Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI ARIZA ÂNINDA NASIL TESPIT EDILIR ? NİÇİN MÜLTIPLEKSAJ? FARKLI MÜLTIPLEKSAJ AĞLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI ARIZA ÂNINDA NASIL TESPIT EDILIR ? NİÇİN MÜLTIPLEKSAJ? FARKLI MÜLTIPLEKSAJ AĞLARI."— Sunum transkripti:

1

2 1 MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI ARIZA ÂNINDA NASIL TESPIT EDILIR ? NİÇİN MÜLTIPLEKSAJ? FARKLI MÜLTIPLEKSAJ AĞLARI

3 2 MÜLTİPLEKSAJ GEREKTİREN SEBEPLER ? EKİPMAN SAYISI DEVAMLI ARTIYOR (konfor) ELEKTRONIK KUTULAR ARTIYOR KABLOLAR ARTIYOR ARA BAĞLANTILAR ARTIYOR ARIZA RISKİ ARTIYOR

4 3 RAKAMLAR KABLO UZUNLUĞU (metre) ARA BAĞLANTI (sayisi)

5 4 MÜLTIPLEKSAJ VE DEĞİŞİMLER MÜLTIPLEKSAJSIZ FAR DEVRESİ

6 5 MÜLTIPLEKSAJ VE DEĞİŞİMLER MÜLTIPLEKSAJLI FAR DEVRESİ BUS COM 200X MOTOR DAĞITIM KUTUSU

7 6 1.8 i 16 v MÜLTIPLEKSAJ VE DEĞİŞİMLER MÜLTIPLEKSAJSIZ BIR ÖRNEK AYNI MOTOR ÜZERINDE 3 AYRI SU SICAKLIK ALGILAYICISI GÖREV AYNI

8 7 21 Analojik Sinyal Su sιcaklιk algιlayιcιlarι FAN ENJEJSYON HESAPLAYICISI SOĞUTUCU KUTUSU GÖSTERGE 2121 BITRON M MÜLTIPLEKSAJSIZ BIR ÖRNEK

9 8 Su sιcaklιk algilayιcιsι FAN ENJEKSYON HESAPLAYICISI BSI akıllı dağıtım kutusu. KLİMA BEYNİ GÖSTERGE ANALOJIK SINYAL NÜMERIK SINYAL réseau CAN Fils torsadés ILETISIM DÜZ KABLO MÜLTIPLEKSAJLI BIR ÖRNEK

10 9 Bi VAN-CAN YAPISI

11 10 MÜLTIPLEKSAJ NASIL ÇALIŞIR İLETİŞİM NUMERIK FORMATTA GERÇEKLEŞİR 1 Bit : 8 Bit = 1 OKTE « 0 » « » 1 Bit HESAPLAYICI 1 VE 0 (Biner) sayesinde iletişim kurar BIT SERİ İLETİŞİM 1010 PARAZITLERE KARŞI DAHA ETKİLİ

12 11 MÜLTIPLEKSAJDA İLETİŞİM İLETİŞİM 2 BAKIR TELDEN OLUŞUR BU TELLERİN DÜĞÜM SEBEBİ PARAZİTLERE KARŞI DATA parazit FARK DATA DATA/

13 12 FARKLI MÜLTIPLEKSAJ YAPI TİPLERİ VAN ( Vehicle Area Network) PSA VE RENAULT ORTAKLIĞIYLA GERÇEKLEŞTİRİLDİ.PSA VE RENAULT ORTAKLIĞIYLA GERÇEKLEŞTİRİLDİ. RENAULT HİÇ KULLANMADI.RENAULT HİÇ KULLANMADI. DEBI (iletişim hιzι)DEBI (iletişim hιzι) 1Mbit/s fakat kullanιlan hιzlar bu kadar değildir. VAN KONFOR (125 Kbit/s) ve VAN KAROSERİ (62,5 Kbit/s) KULLANILMAKTADIR

14 13 VAN KONFOR AĞI KONFOR EKİPMANLARI İÇİN UYGUNDUR VAN KONFOR ÜZERINDE MEVCUT HESAPLAYICILAR : RADYO (8410) KLIMA (8080) EMF (çok işlevli ekran) (7215) GÖSTERGE (0004) PARK YARDIM HESAPLAYICI (7500) NAVIGASYON (yol yönledirme sistemi ) (8500) VAN

15 14 VAN KONFOR ÜZERINDE İLETİŞİM ÖRNEĞİ MÜLTİPLEKSAJ ILE DIKKAT EDILMESI GEREKEN BAZI DURUMLAR VAN RADYO EMF (çok işlevli ekran) PARK YARDIM HESAPLAYICI DUVAR

16 15 VAN Karoseri AĞI MALİYETİ DÜŞÜK VE ÇALIŞMA GÜVENLİĞİNE YÖNELİK TASARLANMIŞTIR ÜZERINDE MEVCUT HESAPLAYICILAR: CAM AÇMA AÇILIR TAVAN AYDINLATMA SİLME FONKSIYONLARI COM 200X (direksiyon alti komütatör) COM 2000 HAVA YASTIĞI 6570 BSM (motor içi dağιtιm kutusu) BM34 ALARM MOTORLU YAN KAPILAR (C8) Vs…………………… VAN KAROSERİ 1

17 16 VAN Karoseri AĞI ÜZERINDE MEVCUT HESAPLAYICILAR: AÇILIR TAVAN 6820 SAĞ VE SOL KAPI DEVRESİ 9030/9050 ALARM 8600 YAKIT ISITICISI 1282 Vs…………………… VAN KAROSERİ 2

18 17 İLETİŞİM MODELİ Üzerinde Akιm Data 1.2mA Data/ 50mA VAN BSI EMF Radyo Data / Data 4.5 v 0.5 v VAN ÜZERİNDE İLETİŞİM ÇOK DÜŞÜK

19 18 KISA DEVRE VAN ÜZERİNDE ARIZA VAN ÜZERINDE (DATA veyahut DATA/) ARIZA OLUR ISE İLETİŞİM MÜMKÜN VAN ÜZERINDE EĞER BİR KABLO (DATA veyahut DATA/) ARIZA OLUR ISE İLETİŞİM MÜMKÜN +12V Data Data/ Data

20 19 VAN ÜZERİNDE ARIZA Data ou Data/ kesik (açιk devre) olur ise Iletişim devam eder (açιk devre) Data Data/

21 20 VAN ÜZERİNDE ARIZA Data ve Data/ kesik (açιk devre) olur ise iletişim kesilir (açιk devre) Data Data/

22 21 VAN ÜZERİNDE ARIZA –Data ve Data/ kesik (kιsa devre) olur ise iletişim kesilir (kιsa devre) Data Data/

23 22 EKONOMİ MODU VAN AĞI (KAROSERİ VE KONFOR) ÜZERİNDEKİ BÜTÜN SİSTEMELER +VAN İLE BESLENMEKETDIRLER +VAN BSİ TARAFINDAN ÜRETILMEKETEDİR +VAN VAN KONFOR VE KAROSERİ

24 23 EKONOMİ MODU +VAN SAYESİNDE BSİ VAN KAROSERİ VE KONFORUN TEYAKKUZA GEÇİRME/ UYANDIRMA YÖNETMEKTEDİR AKÜNÜN BOŞANMAMASINI ENGELLEMEK İÇİN

25 24 EKONOMİ MODU BSI RADYO KAPI + VAN ŞASE DATA DATA/ UYANDIRMA SİSTEMİ UYANDIRMAK İÇİN DATA/ NIN ŞASEYE BAĞLANMASI GEREK SİSTEMİ UYKU ANINDA DATA/ ÜZERİNDE 12 volt mevcut

26 25 VAN ÜZERİNDE ARIZA BUS ÜZERİNDE ARIZA ANINDA VEYA +VAN KAYBI ANINDA SİSTEM KURTARMA MODUNA GEÇECEKTİR CAM SILECEKLERİ VE PARK FARLARI YANMASI DEVREYE GİRECEKTİR

27 26 CAN HIGH SPEED ( Controller Area Network) 1980 Senesinde BOSCH tarafιndan üretilmiştir. İlk olarak 1992 MERCEDES Classe S üzerinde kullanιlmιştιr. DEBI (iletişim hιzι)DEBI (iletişim hιzι) 1Mbit/s fakat kullanιlan hιzlar bu kadar değildir. CAN HS (High Speed): Motor Bölümünde bulunan hesaplayιcι arasιnda kullanιlan ağ. HIZ: 250 Kbits/s ve 500 Kbits/s ( C5 Full CAN) CAN LS (Low speed): Araç içinde bulunan hesaplayιcι arasιnda kullanιlan ağ. HIZ: 125Kbit/s, VAN gibi çalιşιr

28 27 CAN HIGH SPEED ( Controller Area Network) CAN AĞI ÜZERİNDE ENJEKSYON HESAPLAYICISI VE BSI DIRENÇ İÇERMEKTEDİR DİRENÇ

29 28 CAN HIGH SPEED ( Controller Area Network) BAĞLANTILAR PARALEL BAĞLANTI SERİ BAĞLANTI

30 29 CAN HS ( Controller Area Network) R R 60 Ω C R R C CAN_H CAN_L 60 Ω Ommètre BSIENJEKSYON HESAPLAYICISI

31 30 CAN HS ( Controller Area Network) R R 60 Ω C R R C CAN_ H CAN_ L 120 Ω Ommètr e açιk devre BUS ÜZERİNDE ARIZA ANINDA HİÇBİR TOLERANS KABUL ETMEZ ARAÇ ÇALIŞMAZ DURUMA GELİR BSI ENJEKSYON HESAPLAYICISI

32 31 R R 60 Ω C R R C CAN_H CAN L 0 Ω Ommètre CAN HS ( Controller Area Network) ARAÇ ÇALIŞMAZ DURUMA GELİR

33 32 CAN HS ( Controller Area Network) ENJEKSYONHESAPLAYICISI R T OTOMATIK VITES ABS BSI R T SERİ BAĞLANTIDA HEHANGİ BIR HESAPLAYICI DEVRE DIŞI İSE, ARAÇ ÇALIŞMAZ DURUMA GELİR

34 33 CAN L CAN H 2.5v 3.5v 1.5v CAN ÜZERİNDE İLETİŞİM

35 34 FULL CAN AĞI


"1 MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI ARIZA ÂNINDA NASIL TESPIT EDILIR ? NİÇİN MÜLTIPLEKSAJ? FARKLI MÜLTIPLEKSAJ AĞLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları