Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Turizm Pazarlaması Çevresi
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
2
Stratejik Yönetim Hedefler İşletme Dış Çevre Analizi Felsefesi
(Vizyon, Misyon, Kültür) Strateji Üretme ve Uygulama Politika ve Taktikler Geliştirme Dış Çevre Analizi İşletmenin Analizi Sonuçları Değerlendirme Mükemmeliyet Yeniden Düzenleme
3
Turizm Pazarlama Çevresi
Makro Çevre Sektör Çevresi Turizm İşletmesi Faaliyet Çevresi
4
MAKRO ÇEVRE Demografik Çevre Ekonomik Çevre Siyasal Çevre
Eğitim Düzeyi Meslek Cinsiyet, Yaş Evlilik Durumu Ekonomik Çevre Gelir Dağılımı Kişi Başı Gelir Gelir Elde Ediliş Dönemi Maaş ve Ücret Düzeyi Siyasal Çevre Yasalar Siyasi yapı Ülkeler Arası siyasi ilişkiler Siyasal Birleşmeler
5
MAKRO ÇEVRE Sosyo- Kültürel Çevre Teknolojik Çevre Doğal Çevre
Aile Yapısı, Toplumsal Sınıf Dini İnançları Yaşam Stili, Moda Adet, gelenek, görenekleri Teknolojik Çevre İnternet Bilgisayar, TV Kredi Kartı Teknolojik Ürünler Doğal Çevre Deniz, kum, güneş Tarihi kalıntılar Göl, Dağ, nehir, Kayak Flora ve Fauna
6
SEKTÖR ÇEVRESİ Paydaşlar Tedarik Kaynakları Finansal Kuruluşlar
TURİZM İŞLETMESİ Tur Operatörleri Turizme Bağımlı İşletmeler Turizm Bölgesi Yönetimi Seyahat Acenteleri
7
FAALİYET ÇEVRESİ Turizm İşletmesi Sendikalar Rakipler Müşteriler
Ortaklar İş Görenler Sendikalar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.