Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIlhami Kurtoğlu Değiştirilmiş 8 yıl önce
2
BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR
3
BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya da çok düşük olmaması önemlidir. Uygun beklentiler oluşturmak öğretim yapmanın önemli bir bölümüdür.
4
NEDENLER VE ÖĞRETİM Öğretmenlerin akılda bulundurmaları gereken en önemli nedensel etmenler, okulda olan bitenlerdir; okulda olanlara odaklanarak bunlar hakkında bir şeyler yapabilecek olduklarıdır.
5
Diğer nedensel etmenler de önemli olabilir ancak öğretmen genellikle bunlara yönelik pek bir şey yapamaz. NEDENLER VE ÖĞRETİM
6
DAVRANIŞI TANIMLAMAK, ÖLÇMEK VE DEĞERLEMEK Aslında, yeterli öğretim uygulamaları doğrudan gözlemi ve davranış ölçümünü gerektirir. Öğretmenler öğrencinin davranışını tanımlamalı, ölçmeli ve değerlemelidir.
7
ÇALIŞMA, OYUN, SEVGİ VE EĞLENCE Öğretmenler öğrencilere; çalışmanın, oyunun, sevginin ve eğlencenin birbiriyle ne şekilde bağlantılı olduğunu öğretmelidir.
8
Bu, oyun oynamanın genellikle çalışmayı izlediğini, çalışmanın oldukça ödüllendirici ve eğlenceli olabileceğini ve şefkat göstermenin ve almanın doyum veren bir deneyim olduğunu öğrenmeyi içerir. ÇALIŞMA, OYUN, SEVGİ VE EĞLENCE
9
MODEL OLMA VE ÖZ DENETİM Öğrencilerle doğrudan, dürüst iletişim çok önemlidir.
10
DOĞRUDAN, DÜRÜST İLETİŞİM Öğretmenler ayrıca iyi öz denetim modelleri sunmalıdır.
11
KÜLTÜREL FARKLILIKLAR Kültürel çeşitlilik yaşama değer katar ve öğretmenler gerekli akademik becerileri öğretirken aynı zamanda kültürel çeşitliliğin kabulünü de öğretmelidirler.
12
ÖZEL EĞİTİMİN İŞİ: ÖĞRETİM Öğretmenler özel eğitimin en önemli işinin etkili öğretim olduğunu akılda bulundurmalıdır ve bunu yaparken de özel eğitimciler olarak çalıştığımız öğrencilerin ve ailelerin yardım kadar şefkate de gereksinim duyan gerçek bireyler olduğunu unutmamalıdır.
13
GEÇMİŞ VE GELECEK Öğretmenlerin ayrıca geçmişin, gelecekte olacakları etkilediğini anlamaları da gerekmektedir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.