Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCanan Kubilay Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
3
BÖLÜM 5 Bilgiyi Geri Getirme Süreçleri
5
Kodlama Özgünlüğü Tulying ve Osier’in deneylerinde gözlemledikleri olgu kodlama özgünlüğü olarak bilinmektedir ve bu olgu belleği anlamanın temel ilkelerinden biri hâline gelmiştir. Oluşum etkisi, kodlama sırasında kendiliğinden ortaya çıkan sözel materyalin kodlamada öğrencilerin sadece okuduğu materyalden daha iyi hatırlandığına ilişkin bulgudan söz etmektedir
6
Tanıma ve Hatırlama Eşik hipotezi, bilginin hatırlanma eşiği aşamasında hatırlanması için daha güçlü olması gerektiğini de ileri sürüyordu. Hatırlama ve tanımaya ilişkin bir ikinci görüş ise ikili hatırlama süreci modeliolarak anılmaktadır.
8
Yeniden Oluşturma Kodlamanın oluşturulan hafıza olması gibi, geri getirmenin yeniden oluşturulan hafıza (ör. Craik, 2002; Greene, 1992; Han dler, 2002b) olduğunu gösteren epey veri vardır. Örneklerimizde görülebileceği gibi, yeniden oluşturmacı bir bellek sistemi, bir “sesli okuma” sisteminden çok daha az hafıza “alanı” gerektirmelidir.
11
Özgün Olayları Hatırlama Dünya Ticaret Merkezi faciasının görüntüleri artık hemen hemen herkesin hafızasına kazınmıştır. Oldukça belirgin bu tür olayların anılarına çoğu kez flaş anılar denmektedir (Brown & Kulik, 1977).
12
Yeniden Öğrenme Aralıklı çalışma, düzenli çalışma aralıklarını (ör. günlük piyano alıştırmaları) ifade etmektedir. Blok çalışma ise düzensiz yoğun çalışma (ör. sınava yoğunlaşma) aralıklarını ifade etmektedir.
13
Değerlendirme ve Geri Getirme: Geri Getirme Çalışması Olarak Sınav Yakın zamanda, Roediger, McDaniel ve arkadaşlarının araştırması, çalışılan materyaller konusunda sınava ya da teste girmenin öğrenmeyi ya da final sınavında akılda kalmayı geliştirdiği şeklindeki sınav etkisine olan ilgiyi yeniledi.
14
Öğretim İçin Öneriler Bu bölümde, bilgi geri getirmeyi daha etkili duruma getirebilme yöntemleri önerildi.
15
Özet Geri getirme bağlamlarının bellek performansı üzerinde güçlü etkisi vardır. Genel ifadesiyle geri getirmede en etkili olan ipuçları kodlama esnasında da mevcut bulunanlardır. Kodlama özgünlüğünden ana çıkarım, öğrenme bağlamlarının bilginin geri getirilmesi ve kullanılması sırasında mevcut bulunabileceklere uygun olması gerektiği tarzındadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.