Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOnur Koçyiğit Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı pist numarası, b)Rüzgar yönü ve şiddeti, c)Kalkış sonrası gerekli olabilecek yeni bir frekans, d)Kalkış sonrası uygulanacak SID e)Kalkış sonrası muhafaza edilecek baş irtifa ve belirli bir nokta gibi tahditler yayınlanır. Kalkış yapan veya tırmanan bir uçağa, eğer ilgili ATC ünitesinin meteorolojik şartları gösteren radar olanağı varsa veya meteoroloji istasyonundan ya da diğer uçaklardan alınmış raporlar var ise, kalkış sonrası bir microburst veya windshear tehlikesini veya gelişen önemli hava hadiselerini bildirir (Türbülans, buzlanma, CB gibi).
2
Varan Uçak ( Arriving Aircraft ) : İniş için yaklaşan bir uçak mutlaka iniş kleransı almak veya ATC' nin eğer herhangi bir kalkacak uçak var ise, bunun operasyonu hızlandırması için gerekli komutu vermesine olanak sağlamak için son yaklaşmayı rapor etmek zorundadır. Uçuşun belli bir safhasında ATC ünitesi tarafından ilgili iki uçak arasındaki dikey ve yatay ayırım radarlar vasıtasıyla yapılamayacaksa, ATC ünitesi ilgili uçaktan göz kontrolü ile ayrımı yapmasını isteyebilir. Uçak, eğer uçuşun ilgili safhasında VMC şartlarını koruyabilecekse ve ilgili uçak ile göz temasını sağlayıp, yatay ve dikey ayrımı pilot sorumluluğunda yapabilecek ise, ATC' nin bu isteğini kabul ve beyan eder.
3
Görerek Yaklaşma :Pilotun yaklaşma ve inişi, her zaman yerle göz temasını kaybetmeden tamamlayabileceği meteorolojik şartlar varolduğu zaman yapabileceği yaklaşma çeşididir.
4
Görerek yaklaşma yapabilmek için; 1)İnitial approach safhasında rapor edilen tavan değerlerinin en az rapor edilen kadar veya daha fazla olması gerekir. 2)Pilotun initial approach 'ta veya yaklaşmanın herhangi bir safhasında (meteorolojik şartlara göre) yaklaşma ve inişi görerek yapabileceğini rapor etmesi gerekir. (20.000 feet (6000 m) altında ve gökyüzünün yarısından fazlasını kaplayan bulutların en alt tabakasının tabanının yeryüzü ve su yüzeyi üzerinden yüksekliği tavan olarak ifade edilir). 3) Aletli yaklaşma yapılırken, yaklaşmanın hangi safhası olursa olsun PIC eğer isterse, bundan sonrası için VMC şartlarda olduğunu belirterek, visual (görerek) yaklaşma yapabilir.
5
Bekleme yapılması gerektiğinde; Her ülkenin havacılıkla ilgili resmi devlet görevlileri, uluslararası sivil havacılıkta kullanılması için ya VOR yada NDB gibi istasyonları üzerinde ya da belirli intersection'lar, fiksler üzerinde bekleme (holding) yapılabilmesi için minimum yüksekliğe, inbound yönü, süratleri belirli, bekleme patenleri kurarlar ve bunları yayınlarlar.
6
Bu beklemelere nasıl girileceği ve nasıl bekleme yapılacağı, uluslararası kurallara göre belirlenmiştir. Bir uçağın PIC (pilot-in-command)'ı bu kurallara uygun olarak gerektiğinde beklemeye girer ve bekleme yapar. Herhangi bir arızadan dolayı (motor arızası gibi) veya yakıtla ilgili kritik bir durumdan dolayı, uçağın emniyetli olarak inişini tamamlayabilmesi için veya ambulans uçak yada hasta veya yaralı yolcusu olan uçaklar için, yaklaşmadan özel iniş önceliği istenir.
7
Muhtemel Yaklaşma Zamanı - EAT (Expected Approach Time) : İniş için gelen bir uçağın yaklaşmasını tamamlamak ve inişe gelmek üzere gecikmeyi takiben bekleme noktasını terk edeceği ATC tarafından tahmin edilen zamandır. Tahmini Varış Zamanı - ETA (Estimated Time Of Arrival):Aletli uçuşlar için S/S yardımcıları referans alınarak tanımlanmış ve aletli yaklaşma prosedürünün uygulanmasına karar verildiği belirlenmiş nokta üzerine uçağın varışının tahmin edildiği zamandır.Gidilen havaalanında ilgili hiçbir S/S yardımcısı yoksa, uçağın meydan üzerinde olacağı tahmini zaman olarak kabul edilir. VFR şartlarda ise, tahmini varış zamanı olarak uçağın meydan üzerinde olacağı tahmin edilen saattir. Bu zamanlarda ETA, belirli bir mesafeyi (varış meydanına) ne kadar zamanda uçulabileceğinin tahmin edilmesidir. Diğeri ise (EAT), iniş için beklemenin ne kadar yapılacağının ilan edilmesidir.
8
Son Yaklaşma : Aletli yaklaşma prosedürünün bir bölümüdür. Bu bölüm, son yaklaşma fiksi, noktası ya da bunlar belirtilmemişse; a)Prosedür turn, base turn veya race track prosedürünün inbound dönüşü sonu, b)Yaklaşma prosedürü içinde son belirtilmiş track önleme noktası, c)Meydan turu içinde son yaklaşma dönüşü noktasından; 1) İniş yapmak, 2) Pas geçme işlemi başlatılabilmesi için kullanılan yaklaşma bölümüdür.
9
İniş için son yaklaşmaya giden bir uçağa ; a)İniş için serbest kılındığı, b)Pist numarası, c)Rüzgar yönü ve şiddeti, d)İniş sonrası gerekli olabilecek özel talimatlar, e)Son yaklaşmada karşılaşılabilecek trafik bilgisi, f)Son yaklaşmada olabilecek olumsuz meteorolojik durumlar verilmelidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.