Презентация загружается. Пожалуйста, подождите

Презентация загружается. Пожалуйста, подождите

Tosyöv Bursa Destekleme Derneği

Similar presentations


Presentation on theme: "Tosyöv Bursa Destekleme Derneği"— Presentation transcript:

1 Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Sürdürülebilir büyüme ve rekabette için KOBİ’ler ve YENİLİKÇİLİK Mustafa DAYANIKLI Tosyöv Bursa Destekleme Derneği 28 Kasım Bursa

2 KOBİ’ ler

3 KOBİ KOBİ=Vizyon KOBİ ... Esnaf ile KOBİ karıştırılmamalı...
İşletmelerin %98’i KOBİ değil... Vizyon KOBİ %5’i geçmez..! Vizyon KOBİ anlatılmalı: Büyüme çabasında Tüm KOBİ işletmeleri VİYON KOBİ...

4 KOBİ’ lerin AVANTAJLARI
1- Pazar dinamiklerine hızlı yanıt verebilme. 2- Pazara arz sürelerinin kısalığı. 3- Ar-ge ve tasarım gücü. 4- Rekabetçi olmaları. 5- Esnek yönetim uygulamaları 6- Müşteriye sağlanan teknik destekler. 7- Yeni teknoloji ve sistemlere uyum gücü.

5 KOBİ ’lerin DEZAVANTAJLARI.
1- Sermaye yapılarının zayıflığı. 2- Odaklanma sorunu. 3- Pazarlamaya önem vermemeleri. 4- İleri Ürün yönetim ve üretim tekniklerini uygulamada gecikmeleri. 5- Faaliyet alanı dışına yapılan yatırımlar.

6 KOBİ’ lerin DEZAVANTAJLARI.
6- Dışa açılımda vizyon eksikliği. 7- Desteklerden yararlanma konusunda isteksizlik. 8- Yüksek maliyetli tedarik. 9- İşbirliklerine ve ortak projelere kapalı olmaları. 10-Verimlilik sorunları. 11- RİSK almada çekingenlik 12- Estetik kaygıda zayıflık.

7 Yenilikçilik... OSLO MANUAL – OECD ve Eurostat 2005
Yenilikçilik(İNOVASYON) ,yeni yada önemli ölçüde değiştirilmiş Ürün (mal yada hizmet) veya sürecin , yeni pazarlama yönteminin ya da şirket içi uygulamalarda , işyeri organizasyonun da veya dış ilişkilerde yeni bir organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır... OSLO MANUAL – OECD ve Eurostat 2005 Yenilikçilik ,yeni yada önemli ölçüde değiştirilmiş Ürün (mal yada hizmet) veya sürecin , yeni pazarlama yönteminin ya da şirket içi Uygulamalarda , işyeri organizasyonun da veya dış ilişkilerde yeni bir organizasyonel Yöntemin uygulanmasıdır... ABD Rekabetçilik Konseyi “İnnovasyon 21. Yüzyılda Amerika’nın başarısını belirleyecek En önemli faktör olacaktır.” 2004 ABD Ulusal inavasyon zirvesi raporu...

8 Yenilikçilik... Müşteri memnuniyeti politikaları
ve dünya ticaretinin serbestleşmesi ile müşteri tamamen kontrolden çıkmıştır..! Müşteri insan sayısının çok olduğunun farkına varmıştır ve bu çoklukta farklı olmak istemektedir. Müşterinin duygularına seslenmek ve ona farklı olduğunu hissettiren süreçlere sahip olmak kaçınılmazdır..! Dünyanın küresel bir köye dönüşmesi insana bir şeyi daha hatırlatmıştır; ne kadar da çok , insan sayısı..! Bu beraberinde ben farklı olmalıyım

9 “Eski köye yeni adet getirme...”
Cin fikirli çözümler üretenler var ki , bu atasözü ortaya çıkmış. Bu cin fikirliler tükenmedi... Artık devir onların... Farklı kültürde insan Kaynağı bu nedenle çok önemli... Yenilikçilik kültürü... “Eski köye yeni adet getirme...” “Eski köye yeni adetler getirmeliyiz...”

10 “Başımıza icat çıkarma...” “İcat çıkarmalıyız...”
Yenilikçilik kültürü... “Başımıza icat çıkarma...” “İcat çıkarmalıyız...” “Başımıza icat çıkarma..!” sözü değişmeli...Bu topraklarda icat yapanlar var ki bu söz İCAT olmuş... Ama yenilikçilik bir başlı başına buluş işi değildir.Ticari başarı getirecek Yeni Yol ve yöntemleri bulma işidir. Bunu yaparken de , sorun tarif edilmeli, Sorunu çözecek yeni yöntem , bilgi ve süreçler keşfedilebilmelidir...

11 Yenilikçilik kültürü... Farklı olmayı seven bir milletiz bunu güçlendirmeliyiz...

12 5000 Yıllık Anadolu kültürü insanlığa
Yenilikçilik kültürü... 5000 Yıllık Anadolu kültürü insanlığa Sayısız yenilik armağan etmiştir... Dünyada kullanılan ilk para , dünyanın ilk barajı , hamam kültürü ,ilk savaş arabası...

13 Biz dünyada eşi benzeri olmayan mizahımız ile
Yenilikçilik kültürü... Biz dünyada eşi benzeri olmayan mizahımız ile Yaratıcı/yenilikçi fikrin esnekliğine sahibiz... Kablosuz haberleşme fıkrası...

14 İnovasyon = Yenikçilik+Ticari Başarı
YENİLİKÇİLİK İnovasyon = Yenikçilik+Ticari Başarı Sadece ürünlerde değil , tüm süreçlerde yenilik... Yeniliğin kendisinden çok , sonucu önemli..! Yenilikçilik yeni bir kavram değil ! Gündeme gelmesinin nedeni ticaretin serbestleşmesi ve bu nedenle artan Rekabetin tüm süreçleri yenilikçi yaklaşımla farklı kılınma ihtiyacı ile , artan arz yenilikçiliği gündeme taşımıştır. Tüm süreçler : Satış öncesinden , satış , üretim , ss hizmetler ve teniden değerlemeye kadarki tüm süreçler...

15 Yenilikçilik için KOBİ’lere öneriler...
1- KOBİ kendisine özgü ,esnek tasarım ve üretim teknikleri geliştirmeli. 2- Ulusal sektörel firmalar ile stratejik işbirliği ve güç birliği oluşturmalı. 3- Patentle korunabilecek Arge ve tasarım yapılmalı. 4- Arge ve tasarım konusunda Ulusal Sektörel firmalar ile ortak araştırma laboratuarları kurulmalı. KOBİ’ler yenilikçiliği bir kültür olarak benimsemekle birlikte , bu girişimcinin Kendisinin elinde tutmaya çalıştığı bir alan olarak kalmaktadır. Ayrıca KOBİ sadece üründe yenilikçiliğe odaklanma hatasına düşmektedir...Çünkü patentle Korunmayan bir yenilik yapılan istatistiklere göre rakipler tarafından en fazla 6 ay içersinde taklit edilmektedir. Oysa süreçleri yenileyen bir KOBİ/işletmenin Taklidi çok daha geç farkedilmektedir...

16 Yenilikçilik için KOBİ’lere öneriler...
5- Uluslar arası rekabet için her türlü pazarlama stratejileri geliştirmek. 6- Ürün gurubunda yoğunlaşmak,odaklaşmak. 7- Hata yapma yenilikçilikte kaçınılmaz bir gerçek , Hataya gülebilmeli... 8-Yenilik bilgiden doğar , İş süreçleri sayısallaşmalıdır ki işimize bilgi yükleyebilelim Bilgi teknolojilerinden yararlanılmalı. (ERP, MRP , ölçme kontrol...)

17 Yenilikçilik için KOBİ’lere öneriler...
9-Terzi gibi olunmalı , ürün ve hizmetler , müşteri tarafından deneyim ve öğrenmelerle kişiselleştirilebilmeli... 10- Endüstriyel tasarım , “ürünlerin giydirilmesi” profesyonel ellere terk edilmeli.

18 Ulusal Yenilikçilik Politikaları için...
1- Ulusal Yenilikçilik stratejilerinden kim(LER) sorumlu olacak? 2- Yenilikçilik kültürü olmadan , yeniye değer vermeden , ne kadar güçlü olunalabilinir ? 3- Türkiye’de kaynak vardır. Sorun kaynakların dağılımında. Yenilikçilik Destek Havuzu oluşturulmalı. 4- Markalaş-mama-nın maliyeti yok olmak. Ancak yenilikçi ürünlerle ‘Turkey’ markası yaratabiliriz... 5- Yenilikçi KOBİ yarışması İle KOBİ ve kamu gündemine yenilikçilik sokulmalı... 6- Eğitim , yenilikçi kültüre göre yetişen yeni kuşaklar... -Ulusal İnovasyon Girişimi’nin (UİG) ilk üye toplantısı TÜSİAD’ın daveti üzerine 7 Haziran 2005 tarihinde TÜSİAD’da yapıldı. -1. İnovasyon Kongresi Ekim 2006’da gerçekleştirildi...

19 TEŞEKKÜRLER... Ufkun ötesini görmek... Mustafa DAYANIKLI
Elektronik Müh. Mustafa DAYANIKLI Bütün beceri sadece günün sorunlarına yada müşteri beklentilerine çözüm bulmak değil, Gelecekteki yani ufkun ötesindeki sorun ve çözümleri bu günden görüp eyleme geçmek Sürdürülebilir büyüme ve rekabet için olmazsa olmazlarımız arasına girmiştir...


Download ppt "Tosyöv Bursa Destekleme Derneği"

Similar presentations


Ads by Google