Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mobil Uygulama Geliştirme

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mobil Uygulama Geliştirme"— Sunum transkripti:

1 Mobil Uygulama Geliştirme
Bu şablon proje güncelleştirmeleri vermek için bir başlangıç dosyası olarak kullanılabilir kullanılabilir. Bölümler Bölüm eklemek için slaydı sağ tıklatın. Bölümler slaytlarınızı düzenlemenize veya birden çok yazar arasındaki işbirliğini kolaylaştırmanıza yardımcı olabilir. Notlar Teslim notları veya izleyicilere ek bilgi sağlamak için Notlar bölümünü kullanın. Sununuz sırasında bu notları Sunu Görünümü'nde görüntüleyin. Yazı tipi boyutuna dikkat edin (Erişilebilirlik, görünürlük, video kaydı ve çevrimiçi üretim için önemlidir) Birlikte kullanılan renkler Grafiklere, çizelgelere ve metin kutularına özellikle dikkat edin. Katılımcılar, siyah ve beyaz veya gri tonlamalıyazdırabilir. Tümüyle siyah ve beyaz ve gri tonlamalıyazdırırken renklerinizin uygun olacağından emin olmak için bir sınama baskısı çalıştırın. Grafikler, tablolar ve çizelgeler Basit tutun: Mümkünse, tutarlı ve dikkat dağıtmayan stiller ve renkler kullanın. Tüm grafikleri ve tabloları etiketleyin. 2.Hafta Öğr. Gör. Ali DURDU

2 Java Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmış açık kodlu, nesneye yönelik, zeminden bağımsız, yüksek verimli, çok işlevli, yüksek seviye, adım adım işletilen (yorumlanan-interpreted) bir dildir. Java uygulamaları bilgisayar mimarisine bağlı olmadan herhangi bir Java Virtual Machine (JVM)'de çalışabilen tipik byte koddur. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

3 Java Programı Nasıl Çalışır
* Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir. Java kodunu programcı yazar. Kod java derleyicisi ile derlenir. Bytecode adı verilen sanal makine kodu oluşur. Bytecode java sanal makinesi tarafından işletilir. Java sanal makinesi her platform için farklı olarak bulunmaktadır.

4 Bazı temel ifadeler JDK (Java Development Kit) : Java geliştiricilerine yönelik Oracle ürünüdür. Java yazılım geliştirilmesi için gerekli tüm ekipmanların bulunduğu paketi içerir. Bunlardan bazıları; Java : Yorumlayıcı ve başlatıcıdır. Javac: Kaynak kodunu bytecode’ a çevirir. Jar: İlgili sınıfların kütüphanelerini tek bir jar dosyanına çevirir. Arşivleme işlevi sunar. Jconsole : Java izleme ve yönetim konsolu JDK içerisinden bunlar gibi pek çok bileşen bulunmaktadır. JVM(Java Virtual Machine): Java sanal makinesi bytecode’a dönüştürülmüş kodları işler ve bulunduğu platforma uygun olarak çalıştırır. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

5 JDK’yı Elde Etme JDK Oracle tarafından ücretsiz olarak dağıtılmaktadır. JDK indirmek için adresine girerek Downloads sekmesinden Java for Developers seçeneğini tıklamalıyız. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir. Jdk Download seçeneğini tıklayınız.

6 JDK’yı Elde Etme * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

7 Eclipse Java uygulaması geliştirebilmek için en popüler ve Google’da önerdiği Eclipse IDE’si ihtiyacımızı rahatlıkla karşılamaktadır. adresinden Eclipse’i ücretsiz olarak indirebilirsiniz. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

8 Basit bir JAVA programını derlemek
Öncelikle çalışma alanınızın konumunu seçiniz. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

9 Basit bir JAVA programını derlemek
Yeni bir proje açmak için File > New > Java Project seçeneğini seçiniz. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

10 Basit bir JAVA programını derlemek
Yeni bir proje açmak için File > New > Java Project seçeneğini seçiniz. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

11 Basit bir JAVA programını derlemek
Açılan pencereden proje adınızı belirleyin. Yüklediğiniz JRE sürümünü seçmeyi unutmayınız.  'add project to build path' seçeneğini işaretlerseniz yeni eklenecek class'lar projenizin yoluna eklenmiş olacaktır. Bunu yapmanız önerilir. Next tuşundan sonra son olarak finish tuşu ile yeni bir java projesi oluşturmuş olursunuz. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

12 Basit bir JAVA programını derlemek
Yeni bir sınıf ekleyerek ilk sınıfımızı oluşturuyoruz. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

13 Basit bir JAVA programını derlemek
Açılan pencereden sınıfımızın adını yazarak devam ediyoruz. Finish tuşu ile yeni sınıfımız oluşmuş olacaktır. Yukarıdaki kodu yazarak programımızı Run tuşu ile derleyebiliriz. İlk programımız çalışmış ve konsolda sonucu görebiliriz. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

14 IDE Ortamı * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

15 IDE Ortamı Kırmızı çizgili yer kaynak dosyaları göstericidir.
Mavi çizgili yer renklendirmeli editör ile kodların yazıldığı kısımdır. Siyah çizgili yer kodun bir haritasını sunar. Yeşil çizgili yer konsol ve hata ekranlarının bulunduğu kısımdır. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

16 Kaynak Klasörlerin Anlamları
src: Kaynak kodlar src adlı klasörde tutulur. lib: Harici java kütüphanelerinin projeye eklenmesi için kullanılan jar dosyalarının saklandığı yerdir. Lib klasörü altında bir jar dosyasını proyeje eklemek için dosyaya sağ tıklayıp Buid Path > Add to Built Path seçeneğini seçmeliyiz. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

17 Java Programının Temel Yapısı
Kod İşlev package javaapp; Birinci kısım ihtiyaç olan komutları barındıran paketlerin çağrılmasıdır. public class ilkclass{ } İkinci kısım sınıf tanımıdır. Tüm kodlar sınıflar içerisinde yazılır. public static void main(main(String[] args){ Üçüncü kısım ise ana program kısmıdır. Ana programın adı main olmak zorundadır. Projenin ilk başlangıç noktası burasıdır. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

18 Java Programı Genel Kurallar
Her java programı en az bir sınıf içerir. Sınıfların ve fonksiyonların başlangıçı { ile yapılır ve } ile kapatılır. Her { } arasında yazılan kodlar bir grup oluşturur. Her komut ; ile sonlanır. Büyük küçük harf duyarlılığı vardır. Çok satırlı açıklama satırı /* ile başlar */ ile biter. Tek satırlı açıklama satırı için // kulanılır. Değişken tanımlarında ilk karekter sayı ile başlayamaz. Komut ve özel anlam içeren ifadeler değişken adı olarak verilemez. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

19 İşlem Operatörleri operatör sembolü kullanlışı işlem sonucu
tekli negatif alma –a a’nın negatifini alır son artım ++ a++ önce a’nın değerini al, kullan, sonra 1artır. ön artım ++a önce a’nın değerini 1 artır, sonra kullan. son azaltım –– a–– önce a’nın değerini al, kullan, sonra 1son azaltım azalt. ön azaltım ––a önce a’nın değerini 1 azalt, sonra kullan.  * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

20 Aritmetiksel İşlem Operatörleri
      Sembolü       Kullanılışı      İşlem Sonucu çarpma * a*b a ile b’nin çarpımı bölme / a/b a’nın b’ye bölümü kalan % a%b a’nın b’ye bölümünden kalan toplama + a+b a’nın b ile toplanması çıkarma a-b b’nin a’dan çıkarılması * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

21 Atama Operatörleri Operatör Sembolü Kullanılışı İşlem Sonucu Atama =
x = y y’nin değerini x’e ata Topla-ata + = x + = y x + y’nin değerini x’e ata Çıkar-ata – = x – = y x – y’nin değerini x’e ata Çarp-ata * = x * = y x * y’nin değerini x’e ata Böl-ata / = x / = y x / y’nin değerini x’e ata Kalanını ata  % = x % = y x % y’nin değerini x’e ata  * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

22 Operatörlerde Öncelik Sırası
birleşme öncelik sırası operatör operatörün adı ve işlevi soldan sağa 1 *, /, % çarpma, bölme, modüler işlem (multiplicative operators) 2 +, - toplama, çıkarma (additive operators) 3 <, >, >=,<= i̇lişkisel operatörler (relational operators) 4 ==, != eşitlik, eşitsizlik kontrolü (comparisons for equality and inequality) 5 & bit düzeyinde ve (bitwise and) 6 | bit düzeyinde veya (bitwise or) 7 && mantıksal ve (logical and) 8 || mantıksal veya (logical or) sağdan sola 9 ?: koşul operatörü (conditional operator) 10 = +=-=*= /=%=>>=<<= |&= ^= atama operatörü (assignment operator) * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

23 Değişken Türleri Integer : Tamsayı tipinde sayıları tanımlar. int a=6;
float,double: Ondalık sayıları tanımlar. float x,y,z; u; x=3; y=5; z=6; u=1.4453; char: Ascii kodunu depolar. char c ='a'; boolean: Mantısal doğru veya yanlış bilgisini saklar. boolean b= false; * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

24 Karar İfadeleri if Deyimi
Programın çalışma sırasını belirli bir şartın sağlanma durumunda bir yöne sağlanmama durumunda ise diğer yöne yönlendiren ifadelerdir. if (şart) { Komut 1; } else { Komut 2; ? Operatörü ile if kullanımı Şart ? Komut 1: Komut2; * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

25 Karar İfadeleri Switch Case
Programın çalışma sırasını belirli bir şartın sağlanma durumunda bir yöne sağlanmama durumunda ise diğer yöne yönlendiren ifadelerdir. switch (durum) { case 1: Komut 1; break; case 2: Komut 2; case 3: Komut 3; default: Komut 4; } * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

26 Döngüler While Programın çalışmasını belirli bir şart sağlanıncaya kadar komutları tekrar işletmek için kullanılan ifadelerdir. while(şart) { Komut 1; Komut 2; Komut n; } * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

27 Döngüler for Programın çalışmasını belirli bir şart sağlanıncaya kadar komutları tekrar işletmek için kullanılan ifadelerdir. for (ifade1;ifade2;ifade3) { Komut 1; Komut 2; Komut n; } * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

28 Döngüler break Bir döngü tekrar ederken kullanıldığı yerde döngüyü kırarak programın işleyişini döngü dışına çıkartır. for (ifade1;ifade2;ifade3) { Komut 1; Komut 2; Komut n; if (sart) break; } * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

29 Döngüler continue Bir döngü tekrar ederken kullanıldığı yerde peşinden gelen satırlardaki kodları işlemeden programın işleyişini döngü başına çıkartır. for (ifade1;ifade2;ifade3) { if (sart) continue; Komut 1; Komut 2; Komut n; } * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

30 Diziler – Tek Boyutlu Aynı türden verileri içeren bir veri kümesi barındırır. Her bir elemanın indisi vardır. Bu indisler üzerinden elemanlara erişilebilir. Tip DiziAdı[ ] = new Tip [ Eleman Sayısı ]; int [ ] a= new int [5] ; * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

31 Diziler – Çok Boyutlu Ad Soyad Ödeme1 Ödeme2 Ödeme3 Ali DURDU 700 600
650 Osman KARA 900 800 Sezai ŞENER 300 400 350 Asım AK 500 450 470 Yasin ER 480 * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir. tür [,] degisken=new tür[satir,sutun]; int [,] odemeler=new int [5,4];

32 Nesne Yönelimli Programlama
Nesne: Nesne türetildiği sınıfın özelliklerini (property) ve metotlarını(function) içeren bir bileşendir. Nesnenin yapısı sınıfdır. Sınıfın özelliklerine üyeler denir. Nesnenin 4 temel özelliği vardır. 1-Soyutlama(Abstract): Bir işlevi yerine getirecek nesnenin özelliklerini genelleştirmektir. Örneğin bir araba düşünürsek binlerce çeşit araba vardır. Fakat arabaların standart özellikleri vardır. Mesela rengi, kapı adedi, maksimum hızı, yolcu adedi vs. Bunlar her araba için olabilecek özelliklerdir. Soyutlama bir nesnenin bilgisayarda tanıtılması anlamında kullanılabilr. 2-Sarmalama(Encapsulation): Sınıfı oluşturan özellikleri ve işlevleri bu sınıfı kullanacak olan kullanıcılardan gizlenmesidir. 3-Miras Alma(Inheritance): Nesneye yönelik programlamada, bir nesne, genellikle bir nesne sınıfına ait bir örnektir. Bir sınıf başka bir sınıftan kalıtım alabilir. Yani çocuğumuzun özelliklerinin bize benzemesi bir kalıtım alma meselesidir. Sınıflarda türetildikleri sınıfların özelliklerini alırlar. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

33 Nesne Yönelimli Programlama
4-Çok Biçimlilik(Polymorphism): Farklı nesnelerin, aynı mesaja (olaya ya da uyarıma) farklı şekillerde cevap verebilme yeteneğidir. Her nesne sınıfı, kendi metotlarını paketlediği için ve bu metotlar programın kalan kısmı için gizli olduğundan, farklı sınıflar aynı isimde bazı metotlara sahip olabilirler. Nesne Tanımı class Sınıfİsmi { Özellik Tanımları; Metod Tanımları; } * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

34 Nesne Yönelimli Programlama
class Daire { public double yariCap; public double alan() return * yariCap * yariCap; } public double cevre() return 2 * * yariCap; * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

35 Nesne Yönelimli Programlama
Sınıftan nesne türetme Daire d = new Daire(); Metotlara Erişim d.cevre(); d.alan(); * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir. Özelliklere Erişim d.yariCap;

36 Nesne Yönelimli Programlama
Miras Alma class sınıfadı extends miras_alınacak_sınıfadı { özellikler…. metotlar… } * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

37 Nesne Yönelimli Programlama
Miras Alma class Kamyon extends Arac { public teker_sayisi; public motor_gucu; } * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.


"Mobil Uygulama Geliştirme" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları