeki 10 yılda golf sektörü 2 kat büyüyecek 2008 yılında Türkiye’ye gelen golf oyuncusu kişi 2008 yılında Belek’te oynanan oyun sayısı yaklaşık TURİZM ÇEŞİTLERİ

27 2010 REKLAM İHALESİ

28 PAZARLAMA HEDEFLERİ  Türkiye’nin pazar payının ana pazarlarda geliştirilmesi, olgun pazarlarda korunması, gelişmekte olan pazarlarda artırılması  Normal koşullar altında toplam ziyaretçi sayısının %6, gelirlerin ise %8 oranında artırılması  Ülkemize gelen üst gelir grubu turistlerin payının artırılması  Kişi başı harcamanın ve kalış sürelerinin artırılması  Mevsimselliğin azaltılarak turizm talebinin 12 aya yayılması  Kültür, golf, kongre, yatçılık, şehir, gençlik, sağlık, eko turizminin payının arttırılması  Turizmin bölgelere dengeli dağılımının sağlanması

29 İLETİŞİM HEDEFLERİ  Türkiye’nin pozitif ve yüksek bilinirliği olan turistik bir destinasyon haline getirilmesi  Destinasyon odaklı pazarlama ve tanıtım yapılarak yer ve doğal zenginliklerimize ilişkin bilinirliğin arttırılması  Türkiye turizm ürününü oluşturan unsurların çeşitliliği ve uyumunun vurgulanması  Ülkemiz ve özellikle İstanbul gibi destinasyonların, kısa tatiller (short break/paskalya, noel, yılbaşı, okul tatilleri vb.) için önemli bir alternatif olarak konumlandırılması  Ülkemizde gerçekleştirilen uluslararası sportif, kültürel, sanatsal etkinliklerin tanıtımı için çalışmalar yapılması  Görsellerde, yaşamın içinden görüntüler ile insan unsurunun da işlenerek bir arada kullanılmasına dikkat edilmesi.

30 İLETİŞİM STRATEJİSİ  Barışçı, çağdaş değerleri savunan, modern, özgüvenli bir alt ton oluşturulmalıdır.  Farklı ve özgün ulusal ve insani değerler vurgulanmalıdır.  Dünya turizminde karar süreçlerinde internet belirleyici bir ortam haline gelmektedir yılı ihalesinde Internet’e hem satış hem de değer transferi amaçlı yer verilmesi beklenmektedir.  Önemli uluslararası organizasyonlar, sportif, sanatsal, kültürel faaliyetler ve fuarlarda uygulanacak özel reklam kampanyaları önceden geliştirilmeli ve bunlara medya planlarında yer verilmelidir

31 TURİZM HEDEFLERİ milyonun üzerinde turist 27 milyar Dolar gelir milyon turist 50 milyar Dolar gelir HEDEFLER

32 2010 REKLAM İHALESİ Pazar Grupları 1.Grup : Amerika 2.Grup : Avrupa (Almanya, Hollanda, Polonya, İsviçre, Avusturya) 3.Grup : Avrupa (İtalya, İspanya, Fransa, Belçika, Birleşik Krallık, İsveç,Danimarka, Finlandiya, Bosna- Hersek, Bulgaristan, Sırbistan, Makedonya) 4.Grup : Avrupa (Rusya, Ukrayna, Kazakistan) 5.Grup : Orta Doğu - Kuzey Afrika (B.A.E., Pakistan, Suudi Arabistan, Mısır, İran, Suriye, İsrail) 6.Grup : Uzak Doğu – Hindistan (Çin, Japonya, Malezya, Hindistan)

33 2010 REKLAM İHALESİ DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ Birinci aşama İhale Komisyonu: 5 Kültür ve Tanıtma Müşaviri/Ataşesi Gözetmenler: Reklamcılar Derneği veya Bakanlık tarafından önerilen 2 öğretim üyesi/görevlisi) Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından önerilen 1 öğretim üyesi/görevlisi ) TÜROFED (Başkan ya da görevlendireceği 1kişi ile İstanbul temsilcisi 1 kişi) TÜRSAB (Başkan ya da görevlendireceği 1kişi) TUREB (Başkan ya da görevlendireceği 1kişi) TYD (Başkan ya da görevlendireceği 1kişi) - Tekliflerin başvuru prosedürüne uygunluğu, yaratıcı çalışmalar, kampanya stratejisi ve detaylarının değerlendirmeye tabi tutulması - Uygun görülen projelerin (short list) sunum yapmak üzere İhale Komisyonu’na davet edilmesi

34 Yaratıcı Çalışmalar Değerlendirme Formu  Not: Puanlama 100 üzerinden gerçekleştirilmekte ve 70 puan barajı bulunmaktadır REKLAM İHALESİ

35 DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ İkinci aşama/Sunuş Yaratıcı çalışmalar Kampanya stratejisi Medya tercihleri Medya alım şirketi/girişim ortağı Referansları İhale Komisyonu ve gözetmenlerin sorularının cevaplandırılması

36 Sunuma Davet Edilen Ajanslara İlişkin Değerlendirme Formu  Not: Puanlama 100 üzerinden gerçekleştirilmekte ve 75 puan barajı bulunmaktadır REKLAM İHALESİ

37 DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ Üçüncü aşama/Mali Tekliflerin Değerlendirmesi İsteklinin birikim, deneyim ve piyasa ve medya alım gücü Komisyon oranları Üretim gideri oranları Tutanak tutularak komisyon kararının Sayın Bakana sunulması Ortak Basın Toplantısı ile ihaleyi kazanan firma/firmaların kamuoyuna duyurulması

38 TEŞEKKÜRLER


"T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos -2009." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları