Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

S U N U M T E K N İ K L E R İ B A Ş A R I L I S U N U M Yaşamımızın her noktasında düşüncelerimizi aktarır, destekler, karşılaştırır, alırız. Bu iletişim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "S U N U M T E K N İ K L E R İ B A Ş A R I L I S U N U M Yaşamımızın her noktasında düşüncelerimizi aktarır, destekler, karşılaştırır, alırız. Bu iletişim."— Sunum transkripti:

1

2 S U N U M T E K N İ K L E R İ

3 B A Ş A R I L I S U N U M Yaşamımızın her noktasında düşüncelerimizi aktarır, destekler, karşılaştırır, alırız. Bu iletişim sürecinde ne kadar başarılıyız? Peki, bir toplantı ya da sunuda, brifingte ne kadar başarılıyız?

4 Hangi çevrede olursak olalım, BAŞARILI SUNUM BAŞARILI SUNUM etkin bir iletişimden geçer. etkin bir iletişimden geçer. Başarılı bir sunum;  Kaynak ve alıcının iletişimin amacına ilişkin bilgili olması,  Dinleyicinin gereksinimlerinin bilmesi,  Konuya hakim olunması,  Konuşmaya hazırlıklı olunması,  Ön hazırlıkların yapılması,  Uygun konuşma biçeminin seçilmesi

5 S u n u m T ü r l e r i * Resmi sunum * Resmi olmayan sunum * Bire bir sunum * Brifingler * Çalışma grupları * Toplantılar * Video konferans * Telefon

6 Etkili bir sunumda taraflar; Sunumcu (kaynak) * Dinleyiciler (alıcı) * Kurum

7 Sunumda neden başarısız olunur? Heyecanlanmak, kekelemek, fazla ciddi olmak, hazırlıksız olmak, görsel yardımcılardan yararlanmamak, fazla uzun konuşmak, göz teması kurmamak, gergin olmak, hızlı konuşmak, yavaş konuşmak, sesini duyuramamak, çok bağırmak, mantık sırası izlememek, kötü zamanlama, kolları sallamak, mekanın rahat olmaması, mekan ve araçların önceden hazır olmaması..............................

8 HAZIRLIK HAZIRLANMAYI BAŞARAMAMAK, BAŞARISIZLIĞI HAZIRLAMAKTIR

9 Bir Buzdağı Hazırlık yapmak ( 8 / 9 ) Sunuş yapmak ( 1 / 9 ) Amaç Araştırma Hedef İçerik Doküman Hazırlık Ortam Prova SUNUŞ 1 / 9 HAZIRLIK 8 / 9

10 AMAÇLAR GENEL AMAÇ Bilgi vermek İkna etmek Eğlendirmek DİNLEYİCİLERİN TEPKİSİ (Özel Amaç) Belli bir konuyu öğrenme İnançlarda, tutumlarda değişme Neşelenme, hoş vakit geçirme

11 AMAÇLAR GENEL AMAÇ Harekete Geçirme/ Güdüleme Keşfetme/ Tartışma/ Pazarlık DİNLEYİCİLERİN TEPKİSİ (Özel Amaç) Yönlendirme ilgi uyandırma Olasılıklar, doğru fikirler, uygulama

12 Başarılı bir konuşmacı olmak için; * Sinirlere hakim olma * Sesi yönetme * Doğru sözcükler * Beden dilini kullanma – sözsüz iletişim * Not kartları, metinler, notlar * Doğru yer * Gerekli yardımcı malzeme

13 - K KK Konuyu bilmek ve hakimiyet - G GG Grup karşısında konuşmanın temel kurallarını kavrama denemeler, provalar.................. - N NN Nefes almak, soluksuz kalmak Sakin biçimde oturun. Bir dakika durun. Derin bir nefes alın. Üç saniye durun. Üfleme sesiyle soluğu boşaltın (3 – 4 kez yineleyin). - K KK Kendinize inanmak. - H HH Hazırlık yapmak. - D DD Denemelerde bulunmak. - A AA Açış konuşmasını ezberlemek.

14 Ses  Ritm,  Hız,  Yükseklik,  Perde,  Duraklama,

15 Doğru Sözcükler -Durumunuzu açıklayın ya da önemli noktaların altını çizin, (DURUM) - Bunun nedenini anlatın, (NEDEN) - Örnekler verin, (ÖRNEK) - Ele aldığınız konuyu tekrarlayın. (DURUM)

16 Espri Yapma Dinleyici ile değil, kendinizle dalga geçin. Grup esprilerinize tepki vermiyorsa, ısrarcı olmayın. Konuyla ilgili, kendi yaşantınızdan örnekler. Kendi esprilerinize gülümseyin. Espriyi konuya bağlayın. Espri yaparken aşırıya kaçmayın. Zamanlamanızı iyi yapın. Plansız, gelişmelere göre yapılacak espriler etkilidir.

17 Beden Dili Duruş Ayakta Eller Duruş Otururken Eller Cepler Gözler

18 Beden Dili Notların hazırlanması Notların okunması

19 Konuşma Yeri Oda Oturma düzeni Işıklandırma Güç kaynakları Malzeme Dikkat dağıtıcı unsurlar Ek kolaylıklar

20 DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Kibirli davranmayın Karşı tavır takınmaktan kaçının Gerçek ilgi gösterin Arkadaşça davranın

21 DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Ortak özelliklerinizi vurgulayın Yaş Tecrübe Zevk

22 ARAÇLAR  Sözel  Görsel

23 Kanıtlamak İstatistik Uzman beyanları SÖZEL DESTEK ÖĞELERİ Açıklığa Kavuşturmak Tanımlar Örnekler Karşılaştırmalar İleri sürdüğünüz noktaların açıklığa kavuşturmak ya da iddialarınızın kanıtlanması için kullanılır.

24 GÖRSEL ARAÇLAR Tepegöz – Yansı Dia (Slayt) Film Yazı Tahtası Bilgisayar vs. Sununuzun hafızalarda yer etmesine yardımcı olurlar.

25 ORTAM Oturma düzeni Aydınlatma Isıtma Teçhizat Gerekli Malzeme

26 OTURMA DÜZENİ

27 KONU SEÇİMİ Konuya ilgi duyuyor muyum? Konu dinleyiciler için uygun mu? Konu saptanan süre içinde kapsanabilir mi?

28 BİLGİ KAYNAKLARI Kendi tecrübeleriniz Meslektaşlarınızın ve arkadaşlarınızın tecrübeleri Yayınlar

29 GİRİŞ Dikkat çekme Amaç İstekli Kılma Gözden geçirme Geçiş

30 SONUÇ Sonuç özeti Tekrar istekli kılma Kapanış

31 GELİŞTİRMEDE Geçişler Ara özeti

32 KONUŞMAYI SUNMA Ezberleyerek sunma Yazılı nottan okuyarak Doğaçtan (Hazırlıksız) Hazırlıklı

33 SAHNE KORKUSU Dilde Seste Beden Hareketlerinde

34 SAHNE KORKUSUNU GİDERMEK İÇİN Uygun tutum Hazırlanma Ezberden kaçınma Dikkati dinleyici üzerinde toplama Rahatlama Enerjiyi tüketme

35 Etkili Bir Sunuş İçin Beden Dili  Göz Teması  Yüz ifadesi  Eller  Pozisyon ve vücudun duruşu  Sesiniz  Alan Kullanımı ve Hareket

36 GÖZ TEMASI Dikkatleri toplar Güvenirliği artırır Sözsüz geri bildirimden yararlanma olanağı sağlar

37 YÜZ İFADESİ

38 ELLER

39 Pozisyon ve Vücudun Duruşu

40 SESİN KULLANILMASI İşitilebilirlik Akıcılık Hoşa giderlik Anlamlılık

41 Alan Kullanımı ve Hareket Hareketli konuşmacı motive eder. Dikkat çeker İlgili dinlenir Yaklaşma dikkat çeker


"S U N U M T E K N İ K L E R İ B A Ş A R I L I S U N U M Yaşamımızın her noktasında düşüncelerimizi aktarır, destekler, karşılaştırır, alırız. Bu iletişim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları