Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
2
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
Sunum Planı Pazarlama Sosyal Medya Pazarlaması Geleneksel Pazarlama’dan Sosyal Medya Pazarlamasına Geçiş Pazarlama Anlayışındaki Değişim Zero Moment of Truth (ZMOT) Sosyal Medya Pazarlaması ve Bilgi Hizmetleri
3
Pazarlama Ürün/hizmet Doğal kaynaklar Gerçekleştirilen etkinlikler
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Pazarlama Ürün/hizmet Doğal kaynaklar Gerçekleştirilen etkinlikler Son kullanıcı (Uraz, 1978) GERİ BİLDİRİM
4
Pazarlama Hedef kitlenin gereksinimi Eylemler bütünü
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Pazarlama Hedef kitlenin gereksinimi Eylemler bütünü İnsan ve kurum etkinlikleri Planlı ve programlanmış Kurum Kültürü Kurum Kimliği
5
Pazarlama Çevreyle etkileşim Hedef kitlenin özellikleri
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Pazarlama Çevreyle etkileşim Hedef kitlenin özellikleri Teknolojik olanaklar ve altyapı Uygun araçlar Geri bildirim alma Kurum Kimliği
6
Pazarlama Araçları Kataloglar, broşürler, afişler
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Pazarlama Araçları Kataloglar, broşürler, afişler Posta gönderileri (el afişleri...) Telefon, Televizyon İnternet / E-posta SMS Sosyal Medya Araçları Kare Kod Uygulamaları
7
Sosyal Medya ? Web 1.0 Web 2.0 ve yansımaları
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Sosyal Medya ? Web 1.0 Web 2.0 ve yansımaları Tek yönlü etkileşimden – Çok yönlü etkileşime geçiş İçerik takibi – İçerik üretimi ve içeriğe katkı Paylaşım
8
Sosyal Medya ? Zaman ve mekan sınırlaması yok,
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Sosyal Medya ? Zaman ve mekan sınırlaması yok, Mobil platformlarla uyumlu, Paylaşım ve tartışma tabanlı, İletişim şekli. (Vural ve Bat, 2010)
9
Sosyal Medya ? Veri ilişkilendirme (Linked Data),
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Sosyal Medya ? Veri ilişkilendirme (Linked Data), Semantik yaklaşımlar, Kurumsal iletişim, Proje yönetimi
10
Sosyal Medya Pazarlaması
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal medya siteleri İnternet ortamındaki görünürlük Mal ve hizmetlerin sunumu Sosyal iş ağları oluşturma Fikir ve bilgi değişimi sağlama
11
Sosyal Medya Pazarlaması
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Sosyal Medya Pazarlaması
12
Sosyal Medya Pazarlaması – Geleneksel Pazarlama
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Sosyal Medya Pazarlaması – Geleneksel Pazarlama Üç temel nokta; İletişimin etkinliği Katılımcı yaklaşımı Hedef kitleye ulaşma / Geri bildirimler
13
Hedefler Kullanıcılarla aynı platformda bulunma,
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Hedefler Kullanıcılarla aynı platformda bulunma, Kurum farkındalığını artırma, Kurumun marka değerini artırma, itibar ve imajı artırma Ürün/hizmet kullanımını artırma, Kurum kültürünü yansıtma Pazarlama amaçlarını gerçekleştirme (Akar, 2010)
14
Sosyal Medya Pazarlamasında Adımlar
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Sosyal Medya Pazarlamasında Adımlar Odak noktasını belirleme (Politikalar...), Kullanılabilecek en son teknolojiden faydalanma, Erişilebilirliği sağlama (SEO) Katılımcı grubunu oluşturma, Kurumu temsil eden bir slogan ya da logonun oluşturulması Uygun sosyal medya araçlarına karar verme, Uygulamaları geliştirme/ Hizmetlerle bütünleştirme,
15
Sosyal Medya Pazarlamasında Adımlar
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Sosyal Medya Pazarlamasında Adımlar Odak noktasını belirleme (Politikalar...), Kullanılabilecek en son teknolojiden faydalanma, Erişilebilirliği sağlama (SEO), Katılımcı grubunu oluşturma, Kurumu temsil eden bir slogan ya da logonun oluşturulması, Uygun sosyal medya araçlarına karar verme, Uygulamaları geliştirme/ Hizmetlerle bütünleştirme.
16
Pazarlama Anlayışındaki Değişim
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Pazarlama Anlayışındaki Değişim “When consumers hear about a product today, their first reaction is ‘Let me search online for it.’ And so they go on a journey of discovery: about a product, a service, an issue, an opportunity. Today you are not behind your competition. You are not behind the technology. You are behind your consumer.” Rishad Tobaccowala Chief Strategy & Innovation Officer VivaKi
17
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
Zero Moment of Truth
18
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
Zero Moment of Truth
19
Sosyal Medya Pazarlaması ve Bilgi Hizmetleri
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Sosyal Medya Pazarlaması ve Bilgi Hizmetleri Bilgi Merkezleri ?? Kullanıcı kitlesi ve değişen bilgi arama davranışları Hizmetlerin sosyal medya ile entegrasyonu Politikaların belirlenmesi Sosyal medya uzmanları Mobil platformların kullanımı Sosyal medya ortamı sağlayan yazılımların adaptasyonu
20
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
21
Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.