Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI"— Sunum transkripti:

1 MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI
NİÇİN MÜLTIPLEKSAJ? MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI FARKLI MÜLTIPLEKSAJ AĞLARI ARIZA ÂNINDA NASIL TESPIT EDILIR ?

2 EKİPMAN SAYISI DEVAMLI ARTIYOR (konfor)
MÜLTİPLEKSAJ GEREKTİREN SEBEPLER ? EKİPMAN SAYISI DEVAMLI ARTIYOR (konfor) ARA BAĞLANTILAR ARTIYOR ELEKTRONIK KUTULAR ARTIYOR KABLOLAR ARTIYOR ARIZA RISKİ ARTIYOR

3 KABLO UZUNLUĞU (metre)
RAKAMLAR KABLO UZUNLUĞU (metre) ARA BAĞLANTI (sayisi) 1960 1985 1995 200 400 600 800 1000 1200 1400 1600 1800 2000 1960 1985 1995 200 400 600 800 1000 1200 1400 1600 1800

4 MÜLTIPLEKSAJ VE DEĞİŞİMLER
MÜLTIPLEKSAJSIZ FAR DEVRESİ

5 MÜLTIPLEKSAJ VE DEĞİŞİMLER
MÜLTIPLEKSAJLI FAR DEVRESİ BUS MOTOR DAĞITIM KUTUSU COM 200X

6 SU SICAKLIK ALGILAYICISI
MÜLTIPLEKSAJ VE DEĞİŞİMLER MÜLTIPLEKSAJSIZ BIR ÖRNEK 1.8 i 16 v AYNI MOTOR ÜZERINDE 3 AYRI SU SICAKLIK ALGILAYICISI GÖREV AYNI

7 Su sιcaklιk algιlayιcιlarι
MÜLTIPLEKSAJSIZ BIR ÖRNEK M Su sιcaklιk algιlayιcιlarι FAN 2 1 2 1 2 1 Analojik Sinyal SOĞUTUCU KUTUSU BITRON ENJEJSYON HESAPLAYICISI GÖSTERGE

8 Su sιcaklιk algilayιcιsι ENJEKSYON HESAPLAYICISI
MÜLTIPLEKSAJLI BIR ÖRNEK 2 1 M U de 0.3 à 4.5v D C B A H G F E Su sιcaklιk algilayιcιsι FAN DÜZ KABLO ANALOJIK SINYAL ENJEKSYON HESAPLAYICISI réseau CAN Fils torsadés BSI akıllı dağıtım kutusu. NÜMERIK SINYAL KLİMA BEYNİ ILETISIM GÖSTERGE

9 (Aide au Stationnement)
Bi VAN-CAN YAPISI OPSIYONLAR : BSI VAN 125 Boîte de Servitude Moteur HAVA YASTIĞI VAN KAROSERI 1 COM 2000 VAN KAROSERI 2 YOLCU KAPI MODÜLÜ SÜRÜCÜ KAPI MODÜLÜ ALARM AÇILIR TAVAN 1 YAKIT KATKI DEVRESI (FAP) 2 3 ELEKTRIK KOLTUKLAR MOTORLU YAN KAPI VAN KONFOR Configuration RB3 et RD3 KLIMA RADYO CD AAS (Aide au Stationnement) RadYo TELEFON) EMF B CD DEĞİŞTİRİCİ GÖSTERGE TELEMATIQUE (+ RADIO - TEL - NAV) AFFICHEUR CT ou DT BOITIER TEMOIN ODOMETRE AMPLI - HI -FI CAN 250 CAPTEUR VOLANT CDS (ESP) Contrôle Moteur Multi fonctionnel Vitesses Automatique SISTEMLER ARASI (CAN) ESP ABS / ASR C8 VAN 62.5

10 1 MÜLTIPLEKSAJ NASIL ÇALIŞIR İLETİŞİM NUMERIK FORMATTA GERÇEKLEŞİR
HESAPLAYICI 1 VE 0 (Biner) sayesinde iletişim kurar BIT : 8 Bit = 1 OKTE SERİ İLETİŞİM 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit » « 1 » « » « 1 » « » « 1 » « 1 » « » « » « 1 PARAZITLERE KARŞI DAHA ETKİLİ 1

11 MÜLTIPLEKSAJDA İLETİŞİM
İLETİŞİM 2 BAKIR TELDEN OLUŞUR BU TELLERİN DÜĞÜM SEBEBİ PARAZİTLERE KARŞI parazit FARK DATA DATA/ DATA

12 VAN KONFOR (125 Kbit/s) ve VAN KAROSERİ (62,5 Kbit/s)
FARKLI MÜLTIPLEKSAJ YAPI TİPLERİ VAN ( Vehicle Area Network) PSA VE RENAULT ORTAKLIĞIYLA GERÇEKLEŞTİRİLDİ. RENAULT HİÇ KULLANMADI. DEBI (iletişim hιzι) 1Mbit/s fakat kullanιlan hιzlar bu kadar değildir. VAN KONFOR (125 Kbit/s) ve VAN KAROSERİ (62,5 Kbit/s) KULLANILMAKTADIR

13 VAN VAN KONFOR AĞI KONFOR EKİPMANLARI İÇİN UYGUNDUR
VAN KONFOR ÜZERINDE MEVCUT HESAPLAYICILAR: RADYO (8410) KLIMA (8080) EMF (çok işlevli ekran) (7215) GÖSTERGE (0004) PARK YARDIM HESAPLAYICI (7500) NAVIGASYON (yol yönledirme sistemi) (8500)

14 DUVAR RADYO VAN VAN KONFOR ÜZERINDE İLETİŞİM ÖRNEĞİ
MÜLTİPLEKSAJ ILE DIKKAT EDILMESI GEREKEN BAZI DURUMLAR DUVAR EMF (çok işlevli ekran) PARK YARDIM HESAPLAYICI RADYO

15 MALİYETİ DÜŞÜK VE ÇALIŞMA GÜVENLİĞİNE YÖNELİK TASARLANMIŞTIR
VAN Karoseri AĞI MALİYETİ DÜŞÜK VE ÇALIŞMA GÜVENLİĞİNE YÖNELİK TASARLANMIŞTIR VAN KAROSERİ 1 ÜZERINDE MEVCUT HESAPLAYICILAR: CAM AÇMA AÇILIR TAVAN AYDINLATMA SİLME FONKSIYONLARI COM 200X (direksiyon alti komütatör) COM 2000 HAVA YASTIĞI 6570 BSM (motor içi dağιtιm kutusu) BM34 ALARM MOTORLU YAN KAPILAR (C8) Vs……………………

16 VAN Karoseri AĞI VAN KAROSERİ 2 ÜZERINDE MEVCUT HESAPLAYICILAR:
AÇILIR TAVAN 6820 SAĞ VE SOL KAPI DEVRESİ 9030/9050 ALARM 8600 YAKIT ISITICISI 1282 Vs…………………… VAN KAROSERİ 2

17 İLETİŞİM MODELİ Data 4.5 v Data / 0.5 v VAN EMF Üzerinde Akιm
VAN ÜZERİNDE İLETİŞİM İLETİŞİM MODELİ Üzerinde Akιm Data 1.2mA Data/ 50mA BSI EMF Radyo ÇOK DÜŞÜK Data 4.5 v Data / 0.5 v

18 KISA DEVRE +12V VAN ÜZERİNDE ARIZA
VAN ÜZERINDE EĞER BİR KABLO (DATA veyahut DATA/) ARIZA OLUR ISE İLETİŞİM MÜMKÜN KISA DEVRE Data +12V Data/ Data Data/

19 Data ou Data/ kesik (açιk devre) olur ise Iletişim devam eder
VAN ÜZERİNDE ARIZA Data ou Data/ kesik (açιk devre) olur ise Iletişim devam eder (açιk devre) Data Data/

20 Data ve Data/ kesik (açιk devre) olur ise iletişim kesilir
VAN ÜZERİNDE ARIZA Data ve Data/ kesik (açιk devre) olur ise iletişim kesilir (açιk devre) Data Data/

21 Data ve Data/ kesik (kιsa devre) olur ise iletişim kesilir
VAN ÜZERİNDE ARIZA Data ve Data/ kesik (kιsa devre) olur ise iletişim kesilir (kιsa devre) Data Data/

22 +VAN BSİ TARAFINDAN ÜRETILMEKETEDİR
EKONOMİ MODU VAN AĞI (KAROSERİ VE KONFOR) ÜZERİNDEKİ BÜTÜN SİSTEMELER +VAN İLE BESLENMEKETDIRLER +VAN BSİ TARAFINDAN ÜRETILMEKETEDİR VAN KONFOR VE KAROSERİ +VAN

23 VAN KAROSERİ VE KONFORUN TEYAKKUZA GEÇİRME/ UYANDIRMA YÖNETMEKTEDİR
EKONOMİ MODU +VAN SAYESİNDE BSİ VAN KAROSERİ VE KONFORUN TEYAKKUZA GEÇİRME/ UYANDIRMA YÖNETMEKTEDİR AKÜNÜN BOŞANMAMASINI ENGELLEMEK İÇİN

24 SİSTEMİ UYANDIRMAK İÇİN DATA/ NIN ŞASEYE BAĞLANMASI GEREK
EKONOMİ MODU UYANDIRMA ŞASE BSI KAPI DATA DATA/ + VAN RADYO SİSTEMİ UYANDIRMAK İÇİN DATA/ NIN ŞASEYE BAĞLANMASI GEREK SİSTEMİ UYKU ANINDA DATA/ ÜZERİNDE 12 volt mevcut

25 BUS ÜZERİNDE ARIZA ANINDA VEYA +VAN KAYBI ANINDA
VAN ÜZERİNDE ARIZA BUS ÜZERİNDE ARIZA ANINDA VEYA +VAN KAYBI ANINDA SİSTEM KURTARMA MODUNA GEÇECEKTİR CAM SILECEKLERİ VE PARK FARLARI YANMASI DEVREYE GİRECEKTİR

26 Motor Bölümünde bulunan hesaplayιcι arasιnda kullanιlan ağ.
CAN HIGH SPEED ( Controller Area Network) 1980 Senesinde BOSCH tarafιndan üretilmiştir. İlk olarak 1992 MERCEDES Classe S üzerinde kullanιlmιştιr. DEBI (iletişim hιzι) 1Mbit/s fakat kullanιlan hιzlar bu kadar değildir. CAN HS (High Speed): Motor Bölümünde bulunan hesaplayιcι arasιnda kullanιlan ağ. HIZ: 250 Kbits/s ve 500 Kbits/s (C5 Full CAN) CAN LS (Low speed): Araç içinde bulunan hesaplayιcι arasιnda kullanιlan ağ. HIZ: 125Kbit/s, VAN gibi çalιşιr

27 CAN HIGH SPEED ( Controller Area Network)
DİRENÇ DİRENÇ CAN AĞI ÜZERİNDE ENJEKSYON HESAPLAYICISI VE BSI DIRENÇ İÇERMEKTEDİR

28 CAN HIGH SPEED ( Controller Area Network)
BAĞLANTILAR PARALEL BAĞLANTI SERİ BAĞLANTI

29 ENJEKSYON HESAPLAYICISI
CAN HS ( Controller Area Network) BSI ENJEKSYON HESAPLAYICISI R 60 Ω C CAN_H CAN_L Ommètre

30 ENJEKSYON HESAPLAYICISI
CAN HS ( Controller Area Network) açιk devre BSI ENJEKSYON HESAPLAYICISI R 60 Ω C CAN_H CAN_L 120 Ω Ommètre BUS ÜZERİNDE ARIZA ANINDA HİÇBİR TOLERANS KABUL ETMEZ ARAÇ ÇALIŞMAZ DURUMA GELİR

31 CAN HS ( Controller Area Network)
60 Ω C CAN_H CAN L 0 Ω Ommètre ARAÇ ÇALIŞMAZ DURUMA GELİR

32 CAN HS ( Controller Area Network)
ENJEKSYON HESAPLAYICISI R T OTOMATIK VITES ABS BSI SERİ BAĞLANTIDA HEHANGİ BIR HESAPLAYICI DEVRE DIŞI İSE, ARAÇ ÇALIŞMAZ DURUMA GELİR

33 CAN ÜZERİNDE İLETİŞİM CAN L CAN H 2.5v 3.5v 1.5v

34 FULL CAN AĞI


"MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları