Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanPinar Kılıç Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
SPOR DALLLARINDA KULLANILAN ONDALIK KES İ RLER VE BU DALLARIN TANIMI
2
Tenis raketle iki kişi ya da iki kişilik iki takım arasında oynanan bir spordur Oyuncular raketleri ile içi boş lastik topu ağ (net) üzerinden rakibinin sahasına (kort) atmaya çalışırlar Tenis dikdörtgen düz bir yüzeyin üzerinde genellikle betonda balçıkta veya çimin üzerinde oynanır Bazen de toprak sahada oynandığı görülür Tekler maçlarında kort 2377 metre uzunluğunda ve 823 metre enindedir Kortun eni çiftler maçlarında 1097 metreye çıkartılır Kortun etrafındaki fazladan alan ise oyuncuların uçan toplarını alabilmesi içindir Kortun eninden gerilmiş olan net sınır çizgisini iki eşit parçaya böler Net desteklerde 107 santimetre ve merkezde 914 santimetre uzunluğundadır TENİS
3
Disk Atma Atletizm sporu atmalar branşından bir diskin bir daire içerisinden belli bir açı ile saha boyunca atılmasına göre yapılan spordur İki tip disk vardır 1 ve 2 kg'lık olup yapısal şeklinden dolayı disk adını almıştır Dört atma dalından biridir 74 metre 8 cm ile dünya rekoru Alman Jurgen Schult a aittir Atma Dairesi: Dairenin çapı 25 metredir Daire demir çelik veya uygun bir materyalden yapılabilir Yer seviyesinden yüksekte olmalıdır Dairenin iç yüzeyi düz ve daire çerçevesinin üst kenarından 20 mm alçak olmalıdır Atıcılar bir adımla dönerek zıplar ve diski atar Disk Atma Kafesi: Disk dairesi görevlilerin yarışmacıların seyircilerin emniyetini temin etmek için kafesle çevrilir Kafesin şekli uygun olmalıdır Kafesin yüksekliği en az 335 m olmalıdır Atma Bölgesi: Dairenin merkezinden 40o'lik bir açı atılacak yöne doğru belirlenir Genel Kurallar: Kurallar dairenin yüzeyine veya dairenin çevrildiği demirin iç yanına dokunmaya müsaade eder Ama atışına başlandığında gövdenin herhangi bir kısmıyla dairenin dışına dokunmak ve adım atmayı da yasak eder
4
Badminton, açık havanın olumsuz etkilerini önlemek amacıyla genellikle kapalı alanlarda oynanır. Kort 13.40 m uzunluğundadır. Genişlik teklerde 5.18m, çiftlerde ise 6,10m’dir.Teklerde servis atış alanı çiftlerdekinden daha uzundur ve arka dip çizgiye kadar gider. Sahayı iki eşit parçaya ayıran filenin yüksekliği 155cm dir. Ağ gözenekleri 1.5 – 1.7cm kadardır.Ağı geren direkler oyun alanı içine dış sinir çizgilerinin üzerine dikilmelidir. Oyun alanı çizgileri beyaz, sarı renklerle belirgin olarak çizilmelidir. Kalınlığı 4cm olan bu çizgiler oyun alanının içinde sayılır. Uluslar arası müsabakalarda salonun korta olan tavan yüksekliği en az 7.8.m-9 m olmalıdır. Badminton alanının yan çizgilerinin duvara uzaklığı en az 90 cm, bitiş çizgilerinin uzaklığı ise en az 150 cm olmalıdır. Badminton File koyu renkli ip yada plastik malzemeden yapılmış olup, file karesinin ölçüleri en az 1.5 cm en çok 2 cm olmalıdır. File direkten direğe iyice gerilmeli ve oyun alanı ortasında yüksekliği 1.524m direklerde ise 1.55m olmalıdır. Filenin eni, 76 cm olup her iki oyun sahası yönünde kalınlığı 3.75cm (toplam 7.5cm)olan beyaz bir bant ile üst kısım dan sarılıdır. Bu kısmın içinde metal tel veya iple file üst kısmından eşit yükseklikteki her iki direğe bağlanır. Badminton Direkler Çiftler oyunu alanı yan çizgileri üzerinde yerleştirilen file direklerinin yerden yüksekliği 1.55m olmalıdır. Direkler taşınabilir yada sabit olabilir. Çiftler oyun alanı yan çizgileri üzerine yerleştirilemeyen direkler için, yan çizgilere 4 cm genişliğinde bir bant fileye dikey olacak bir şekilde konularak oyun alanı genişliği tespit edilebilir. BADMİNTON
5
Olimpik Eğitim ve Spor Kültürü : Çağımız, insanın, kendisi ve çevresi ile barışık olmasını, milli ve evrensel değerleri benimsemesini ve bunu kişiliğinin doğal bir parçası haline getirmesini gerektirmektedir. Bu anlayış, “Olimpik Eğitim Programı”nın da temel yaklaşımıdır. Bu bağlamda bu programla, 1. Bireysel gelişim için: Olimpik eğitim etkinliklerine katılacak çocukların, çabalarının sonucunda yeteneğini gösterme ve başarılı olmayı, dürüstlük ve nezaketi, fedakarlığı, kendini yönetme ve dayanıklı olmayı, sağlıklı ve temiz bir yaşam sürmeyi, ahlaki prensiplere sahip olmayı, fanatizme yönelmeden rakibin başarısını kabullenmeyi ve sporu bir sanat olayı gibi izlemeyi öğrenmeleri, 2. Toplumsal gelişim için; Olimpik eğitim etkinlikleri aracılığıyla öğrencilerin, insan saygınlığını titizlikle koruyan barışçıl bir toplumun oluşturulmasına özendirilmeleri, tüm insanlar arasında arkadaşlığı, karşılıklı anlayışı, eşit koşullar altında dürüst ve dostça rekabeti ve kurallara bağlı yarışmayı benimsemeleri, ulusal ve evrensel değerlere sahip çağdaş insan olarak yetişmeleri, karşılıklı anlayış ve hoşgörü kültürünü geliştirerek bir yaşama biçimi haline getirmeleri, 3. Ulusal ve Evrensel barış için: Olimpik eğitim, ulu önder Atatürk’ün “Yurtta barış, dünyada barış” özdeyişine uygun olarak ulusal ve evrensel barışın korunması ve sürdürülmesinde, uluslar, ırklar, renkler, cinsler, politik sistem ve sınıflar arasında hiçbir ayırım kabul etmeksizin; karşılıklı saygı ve işbirliğini geliştirmeleri, beklenir. Eğitimciler, olimpik düşünce ve spor kültürü aracılığı ile çağdaş eğitim yaklaşımlarını güncelleştirebilme ve bir dinamizm kazandırma fırsatını kullanabilirler.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.