Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanÖzgür Yıldırım Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
2
İşlevsel beceriler İletişim becerileri Sosyal beceriler Ev içi beceriler Toplumsal yaşam becerileri Serbest zaman becerileri Motor beceriler Meslek becerileri
3
Okulla ilgili beceriler Akademik aracı beceriler Kişisel gelişim becerileri Güzel sanatlar Akademik içerik
4
İşlevsel beceriler Okulla ilgili beceriler
5
Aracı beceriler Okuma Yazma İmla Yazılı ifade etme Bilgisayar kullanımı Akademik konular Sosyal bilgiler Matematik Fen bilgisi Edebiyat Yabancı dil Güzel sanatlar Resim Drama Müzik Mesleki alan Endüstriyel meslekler Kozmetik Oto tamiri Tarım Bahçıvanlık Satış becerileri İş başında öğrenme
6
İşlevsel beceriler Kişisel gelişim Beden eğitimi Sağlık Güvenlik Geçiş becerileri Ev idaresi/ ekonomisi İşlevsel alanlar İletişim Sosyal bağlam Toplumsal yaşam Meslek öncesi ve meslek becerileri Boş zaman ve rekreasyon Öğrenme stratejileri Motor beceriler
7
İçerik ile ilgili önemli konular Temel becerilerde bağımsızlığı hedeflemelidir. Şimdiki ve sonraki yaşam koşullarına yönelik olmalıdır. İşlevsel olmalıdır. Amaçlar, hedefler, ölçütler… Etkinlikler, araç-gereçler, ortam… Yaşa uygun olmalıdır. Daha sonraki öğrenmeleri kolaylaştırıcı olmalıdır. Kısa, orta ve uzun dönemli amaçlar belirlenmelidir. Boylamsal olmalıdır. Öğretim alanları birbirlerinden tamamen bağımsız değildir. İçerik, beceriler ve etkinlikler diğer alanlarla ilişkili olmalıdır. Yatay olarak ilişkilendirilmelidir. Bireyin toplum içinde bağımsızlığını sağlamaya yönelik olmalıdır. Bireysel yaşam koşullarıyla birlikte toplumsal ölçütleri hedeflemelidir. Toplumsal referanslı olmalıdır. Otizmin temel yetersizlik alanlarıdır. Diğer öğretimsel süreçler için temel oluştururlar. İletişim ve sosyalleşmeyi geliştirmelidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.