Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Anlı Ataöv Şehir ve Bölge Planlama Bölümü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Anlı Ataöv Şehir ve Bölge Planlama Bölümü"— Sunum transkripti:

1 Anlı Ataöv Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
MUZAFFER AKYOL Anlı Ataöv Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Orta Doğu Teknik Üniversitesi

2 “aynı nehre iki kere giremeyiz”
Efesli Heraclitus, M.Ö. 535

3 yaşam süreci

4 yaşam süreci değişen şartlar

5 GELECEK yaşam süreci değişen şartlar BUGÜN

6 “hiç yarın diye bir şey yok, hep bugün var”
Yarını bugünün koşulları ile planlamak yerine Yarını yarının (yarın bugün olduğu gibi) planlamak ne demektir? “hiç yarın diye bir şey yok, hep bugün var” Cemre A.D., 6 yaş

7 Yarını bugünün koşulları ile değil de;
Yarını yarının koşulları ile, “yarın bugün iken”, planlamak ne demektir? Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme.

8 GERÇEĞİN AKIŞI katılım eylem katılım eylem katılım eylem katılım eylem
deneyim deneyim deneyim deneyim deneyim deneyim deneyim bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi KATILIM EYLEM GERÇEĞİN AKIŞI

9 EYLEME DÖNÜK GELECEK BİLGİSİNİN İNŞAASI
katılım eylem katılım eylem katılım eylem katılım eylem ORTAK EYLEM deneyim deneyim deneyim deneyim bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi EYLEME DÖNÜK GELECEK BİLGİSİNİN İNŞAASI

10

11 KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI
katılım eylem katılım eylem katılım eylem katılım eylem ORTAK EYLEM deneyim deneyim deneyim deneyim bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI

12 Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme. KURT LEWIN JOHN DEWEY

13 KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI
Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme.

14 KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI Anlamlı gelecek bilgisini birlikte üretme yolu ile değişimi gerçekleştirme Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme.

15 KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI Anlamlı gelecek bilgisini birlikte üretme yolu ile değişimi gerçekleştirme 1 DAHA İYİYE DOĞRU GİTME 2 ÖĞRENME 3 GÜÇLENDİRME 4 TOPLUMSAL DEMOKRATİKLEŞME Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme.

16 KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI Anlamlı gelecek bilgisini birlikte üretme yolu ile değişimi gerçekleştirme 1 DAHA İYİYE DOĞRU GİTME 2 ÖĞRENME 3 GÜÇLENDİRME 4 TOPLUMSAL DEMOKRATİKLEŞME Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme. 1 BİLGİ ÜRETİM SÜREÇ TASARIMI 2 KATILIM 3 EYLEME DÖNÜK BİLGİ ÜRETİMİ 4 ORTAK EYLEM

17 KEA SÜRECİ ANA HATLARI A B C D E ORTAK EYLEM HAZIRLIK
MEVCUT DURUMU ANLAMA GELECEK PLANLAMA TAAHHÜT ÖNCELİKLENDİRME DETAYLANDIRMA ORTAK EYLEM Bağlam İddia Sahipleri Kendimiz Çevremiz Vizyon Hedef Strateji Projeler Eylem Planları Sözler Protokoller Takip Mekanizmaları KEA SÜRECİ ANA HATLARI

18 KLASİK KATILIMLI TOPLANTILAR KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI SÜRECİ
1 2 HER AŞAMANIN BİLGİ ÜRETME HEDEFİNİN BELİRLENMESİ BİLGİNİN İNŞAASI E D C B …problemimiz var. A …yapılmalıdır. …en iyi yaptığımız şeydir. A B C D E …tehdit altındayız. 3 ORTAK BİLGİNİN ÜRETİLMESİ …hiç bir yere varamıyoruz. KLASİK KATILIMLI TOPLANTILAR KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI SÜRECİ KEA SÜRECİNİN FARKI

19 SOKAKTA ÇALIŞAN/YAŞAYAN ÇOCUKLARIN GÜÇLENDİRİLMESİ
Netleştirme Çalıştayı ve Toplantıları Yöntemin Kurgulanması İddia Sahibi Haritalama Sokak Çocuklarının Yaşamlarını Anlama Eylem Planlarının Hazırlanması İSTİKLAL MAHALLESİ İYİLEŞTİRME VE GÜÇLENDİRME Gelecek Tasarım Çalıştayı Şengül Hamamı Proje Çalışmaları İddia Sahibi Haritalama Takip ve Yeniden Bağ Kurma Tespit Çalıştayı Poster Çalışması Oyun Alanı Tasarımı Temizlik Kampanyası KOCAELİ İLİ VİZYON ÇALIŞMASI Hazırlık İddia Sahibi Haritalama Arama Konferansı Vizyon Netleştirme Karar Konferansı Halk Anketi Proje Grup Çalışmaları Diyalog Konferansı ANKARA İLİ STRATEJİK PLANLAMA İşbirliğinin Kurulması İddia Sahibi Haritalama Odak Grup Çalışması Vizyon Çalıştayı Vizyon Netleştirme Proje Grup Çalışması BURSA İLİ ÇEVRE DÜZENİ PLANI ÇALIŞMASI Stratejik Eksenler ve Hedefler Strateji Önceliklendirme Çalıştayı Sektörel Analiz Sentez Çalışması Hazırlık Odak Grup Çalışması Proje Grup Çalışmaları Çevre Düzeni Planı Çalıştayı Vizyon Çalıştayı 1 Vizyon Çalıştayı 2 NEMRUT-KOMMAGENE KÜLRÜTEL MİRAS ALAN YÖNETİM PLANI ÇALIŞMASI Stratejiye Yönelik Odak Grup Strateji ve Projelendirme Çalıştayı 1 Yereli Anlama Tespite Yönelik Odak Grup Proje Detaylandırma Ön Stratejik Planlama Çalıştayı Yönetim Sınırlarının Belirlenmesi Geribildirim Toplantısı Strateji ve Projelendirme Çalıştayı 2 Taahhüt Toplantısı

20 NEMRUT-KOMMAGENE KÜLTÜREL MİRAS ALAN YÖNETİM PLANI

21 ÇOCUK HAKLARI AĞI GÜÇLENDİRME KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI SÜRECİ
BUGÜN


"Anlı Ataöv Şehir ve Bölge Planlama Bölümü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları