Sunuyu indir
1
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
2
İşletmelerin Kuruluşu
Yatırım sürecinin aşamaları Yatırım düşüncesi- İş Fikri Mutlaka daha önce yapılmamış bir iş olması gerekmiyor Sıfırdan yeni bir iş Var olan işi büyütmek Ürünlerde değişiklik Üstünlüklerin başka alanlarda kullanma Yeni ürün Distributör olmak Franchising
3
Yatırım sürecinin aşamaları
Yapılabilirlik (fizibilite) araştırmaları Ekonomik araştırmalar Pazar araştırması, doymuş Pazar mı doymamış Pazar mı? Büyüme potansiyeli var mı? Karlılık potansiyeli nedir? Teknik araştırmalar üretim teknolojisinin seçimi ve gereklilikleri; lisans, patent olanakları, kuruluş yeri, kritik kaynaklar Finansal araştırmalar Yasal araştırmalar Örgütsel araştırmalar iş analizi, iş bölümü, yetki dağılımı, insan kaynaklarının dağılımı Yapılabilirlik projesi (ön proje) Değerlendirme ve yatırım kararı Rantabilite !
4
Yatırım sürecinin aşamaları
Kesin proje- İş Planı Detaylandırma ilk 5 yıl hayatta kalan işletmelerin %95’inin iş planı var İşletmenin özgeçmişi İşletme hakkında (yöneticiler için) genel bir resim İşletmenin kredi bulması; Paydaşların işletmeyi tanıması ve Amaçlara ulaşma derecesi için ölçüt
5
Yatırım sürecinin aşamaları
İş Planının Hedefleri Kredi sağlayan kurumları ikna etmek İş fikrinin uygulanabilirliğini değerlendirmek İşletme için rehberlik etmek Çalışanların teminine yol göstermek Müşteri ve tedarikçileri ikna etmek İş planının İçeriği Kapak sayfası, içindekiler, yönetici özeti, işletmenin tanıtılması, pazarlama planı ve stratejileri, üretim planı, yönetim takımı, finansal plan
6
Yatırım sürecinin aşamaları
1. Kapak sayfası Firmanın adı, adresi, iletişim bilgileri Sahiplerin, üst düzey yöneticilerin adları Planın hazırlanma tarihi Hazırlayanların adı 2. Yönetici özeti (özlü biçimde) İş planının amaç ifadesi İş fikri Kimiz, ekibimizde kimler var, güçlü yönler, rekabet üstünlükleri Büyüme potansiyeli Pazarlar Finansal ihtiyaçlar Öngörüler
7
Yatırım sürecinin aşamaları
3. Örgütsel plan Yönetim ekibi Misyon bildirgesi Hukuki biçim Giriş stratejisi İşin kurulacağı yer ve seçimi İhtiyaç duyulan personel
8
Yatırım sürecinin aşamaları
4. Pazarlama planı (fiyat, satış, strateji…) 5. Üretim planı (tedarik, ar-ge, üretim…) 6. Finansal plan (varsa geçmiş veriler, ilk yıla ilişkin tahminler, harcamalar nasıl sağlanacak, yatırımın getirisi ne olacak, nakit akışı nasıl yönetilecek, başa-baş analizi…)
9
İşletmelerin Kuruluşu
Projenin uygulanması Faaliyete başlama
10
Kuruluş Yeri Seçimi Kuruluş Yeri Seçimi/Kararı
Sadece yeni iş için değil yer değiştirme ve yeni tesisler için de zor bir karar Belirli bir ülkenin seçim, bölgenin seçimi, arsanın seçimi Kuruluş Yeri Seçimini Etkileyen Faktörler İşletmenin faaliyet alanına göre öncelik sıralaması değişecektir. Hammadde ve yardımcı malzeme ya da yarı-mamül Taşıma Ulaşım kanallarına yakınlık Pazara yakınlık Taşınması zor, bakım-onarım satış sonrası hizmet gerektirme, yaygın satış ya da niş pazarlara hitap etme İşgücü (emek)
11
Kuruluş Yeri Seçimi Kuruluş Yeri Seçimini Etkileyen faktörler (dvm)
Doğal kaynaklar ve enerji Enerji ihtiyaç düzeyi Suya ihtiyaç düzeyi Doğa koşulları Atıklar İklim koşulları Özendirme önlemleri ! Enerji, ulaştırma, haberleşmede devlet yardımı Yatırım indirimi, gümrük indirimi, özendirme kredisi, vergi iadesi vb.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.