Sunuyu indir
1
Kişisel Gelişim Eğitmeni
BEDEN DİLİ ve İMAJ YÖNETİMİ Rahim ALADAĞ Kişisel Gelişim Eğitmeni
2
KONUŞMALAR NEDEN SIKICIDIR?
3
Çünkü Pasif Dinleyici Olmayı Sevmeyiz
4
BU ARAŞTIRMA PROF.DR. ROGER SPERRYE NOBEL ÖDÜLÜ KAZANDIRDI- 1981
5
RENKLERİ SÖYLEYİN KELİMELERİ DEĞİL
6
SOL – SAĞ ÇAKIŞMASI SAĞ BEYNİNİZ RENKLERİ SÖYLEMEYİ DENER FAKAT
SOL BEYNİNİZ KELİMELERİ SÖYLEMEKTE ISRAR EDER
7
Erkekle Kadın Beyni Arasındaki Farklar
Araştırmalar, dinleme durumunda erkek beyni yüzde 30 açıkken, kadın beyninin yüzde 90 açık olduğunu göstermiştir. Beynin iki yarısını birleştiren geniş lif bandı olan korpus kollosum Erkek ya sadece mantıklı ya da tamamen duygusal kararlar veriyorlar. Kadınlar ise karşılaştıkları durumlar karşısında beyinlerinin her iki tarafını da kullanabiliyorlar. Hem mantık hem de duygusal bakışla daha dengeli çözümler bulabiliyorlar. Duygusal tepkiler kadınların beyninde hem sağ hem de sol yarım kürede oluşuyor. Erkeklerde ise bu merkezler sadece sol yarım kürede bulunuyor. Erkeklerin duygularını ifade ederken zorlanmasının en önemli nedeni de bu farktan kaynaklanıyor.
8
Başarılı İletişimde Bilinmesi Gerekenler
Mesaj Kanallarının Etkisi İçerik Ses tonu Beden dili
9
Beden Dilinin Öğeleri Beden Duruşu Başın Kullanımı Jestler Mimikler
Göz Teması Ayakların Kullanımı Mesafe Bakım Ve Makyaj Giyim Kullanılan Aksesuarlar Oturmak İçin Seçilen Yer Oturma Biçimi
10
İmaj nedir? Başkaları üzerinde bıraktığımız izlenim ve onların bizi algılayış biçimleridir. İmaj bir iletişim aracıdır. Kısaca; insanın ambalajıdır ve reklam panosudur. Yeteneğin ve bilginin yerine de geçmez. Sahtekarlık aracı değildir.
11
İmaj nasıl oluşturulur?
İlk izlenim: 30 saniye Giyim Tarzı Duruş - Beden dili Gülümseme Göz teması Sıkı tokalaşma Kişinin ismini kullanma
12
İmaj için dikkat… Saçlar… Vücut temizliği… Tırnaklar… Nefesiniz…
13
İmaj nasıl oluşturulur?
Giyim tarzı Güzel Bir Dış Görünüş, Sessiz Bir Tavsiye Mektubudur
15
Giyimde Olmazsa Olmazlar
Temiz, düzgün Ütülü Sade Uygun ve uyumlu Düğmelere dikkat, eksik olmasın….
16
Erkek ve Kadında Günlük Kıyafetler
Zevk, maddi imkan, meslek ve çevre koşullarına göre karar verilmelidir…
17
Erkek Giyiminin Özellikleri
Kıyafette 2-3 renk kuralı unutulmamalı… Protokolde koyu renk takım elbiseler tercih edilir. Lacivert, siyah ve gri tonları. Gömlek beyaz veya açık mavi tonları olmalı.
18
Erkek Giyiminin Özellikleri
Gömlek tek renk ise kravat çizgili, gömlek çizgili ise tek renk kravat takılmalıdır. Protokolde ayakkabı siyah ve bağcıklı olmalıdır. Çorap siyah renklidir.
19
Erkek Giyiminin Özellikleri
Ayakta iken kravatın en uç kısmı kemere dokunmalıdır. Ceket eteğinin uzunluğunu kollar aşağıya doğru sarkıtıldığında avuç içinin ortasına denk gelecek şekilde seçilmelidir. Kemer göbek üzerinde olmalıdır.
20
Erkek Giyiminin Özellikleri
Ayakkabı, çanta ve kemer aynı renkte olmalıdır. Saat kordonunda aynı olması iyi olur. Süs mendilinde renk sınırlaması yoktur.
21
Erkek Giyiminin Özellikleri
Pardösü hiçbir rahatsızlık vermeden ceket üzerine giyilebilmeli, Dizleri kapatmalı, Pardösü kolları bilek kemiklerinin üzerine gelmeli.
22
Erkek Giyiminin Yanlışları
Takım elbisenin kolunun kısalığı, Sırtta ya da yaka altında potluk, Bileklerde potluk, Çok yüksek pantolon beli, Kısa pantolon paçası. Beyaz çorap
23
Bayan Giyiminin Özellikleri
Zarafet , sadelik ve ciddiyet önemlidir. Hanımlarda gündüz ve gece koyu renk takım kumaş pantolon-ceket yada etek/ceket yarı resmî kıyafettir. Burnu kapalı ve orta topuklu tercih edilmelidir.
24
Bayan Giyiminin Özellikleri
Resmi ortamda bir veya iki renk; sosyal ortamda uyumlu üç renkte giyinilmeli Aksesuarlar ise dikkati yüze odaklayacak şekilde, abartıdan uzak durmalı. Pastel makyajlar yapılmalı
25
Bayan Giyiminin Özellikleri
Ayakkabı, kemer, çanta ve takılar uyumlu olmalıdır. İnci takı kullanmak; kıymetli takıyı tek takmak önemlidir. Abartılı parfüm kokularından kaçınılmalıdır.
26
Bayan Giyiminin Yanlışları
Abartılı makyaj Transparan Kıyafet Dar Bluzlar Renkli Bluzlar Deri Kıyafetler Büyük Toka Hızma Halhal
28
BAŞ HAREKETİ İnsan kendisine yakın bulduğu kişi veya görüşlere doğru başıyla hafif yakınlaşır, 1-2 cm sağa sola yatırır, uzak bulduğu kişi veya görüşlerden de başıyla hafifçe uzaklaşır (Burnu havada).
29
Kararsızlık, endişe, şüphe, karar vermeye çalışma Kaş arasına dokunma
Alınla oynama Kararsızlık, endişe, şüphe, karar vermeye çalışma Kaş arasına dokunma Odaklanma, konsantre olma, hatırlamaya çalışma Göz ovuşturma Bir şey gizleme, yorgunluk Burun ucunu sıkma, oynama Baskı altında olma, sıkıntılı olma, yalan 29
30
Baş kaşıma Kafa karışıklığı, anlamaya çalışma Kulak arkasını ovma Bu hareket bir tür şüphe, anlamama veya emin olmama işareti olup ´Sana katıldığımdan emin değilim´ diyen kişiye özgü olan bir harekettir.
31
Dudak Isırma Öfkeli kişilerin kendilerini tutma, hakim olma çabası olabilir. Mahcup ve başarısız savunma Yalan söylemek isteği içinde olduğunu ancak daha sonradan pişman olacağı bir şeyi yapmaması için kendisine hakim olması dudağını ısırmasına neden oluyor. Dudaklara dokunuluyorsa; Konuşma isteği, söylenen hakkında kuşku duyma, bir şey gizleme
32
Ellerle Ağzı Kapatmak veya Saklamak
Konuşan kişi bu hareketi kullanıyorsa bu yalan söylediği, utanma, sıkılma, sinirlilik anlamına gelmektedir. Ancak bu hareketi siz konuşuyorken yapıyorsa bu da söylediğinizi değerlendirme ve düşünme anlamına ya da karşıdakine inanmama gelir!
33
Gözlük Üstü Bakış Eleştirel ve yargıcı ve saldırgan bir davranış gösterecek
34
Gözlük veya Kalem Ağızda
Emin olmama durumu Vakit kazanmaya çalışmak
35
Heyecanlanan birisinin gözbebekleri
Göz teması sağlayın, gözler yalan söylemez Göz Teması Kurmak: Ciddiye almak,dinlediğimizi belli etme Göz Teması Kurmamak:Utangaç-Suçluluk-Ciddiye Almama Heyecanlanan birisinin gözbebekleri dört katı büyür
36
Nereye Bakacağız peki…
İş Bakışı Sosyal Bakış Mahrem Bakış
37
Duygu veya hislere erişme
39
El Hareketleri İnsanlar tamamen
açık, dürüst olmak istediklerinde her iki avuçlarını da karşılarındaki insana açık tutarak, "sana karşı tamamen dürüst olacağım" mesajı verir. -Karşıdakinin “doğruyu söylediği” hissini uyandıran bir harekettir.
40
Avuç içi, aşağı doğru çevrildiğinde otorite oluşturur.
41
El gizleme Baş parmak saklama
Sol el gizleme, kişisel duyguları veya yaşamı ile ilgili bir şeyler gizleme Sağ el gizleme, mesleki yaşam veya iş yaşamı ile ilgili bir şeyler gizleme Baş parmak saklama Endişe, kuşku, tehdit hissetme, duygusal rahatsızlık 41
42
Rahatsızlık, kapalılık, kendini koruma, %38 daha az dikkat
Savunmaya geçme, saldırgan bir tavır içerisinde olma ve gerginlik Kişinin rekabet içerisinde olduğunu göstermektedir. Güç Gösterisi, bir çeşit meydan okumadır. Gerginliğin, dizginlenen, istenmeyen bir davranışın göstergesidir
43
Eller Arkada Bağlı Üstünlük Kendine güven hareketi Üst kolu tutma hareketi: Hayal kırıklığı kendini kontrol etme girişimi el ne kadar yukarıdan kavrarsa o kadar sıkıntılı durum
44
Eller Belde Bağlı Ellerin bele konularak dirsekleri ortaya çıkarmak saldırganlığın, şiddetin belirtisidir. Vücudun sert bölgelerinin dışarı çıkarılması daima saldırganlığı temsil etmektedir. Özellikle kadınlar karşı taraftaki kişi ile ilgili bir sıkıntı varsa ellerini bellerine koyarak konuşurlar. Bu hareketleriyle karşı tarafa benim canımı daha fazla sıkma, çünkü her an sana saldırabilirim imajı vermek istemelerinden kaynaklanır.
46
Hafife Alan Kendine Aşırı Güvenen Karşısındakini Ciddiye Almayan Çekingen İçe Kapanık Destek Bekleyen
47
Tokalaşmak
48
Oturuşlar Rekabeti ifade eder. Tıpkı, satranç, dama yada benzeri oyunlarda karşınızdaki kişinin rakibiniz olduğu gibi.. Eğer karşınızdaki kişiye baskı uygulamak niyetindeyseniz onun karşısında oturmalısınız.
49
Buna 90 derecelik açıyla oturmak da denir
Buna 90 derecelik açıyla oturmak da denir. Uzlaşma anlamı taşır, işbirliği için en uygun oturmadır. Bu şekilde karşınızdaki kişiye baskı kurmazsınız, muhatabınıza hem yakınsınızdır hem de göz teması kurabilirsiniz.
51
Dikkatli dinlemeye sahiptir.
Kendine güveni yüksektir. Rahattır. İlgilidir.
52
Çevreyi dikkate almaz. Eleştirmen dinleyicidir. Güvenlidir.
53
Rahat Güvenli Uyumlu Huzurlu Aşırı Huzursuz Çekingen Sıkılmış Bitişi bekleyen
54
Sandalyeye Binmek Sandalyenin arkalığı vücudunu koruyan bir kalkan görevi yaparken onun saldırgan ve egemen bir savaşçıya dönüşmesini sağlar.
55
ÖRNEKLER
66
Arka Resim
67
Teşekkürler Rahim ALADAĞ Genel Koordinatör
İPED Danışmanlık Eğitim ve Bilişim Ltd.Şti facebook.com/rahimaladag twitter.com/raladag
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.