Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
İ.ERCAN KARCI Psikolojik Danışman
2
VERİMLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hedef belirlemek Planlı çalışmak Zamanı verimli kullanmak Uygun bir çalışma ortamı seçmek Dikkatini uyanık tutmak Derse hazırlıklı gelmek Not tutmak Araç-gereç ve kaynaklardan yararlanmak Aralıklı tekrarlar yapmak
5
PLANLI ÇALIŞMAK Çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Plan; “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede” çalışacağınıza karar vermek demektir.
6
HAFTALIK ÇALIŞMA PLANI HAZIRLAMAK
Ders çalışma alışkanlıklarınızı gözden geçirin. Dersle ilgili yapılacak çalışmaların listesini yapın. Dersle ilgili çalışmaları plana yerleştirin ve ders dışı etkinliklerinizi dengeli bir biçimde planlayın.
7
BİR GÜN ÇALIŞMAMAKLA BİR ŞEY OLMAZ?
8
HAFTALIK ÇALIŞMA PLANI HAZIRLAMAK
Hangi dersin hangi saatte çalışılacağı kararlaştırılmalı, zor derslere en verimli zamanlar ayrılmalı Her derse belirli bir süre ayrılmalı Aynı saatlerde çalışılmalı Ders saatlerine yakın zamanlarda çalışılmalı Ara vererek çalışılmalı Birbirine benzer iki ders üst üste çalışılmamalı Yatmadan önce ve sabah uyanınca tekrar yapılmalı
9
ZAMANI VERİMLİ KULANMAK
30 dakika konu + 30 dakika soru çözümü
10
UYGUN ÇALIŞMA ORTAMI Çalışma Odası ve Masası
Masa pencere kenarında olmamalı Işık karşıdan gelmeli Dikkat çekici poster, afiş, resim gibi şeyler olmamalı Sadece masada çalışılmalı Masada ders çalışma dışında bir şey yapılmamalı Çalışma bittikten sonra masa toparlanmalı Çalışmaya başlamadan önce dersle ilgili malzemeler masada hazır olmalı
11
DİKKATİ UYANIK TUTMAK İlgi duyulan bir konu
Daima belirli yerlerde çalışmak Gürültünün olmadığı yerlerde çalışmak Sandalyede oturarak çalışmak Masada gereksiz malzemeleri bulundurmamak Çalışma yerini derece sıcaklıkta tutmak İşleri sıraya sokmak
12
DERSE HAZIRLIKLI GELMEK
Dersi sadece dinlemek anlamayı zorlaştırır. Okuldan önce konular gözden geçirilmeli Anlamakta zorluk çekilen bölümler not edilip öğretmene sorulmalı
13
NOT TUTMAK Anlaşıldığı gibi yazılmalı
Ana fikir ve anlamlar kavranıncaya kadar beklenmeli Zamanın çoğunu kavramaya çalışmakla geçirmeli Şekil, grafik gibi bilgiler notlara mutlaka eklenmeli Önemli fikir ve paragraflar aynen yazılmalı Yazılar düzgün ve okunaklı olmalı
14
NOT TUTMAK Kağıt konusunda cömert olmalı İlk günden not tutulmalı
Dinleme ile not tutma arasında bir denge kurulmalı Not tutarken ana fikirler, önemli noktalar not edilmeli Kısaltmalar kullanılmalı Ve=& Örneğin=ör Yüzyıl=yy Buna ek olarak=+
15
NOT TUTMAK Öğrenci kendi cümleleriyle not almalı
Not tutarken anlaşılmayan noktalar öğretmene hemen sorulmalı Önemli görülen her şey not edilmeli Notlar temize çekilmeli
16
ARAÇ-GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANMAK
Harita, resim, çizelge gibi araçlardan yararlanılmalı Sadece ders kitabından değil, farklı kaynaklardan da çalışılmalı
17
ARALIKLI TEKRARLAR YAPMAK
18
ARALIKLI TEKRARLAR YAPMAK
Unutmayı önlemenin iki yolu Bilgileri kullanmak Aralıklı olarak tekrar etmek
19
YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLARI
20
YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLARI
21
YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLARI
22
YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLARI
23
BAŞARILI ÖĞRENCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Zamanı verimli kullanırlar Amaçları vardır Ders çalışmaya her gün zaman ayırırlar Bir ödevi bitirdikten sonra kendilerini ödüllendirirler Bir konuyu bitirmeden yeni bir konuya geçmezler Ödevleri teslim tarihinden çok önce hazırlamaya başlarlar Her hafta mutlaka spora zaman ayırırlar
24
BAŞARILAR DİLERİZ…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.