Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 1 LOJİSTİK TRENDLERİ Doç. Dr. Murat ERDAL 1.İNTERMODAL TAŞIMACILIK VE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 1 LOJİSTİK TRENDLERİ Doç. Dr. Murat ERDAL 1.İNTERMODAL TAŞIMACILIK VE."— Sunum transkripti:

1 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 1 LOJİSTİK TRENDLERİ Doç. Dr. Murat ERDAL 1.İNTERMODAL TAŞIMACILIK VE TAŞIMACILIK SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ KONFERANSI 5 Mayıs 2007 Bahçeşehir Üniversitesi

2 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 2 LOJİSTİK TRENDLERİ  Lojistik Hizmet Alanlar  Lojistik Hizmet Üretenler  Eğitim ve Kariyer Planlaması  Ülke Lojistik ve Taşımacılık Politikaları Bu sunumda yönetimsel, operasyonel, iş süreçleri ve teknoloji tabanlı lojistik trendleri bu dört başlık içerisinde değerlendirilmektedir.

3 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 3 Lojistik Hizmet Alanlar ve/veya Direkt ya da Dolaylı Yürütenler  Üreticiler  Fabrikalar  Ticaret İşletmeleri Üreticiler yani hizmet alanlar: Bu grup lojistik operasyonların tamamını veya önemli bir bölümünü planlayan ve/veya doğrudan yürütenler. Ağırlıklı olarak Tedarik Zinciri Yönetiminden konuya bakış diyebiliriz.

4 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 4 Lojistik Hizmet Üretenler Kısmi ya da Entegre Lojistik Hizmeti Sunanlar  Taşıma İşleri Organizatörleri (Forwarderlar)  Lojistik İşletmecileri  Denizyolu Eşya Taşıyıcıları  Havayolu Eşya Taşıyıcıları  Demiryolu Eşya Taşıyıcıları  Karayolu Eşya Taşıyıcıları  Depo / Antrepo İşletmecileri  Gümrük Müşavirleri

5 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 5 Eğitim ve Kariyer Planlaması  Lojistik Meslek Liseleri  Lojistik ve Taşıma Ön Lisans Programları  Lojistik ve Taşıma Temelli Lisans Programları  Lojistik Yüksek Lisans Programları  Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Sertfika Programları  Mesleki Yeterlilik Eğitim Kurumları  Dernek / Sektörel Eğitim Programları

6 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 6 Ülke Lojistik ve Taşımacılık Politikaları  Dünya Perspektifi  Ülke Perspektifi  Türkiye Taşıma ve Lojistik Politikaları açısından değerlendirme.  Türkiye’de makro bakış açısıyla lojistik ve taşımacılık trendleri nelerdir ?

7 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 7 LOJİSTİK HİZMET ALANLAR TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ  Dünya pazarlarında SERBESTLEŞME ve YENİ ENGELLEME TAKTİKLERİ.  TAM ZAMANINDA ÜRETİM, sıfır stok, hatasız üretim, üretimde mükemmelliği arayış akımları beraberinde “AKIŞ YÖNETİMİ”ni gündeme taşıdı.  Firmalar için malzeme akışının evreni ya da ölçeği değişti. Hammaddeden nihai ürünün tüketiciye ve oradan doğaya dönüşümüne kadar uzanan bir zincir haline geldi.  TEDARİKÇİLERLE ve DAĞITIM KANALLARI ile ilişkiler yeni boyut kazandı.  Fabrika operasyonlarının her noktasında bilgisayar ve iletişim teknolojilerinin kullanılması beraberinde etkilerini göstermeye başladı.

8 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 8 LOJİSTİK HİZMET ALANLAR TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ  Programdan hiç sapmadan üretim yapabilme envanter yönetimi konusunu yeni baştan düşünmeye sevk etti.  DEPO YÖNETİMİ anlayışı değişti.  TALEP TAHMİNLEMESİ VE TALEP YÖNETİMİ konusunda firmalar daha fazla yatırım yapmaya başladı.  İade ve ürünlerin yeniden işlenmesi konusu ile birlikte TERS LOJİSTİK ve çevreye saygı ve doğaya dönüşümü de bir anlamda ifade eden YEŞİL LOJİSTİK kavramları gelişti.  İşletmelerin performans değerlendirme çalışmalarında kendileri için temel aldıkları kriterler, ANAHTAR PERFORMANS GÖSTERGELERİ değişti.  KURUMSAL ZEKA Programları yaygınlaştı.  LOJİSTİK OPERASYONLAR konusunda DIŞARIDAN DESTEK ALMALIYIZ (OUTSORCE) konusu hız kazandı. Biz üretime, yenilikçiliğe, tasarıma ve süreçlere odaklaşalım. Lojistik, taşıma ve depolama konularında mümkün olduğunca uzman firmalarla çalışalım konusu kabul gördü.

9 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 9 LOJİSTİK HİZMET ALANLAR TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ  Küresel rekabet arttıkça, firmaların ÜRETİM VE DAĞITIM STRATEJİLERİ değişti.  Girişimci düşük işçilik ve enerji maliyetlerinin olduğu bölgeleri aramaya başladı.  Rekabet avantajı kazanma adına YENİ ÜRETİM MERKEZLERİ oluşturuldu.  Hemen her ülke yabancı sermayeyi, uluslar arası girişimciyi üretim alanlarına çekmek için YATIRIM TEŞVİKLERİ getirdi. Arazi tahsisi, vergi kolaylığı gibi.  KÜRESEL SATINALMA POLİTİKALARI ivme kazandı. Firmalar en yüksek kalitedeki girdilerini dünyanın her yerinde arar hale geldiler.  Kısaca, üretim ve dağıtım küreselleştikçe kıtalararası ve bölgelerarası ürün hareketi de artmaya başladı.

10 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 10 LOJİSTİK HİZMET ALANLAR TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ  Bütün bu trendler beraberinde yüksek kapasiteli tankerler, yüksek kapasiteli konteyner gemilerinin inşa olmasını meydana getirdi.  Karayolunda Avustralya gibi düz arazi uygunsa üç römorklu karayolu araçlarını gündeme taşıdı.  Demiryolunda boogie denilen teknolojiler, demiryolu ile çift kat Konteyner taşımacılığı gündeme geldi. RO-LA adı verilen karayolu araçlarının demiryolu üzerinde taşınması hız kazandı.  Havayolunda yeni tip kargo uçakları (freighter) üretilmeye başlandı.  Denizyolu, demiryolu, karayolu, havayolu liman ve terminal teknolojileri ve yönetimi anlayışları radikal bir biçimde değişmeye başlandı.  Lojistik köylerden, lojistik üslerden söz edilmeye başlandı.  Bütün bunlar çok önemli gelişmeler.

11 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 11 LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLER TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ Bu başlığı;  Dünya ile  Türkiye açısından iki ana başlık altında incelemek gerekir.

12 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 12 LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLER TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ A) DÜNYA  Dünya çapında lojistik hizmet üretenleri temelde TİCARET ORGANİZATÖRLERİ ve TİCARET KATALİZÖRLERİ olarak da görmek mümkün.  İhracatta sıkıntı olduğunda kısa devrede çözüm yaratarak ALTERNATİF GÜZERGAHLARI buluyorlar.  Müthiş YATIRIMLAR içerisindeler.  Yerel firmalarla İŞBİRLİĞİ, SATINALMA VE ŞİRKET EVLİLİKLERİ yapıyorlar.  Yerel pazarlarda bürokrasiyi aşıyorlar. Lobi yapıyorlar. Bürokrasiyi ve bürokratları tanıyorlar.  Ekonomik ve siyasi politikaları izliyorlar.

13 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 13 LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLER TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ A) DÜNYA  Ekonomik anlamda bilgi toplayıcısı ve işleyicisiler, bir anlamda EKONOMİK İSTİHBARAT ÇALIŞMASI yapıyorlar. Toplanan bilgileri hızla merkeze ve ilgili tüm kullanıcılar (müşteriler, sivil toplum örgütleri, kamu kurum ve kuruluşları) iletiyorlar.

14 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 14 LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLER TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ B) TÜRKİYE  Sektörde uzmanlaşma ve rekabet artıyor. Proje (yüksek hacimli ve ağır makine-ekipman) lojistiği. Tehlikeli madde lojistiği, Akaryakıt ve madeni yağ lojistiği Elektronik ürün lojistiği, Tekstil ve askılı ürünler lojistiği, Otomotiv ve yedek parça lojistiği, Yaş sebze ve meyve lojistiği, Hızlı tüketim ürünleri (gıda, süt, yoğurt, margarin vb.) lojistiği, Fuar ve Etkinlik Lojistiği, Maden ürünleri lojistiği, Canlı hayvan – (koyun, inek, tavuk vb. – evcil hayvan) lojistiği, Değerli eşya – (mücevherat, altın, değerli taş – para) lojistiği, İlaç ürünleri lojistiği, Paket / posta / belge vb. – (hızlı kurye – kent içi, şehirlerarası ve uluslararası) Sağlık / bakım ürünleri lojistiği, Taze kesilmiş çiçek ve bitkisel ürünler lojistiği

15 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 15 LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLER TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ B) TÜRKİYE  KAMYON / RÖMORK bir taşıma kabıdır. KONTEYNER veya VAGON gibidir bakış açısı yaygınlaşıyor. “ZİHNİYET DEĞİŞİYOR”  FORWARDER düşünme anlayışı, “Lojistik ve taşıma operasyonlarının tüm boyutlarında çözüm üretebilme” yerleşiyor.

16 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 16 LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLER TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ B) TÜRKİYE  Taşıyıcılar, birer ENTEGRE LOJİSTİK HİZMET VEREN YAPIYA GEÇME / DÖNÜŞME SÜRECİndeler.  Her firma web sitesinde A-Z’ye lojistik hizmet verdiğini iddia ediyor. Ama sektör biliyor ki, örneğin sözü geçen A firması Ortadoğu Hattında uzman, veya B Friması Rusya taşımalarında gayet iyi fakat Fransa hattında yoklar. Veya C firması Antrepoculukta yeni. Veya D Firması için onlar Havakargo’da çok iyiler. Veya E Firması Fuar ve Etkinlik Lojistiğinde mükemmel gibi….

17 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 17  SEKTÖREL DERNEKLER EĞİTİME ÖNEM VERİYORLAR.  ÜNİVERSİTE-SEKTÖR İŞBİRLİĞİ ARTIYOR.  ULAŞTIRMA BAKANLIĞI  AB süreci ile birlikte MESLEKİ YETERLİLİK EĞİTİMLERİNİ TÜM SEKTÖRE VE TÜM TAŞIMA TÜRLERİNE (KARA, HAVA, DENİZ, DEMİRYOLU) YAYMA ÇABASI İÇERİSİNDE. EĞİTİM ve KARİYER PLANLAMASI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

18 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 18  Çalışanlar / Öğrenciler arayış içerisinde, biz ileride ne yapacağız ? Hangi departmanda hangi sorumlulukları alacağız ?  ÖRNEĞİN TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİCİSİ için,  TEMEL LOJİSTİK BİLGİSİNİN YANI SIRA  DÜNYA ÇAPINDA PROBLEM ÇÖZÜCÜ, SÜREÇ YÖNETİCİSİ, PAZAR ANALİZCİSİ, TASARIMCI, KOORDİNATÖR gibi yeni roller ve yeni tanımlamalar söz konusu. EĞİTİM ve KARİYER PLANLAMASI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

19 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 19 EĞİTİM ve KARİYER PLANLAMASI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ  Özel sektörün bireyden beklentisi çok büyük. Bireyin aldığı eğitim ile özel sektörün bireyden talepleri çok farklı. FARK VAR. Bu durum tüm disiplinler için de geçerli.  Gelecek bilimci çift Alvin-Heidi Toffler konuyu ZENGİNLİK DEVRİMİ başlıklı kitaplarında şu şözle ifade ediyorlar. “Saatte on beş kilometre hızla giden bir eğitim sistemi, saatte yüz altmış kilometre hızla giden işler için uygun elemanlar yetiştirebilir mi ?”

20 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 20  LOJİSTİK MESLEK LİSELERİNİN KURULMASI ve SAYILARININ İHRACAT VE SANAYİ BÖLGELERİNE GÖRE ARTIRILMA PLANLAMASI TÜRKİYE AÇISINDAN MUTLULUK VERİCİ. Ara eleman tedarikinde yaşanan sıkıntıların çözümünü elbette kolaylaştıracaktır. EĞİTİM ve KARİYER PLANLAMASI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

21 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 21  ÜNİVERSİTE PROGRAMLARINDA  Lojistik müfredatları yeniden yapılandırılıyor.  SAYISAL TEKNİKLER ile ilgili dersler yoğunluğunu artırırken diğer taraftan da 3. ve 4. sınıflarda yoğunlaştırılmış, UZMANLAŞMAYI DESTEKLEYİCİ LOJİSTİK VE TAŞIMA İLE İLGİLİ OPERASYONEL dersler ağırlık kazanıyor. EĞİTİM ve KARİYER PLANLAMASI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

22 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 22  Lojistik Yüksek Lisans Programlarının tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde ÇEŞİTLİLİK VE DERİNLİK artıyor.  Lojistik Mühendisliği Master Programları gibi EĞİTİM ve KARİYER PLANLAMASI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

23 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 23  UZUN YILLARDIR GÖRMEZLİKTEN GELİNEN ULAŞTIRMA KONUSUNDA SON DÖNEMDE ÇOK ÖNEMLİ, HAYATİ VE MUTLULUK VERİCİ PLANLAMALAR VE PROJELER VAR.  TÜM TAŞIMA TÜRLERİNİN DENGELİ OLMASI GEREKTİĞİ KONUSUNDA ORTAK İNANÇ VAR.  LOJİSTİK ÜS KAVRAMI HERKESİMİN DİLEĞİ ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

24 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 24  HİÇBİRŞEY KISA VADEDE OLMUYOR. “Uzun süredir ihmal edilen şeyler hemen onarılamazlar. Uzun süre biriken hastalıklar hemen iyileştirilemezler.” Usta Xiang’a Mektup Liderlik Sanatı, Zen Dersleri, S:47 ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

25 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 25  İZNİNİZLE, (HERKESİN BİLDİĞİ ve TÜM SEKTÖR ÇALIŞANLARI TARAFINDAN DA DİLE GETİRİLEN) TÜRKİYE’NİN BÖLGESİNDE BUGÜN OLDUĞUNDAN DAHA DA GÜÇLÜ BİR ÜLKE KONUMUNA YÜKSELMESİ İÇİN LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK KONUSUNDA YAPILMASI GEREKEN, UZUN YILLARDIR BİRİKMİŞ HAMLELERİ SIRALAMAK İSTİYORUM. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

26 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 26  TÜRKİYE’NİN ULUSLAR ARASI ULAŞTIRMA KORİDORLARI NELERDİR ?  DIŞ TİCARET KORİDORLARIMIZ NASIL YAPILANMALI konusunda bir arayış var.  Dış Ticaretimiz arttıkça rakiplerimiz ve düşmanlarımız artıyor.  Ticarette dostluk, birlik yok, RAKİP kavramı var.  Avrupa Birliği ile dost ( veya kardeş ! ) değiliz ciddi bir rakibiz. Her alanda ekonomik, siyasi, kültürel her anlamda rakibiz. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

27 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 27  TÜRKİYE DIŞ TİCARETİNE, ULAŞTIRMASINA VE MAL HAREKETİNE KUZEY-GÜNEY, DOĞU-BATI HER COĞRAFYADA ENGELLEME TAKTİKLERİ VAR.  Yansımasını BULGARİSTAN sınır geçişlerinde, İTALYA-TRİESTE KOTALARINDA, RO-LA OPERASYONLARI PLANLAMALARI’nda görebiliyoruz.  Bu durum, sorgulanması gereken ciddi bir trend. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

28 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 28  DEMİRYOLU, DENİZYOLU ve  HAVAYOLU VE KARAYOLUNDA ÖNEMLİ GELİŞMELER VAR.  İNTEMODAL TAŞIMACILIK OPERASYONLARINI ÖĞRENİYORUZ. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

29 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 29  İstanbul – Ukrayna- Kuzey Denizi hattı ve oradan Avrupa’ya Dağıtım gibi (Viking Treni !) Alternatifler tartışılıyor !  RO-LA operasyonlarını öğrenmeye çalışıyoruz. HALKALI-WELLS HATTINDA KARA+DEMİRYOLU OPERASYONLARINI öğrenmeye gayret ediyoruz. Fakat olmuyor, olamıyor, OLDURULMUYOR. Ekonomik, güvenli ve süratli olmuyor. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

30 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 30  VAN-TATVAN (Demiryolu + Su Yolu) HATTINI AŞABİLMEYİ umut ediyoruz.  İRAN VE ORTA ASYA TÜRKİ CUMHURİYETLERE MAL SEVKIYATINI VE TİCARETİNİ DEMİRYOLU İLE istemiyoruz.  HAVAKARGO KÖYÜ’NÜ DÜŞÜNÜYORUZ fakat düşünüyoruz.  YOLCU TERMİNALLERİ gayet modern iken HAVAKARGO TERMİNALLERİ konusunda vasatlığı yeğliyoruz. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

31 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 31  KUZEY VE GÜNEY MARMARA’YI ENTEGRE ETMEYE ÇABALIYORUZ.  Kamyonları SU YOLU ile İstanbul’a, ( ve tabii Anadolu’ya ve Avrupa’ya) bağlamayı 2010’lara BIRAKIYORUZ.  KENT LOJİSTİĞİ diye bir kavram olduğunu öğrendik. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

32 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 32  LİMANLAR ÖZELLEŞTİRİLİYOR.  YENİ KONTEYNER, ARABA TERMİNAL VE LİMANLARININ KURULMASI gündemde.  KARADENİZ BÖLGESİNE entegre olmaya çabalıyoruz. Novorrossik te sıkışıklık yaşanıyor. Alternatif hatları araştırıyoruz. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

33 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 33  ORTADOĞU’DA, ÖZELLİKLE IRAK’TA tahrik edici oluşumlar var. Yeni güzergahlar ve alternatif taşıma türlerini yeni baştan gündemimize alıyoruz. (Neredeyse yarım asırdır gündemimizde ! )  Kafkas DEMİRYOLU’NU çözmeye çalışıyoruz. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

34 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 34  Lojistik işletmeleri yeni ve farklı alanlarda fizibilite çalışmaları yapıyor. Yatırım analizlerine girişiyor. Proje hazırlıyor.  KAMYON bir taşıma kabıdır. KONTEYNER veya VAGON gibidir. Bakışı yaygınlaşıyor. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

35 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 35  MODERN GÜMRÜKLERİN 24 SAAT ÇALIŞAN GÜMRÜKLER OLDUĞUNA İNANIYORUZ.  SUYOLU İLE DAHİLİ TAŞIMANIN ÖNÜNDE EN ÖNEMLİ ENGELİN GÜMRÜK MEVZUATI OLDUĞUNU BİLİYORUZ.  BİLGİSAYAR VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ YAYGINLAŞTIRIYORUZ.  GAMA IŞIN TARAMASINI ÖĞRENİYORUZ, PARTİKÜL TARAMASINI DUYUYORUZ. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

36 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 36  KAÇAKLIKLA ETKİN MÜCADELE ETMİYORUZ  İNSAN KAÇAKLIĞI  AKARYAKIT KAÇAKÇILIĞI  KAYITDIŞI ÜRÜN KAÇAKÇILIĞI  SAHTE ÜRÜN KAÇAKÇILIĞI  UYUŞTURUCU KAÇAKÇILIĞI  SİLAH KAÇAKÇILIĞI  ATIK MAFYASI İLE MÜCADELE ETMİYORUZ. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

37 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 37  Gemi İnşaa Sanayi ülke ekonomisinde Otomotiv Sektörü gibi, Turizm Sektörü gibi görülmeye başlandı, önem kazandı. Güney Kore gibi birçok ülke tersane yatırımlarını ülke ekonomisinde en önemli alanlardan biri olarak görüyor. Türkiye bu modelleri inceliyor, planlamalarda bulunuyor.  Deniz Taşımacılığında ticareti kolaylaştırıcı mevzuat, altyapı vb. düzenlemeler gündemde.  ENERJİ TAŞIMACILIĞI’nda çarpıcı gelişmeler söz konusu.  Kruvaziyer taşımacılığı nedir ? Marinacılık nedir ? Yat Turizmi nedir ? Nasıl Yapılır ? Öğrenmeye çabalıyoruz. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

38 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 38  KAMU KURUMLARI ARASINDA DIŞ TİCARETE İLİŞKİN LOJİSTİK İŞBİRLİĞİ çalışmalar artıyor.  Ulaştırma Bakanlığı, Gümrük Müsteşarlığı, Denizcilik Müsteşarlığı ve Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın uyum içerisinde Türk Dış Ticareti için projeler üretiyor olmaları sevindirici.  Kamu yönetiminde kurumsal ve uzun dönemli bakış var. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

39 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 39  HERŞEY GÜÇLÜ EKONOMİ VE  GÜÇLÜ TÜRKİYE İÇİN. EN BÜYÜK ARZUMUZ BÖLGE ÜLKELERİNE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK HİZMETİ VEREBİLEN “LOJİSTİK ÜSLERİ OLAN TÜRKİYE”DİR. ÜLKE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK POLİTİKALARI TARAFINDA LOJİSTİK TRENDLERİ

40 Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 40 TEŞEKKÜRLER… Doç. Dr. Murat ERDAL İstanbul Üniversitesi


"Tedarik Zinciri Yönetimi Web Sitesi 1 LOJİSTİK TRENDLERİ Doç. Dr. Murat ERDAL 1.İNTERMODAL TAŞIMACILIK VE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları