Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN
İLETİŞİM Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN
2
YAZILI(BELGESEL) İLETİŞİM
Organizasyonel yapılarda en sık rastlanan iletişim biçimi yazılı iletişimdir. Resmi yazı, iş mektupları, başvuru formları, dilekçeler, faaliyet raporları, genelgeler, sözleşme metinleri, işletme gazetesi, broşür, el kitapları, afişler, ilan tahtaları- bültenler önemli yazılı iletişim araçlarıdır
3
YAZILI(BELGESEL) İLETİŞİM
FAYDALARI - Tekrar Okuma - Gecikmeli Cevap verme - Belgelerin Saklanması (Kanıt) - Tekrar Gözden Geçirme - Anlam Bozulmalarını Önleme. - Çoğaltma, Aynı Anda dağıtma
4
YAZILI(BELGESEL) İLETİŞİM
Olumsuz Yönleri - Kalıcı Olması - Beden Dilini Kullanamama - Geri Bildirimin geç olması veya olmaması - Hazırlamasının zaman alması - Yanlış kişilerin eline geçebilmesi. - Bazı gereçlere ihtiyaç olması
5
Resmi Yazı RESMİ YAZILAR
Hiyerarşik düzen mantığına uygun olarak ve statü gözetilerek yazılan yazılardır. Üst Makamlara hitapta « Arz Ederim» Alt Makamlara Hitapta « Rica Ederim»
6
İŞ MEKTUPLARI İş Mektupları
- Resmi ve Özel Kurumlar arasında yada Kurumlarla kişiler arasında iletişimi sağlar - İstekler Şikayetler veya iş teklifleri karşı tarafa aktarılır. - Belli Oranda Resmiyet İçerir
7
DİLEKÇELER Bir isteğimizi ya da şikayetimizi resmi makamlara bildirmek için, sunduğumuz kısa bir yazıdır Çizgisiz beyaz kağıt kullanılmalı İlgili Birime hitaben yazılmalı Yer, Tarih, Adres, Telefon Belirtilmeli Bilgisayar veya daktilo, Elle yazılırsa okunaklı olmalı Özenli net bir Türkçe ile yazılmalı, Noktalamaya Dikkat edil. Ad Soyad, İmza, Adres belirtilmeli Mutlaka İmzalanmalı!!! Ekler, Ekler başlığı altında sıra ile belirtilmeli ve eklenmeli
8
DİLEKÇELERDE HİTAP Bir konuda üst makamın bilgilendirilmesi amaçlanmışsa "....durumu bilgilerinize saygılarımla arz ederim", üst makamın bir sorunu çözmesi, bir işlemi başlatması isteniyorsa "gereğini saygılarımla arz ederim", yapılacak bir işlem için izin isteniyorsa "izninizi saygılarımla arz ederim“ gibi saygı ifadeleriyle son bulmalıdır.
9
SİRKÜLER İş ile ilgili değişiklik(ler)i veya yeni bir uygulamayı diğer kurum veya şubelere bildirmek amacıyla hazırlanır.
10
KURUM İÇİ SİRKÜLER GÖNDERME NEDENLERİ
Toplantı duyuruları Sağlık ve güvenlik ile ilgili uygulama duyuruları Şirket politikası ile ilgili önemli konu ve yeni düzenleme duyuruları İmza yetkisi verme veya bu yetkiyi kaldırma duyuruları Yetkilinin imzasının değiştirildiği duyuruları Şirket veya kurum isim/unvan değişikliği duyuruları Vekaleten görev duyuruları
11
AFİŞ, İLAN TAHTASI, BÜLTEN
Slogan, Çizgi, Resim Farkındalık Yaratmak Afiş Duyuru amaçlı kullanım İlan Tahtası İşletmedeki iletişimi arttırmak için periyodik çıkarılan küçük dergi. Bülten
12
Sistematik bilgi aktarma belgeleridir.
Formlar Sistematik bilgi aktarma belgeleridir. - Sadece Gerekli bilgiler Sorulmalı - Cümleler, muhtemel okuyucuyu düşünerek formüle edilmeli - Formların planı iyi yapılmalı, cevaplar için uygun boşluklar bulunmalıdır.
13
Bir araştırmanın yazılı halde sunumu.
YAZILI RAPORLAR Bir araştırmanın yazılı halde sunumu. - Kapak, Başlık Sayfası - Önsöz yada Giriş metni - İçindekiler Tablosu, Özet ve Sunuş metni
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.