Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Ürün Mallar ve Hizmetler
2
Pazarlama Karması (Pazarlama Bileşenleri)
Product-Price-Place-Promotion Ürün Fiyat Müşteri Dağıtım Tutundurma Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
3
Pazarlama Yöneticisi Gözüyle Pazarlama Bileşenleri 4 P
Tüketici Gözüyle Pazarlama Bileşenleri 4 C Product Ürün Customer value Tüketici için değeri Price Fiyat Cost to the customer - Tüketiciye maliyeti Place Dağıtım Convenience Sağladığı kolaylıklar Promotion - Tutundurma Communication Tüketiciyi bilgilendirmesi Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
4
Bir Ürününün Somut ve Soyut Özellikleri
Fiyat Marka Ambalaj Garanti Renk Firmanın imajı Tasarım Fiziksel nitelikler Kalite Satış sonrası hizmet Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
5
Araştırma özellikleri Deneyimsel özellikleri Güven özellikleri
Ürünlerin çoğu Hizmetlerin çoğu Oto tamiri Eğitim hizmeti Sağlık hizmeti TV tamiri Ulaşım Tatil Restoran Otomobil Mobilya Ev Gömlek Deterjan Tuz Soyut baskın Somut baskın Araştırma özellikleri Deneyimsel özellikleri Güven özellikleri Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
6
Hizmetlerin Sınıflandırılması
Gerektirdikleri araç bakımından Araç bazlı hizmetler (ATM, Baz istasyonlar) Nitelik gerektirmeyen, beceri gerektiren, profesyonel bilgi gerektiren insan bazlı hizmetler (Muhasebe, Masaj) - Hizmete katılıma göre Müşterinin katılımını gerektiren hizmetler (tomografi) Müşterinin katılımını gerektirmeyen (oto yıkama) Hizmeti sunana göre Kamu (Belediye, devlet) Özel sektör (şirketler) Hizmetin hedefine göre Kişiye sunulan hizmetler (psikolojik danışmanlık, avukatlık) Tüzel kişiliklere (İşletmeye-Kamu kuruluşlarına) sunulan hizmetler –Endüstriyel hizmetler (iş yeri hekimliği, catering, outsourcing, avukatlık) Hizmetin Amacına Göre Kâr amaçlı hizmetler (Özel hastaneler ve okullar) Kar amacı gütmeyen (Güvenlik, zorunlu eğitim) Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
7
HİZMETLER Araç Bazlı İnsan Bazlı Otomatik Araçlar Becerili Araçlar
Standart Araçlar Niteliksiz İnsanlar Nitelikli İnsanlar Profesyoneller ATM Hizmetleri Otomatik Araç Yıkama Hizmetleri Kablolu TV Hizmetleri Havayolu Hizmetleri Kuru Temizleme Hizmetleri Taksi Hizmetleri Temizlik Hizmetleri Genel Güvenlik Hizmetleri Tamir Bakım Hizmetleri Yiyecek Hizmetleri Doktor Hizmetleri Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
8
Hizmetlerin Temel Özellikleri
Soyutluluk Heterojenlik Eş zamanlılık Stoklanamama Bir aracıyla birlikte sunulabilme Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
9
Etkileşimli Pazarlama
Hizmet sunanlar Müşteriler Danışmanlık hizmetleri Yeme içme hizmetleri Temizlik hizmetleri Bankacılık hizmetleri Ulaşım hizmetleri Eğitim hizmetleri Sağlık hizmetleri İçsel Pazarlama Dışsal Pazarlama İşletme Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
10
Genişletilmiş ürün Potansiyel ürün Genişletilmiş ürün Beklenen ürün
Temel Ürün Öz ürün Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
11
Genişletilmiş ürün Potansiyel Ürün Genişletilmiş Ürün Beklenen Ürün
Öz Ürün Potansiyel Ürün Genişletilmiş Ürün Beklenen Ürün Temel Ürün Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
12
DEĞER başlıca çeşitler
Kültürel Sosyal değer, ulusal değer, aile değeri Finansal Kazanım değeri, değişim değeri, fiyat değeri, işlevsel Algılanan Duygusal değer, durumsal, epistemik (bilişsel), kalite değeri (fiyat-fayda), marka değeri, hedonik değer Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
13
Mal ve Hizmet (Ürün-Mamul)
Eğitim hizmeti Reklam Yolcu taşıma Sağlık Mal ağılıklı ürünler (Somut ürünler) Hizmet ağırlıklı Ürünler (Soyut Ürünler) DENGE TV programı Otomobil lokanta Mal ve hizmet ağırlığı eşit ürünler Tuz Deterjan Gömlek mobilya Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
14
Mal ve Hizmetler (Ürün) tüketicinin gidermeyi duyduğu ihtiyacı karşılayan ya da çözmeye çalıştığı sorunu giderebilecek fiziksel ve psikolojik unsurların bütününden oluşur. Hizmetler Mal duyu organlarınca genellikle algılanamayan, soyut ancak tüketicilerce hissedilebilen unsurlardan oluşan pazarlama bileşenidir. somut, duyu organlarıyla algılanabilen pazarlama bileşenidir Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
15
Ürünler Kolayda ürünler Beğenmeli ürünler Özelliği olan (lüks) ürünler
Endüstriyel Tüketim Ürünleri Kolayda ürünler Beğenmeli ürünler Özelliği olan (lüks) ürünler Aranmayan ürünler Makine ve tesisler Hammaddeler Yedek parçalar Bakım ve onarım destekleri Hizmetler Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
16
Farklı pazarlama karması
Soyut ve somut ağırlıklı ürünler, bu özellikleri bir arada bulunarak ürünleri oluştursa da Malları pazarlamak için kullanılan pazarlama karması hizmetler için kullanılan pazarlama karmasından farklıdır.. Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
17
Hizmetler için pazarlama karması 7p
Ürün (Product) Fiyat (Price) Dağıtım (Place, distribution) Tutundurma (Promotion) Fiziksel durum (Physical evidence) İnsan (People) Süreç (Process) Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
18
Ürünler Tüketim Ürünleri Endüstriyel Ürünler
Profesyonel Hizmetler Yedek Parçalar Hammaddeler Makine ve Tesisler Bakım ve Onarım Destekleri Kolayda Ürünler Beğenmeli Ürünler Özelliği Olan Ürünler Aranmayan Ürünler Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
19
Dokunulurluk Özelliklerine Göre Ürünler
Tüketici Ürünleri Dokunulurluk Özelliklerine Göre Ürünler Dayanıksız Mallar Dayanıklı Mallar Hizmetler Kolayda Ürünler Ekmek Gazete Sigara El sabunu Konserve açacağı Çay bardağı Bankacılık hizmetleri İnternet cafe Trafik sigortası Beğenmeli Ürünler Çorap Gömlek Markalı içecek Buzdolabı Halı Yemek takımı Yangın ve hırsızlık sigortaları Lokanta Özelliği Olan (Lüks) Ürünler Markalı giyecekler Markalı kozmetikler Markalı bilgisayarlar ve ev eşyaları Tercih edilen kuaför sağlık ve eğitim hizmetleri Aranmayan Ürünler Düşük kalite tanınmamış marka bisküviler Yeni bir losyon Ansiklopedi Mezar taşı Karbon kağıdı Deprem sigortası Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
20
Ürün Hayat Eğrisi Toplam endüstri kârı Satışlar / kar satışları Giriş
Büyüme Olgunluk Düşüş Zaman Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
21
Ürün Hayat Eğrisi ve Pazarlama Stratejileri
Giriş Büyüme Olgunluk Düşüş Pazarlama Amaçları Kazanç artışı Farklılaştırma Marka bağlılığı oluşturma Hasat toplama ya da çekilme Rekabet Yok Artar Oldukça yoğun Azalır Ürün Pazarda tek Daha fazla alternatif Ürün hattı bütünüyle var En iyiler kalır Fiyat Pazarın kaymağını alma veya pazara nüfuz etme Pazar payını artırma veya rakiplerle anlaşma Pazar payını veya kârlılığı koruma Kârlılığı sürdürecek kısa süreli ayarlamalar Tutundurma Bilgilendirici ve eğitici çabalar Rekabet edici farklılıklara vurgu yapma Hatırlatma ağırlıklı mesajlar Oldukça az tutundurma çabası Dağıtım Sınırlı Daha fazla satış noktasında bulundurma Maksimum satış noktası Satış noktalarını azaltma Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
22
Ürün Hayat Eğrisinde Üç Özel Kategori
Stil Geçici heves Zaman Satışlar Zaman Satışlar Moda Zaman Satışlar Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
23
Moda Moda Satışlar Zaman
Moda insanın çevreye uyma ve başkalarından farklı olama isteğinin bir tezahürüdür. Moda mallarda dağıtım kanalı kısa tutulur. Çünkü zamanlama çok önemlidir. Moda dalgalıdır belirli bir hayat seyri vardır Satışlar Moda Zaman Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
24
Stil ve Geçici Heves Stil Geçici heves Satışlar Zaman
Moda herhangi bir dönemde halk tarafından benimsenen popüler olan stildir. Stil, kendine has ayırdedici niteliği olan ifade ve sunuş şeklidir. Geçici heves, toplum içinde hızla yayılan, aşırı heves haline dönüşen ve aynı ölçüde hızlı bir şekilde düşüşe geçen stillerden oluşur. Moda haline gelen stilleri öncelikle moda öncüleri kullanır Geçici heves Stil Satışlar Zaman Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.