Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim CEBECİ B.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim CEBECİ B."— Sunum transkripti:

1 Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim CEBECİ B

2 İKİDEN FAZLA ÖRNEKLEM TESTLERİ İkiden fazla veri setinin farklılıklarının analizinde tek yönlü ve çok değişkenli varyans analizlerinden faydalanılır

3 ANOVA: TEK FAKTÖR Bir araştırmacı üniversitelerin işletme fakültelerinde verilen analitik çözümleme yeteneği gerektiren 4 farklı derste, yüksek başarı ile bitirme durumlarının farklılıklarını analiz etmek istemektedir. Başarılı Not Alan Öğrenci Sayısı (AA ve BA) Karar Destek Sis.Zeki SistemlerSistem AnaliziGirişimcilik 35272534 30383316 32352926 4533 28 35363134 53324916 52263843 56423042 60334531 54444645

4 ANOVA: TEK FAKTÖR Gelen ekranda “Giriş Aralığı” alanına test için girdiğimiz “Ders Sütunları” seçilir. Eğer veri seçimlerinde açıklama satırları seçildi ise (Bu soruda seçilmiştir), o zaman “Etiketler” kutucuğu seçilmelidir. Son olarak “Alfa” kutucuğuna anlamlılık düzeyi değeri girilmelidir. Bu işlemler bittikten sonra analiz sonuçlarını istediğimiz alan “Çıkış Aralığı” kısmından seçilmelidir.

5 ANOVA: TEK FAKTÖR

6 TUKEY HSD değerleri gruplar arasındaki ikili farklılıkların anlamlı olup olmadığını verir. TUKEY HSD SONUÇLARI (Kabul Olasılıkları) Karar Destek Sis.Zeki SistemlerSistem AnaliziGirişimcilik Karar Destek Sis.1,0000,0620,1220,010 Zeki Sistemler0,0621,0000,9890,872 Sistem Analizi0,1220,9891,0000,705 Girişimcilik0,0100,8720,7051,000

7 ANOVA: YİNELEMESİZ ÇİFT FAKTÖR Bir araştırmacı üniversitelerin işletme fakültelerinde verilen sayısal 4 farklı derste, yüksek başarı ile bitirme durumlarının farklılıklarını analiz etmek istemektedir. Ayrıca araştırmacı üniversiteler arasında da farklılık olabileceğini öngörmektedir. Başarılı Not Alan Öğrenci Sayısı (AA ve BA) ÜniversiteKarar Destek Sis.Zeki SistemlerSistem AnaliziGirişimcilik 1 35272534 2 30383316 3 32352926 4 4533 28 5 35363134 6 53324916 7 52263843 8 56423042 9 60334531 10 54444645

8 ANOVA: YİNELEMESİZ ÇİFT FAKTÖR

9

10 ANOVA: YİNELEMELİ ÇİFT FAKTÖR Bir araştırmacı üniversitelerin işletme fakültelerinde verilen sayısal 4 farklı derste, yüksek başarı ile bitirme durumlarının farklılıklarını analiz etmek istemektedir. Ayrıca araştırmacı üniversitelerde bu derslerden önce verilen Modelleme ve araştırma yöntemleri derslerinin bu derslerdeki başarı düzeylerini nasıl etkilediklerini belirlemek istemektedir. Başarılı Not Alan Öğrenci Sayısı (AA ve BA) Öncül DersKarar Destek Sis.Zeki SistemlerSistem Analizi Girişimc ilik Araşt. Yönt. 35272534 Araşt. Yönt. 30383316 Araşt. Yönt. 32352926 Araşt. Yönt. 4533 28 Araşt. Yönt. 35363134 Modelleme 53324916 Modelleme 52263843 Modelleme 56423042 Modelleme 60334531 Modelleme 54444645

11 ANOVA: YİNELEMELİ ÇİFT FAKTÖR

12

13 AMAN DİKKAT Verilerin bağımsız olup olmadıkları çok büyük önem arz etmektedir. Bu yüzden veri seti iyi anlaşılmadan analiz yöntemi seçilmesi tercih edilmemelidir. Normal dağılıma uyup uymadığı bilinmeyen bir veri seti eğer normal dağılan bir ana kütleden çekildiği bilgisi mevcut ise parametrik testlerle değerlendirilebilir. Parametrik olmayan testleri Excel içerisinde yapmak mümkün değildir. Anlatılan analizlerin sadece sayısal (sayılabilir, aralık) verilerinde yapıldığına dikkat ediniz.


"Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim CEBECİ B." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları