Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanDeniz Adin Değiştirilmiş 8 yıl önce
2
1
3
2 Meslek Seçimi
4
3 Meslek Seçmek, Hayat Biçimini Seçmektir. Yalnız Okul İçin Değil, Hayat İçin Öğreniyoruz. Yalnızca Meslek İçin Değil, Hayatımız İçin Öğrenmeliyiz. (Latin Deyisi)
5
4 MESLEK NE DEMEKTİR
6
5 MESLEK Sürekli bir şekilde yapılan, bireyin ve toplumun maddi, manevi ihtiyaçlarını karşılayan, özellikle ilgi ve yeteneklere bağlı olarak öğrenilmiş bir hizmettir.
7
6 MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATIMIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİ
8
7 önceliklerimizi belirleme, nereye varmak istiyorum?
9
8 Bulduğumuz iş alanları büyük ölçüde mesleğimize bağlı olacak, Sahip olduğumuz meslek, yaşam biçimimizi etkileyecek, Sahip olduğumuz mesleği sevip sevmememiz başarı ve mutluluğumuzda etkili olacak.
10
9 Meslek, yaşamı daha anlamlı kılar. Toplum içinde belli bir statü kazandırır. Meslek, bize bir sorumluluk yükler. Gerçekleştirebileceğimiz performansı ortaya koyar. Meslek, olgunlaşmamızı sağlar ve yaratıcı olmamıza olanak tanır. Meslek, ekonomik özgürlük sağlar. Meslek, kendimizi gerçekleştirmemizi sağlar.
11
10 MESLEĞİN YAŞAMIMIZDAKİ ÖNEMİ İnsanın yaşamı boyunca hissedeceği psikolojik tatmin-tatminsizlik, mutluluk-mutsuzluk, bağımlılık- bağımsızlık ve kendini gerçekleştirme duygularında rol oynayan en büyük etkenlerden biridir.
12
11 Havighurst (1972), bireylerin ekonomik bir kariyerde karar kılarken, yaşamları boyunca bir takım evreden geçtiklerini ileri sürmektedir.
13
12 Tablo 1 Havighurst’un mesleki gelişim evreleri YAŞLARMESLEK GELİŞİM EVRESİ 5-10 Çalışan bireyle özdeşleşme; baba, anne, diğer önemli insanlar. 10-15 Çalışmanın temel alışkanlıklarını kazanma, Bireyin zamanını ve enerjisini ev işlerini ve okul ödevlerini yapmak için düzenlemeyi öğrenmesi Uygun durumlarda işi oyundan önceye almayı öğrenme.
14
13 Tablo 1 Havighurst’un mesleki gelişim evreleri YAŞLARMESLEK GELİŞİM EVRESİ 15-25 Mesleki yapıda bir çalışan olarak kimlik kazanmak. Bir mesleği seçme ve ona hazırlanma Meslek seçimi ve ekonomik bağımsızlığın güvencesi için bir temel olarak iş deneyimi edinmek 2 5 -40 Üretici bir insan olmak. Mesleğin becerilerini geliştirmek. Mesleğinde merdivenleri tırmanmak.
15
14 Mesleğimizi Belirlerken Dikkat Etmemiz Gereken Noktalar Kendimizi tanımak, Mesleğin özelliklerini tanımak, Kendi özelliklerimiz ve mesleğin özellikleri arasındaki ortak noktaları araştırmamız gerekmektedir.
16
15 KENDİNİ TANIMA İLGİLERİMİZ -Mekanik -Ticaret -Sosyal Yardım vb. YETENEKLERİMİZ -Sözel Yetenek -Sayısal Yetenek Şekil- Uzay Yeteneği vb. SAĞLIĞIMIZ -Ruhsal Yönden -Bedensel Yönden
17
16 KENDİMİZE ŞU SORUYU HİÇ SORDUK MU? 10 Yıl Sonra Nasıl Bir Yaşam İstiyorum? 10 Yıl Sonra Nasıl Bir Yaşam İstiyorum?
18
17 10 YIL SONRA Nasıl Bir İş? Nasıl Bir İşyeri? Nasıl Bir Ev? Nasıl Bir Aile? Nasıl Arkadaşlar? Nasıl Bir Sosyal Yaşam? vb.
19
18 MESLEĞİN ÖZELLİKLERİNİ TANIMA ? İşin Adı ve Tanımı ? İşe Girme Olanakları ? İşin Özelliği ? Çalışma Ortamı ? Öğrenim Biçimi ve Süresi ? İşe Giriş ? İşte İlerleme ? Kazanç Durumu ? Avantaj ve Dezavantajları
20
19 MESLEKLERİ TANIMA Yazılı ve görsel basında mesleklerle ilgili çıkan yayınlar, Meslek odaları tarafından çıkarılan yayınlar, YGS amacıyla hazırlanan meslek tanıtım rehberleri, İş ve İşçi Bulma Kurumu’nun meslek danışma merkezleri, Mesleği yapan kişiler, Mesleki eğitim veren kurumlar (Üniversiteler), Tüm özellikleri, iş bulma olanakları ve gelecekleri.
21
20 ORTAK NOKTALARI BELİRLEME ýKendi özelliklerimizle mesleğin özellikleri ne derece uyuşuyor? ýMeslekle uyuşmayan özelliklerimiz meslek yaşamımızı olumsuz yönde etkileyecek türden mi?
22
21 MESLEK SEÇME DÖNEMİNDE GENÇLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Anne-babanın beklentileri, Anne-babanın beklentileri, Beğenilen-sevilen kişilerin mesleklerine özenme, Günümüzde popüler olan mesleği edinme, Daha fazla para kazanılan mesleği seçme, Toplum içinde saygınlığı olan meslekleri seçme.
23
22 MESLEK SEÇME DÖNEMİNDE GENÇLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Öğretmenlerin uygun gördüğü meslekleri seçme, Ulaşılması kolay olan meslekleri seçme, İş bulması kolay olan meslekleri seçme, Üniversiteye girmeyi kolaylaştıran, düşük puanla yerleşilen meslekler, Mesleğin cazibesi, Sevildiği sanılan meslekler, Hayallerle geliştirilen idealdeki meslek.
24
23 BÜTÜN BU ANLATTIKLARIMIZ MESLE Ğİ M İ Z İ SEÇERKEN D İ KKAT EDECE Ğİ M İ Z NOKTALARDI
25
24 AMA UNUTMAMAMIZ GEREKEN EN ÖNEMLİ ŞEY...
26
25 İŞİNİ SEVEN ÖĞRETMENLER; BAŞARILI ÖĞRENCİLER YETİŞTİRİR !
27
26 İŞİNİ SEVEN BİR DOKTOR; HASTALARIYLA DAHA YAKINDAN İLGİLENİR VE ONLARI SAĞLIĞINA KAVUŞTURMAKTAN MUTLU OLUR.
28
27 İŞİNİ SEVMEYEN BİR MÜHENDİS SAĞLAM YAPILAR YAPAMAZ
29
28 Kendilerine uygun meslek seçmiş olan kimseler ileride mutlu, verimli, üretken, işini seven bireyler olurken, Yeteneklerine, ilgilerine ve kişisel özelliklerine uygun olmayan meslekler seçen bireyler, işinde verim düşüklüğü yaşayabilir, mesleğini değiştirmek isteyebilir sonuçta mutsuz ve verimsiz bireyler olurlar.
30
29 Büyüyünce Ne Olacak Sizce..?
31
30 NE OLSAM ACABA?
32
31 BALERİN
33
32 İTFAİYECİ
34
33 PROFESÖR
35
34 ROCK YILDIZI
36
35 ROCK YILDIZI SPORCU
37
36 TİYATROCUTİYATROCUTİYATROCUTİYATROCU
38
37 AHÇI
39
38 ROCK YILDIZI SUMO GÜREŞÇİSİ
40
39 POLİTİKACI
41
40 !!! Meslek seçimimizi tesadüflere bırakamayız. YAPACAĞIMIZ DOĞRU TERCİHLE KAZANACAĞIMIZ EN BÜYÜK ŞEY kendimiz için, MUTLU BİR YAŞAM OLACAKTIR
42
41 YANİ; ÇALIŞARAK GEÇİRDİĞİNİZ ZAMAN GÖSTERECEĞİNİZ PERFORMANS YAPACAĞINIZ DOĞRU TERCİHLE BİRLEŞTİĞİNDE KAZANACAĞINIZ EN BÜYÜK ŞEY MUTLU BİR YAŞAM OLACAKTIR
43
42 KAYNAKÇA AKBIYIK, Y. (2006). Mesleğe Yöneltme Semineri. BAKIR, F. (2006). Mesleğe Yöneltme Semineri. YEŞİLYAPRAK, B. (2004). Mesleki Rehberlik. Ankara İl Milli Eğitim Mesleki Gelişim Sunusu. www.AktuelPDR.com
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.