Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI CELAL GÜLCE REHBERLİK VE PSİKLOJİK DANIŞMA UZMANI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI CELAL GÜLCE REHBERLİK VE PSİKLOJİK DANIŞMA UZMANI."— Sunum transkripti:

1 SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI CELAL GÜLCE REHBERLİK VE PSİKLOJİK DANIŞMA UZMANI

2 Seviye Belirleme Sınavı (SBS) soruları, 8 inci sınıf Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler ve İngilizce derslerinin öğretim programları esas alınarak hazırlanır. Her test için hesaplanan standart puanlar; Türkçe ve matematik dersleri için 4 fen bilimleri ve sosyal bilimler için 3 yabancı dil için 2 katsayısı ile çarpılarak her bir testin ağırlıklı standart puanı bulunur. Hesaplanan toplam ağırlıklı standart puan, kendi içinde en küçüğü 100 ve en büyüğü 700 olan bir puan dağılımına dönüştürülür. Böylece yeni sistemle birlikte SBS puanı 100- 500 puan aralığında değil, 100- 700 puan aralığında hesaplanacak. Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP), Öğrencinin derslerden aldığı yıl sonu puanları, o derslere ait haftalık ders saati sayısı ile çarpılarak ağırlıklı yılsonu puanları hesaplanır. Bu puanların toplamının, o derslere ait haftalık ders saati toplamına bölünmesi ile de yıl sonu başarı puanı hesaplanır. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılır. YBP hesaplanmasında öğrencinin başarısı diğer öğrencilerle ilişkilendirilmeyecek. Okul birincisinin puanı diğer öğrencileri etkilemeyecek. Orta Öğretime Yerleştirme Puanı (OYP), Merkezî sistemle öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleştirme puanı (OYP), öğrencinin 6, 7 ve 8 inci sınıf yıl sonu başarı puanları ile 700 tam puan üzerinden hesaplanan seviye belirleme sınavı puanı toplamının ikiye bölünmesiyle elde edilen puandır.

3 KAYGI NEDİR? Kettering; “Eğer fırtına çıkınca yolcular gemiyi terketmiş olsalardı kimse okyanusu geçemezdi” diyor.

4 KAYGILI ÖĞRENCİ -Heyecanı artar, -Kendini kötü hisseder, -Tedirginlik ve güvensizlik -Ağlama duygusu

5  Acaba sınavı kazanabilecek miyim?  Arkadaşlarım kazanırda ben kazanamazsam ne yaparım?  Annem babam yemedi yedirdi giymedi giydirdi, yüzlerine nasıl bakarım?  Daha hazır değilim çok az zaman kaldı  Hiçbir şey kafama girmiyor

6 KAYGININ NEDENLERİ - AİLELERİN YAKLAŞIMI -BEKLENTİLER -OLUMSUZ DÜŞÜNCELER

7 AİLELERİN YAKLAŞIMLARI -SEN YAPAMAZSIN! -SEN BECERİKSİZSİN! -DOKUNMA KIRARSIN! -ELLEME MAHVEDECEKSİN!

8 BEKLENTİLER BAŞARACAĞINI BİLİYORUZ! BİZİ MAHCUP ETME! BUNU MUTLAKA BAŞARMALISIN!

9 OLUMSUZ DÜŞÜNCELER

10 İSTERSEN KURABİYENİN ORTASINDAKİ DELİĞİ GÖRÜRSÜN İSTERSEN KURABİYENİN KENDİSİNİ. İYİMSERLİK ÖĞRENİLEBİLİR BİR DAVRANIŞTIR VE BAŞARI İÇİN GEREKLİDİR

11 KAYGININ DAHA PEK ÇOK SEBEBİ OLABİLİR - HEDEFİN BELİRSİZLİĞİ -PLANSIZLIK -ÇALIŞMA METOTLARINI BİLMEMEK -GÜVENSİZLİK

12 KAYGININ GİDERİLMESİ KAYGIYI ÖNCE ZİHNİNİZDE YENİN

13 ÖNCELİKLE KENDİNİZİ TANIYIN BİLİNÇALTINIZA SÖZ GEÇİRİN

14 BİLİNÇALTINIZ HER ŞEYİ NOT EDER VE BİR SÜRE SONRA GERÇEKMİŞ GİBİ ALGILAR

15 OLUMSUZ ÇOK HEYECANLANIYORUM BEN BAŞARAMAYACAĞIM ASLA MATEMATİĞİ ÖĞRENEMEYECEĞİM OKUDUĞUMU ANLAMIYORUM

16 OLUMLU  BU İŞİ DE BAŞARACAĞIM  BEN KAZANACAĞIM  FEN LİSESİNE GİDECEĞİM  DAHA İYİSİNİ YAPABİLİRİM

17 OLUMLU DÜŞÜNÜN NİYE HEP OLUMSUZ DÜŞÜNÜYORUM BU DÜŞÜNCELERİN BANA NE FAYDASI VAR

18 “ BAŞARILI İNSANI BELİRLEYEN İLK ÖZELLİK TUTUMUDUR. KİŞİ OLUMLU TUTUM VE DÜŞÜNCELERE SAHİPSE ZORLUKLARLA UĞRAŞMAYI SEVİYOR VE ONLARIN ÜSTESİNDEN GELMEKTEN HAZ DUYUYORSA, BAŞARILARININ YARISINI GERÇEKLEŞTİRMİŞ SAYILIR.”

19 SEN ZATEN HEP BÖYLESİN. BU İŞİ BECEREMEYECEKSİN. BARİ BOŞUNA YORULMA

20 NE OLMUŞ YANİ BİR YANLIŞ YAPTIYSAN. BU YANLIŞLAR İYİ Kİ SINAVDAN ÖNCE ORTAYA ÇIKıYOR.BÖYLECE EKSİKLİKLERİMİ GİDERME İMKANI BULUYORUM.

21 DERS ALINMIŞ BAŞARISIZLIK BAŞARIDIR.

22 + POZİTİF DÜŞÜNMEK POZİTİF SONUÇLAR VERİR.

23 KENDİNİZE GÜVENİN YAPABİLECEĞİNİZE OLAN İNANCINIZI TEKRARLAYIN

24 YAPABİLİRİM

25 - ÇOK SORU ÇÖZEMİYORUM! -DENEMELERDE YÜKSEK NET ALAMIYORUM! -MATEMATİK NETİM 4 TE KALDI! -DERS ÇALIŞIRKEN DALIP GİDİYORUM!

26 AMA

27 AMA BEN KENDİME GÜVENİYORUM. BAŞARABİLECEĞİME DE İNANIYORUM. HEM BÖYLE SORUNLARLA HERKES KARŞILAŞIYOR. KAZANANLARIN BENDEN NE ÜSTÜNLÜĞÜ VAR. BENDE ÇALIŞIYORUM VE BU ZORLUKLARI AŞABİLECEK GÜÇTEYİM.

28 OLUMSUZ DÜŞÜNCELER

29

30 YAPTIKLARINIZLA KAYGIYI YENİN

31 SINAVLARA HAZIRLANIRKEN HEDEFLERİNİZİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN GEREKLİ DOKÜMAN TEMİNİ

32 YAPMANIZ GEREKENLERİ UYGULAMALI VE HEDEFLERİNİZE ULAŞABİLMEK İÇİN PLANLAMA YAPMALISINIZ.

33 PLANINIZI UYGULAMAKTA HASSAS OLMALISINIZ

34 KENDİNE GÜVEN DUYGUNUZU GELİŞTİRİCİ ETKİNLİKLERE YÖNELİN

35 GERÇEKÇİ OLMALISINIZ

36 SAPLANTILARDAN KURTULMALISINIZ AKLINIZA GELEN DÜŞÜNCELERE DEĞİL, YAPTIKLARINIZA DEĞER VERMELİSİNİZ.

37 UMUTLU OLUN! KAYGIYI UMUTLA YENERSİNİZ.

38 SİZİN GİBİ BİR AMACI OLAN ARKADAŞLARINIZLA BİR GRUP KURABİLİRSİNİZ.

39 BAŞKALARI ADINA DÜŞÜNMEMELİSİNİZ.

40 ELİMDEN GELENİ YAPIYORUM

41 OLAYLARI ABARTMAMALI, HER ŞEYİ KENDİ KONUMUNDA VE DEĞERİNDE DÜŞÜNMELİSİNİZ

42 MÜZİĞE, SPORA, SOSYAL ETKİNLİKLERE ZAMAN AYIRIN.

43 SINAVI KAZANANLARLA KONUŞUN

44 KENDİNİZİ BAŞKALARIYLA KARŞILAŞTIRMAYIN

45 EN ÖNEMLİSİ DE SINAVIN HER ŞEY OLMADIĞINI, ZEKANIN SINAVLA ÖLÇÜLEMEYECEĞİNİ, KAZANMAK KADAR KAYBETMENİNDE NORMAL OLDUĞUNU DÜŞÜNÜN.

46 İDEALLERİNİZİ VE HEDEFLERİNİZİ ARKADAŞLARINIZA ANLATIN.

47 NEFES EGZERSİZİ ARKANIZA YASLANIN BURNUNUZDAN DERİN NEFES ALIN 3-4 SN. İÇİNİZDE TUTUN. AĞZINIZDAN BIRAKIN. 6-7 KERE TEKRAR EDİN

48 SAĞLIKLI NEFES EGZERSİZİ İÇİN NEFES AĞIR VE DERİNDEN ALINMALI NEFES BURUNLA VE YAVAŞ ALINMALI NEFES ALIRKEN ARALAR VERİLMELİ

49 FİZİKSEL EGZERSİZ

50 OLUMLU DÜŞÜNCE

51 KAHVALTI

52 YETERLİ UYKU

53 KENDİNİZE ZAMAN AYIRIN

54 MİZAHİ YAZILAR

55 PAYLAŞIM

56 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI CELAL GÜLCE REHBERLİK VE PSİKLOJİK DANIŞMA UZMANI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları