Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI DR.M.CEVDET BAYKAL DIŞ TİCARET UZMANI İş tel: 0312-212 88 57

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI DR.M.CEVDET BAYKAL DIŞ TİCARET UZMANI İş tel: 0312-212 88 57"— Sunum transkripti:

1 İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI DR.M.CEVDET BAYKAL DIŞ TİCARET UZMANI İş tel:

2 İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi Pazar Araştırması Desteği Eğitim Yardımı İstihdam Yardımı Yurtdışında Düzenlenen Fuar ve Sergilere Milli Düzeyde veya Bireysel Katılımın Desteklenmesi

3 Araştırma-Geliştirme (AR-GE) Yardımı Yurtdışı Ofis-Mağaza Yardımı Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması ve Türk Malı İmajının Yerleştirilmesine Yönelik Faaliyetlerin Desteklenmesi Uluslar arası Nitelikteki Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi

4 ÇEVRE MALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ

5 TÜRKİYE’DE TİCARİ VE SINAİ FAALİYETTE BULUNAN VEYA YAZILIM SEKTÖRÜNDE İŞTİGAL EDEN ŞİRKETLERİMİZİN ULUSLARARASI PAZARLARDA KARŞILAŞTIKLARI ÇEVRE, KALİTE VE İNSAN SAĞLIĞINA YÖNELİK TEKNİK MEVZUATA UYUM SAĞLAYABİLMELERİNİ TEMİNEN DESTEKLENMESİ TÜRKİYE’DE TİCARİ VE SINAİ FAALİYETTE BULUNAN VEYA YAZILIM SEKTÖRÜNDE İŞTİGAL EDEN ŞİRKETLERİMİZİN ULUSLARARASI PAZARLARDA KARŞILAŞTIKLARI ÇEVRE, KALİTE VE İNSAN SAĞLIĞINA YÖNELİK TEKNİK MEVZUATA UYUM SAĞLAYABİLMELERİNİ TEMİNEN DESTEKLENMESİ AMAÇ ÇEVRE MALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ

6 Yararlanacak Kalite ve Çevre Belgeleri ISO 9000 Serisi ISO Serisi CE işareti Uluslararası nitelikteki diğer kalite ve çevre belgeleri (ÖKO-TEX, GOST-R, HACCP, ISO v.b.) ISO Gıda Güvenliği Yönetimi Sistemi Belgeleri Tarım ürünleri belgelendirme ve olumlu laboratuar analiz raporları

7 BAŞVURU MERCİİ: İHRACATÇI BİRLİKLERİ YARARLANANLAR: TİCARİ VE SINAİ ŞİRKETLER, YAZILIM ŞİRKETLERİ, DTSŞ VE SDŞ’LER DESTEK ORANI : % 50 ÇEVRE MALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ

8 – Belge alımı sırasında yapılacak eğitim, danışmanlık, seyahat, konaklama v.b. giderler destek kapsamı dışındadır. Bu nedenle, faturalarda belgelendirme harcamalarının net olarak belirtilmesi gerekmektedir. ÇEVRE MALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ – Belgelendirme, test ve tetkik harcamaları desteklenmektedir. – Harcamaların belgelendirilmiş olması,TSE veya akredite kuruluşlardan belge alınması

9 SEKTÖREL DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİ

10 SDŞ KURULUŞUNA İLİŞKİN ESASLAR

11 A-Normal Yörelerde ORTAKLIK PAYI % 10’U GEÇMEMEK ÜZERE, AYNI ÜRETİM DALINDA FAALİYET GÖSTEREN, ARASINDA İŞÇİ ÇALIŞTIRAN, EN AZ ON ADET KOBİ’NİN TOPLAM SERMAYESİ 500 MİLYAR TL İLE KURDUKLARI DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİNE SDŞ STATÜSÜ VERİLİR.

12 B-Kalkınmada Öncelikli Yörelerde ORTAKLIK PAYI % 20’Yİ GEÇMEMEK ÜZERE, AYNI VEYA AYRI ÜRETİM DALINDA FAALİYET GÖSTEREN, ARASINDA İŞÇİ ÇALIŞTIRAN, EN AZ 5 ADET KOBİ’NİN TOPLAM SERMAYESİ 250 MİLYAR TL İLE KURDUKLARI DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİNE SDŞ STATÜSÜ VERİLİR.

13 PAZAR ARAŞTIRMASI DESTEĞİ

14 AMAÇ YENİ İHRAÇ PAZARLARI YARATMAK VE GELENEKSEL PAZARLARIMIZDAKİ PAYIMIZI ARTIRMAK AMACIYLA KOBİ, SDŞ VE ÜRETİCİ DERNEKLERİNİN PAZAR ARAŞTIRMASI PROJELERİ İLE KOBİLER ARASI İŞBİRLİĞİ FAALİYETLERİNE DESTEK SAĞLAMAK PAZAR ARAŞTIRMASI YARDIMI

15 PAZAR ARAŞTIRMASI KAPSAMINDA İKİ TÜR DESTEK SAĞLANMAKTADIR: 1-Pazar araştırması projelerinin desteklenmesi 2-KOBİ’lerarası işbirliği faaliyetlerinin desteklenmesi PAZAR ARAŞTIRMASI YARDIMI

16 PAZAR ARAŞTIRMASI PROJELERİNİN DESTEKLENMESİ Şirketlerin kendi projeleri, Pazar araştırması hizmeti veren şirketlerin/kurumların şirket adına yapacakları projeler, Üretici derneklerinin üyeleri için yapacakları projeler PAZAR ARAŞTIRMASI YARDIMI

17 DESTEK MİKTARLARI.000 $ - Pazar Araştırması ürün ve sektörleriyle ilgili proje başınaŞirketler (%70), SDŞ’ler (%80) $ - Paz.Araştırma Raporları, İstatistik ve bu kurumlara üyelik giderleri Şirketler (%50), SDŞ’ler (%60).000 $ bir yıl için maksimum $.000 $ -Müsteşarlık Tic. Hey.Gezilerine iştirakte katılım giderleri program başına Şirketler (%50), SDŞ’ler (%60) $ $ -Elektronik ticaret sitelerine üyelik Şirketler (%50), SDŞ’ler (%60) yıllık en fazla $ PAZAR ARAŞTIRMASI YARDIMI

18 YETKİLİ KURULUŞ : DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI BAŞVURU MERCİİ : İGEME VE İHRACATÇI BİRLİKLRTİ YARARLANANLAR : SINAİ VE TİCARİ ŞİRKETLER VE YAZILIM ŞİRKETLERİ PAZAR ARAŞTIRMASI YARDIMI

19 EĞİTİM VE DANIŞMANLIK YARDIMI

20 TİC. VE SINAİ İLE YAZILIM ŞİRKETLERİ ELEMANLARININ KALİTE, VERİMLİLİK, YÖNETİM TEKNİKLERİ, TASARIM, ULUSLARARI PAZARLAMA VB İLE DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ KONUSUNDAKİ EĞİTİM İHTİYAÇLARININ KARŞILANMASI VE YARIŞMAYA GİREN TASARIMCILARIN YURT DIŞI TASARIMA İLİŞKİN EĞİTİMLERİ AMAÇ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK YARDIMI

21 EĞİTİM: PROGRAM BAZINDA AZAMİ 6 AY EĞİTİM: PROGRAM BAZINDA AZAMİ 6 AY DANIŞMANLIK: EN FAZLA 3 YIL DANIŞMANLIK: EN FAZLA 3 YIL TASARIM: EN FAZLA 1 YIL TASARIM: EN FAZLA 1 YIL DESTEK ORANI : EĞİTİM % 90; DANIŞMANLIK: EN FAZLA 3 YIL, TASARIM:EN FAZLA 1 YIL DESTEK ORANI : EĞİTİM % 90; DANIŞMANLIK: EN FAZLA 3 YIL, TASARIM:EN FAZLA 1 YIL DESTEĞİN KAPSAMI EĞİTİM VE DANIŞMANLIK YARDIMI

22 İSTİHDAM YARDIMI

23 SDŞ STATÜSÜNÜ HAİZ ŞİRKETLERİN MÜNHASIRAN DIŞ TİCARETE İLİŞKİN İŞLEMLERİNİ YÜRÜTMEK ÜZERE KONUSUNDA TECRÜBELİ VE YÜKSEK ÖĞRENİMLİ YÖNETİCİ VE ELEMAN İSTİHDAMINI SAĞLAMALARINA DESTEK OLUNMASI AMAÇ İSTİHDAM YARDIMI

24 Sağlanan Destek Bir SDŞ’ ye istihdam edeceği, 1 yönetici 2 elemanın ücretleri için bir defa destek sağlanır. Destek süresi maksimum 1 yıldır.

25 % 75 DESTEK ORANI : % 75 : 1 YIL DESTEK SÜRESİ : 1 YIL : DTM UYGULAMACI KURULUŞ : DTM : SDŞL’LER YARARLANAN FİRMALAR : SDŞL’LER İSTİHDAM YARDIMI

26 ARAŞTIRMA GELİŞTİRME (AR-GE) YARDIMI

27 AMAÇ SANAYİ KURULUŞLARI, YAZILIM KURULUŞLARI İLE SEKTÖR VE BÜYÜKLÜĞÜNE BAKILMAKSIZIN KATMA DEĞER YARATAN TÜM KURULUŞLARIN AR-GE PROJELERİNİN DESTEKLENMESİ VEYA BU PROJELERE SERMAYE DESTEĞİ SAĞLANMASI AR-GE YARDIMI

28 AMAÇ YENİ BİR ÜRÜN ÜRETİLMESİ ÜRÜN KALİYESİ VEYA STANDARDININ YÜKSELTİLMESİ MALİYET DÜŞÜRÜCÜ VE STANDART YÜKSELTİCİ YENİ TEKNİK UYGULAMA ÜRETİMLE İLGİLİ YENİ TEKNOLOJİ GELİŞTİRİLMESİ

29 AR-GE YARDIMI KAPSAMINDA İKİ TÜR DESTEK SAĞLANMAKTADIR: 1)Ar-ge faaliyetlerinin proje bazında desteklenmesi 2)Ar-ge projelerine sermaye desteği sağlanması AR-GE YARDIMI

30 1-AR-GE FAALİYETLERİNİN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ % 50 TEMEL DESTEK ORANI: % 50 % 60 MAKSİMUM DESTEK ORANI: % 60 TÜBİTAK UYGULAMACI KURULUŞ :TÜBİTAK 3 YIL DESTEK SÜRESİ : 3 YIL AR-GE YARDIMI

31 UYGULAMA ÖRNEĞİ-1 HİBE ŞEKLİNDE VERİLEN AR-GE DESTEĞİ TÜBİTAK FİRMA proje HAKEM KURULU projeuygunluk DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI T. CUMHURİYET MERKEZ BANKASI kabul harcama belgeleri Hesaplanan destekleme miktarı ödeme emri

32 AR-GE TEBLİĞİ KAPSAMINDA DESTEKLENEN HARCAMALAR Araştırma-geliştirme faaliyetinde istihdam edilen personel giderleri, Araştırma faaliyeti için kullanılan alet, teçhizat, yazılım giderleri, Danışmanlık hizmet giderleri AR-GE YARDIMI

33 Satın alınan ar-ge hizmet giderleri, Patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tescili ile ilgili giderleri, Malzeme alımı v.b. alım giderleri AR-GE YARDIMI

34 2-AR-GE PROJELERİNE SERMAYE DESTEĞİ SAĞLANMASI % 50 TEMEL DESTEK ORANI: % 50 MAKS. DESTEK MİK. : 1 MİLYON $ TTGV UYGULAMACI KURULUŞ :TTGV 2 YIL DESTEK SÜRESİ : 2 YIL AR-GE YARDIMI

35 A- ÜRÜN GELİŞTİRME PROJELERİNE SERMAYE DESTEĞİ Ticari yeni ürün oluşturulması veya mevcut ürünün rekabet gücünü yükseltilmesi amacıyla üretim yöntemi, sistemi ve tekniklerinin Ar-Ge’sine Azami destek süresi : 2 yıl Azami destek tutarı: 1 milyon ABD Doları AR-GE YARDIMI

36 STRATEJİK ODAK KONULARI PROJELERİNE SERMAYE DESTEĞİNİN AMACI: ÜLKEMİZ MEVCUT SANAYİ YAPISI, TEKNOLOJİ VE İNSAN BİRİKİMİ İLE ULUSLAR ARASI KARŞILAŞTIRMA ÜSTÜNLÜKLERİNE GÖRE HANGİ ALANLARDA TEKNOLOJİK PROJELERİN YÜRÜTÜLMESİ AR-GE YARDIMI

37 STRATEJİK ODAK KONULARI DESTEKLERİ DESTEK ORANI: PROJE GİDERLERİNİN TÜMÜ AZAMİ DESTEK TUTARI: ABD DOLARI AZAMİ DESTEK SÜRESİ: 1 YIL

38 DİĞER AR-GE PROJE DESTEKLERİ EUREKA PROJELERİ SÜRE KISITLAMASI OLMAKSIZIN % 50, BU KAPSAMDA ÜNİVERSİTELERİN HARCAMALARI ABD DOLARI, BİRDEN ÇOK SANAYİ KURULUŞUNUN TÜBİTAK/TTGV İLE BİRLİKTE KURDUKLARI ŞİRKETLERİN AR-GE HARCAMALARI % 60 ORANINDA DESTEKLENMEKTEDİR.

39 UYGULAMA ÖRNEĞİ-2 (SERMAYE DESTEĞİ) TTGV FİRMA proje DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI T. CUMHURİYET MERKEZ BANKASI kabul harcama belgeleri Hesaplanan destekleme miktarı Ödeme Emri

40 PROJELERİN TEKNOLOJİ ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI AR-GE YARDIMI

41 YURTDIŞI FUAR KATILIMLARI DESTEĞİ

42 YURTDIŞI FUAR YARDIMI AMAÇ YURTDIŞINDA DÜZENLENECEK FUARLARA TÜRK FİRMALARININ KATILIMIN ARTTIRILMASI

43 YURTDIŞI FUAR YARDIMI KAPSAMINDA ÜÇ TÜR DESTEK SAĞLANMAKTADIR:  Milli katılımlarda organizatör firmaların desteklenmesi,  Milli katılımlarda iştirakçi firmaların desteklenmesi,  Bireysel düzeyde katılım gerçekleştiren firmaların desteklenmesi, YURTDIŞI FUAR YARDIMI

44 1- MİLLİ KATILIMLARDA ORGANİZATÖR FİRMALARIN DESTEKLENMESİ Organizatör Firma Tarafından Gerçekleştirilen;  Defile, kokteyl,  Reklam panoları, tanıtım filmi,  Afiş, broşür/kitapçık, multivizyon gösterileri, YURTDIŞI FUAR YARDIMI

45  Yurtdışındaki kitle iletişim araçlarında yayımlanan reklam,  Ülkemizin folklörünü ve müziğini tanıtacak faaliyetler ile ilgili harcamalar; YURTDIŞI FUAR YARDIMI

46 1- YURTDIŞINDA MİLLİ KATILIM: Müsteşarlıkça Görevlendirilen Organizatöre Katılımcı Tarafından Ödenecek Bedelin % 50 Oranında; - Genel nitelikli milli katılım veya Türk ihraç ürünleri fuarlarında ABD Doları, -Sektörel nitelikli milli katılım veya sektörel Türk ihraç ürünleri fuarlarında ABD Doları,

47 2- SEKTÖREL NİTELİKLİ ULUSLARARASI FUARLARA BİREYSEL DÜZEYDE KATILIM GERÇEKLEŞTİREN FİRMALARIN DESTEKLENMESİ 2- SEKTÖREL NİTELİKLİ ULUSLARARASI FUARLARA BİREYSEL DÜZEYDE KATILIM GERÇEKLEŞTİREN FİRMALARIN DESTEKLENMESİ  Boş stand kirası ve  Fuar mallarının nakliyesine ilişkin giderleri: %50’si ABD DOLARI  SDŞ’nin Katılımında boş stand kirasının tamamı ve nakliye harcamalarının % 75’i, ABD Dolarını aşmamak üzere desteklenir. YURTDIŞI FUAR YARDIMI

48 3- DİĞER DESTEKLER Organizatör firmanın yurt dışı tanıtım giderleri %75 oranında; Genel nitelikli milli katılım veya Türk ihraç ürünleri fuarlarında ABD Doları, Sektörel nitelikli milli katılım veya sektörel Türk ihraç ürünleri fuarları için en fazla ABD Doları), Sektörel nitelikli milli katılım veya sektörel Türk ihraç ürünleri fuarları için en fazla ABD Doları), Sektörel Türk ihraç ürünleri fuarı ve sektörel milli katılımlarda tanıtım projeleri kapsamındaki harcamaları azami %75 oranında ABD Dolarına kadar karşılanmaktadır

49 YURTDIŞINDA OFİS- MAĞAZA AÇMA, İŞLETME VE MARKA TANITIM FAALİYETLERİ DESTEĞİ

50 AMAÇ TÜRKİYE’DE TİCARİ, SINAİ/TİCARİ FAALİYETTE BULUNAN VEYA YAZILIM SEKTÖRÜNDE İŞTİGAL EDEN ŞİRKETLERİN, YURTDIŞI PAZARLARDA GERÇEKLEŞTİRECEĞİ TANITIM VE/VEYA MARKA TESCİL FAALİYETLERİNE İLİŞKİN GİDERLERİ İLE YURT DIŞINDA MAL TİCARETİ AMACIYLA AÇACAKLARI BİRİMLERLE İLGİLİ GİDERLERİNİN ULUSLARARASI KURALLARA GÖRE DEVLETÇE KARŞILANMASI YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI

51 Sağlanan Destekler YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI FİRMA TÜRÜDEMİRBAŞKİRAORAN Ticari/sınai, yazılım şirketleri ile DTSŞ % Ticari şirketler % SDŞ % I-MAĞAZALARIN DESTEKLENMESİ

52 Sağlanan Destekler YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI FİRMA TÜRÜDEMİRBAŞKİRAORAN Ticari/sınai, yazılım şirketleri ile DTSŞ % Ticari şirketler % SDŞ % II- OFİS VE SHOWROOMLARIN DESTEKLENMESİ

53 Sağlanan Destekler YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI FİRMA TÜRÜDEMİRBAŞKİRAORAN Ticari/sınai, yazılım şirketleri ile DTSŞ % Ticari şirketler % SDŞ % III-DEPOLARIN DESTEKLENMESİ

54 Sağlanan Destekler YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI IV- TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ a) Yurtdışı Birimi Bulunan; FİRMA TÜRÜ TUTAR ORAN Yurtiçi marka tescil belgesine sahip şirketler %50 SDŞ, DTSŞ’ler %60 Diğer şirketler75.000%50

55 Sağlanan Destekler YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI IV- TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ b) Yurtdışı birimi bulunmayan ancak yurtiçi ve tanıtım yapacağı ülkede marka tescil belgesine sahip DTSŞ, SDŞ ve şirketlerin ürünleriyle ilgili olarak yurtdışında gerçekleştireceği reklam, tanıtım ve pazarlama giderleri, % 50 oranında ve yıllık en fazla ABD Doları desteklenmektedir.

56 Sağlanan Destekler YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI V- YURTDIŞI MARKA TESCİL FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ DTSŞ, SDŞ ve şirketlerin yurtiçi marka tescil belgesine sahip oldukları markalarının yurtdışında tescili ve korunmasına ilişkin giderleri, % 50 oranında ve yıllık en fazla ABD Doları desteklenmektedir.

57 YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI DESTEKLENECEK MAKSİMUM BİRİM SAYISI Şirketler için 7 birim, SDŞ ve DTSŞ’ler için 15 birim DESTEK SÜRESİ NEDİR? Her bir yurtdışı birim için 3 yıl

58 YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI Türkiye’deki ana firma ile yurtdışındaki birim arasındaki organik bağı, yani Türkiye’deki şirketin yurt dışındaki birime sahip olduğunu gösteren belge büyük önem taşımaktadır. Genellikle bu belge, söz konusu yurt dışı birime ait ilgili ülke resmi makamlarından alınan kuruluş belgesi veya ticaret sicil kayıt belgesi vb.dir. UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR ORGANİK BAĞ

59 Türkiye’deki ana şirketin tüzel kişilik olarak yurtdışında kendisine ait bir birim açmak yerine, bir başka firmayla ortaklık kurması halinde, ortaklığı oranında destek alması mümkün olabilmektedir. YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR ORGANİK BAĞ

60 YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI Söz konusu şirketin tüzel kişilik olarak değil, sadece ortak ya da ortaklarının yurtdışında birim açması halinde, şirketin en az %51’ine sahip ortak ya da ortaklarının yönetim kurulu tarafından şirket adına yurtdışında birim kurmaya yetkilendirilmiş olması gerekmektedir. UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR ORGANİK BAĞ

61 YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI Ödemelerin mutlaka bankacılık kanalıyla yapılması gerekmektedir. Elden yapılan nakit ödemeler desteklenememekte, sadece bankacılık sisteminin henüz yerleşmediği ülkelerde, bu konuda ilgili ülke resmi mercileri ya da Ticaret Müşavirliğimiz/Ataşeliğimizin resmi görüşlerine istinaden, Müsteşarlıkça nihai karar verilebilmektedir. UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR BANKACILIK KANALIYLA ÖDEME

62 YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI Fatura tarihinden itibaren en geç altı ay içinde firmanın bağlı bulunduğu İhracatçı Birliğine başvurulması gerekmekte olup, Ticaret Müşavirliği/Ataşeliği onayı alınmak üzere geri gönderilen belgeler için harcanan zaman söz konusu altı aylık süreyi kesmemektedir. UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR ALTI AYLIK SÜRE

63 YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI Müsteşarlığımızca sadece net kira gideri desteklenebilmekte, bunun dışında alınan işletme giderlerine ilişkin hizmetler destek kapsamında değerlendirilmemektedir. Bu nedenle, kira kontratlarında net kira ücretinin açık olarak belirtilmesi gerekmektedir. UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR ÇIPLAK KİRA

64 YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI Müsteşarlığımızca sadece mal ticareti amacıyla açılan birimler desteklenmekte, yurtdışında kurulan ya da satın alınan üretim tesisleri söz konusu Tebliğ kapsamında değerlendirilmemektedir. UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR MAL TİCARETİ

65 YURTDIŞI OFİS-MAĞAZA YARDIMI Söz konusu Tebliğ kapsamında destek talebinde bulunacak bir firmanın, Ticari/Sınai faaliyette bulunan bir şirket olarak kabul edilebilmesi için, başvuruda teslim edilmesi gereken diğer belgelerin yanısıra kapasite raporu da ibraz etmesi gerekmektedir. UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR KAPASİTE RAPORU VE MARKA TESCİL BELGESİ

66 TÜRK ÜRÜNLERİNİN YURTDIŞINDA MARKALAŞMASI VE TÜRK MALI İMAJININ YERLEŞTİRİLMESİNE YÖNELİK FAALİYETLERİN DESTEKLENMESİ

67 AMAÇ İhracatçı Birlikleri, Üretici Dernekleri/Birlikleri, Türkiye’de ticari ve/veya sınai faaliyette bulunan şirketlerin ürünlerinin markalaşması amacıyla gerçekleştirecekleri faaliyetlere ilişkin giderler ile İhracatçı Birliklerinin TURQUALITY® Programı kapsamında firmalara yurt içinde ve yurt dışında markalaşma sürecinde vereceği desteklere ilişkin harcamalar, Türk markalarının pazara giriş ve tutunmalarına yönelik gerçekleştireceği her türlü faaliyet ve organizasyonlara ilişkin giderlerin belli oranlarda desteklenerek firmalarımıza itici bir güç sağlanması YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

68 BU KAPSAMDA SAĞLANAN DESTEK UNSURLARI YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

69 - I- İhracatçı Birliklerine Sağlanan Destek Unsurları Sektörleri ile ilgili olarak yapacakları tanıtım ve reklam harcamaları (%80 oranında ve yıllık en fazla ABD Doları), YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

70 - II- Üretici Dernekleri ve Birliklerine Sağlanan Destek Unsurları Sektörleri ile ilgili olarak yapacakları tanıtım ve reklam harcamaları (%50 oranında ve yıllık en fazla ABD Doları), YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

71 - Marka Destek Programı Kapsamındaki Firmalar için III- Marka Destek Programı Kapsamındaki Firmalar için Müsteşarlık tarafından marka destek programı kapsamına alındığı tarihten sonra: YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

72 (yıllık en fazla ABD Doları), - Marka tesciline ilişkin harcamalar (yıllık en fazla ABD Doları), (yıllık en fazla ABD Doları), - Reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetleri (yıllık en fazla ABD Doları), (yıllık en fazla ABD Doları), - Açmış oldukları ve/veya açacakları yurtdışı birimlere ilişkin kira, demirbaş ve hizmet harcamaları (yıllık en fazla ABD Doları), YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

73 (yıllık en fazla ABD Doları), - Açmış olduklarıve/veya açacakları mağazalara ilişkin konsept mimari çalışmaları ve dekorasyon giderleri (yıllık en fazla ABD Doları), (yıllık en fazla ABD Doları), - Kiraladıkları ve/veya kiralayacakları reyonlara ilişkin kira, komisyon, hizmet harcamaları, (yıllık en fazla ABD Doları), YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

74 (yıllık en fazla ABD Doları), - Showroomlara ilişkin kira ve/veya komisyon giderleri (yıllık en fazla ABD Doları), (yıllık en fazla ABD Doları), - Kalite belgeleri ile insan can, mal emniyeti ve güvenliğini gösterir işaretlere ilişkin harcamalar (yıllık en fazla ABD Doları), (yıllık en fazla 10 mağaza olmak üzere, mağaza başına en fazla ABD Doları) - Franchising sistemi ile yurt dışında açılacak ve faaliyete geçirilecek mağazalara ilişkin dekorasyon harcamaları (yıllık en fazla 10 mağaza olmak üzere, mağaza başına en fazla ABD Doları) YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

75 (yıllık en fazla ABD Doları) - Destek kapsamına alınan markaları ile ilgili olarak modelizm (kalıp ebat setleri), moda ve trendler ile ürün ve ambalaj tasarımı konularında satın alacakları danışmanlık giderleri (yıllık en fazla ABD Doları) %50 oranında desteklenir. YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

76 - IV- TURQUALITY® Destek Programı Kapsamındaki Firmalar için: TURQUALITY® Komitesi tarafından TURQUALITY® Destek Programı kapsamına alınan şirketlerin: YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

77 - Patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin harcamaları ile TURQUALITY® Sertifikasını haiz markalarının yurtdışında tescili ve korunmasına ilişkin giderleri, - Kalite belgeleri ile insan can, mal emniyeti ve güvenliğini gösterir işaretlere ilişkin harcamaları, - TURQUALITY® Sertifikasını haiz markalı ürünleriyle ilgili olarak istihdam edilen moda/endüstriyel ürün tasarımcısı, aynı anda en fazla 3 tasarımcıgiderleri, YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

78 - TURQUALITY® Sertifikasını haiz markalı ürünleriyle ilgili olarak projelerinde hedef pazarlar olarak belirtilen ülkelerde açtıkları/açacakları; 1) Mağazalara ilişkin uygun mahal araştırmasına yönelik danışmanlık, konsept mimari çalışmaları, dekorasyon, demirbaş, kira harcamaları ile mağazanın kiralanmasıyla ilgili hukuki danışmanlık ve belediye giderleri,(1 yıl içinde en fazla 10 olmak üzere 5 yılda 50 mağaza), demirbaş- dekorasyon giderleri en fazla ABD Doları YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

79 2) Ofis, depo, showroom, satış sonrası servis vb. yurtdışı birimlerine ilişkin kira, dekorasyon, demirbaş, komisyon giderleri 3) Farklı markaların satıldığı showroom/büyük mağaza (department store), hipermarketlerde kiraladıkları reyon/showroom/gondol/satış alanlarına (floor display) ilişkin kira, dekorasyon, hizmet ve/veya komisyon harcamaları, 3) Franchise vermeleri halinde, franchising sistemi ile yurt dışında açılacak ve faaliyete geçirilecek mağazalara ilişkin dekorasyon giderleri mağaza başına en fazla ABD Doları olmak üzere, 1 yılda 10 mağazaya, 5 yılda toplam 50 mağazaya kadar, 4) İş yönetimi kpsamında satın alacakları her türlü danışmanlık giderleri YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

80 - P V- TURQUALITY® Programının Desteklenmesi MARKA DESTEK PROGRAMINDAN TURQUALITY® DESTEK PROGRAMINA GEÇEN BİR ŞİRKETİN YARARLANABİLECEĞİ TOPLAM DESTEK SÜRESİ 72 AYI GEÇEMEZ YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

81 BAŞVURU VE UYGULAMA PROSEDÜRÜ Başvuru, markalaşma faaliyetlerini içeren bir proje ile doğrudan Müsteşarlığımıza yapılmaktadır. Her firmanın iki markasına ilişkin başvurusu dikkate alınmakta olup, diğer tüm İhracata Yönelik Devlet Yardımları düzenlemelerinde olduğu gibi, 2003/3 sayılı Tebliğ kapsamındaki başvurularda da herhangi bir sektör ayrımı gözetilmemektedir. YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI

82 BAŞVURU VE UYGULAMA PROSEDÜRÜ Proje Öneri Formu’nda; firmalarımızın finansal derinlikleri, markalarını yurt dışında konumlandırmak için şimdiye kadar gerçekleştirmiş oldukları çalışmaları, yıllık markalı ihracat miktarları ve hedef pazar olarak belirledikleri ülkeler, markasını bu ülkelerde güçlendirmek için yapmayı planladığı faaliyetlere ilişkin bilgiler istenmektedir. YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI PROJE ÖNERİ FORMU

83 BAŞVURU VE UYGULAMA PROSEDÜRÜ Başvuran firmalarımızın yurt içi ve yurt dışı tescil belgeleri, ticaret sicil kaydı, kapasite raporu, bilançosu vb. belgeler de istenen belgeler arasında yer almaktadır. YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI PROJE ÖNERİ FORMU

84 BAŞVURU VE UYGULAMA PROSEDÜRÜ Söz konusu başvuruların incelenmesi neticesinde, başvurunun uygun görülmesi halinde, destek kapsamına alındıkları hususu bir yazıyla kendilerine bildirilmektedir. YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI BAŞVURU SONUCU

85 Destek kapsamına alınan kuruluş ve şirketlerin sadece destek kapsamına alındıkları tarihten sonra yapacağı harcamalar desteklenmekte olup, bu tarihten önce gerçekleştirilen harcamalar için hiçbir destek ödemesi yapılmamaktadır. Şirketler, harcama belgelerini en geç altı ay içerisinde ilgili İhracatçı Birliği Genel Sekreterliğine ibraz etmek durumundadır. YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR

86 YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR Destek kapsamına alınan şirketlerin yurtdışında düzenlenen fuarlara katılmaları halinde, fuardan önce ve/veya fuar esnasında destek kapsamına alınan markaları ile ilgili olarak gerçekleştirecekleri defile, kokteyl, show, multivizyon gösterisi, reklam panoları, dergi, gazete, TV, radyo ilanları gibi reklam ve tanıtım faaliyetlerine ilişkin harcamalarının da destekten yararlanması mümkün bulunmaktadır.

87 YURTDIŞI MARKALAŞMA YARDIMI UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR 2005/4 sayılı Yurt Dışında Ofis-Mağaza Açma, İşletme ve Marka Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ’deki uygulamadan farklı olarak, yurtdışında açılan birim sayısından bağımsız olarak yıllık toplam üst limitler dahilinde kira desteği verilmektedir.

88 ULUSLAR ARASI YURT İÇİ İHTİSAS FUARLARI DESTEĞİ AMAÇ YURTİÇİ İHTİSAS FUARLARININ DIŞ DÜNYAYA TANITIMI VE SÖZKONUSU FUARLARA ULUSLAR ARASI DÜZEYDE KATILIMIN ARTIRILMASI

89 BAŞVURU MERCİİ : İHRACATÇI BİRLİKLERİ YARARLANANLAR : YERLİ FUAR ORGANİZATÖRLERİ DESTEK ORANI : % 50

90 DESTEK KAPSAMI YURTDIŞI TANITIM FAALİYETLERİ ABD DOLARINA KADAR % 50, ÖNEMLİ ALICILARIN ULAŞIM GİDERLERİ ABD DOLARINA KADAR % 50, FUARIN KONUSUYLA İLGİLİ SEMİNER, KONFERANS, PANEL VE ÖDÜLLÜ YARIŞMA GİDERLERİ ABD DOLARINA KADAR % 50 ORANINDA DESTEKLENMEKTEDİR.

91 TASARIM DESTEĞİ TASARIM KÜLTÜRÜNÜN OLUŞTURULMASI VE YAYGINLAŞTIRILMASI AMACIYLA TASARIMCI ŞİRKETLERİ, TASARIM OFİSLERİ, BİRLİKLER,TASARIM DERNEKLERİ-BİRLİKLERİNİN TANITIM,REKLAM,PAZARLAMA,İSTİHDAM,DANIŞMANLIK HARCAMALARI İLE YURTDIŞI BİRİMLERİNİN GİDERLERİNİN DESTEKLENMESİ

92 DESTEKLENECEK HARCAMALAR TASARIMCI ŞİRKETLER YURTDIŞINA YÖNELİK REKLAM TANITIM % ABD DOLARI YURTDIŞI BİRİM DEMİRBAŞ,DEKORASYON % BRÜT KİRAGİDERLERİ VE KİRALANMA GİDERLERİ % PATENT,FAYDALI MODEL VE END.TAS.HARCAMALARI % İSTİHDAM ED.TASARIMCIBRÜT MAAŞI % KURUMSAL KİMLİK OLUŞT.HARCAMA %

93 TASARIM OFİSLERİNİN DESTEKLENMESİ YURTDIŞINDAKİ REKLAM,TANITIM,PAZARLAMA % YURTDIŞI BİRİMLERİNİN DEMİRBAŞ,DEKORASYON % BRÜT KİRA GİD.% PATENT,FAYD.MODEL,END.TAS.% İSTİHDAM ED.TASARIMCI BRÜT MAAŞI % KURUMSAL KİMLİK OL.%

94 BİRLİKLER,TASARIM DERNEK- BİRLİKLERİNİN DESTEKLENMESİ TASARIM KÜLTÜRÜNÜN OLUŞTURULMASINA YÖNELİK HARCAMALARI % DESTEK SÜRESİ: EN FAZLA 4 YIL YETKİLİ KURULUŞ: DTM UYGULAMACI KURULUŞ: İHRACATÇI BİRLİKLERİ

95 TARIMSAL ÜRÜNLERDE İHRACAT İADESİ YARDIMLARI AMAÇ DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ TARIM ANLAŞMASI ÇERÇEVESİNDE, HER YIL BAKANLAR KURULU’NCA SEKTÖRDEN GELEN TALEPLER DOĞRULTUSUNDA “İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI KARARI”NA DAYANILARAK HAZIRLANAN VE PARA-KREDİ VE KOORDİNASYON KURULU’NCA RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN TARIMSAL ÜRÜNLERİN ULUSLARARASI PİYASALARDA REKABET GÜCÜNÜN VE İHRACAT POTANSİYELİNİN ARTIRILMASIDIR.

96 İhracat iadesi yardımlarından yararlanacak ürünler ÜRÜNLERİN İHRACAT İADE MİKTARI VE AZAMİ ÖDEME ORANI DİKKATE ALINARAK ABD DOLARI KARŞILIĞI TÜRK LİRASI ÜZERİNDEN, TCMB NEZDİNDE İHRACATÇI ADINA AÇILACAK HESAPTAN, ANILAN BANKA KANALIYLA MAHSUP YOLUYLA KARŞILANIR. İMALATÇI FİRMALAR, KENDİ DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİ YA DA ŞİRKETLERİNİN DE YER ALDIĞI AYNI KURULUŞ BÜNYESİNDEKİ BİR DIŞ TİCARET FİRMASI KANALIYLA İHRACATI GERÇEKLEŞTİRMESİ VE DIŞ TİCARET FİRMALARININ HAK EDİŞLERİNİ İMALATÇI FİRMALARINA DEVRETMESİ DURUMUNDA TEŞVİKTEN FAYDALANABİLİR. İHRACATÇI FİRMALAR HAK EDİŞLERİNİ ÜRÜNÜ SATIN ALDIKLARI İMALATÇI VEYA ÜRETİCİ FİRMALARA DEVREDEBİLİR. İHRACATÇI FİRMALAR; HAK EDİŞLERİNİN EN FAZLA % 50’LİK KISMINI, İHRAÇ ETTİKLERİ ÜRÜNÜ SATIN ALDIKLARI VEYA SÖZ KONUSU ÜRÜNÜN İHRAÇ EDİLEBİLMESİ AMACIYLA GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER KAPSAMINDA MAL VE HİZMET SATIN ALDIKLARI FİRMALARA TEBLİĞDE BELİRTİLEN GİDERLERİN MAHSUBUNDA KULLANILMAK ÜZERE DEVREDEBİLİRLER.

97 1- BUKET YAPMAYA ELVERİŞLİ VEYA SÜS AMACINA UYGUN CİNSTEN ÇİÇEKLER VE TOMURCUKLAR 2- SEBZELER (PİŞİRİLMEMİŞ, BUHARDA VEYA SUDA KAYNATILARAK PİŞİRİLMİŞ) (DONDURULMUŞ) 3- KURUTULMUŞ SEBZELER (BÜTÜN HALDE, KESİLMİŞ, DİLİMLENMİŞ, KIRILMIŞVEYA TOZ HALİNDE, FAKATBAŞKA ŞEKİLDE HAZIRLANMAMIŞ) 4- MEYVELER VE SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVELER (PİŞİRİLMEMİŞ, BUHARDA VEYA SUDA KAYNATILARAKPİŞİRİLMİŞ, DONDURULMUŞ ) 5- DONDURULMUŞ MEYVE VE SEBZE İLE MEYVE VE SEBZE İŞLEME SANAYİİNE DAYALI GIDA MADDELERİ 6- BAL 7- REÇEL, JÖLE, MARMELAT,MEYVE VEYA SERT KABUKLU MEYVE PÜRELERİVEYA PASTLAR 8- MEYVE SULARI, MEYVE NEKTARLARI 9- ZEYTİNYAĞI 10- HAZIRLANMIŞ VEYAKONSERVE EDİLMİŞ BALIKLAR 11- KÜMES HAYVANLARI ETLERİ 12- YUMURTA 13- KÜMES HAYVANLARI ETİNDEN, SAKATATINDAN YAPILMIŞ SOSİSLER VE BENZERİ ÜRÜNLER İLE KÜMES HAYVANLARI ETİNDEN HAZIRLANMIŞ VEYA KONSERVE EDİLMİŞ ÜRÜNLER 14- ÇİKOLATA VE KAKAO İÇEREN GIDA MÜSTAHZARLARI 15- BİSKÜVİLER, GOFRETLER, KEKLER 16- MAKARNALAR

98 UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR VERGİLER, VERGİ CEZALARI, SSK PRİMLERİ, HABERLEŞME GİDERLERİ (SABİT TELEFON, TELEFAKS VB.), ENERJİ GİDERLERİ (ELEKTRİK VE DOĞALGAZ), TASARRUF MEVDUATI SİGORTA FONU’NA VE İLGİLİ TASFİYE HALİNDEKİ BANKALARA OLAN BORÇLAR VE BUNLARIN GECİKME ZAMMI VE FAİZLERİNE İLİŞKİN GİDERLERİN TAMAMI MAHSUP EDİLİR. İMALATÇI/İHRACATÇI VEYA İHRACATÇILARA HİÇBİR ŞEKİLDE NAKİT OLARAK DOĞRUDAN İHRACAT İADESİ ÖDEMESİ YAPILMAZ.

99 MAHSUP İŞLEMLERİNDEN YARARLANABİLMEK İÇİN, FİİLİ İHRAÇ TARİHİNDEN (İHRAÇ ÜRÜNÜ, BUNA İLİŞKİN GÜMRÜK BEYANNAMESİNİN TESCİLİ SIRASINDA BULUNDUĞU DURUM VE NİTELİĞİNİ GÜMRÜK DENETİMİNDEN ÇIKTIĞI SIRADA DA AYNEN MUHAFAZA ETMESİ VE BU HALİYLE TÜRKİYE GÜMRÜK BÖLGESİNİ TERK ETMESİ, SERBEST BÖLGELERE YAPILAN SATIŞLARIN İSE BURADAN BAŞKA BİR ÜLKEYE İHRAÇ EDİLDİĞİNİN TEVSİKİ KAYDIYLA FİİLEN İHRAÇ EDİLMİŞ SAYILIR) İTİBAREN EN GEÇ BİR YIL İÇERİSİNDE, İBRAZI ZORUNLU BELGELERLE BİRLİKTE, DOĞRUDAN BAĞLI BULUNULAN YA DA KANUNİ MERKEZ VEYA ŞUBELERİN BULUNDUĞU YERDEKİ İHRACATÇI BİRLİĞİNE MÜRACAAT EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

100 UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR MAHSUP HESABINA 4 ÜNCÜ MADDEDE YER ALAN MAMULLERİN; A) İTHALAT REJİMİ ÇERÇEVESİNDE İTHAL EDİLMİŞ BULUNAN YABANCI MALLARIN İHRACATI, B) TRANSİT TİCARETİ, C) SINIR VE KIYI TİCARETİ, D) SINIR TİCARET MERKEZLERİ KAPSAMINDA YAPILAN İHRACATI, E) BEDELSİZ İHRACATI, F) BAĞLI MUAMELE VE TAKASI, G) 4458 SAYILI GÜMRÜK KANUNU’NUN 128 İLA 134 ÜNCÜ MADDELERİ HÜKÜMLERİ ÇERÇEVESİNDE İTHAL EDİLEREK İŞLENMESİ SONUCUNDA İHRACI, H) MER’İ HARİÇTE İŞLEME REJİMİ KARARI VE HARİÇTE İŞLEME REJİMİ TEBLİĞİ HÜKÜMLERİ ÇERÇEVESİNDE İHRACATI, İ) İHRACAT SAYILAN YURT İÇİ SATIŞ VE TESLİMLERİ, J) GÜMRÜK HATTI DIŞI EŞYA SATIŞ MAĞAZALARINA YAPILAN İHRACATI, DAHİL EDİLMEZ.

101 UYGULAMADA ÖNE ÇIKAN BAŞLICA HUSUSLAR İMALATÇI/İHRACATÇI VEYA İHRACATÇI ADINA AÇILACAK MAHSUP HESABINA ESAS OLAN FİİLİ İHRACAT 01/01/2008 İLE 31/12/2008 TARİHLERİ ARASINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK FİİLİ İHRACATTIR. ANCAK BU TARİHLER ARASINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK FİİLİ İHRACAT NETİCESİNDE İMALATÇI/İHRACATÇI VEYA İHRACATÇI ADINA AÇILACAK HESAPTAN 6 NCI MADDE KAPSAMINDA GİDERLERİN MAHSUBUNA 31/12/2008 TARİHİNDEN SONRA DA DEVAM OLUNUR.

102 Dış Ticaret Müsteşarlığı Internet Adresi: (İhracatta Devlet Yardımları)

103 TEŞEKKÜRLER


"İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI DR.M.CEVDET BAYKAL DIŞ TİCARET UZMANI İş tel: 0312-212 88 57" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları