Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
Yayınlayanseyit lokman Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
PROJENİN ADI “Doğrusal Konumlandırıcılar” için Profesyonel Kontrol Ara yüz Tasarımı ve İmalatı
2
PROJE DANIŞMANI : PROF. DR CANER ÖZDEMİR
PROJEYİ YÜRÜTENLER : HALİL OK LOKMAN ALAN İBRAHİM ÖKMEN ŞAHİN AĞRALİ PROJE DANIŞMANI : PROF. DR CANER ÖZDEMİR ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ MERSİN ÜNİVERSİTESİ
3
PROJENİN ÖZETİ İhtiyaca uygun hassasiyette ve dayanıklılıkta mekanik aşamaların tasarımı ve imalatı. Elektronik sistemleri yani sürücü devreleri ve bağlantıları. Bilgisayar kontrolü için gerekli olan ara yüz ve program yazılımlarının gerçekleştirilmesidir.
4
PROJENİN AMACI Labaratuvar da milimetrik hassasiyette anten ve radar ölçümleri yapabilmek için lineer bir pozisyon belirleyicinin bilgisayar kontollü ara yüz tasarımı.
5
Lineer Pozisyon Belirleyici
PROJE TASLAĞI BİLGİSAYAR Arduino Sürücü Devresi Step Motor Dişli Sistemi Lineer Pozisyon Belirleyici
6
KULLANILAN MALZEMELER
Arduino Uno Sürücü devresi Step motor Dişli sistem Sigma profil Kayış MATLAB GUİ
7
Projemiz iki bölümden oluşmaktadır.
1.)Mekanik kısım 2.)Bilgisayar kontrollü arayüz tasarımı
8
Mekanik kısım Step motor Sürücü devresi Arduino Uno Dişli sistem
Sigma profil Kayış
9
Step(adım) motor Step motorlar adından da anlaşılacağı gibi adım adım hareket eden yani sargılarından birine enerji verilmesi ile sadece bir adım hareket eden motorlardır.bu adımın kaç derece olacağı motorun tasarımına bağlıdır.
10
step motor elektrik enerjisini dönme hareketine çeviren elektro makenanik bie cihazdır.elektrik enerjisi alındığın da rotor ve buna bağlı şaft sabit açısal birimlerde (adım adım ) dönmeye başlar. step motorlar çok yüksek hızlı anahtarlama özelliğine sahip bir sürücüye bağlıdırlar.
11
Step motor sürücüsü Step motor sürücüsü, kontrollerden gelen sinyaller doğrultusunda motora ileri veya geri ne kadar dönmesi gerektiğini söyleyen bir sistemdir. Sürücüler sayesinde motorlar kararlı bir şekilde çalışırlar.
12
Arduino Uno Arduino,bir G/Ç kartı ve processing/wiring dilinin bir uygulamasını içeren bir geliştirme ortamından oluşan bir fiziksel programlama platformudur.
13
Ardiuno uno Sürücü devresi Step motor
14
Bilgisayar kontrollü arayüz tasarımı
MATLAB NEDİR? MATLAB® (MATrix LABoratory – Matris Laboratuarı), temel olarak teknik ve bilimsel hesaplamalar için yazılmış yüksek performansa sahip bir yazılımdır. Matlab programının tipik kullanım alanları: Matematiksel (nümerik ve sembolik) hesaplama işlemleri Algoritma geliştirme ve kod yazma yani programlama Lineercebir,istatistik,Fourieranalizi,filtreleme,optimizasyon,sayısal integrasyon vb. konularda matematik fonksiyonlar 2D ve 3D grafiklerinin çizimi Modelleme ve simülasyon (benzetim) Grafiksel arayüz oluşturma (GUİ)
15
MATLAB GUİ İçeriğinde yer alan nesnelerin kullanılması ile kullanıcıya etkileşim sağlayan ve bir işin veya bir programın koşturulmasını sağlayan grafiksel bir program arayüzüdür. Açılımı Graphical User Interface (GUI) dir. GUI nesneleri menüler, araç çubukları, radio butonlar, liste kutuları veya kaydırıcılar olabilir.
16
MATLAB GUİ Visual-C veya Basic gibi görsel programlama dilleri gibi GUI ile de görsel amaçlı (Düğmeler, Yazı Alanları, Menüler ile) programlar hazırlayabilirsiniz. Ayrıca matlab arayüz programları m-function ile oluşturulabilse de bu kodları yazmak hem programcı tarafından zor hemde zaman kaybı oluşturacağından GUI ile programlama göz önunde tutuldu. GUI’de hem Figure penceresi (.fig) hem de m-dosya (.m) programlaması vardır. Komut satırına guide yazarak GUI editörünü açabilirsiniz. Grafik işlemleri için geliştirilmiş GUI arayüzü
17
MATLAB GUİ
18
MATLAB GUI ÇALIŞMASI Matlab GUI nin çalışması belirli 3 temel özellik içerir. 1-GUI yuzeyi 2-GUI objeleri 3-İşlevler
19
1-GUI yüzeyi GUI yüzeyi programda kullandığınız bütün objelerin bulunduğu kısımdır.Gui yüzeyi elemanların yerleştirildiği ve görsel temanın saglandıgı kısımda denilebilir.
20
2-GUI objeleri GUI objeleri programı olustururken kullandıgımız buton,slider,axes gibi herbirinin kendine ait bir islevi olan ve bu islevlere gore programcının olusturdugu program yapısında calısan elemanlardır.
21
3-İŞLEVLER En önemli kısım olan işlevler kısmı(CALLBACK) bir nesnenin ne yapması gerektiği belirtilen kısımdır.Gerçekte eger m-function seklinde yazılan grafik tabanlı programlarda nesnelerin callback(işlevleri) nin belirtilmesi gerekir fakat GUI penceresinde yapacağımız programlar icin matlab GUI nesnelerin işlevlerini otomatik olarak atamaktadır.Bu yüzden İşlevler GUI de daha kolay bir hal almaktadır.
23
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.