Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanDerya Ekşi Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
ETKİLİ TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ REHBER ÖĞRETMEN HÜLYA KARAY
2
2 Testte Başarı İçin Gerekli Üç Şey…
3
3 Bilgi Öğrenme ile kazanılır. Tekrar ile pekiştirilir. Çoktan seçmeli sınavlarda başarılı olabilmenin ilk şartı hangi alanda olursa olsun güçlü bir bilgi altyapısına sahip olabilmektir.
4
4
5
5 Yorum Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen bilgi ile ilgili düşünce geliştirme veya bilgiye farklı açılardan bakabilme gücünü ifade eder. Bilgiyi farklı biçimlerde yorumlayabilme öğrenme sürecinde farklı düşünme yöntemlerini kullanabilmenizle mümkündür.
6
6 Yorum Öğrenme sırasında ürettiğiniz sorularla neden-sonuç ilişkisi kurarak ve en önemlisi çok okuyarak bilgiyi yorumlayabilme becerinizi geliştirebilirsiniz.
7
7 Hız Kazanılan bilgiye ve elde edilen yorum gücüne ait bilgilerin belli zaman kısıtlaması içinde istenilen doğrultuda özümsenmesidir.
8
8 Hız Hız, test çözerken zamanı etkin bir biçimde kullanabilme anlamında çok önemlidir. Zamanı dikkate alarak her geçen gün soru sayısını arttırmak yoluyla çoktan seçmeli sınavlarda hızınızı artırabilirsiniz.
9
9 BAŞARI İÇİN
10
10 Evde ya da okulda çözdüğünüz her konu testinin ardından yanlışlarınızı tespit edip, bunlar üzerine yoğunlaşın. Çünkü yanlışlarınızı biriktirip ilerde halletmeyi düşünmeniz, bir süre sonra çalışılması gereken konuları artırır.
11
11 Konu testi çözerken dahi süre tutarak kendinizi sınamaya ve hem doğru hem hızlı çözmeye alıştırmaya çalışın.
12
12 Deneme sınavları kendinizi değerlendirdiğiniz bir alandır. Eksiklerinizi ve yeterliliklerinizi, sınava giren diğer öğrencilere kıyasla durumunuzu göreceğiniz bir sınavdır. Bu nedenle deneme sınavlarını çok önemsemeli ve gereken dikkati göstererek çözmelisiniz.
13
13 Sınavda önce sorunun kökünü okuyun. Soru kökünün iyi okunup anlaşılması, daha sonra cevabın düşünülmesi gerekir. Soru kökü anlaşılmadan cevabı düşünmeye çalışmak soruyu okumadan cevap şıklarını incelemek zaman kaybettirir ve soruyu yanlış algılamaya neden olur.
14
14 Soruda asıl istenene dikkat edin. Bazı sorular öğrencilere çok kolay gelebilir ve öğrenciler cevabın böyle kolay olmadığı bir seçenek ararlar. Oysa bazen çok kolay sorular sormak da çoktan seçmeli sınav tekniğinin bir parçasıdır.
15
15 Sorulara “çok karmaşık görünüyor, çok zor olmalı” tarzı ön yargılarla yaklaşmayın. Bazen çok karmaşık gibi görünen sorular en kolay sorulardır.
16
16 Turlama tekniği kullanarak zor olduğunu gördüğünüz soruları boş bırakın. Bazı soruların cevabını çok iyi bildiğiniz halde o anda hatırlamayabilirsiniz. Bu soruları işaretleyerek ikinci turda tekrar bakmak üzere boş bırakın.
17
17 Cevaplandırılmayan soruları soru kitapçığında bir işaret veya simge ile işaretleyin. Geri dönüşler yaptığınızda size mantıklı gelen seçeneği işaretleyebilirsiniz.
18
18 Hiçbir fikrinizin olmadığı soruları tekrar tekrar okumayın. Zamanınız kalırsa tekrar dönersiniz. Cevaplayabildiğiniz tüm sorular bittikten sonra kitapçığınızı bir kez daha kontrol edin ve yine zamanınız kalırsa çok zorlandığınız sorulara bir kez daha bakın.
19
19 Sınav esnasında okuduğunuz her sorudaki anahtar kelimeleri yakalamaya çalışın. Özellikle soru kökündeki olumsuzluk içeren ya da altı çizili ifadelere dikkat edin ve bu ifadeleri yuvarlak içine alın. Soru içinde geçen ipuçlarından yararlanmayı bilin.
20
20 Altı çizili, Koyu puntoyla yazılmış, Tırnak içinde, “değildir, olamaz, her zaman, hiçbir zaman, bütün, zaman zaman, yoktur, vardır, birbirinden farklı, birbirine benzer, eş değer, birden fazla, ayrı ayrı, iç içe, yan yana, ikisi bir arada, ana düşünce, yan düşünce, benzer düşünce, asla, genellikle, çoğu,” vb. ifadeler içeren ipuçlarıdır.
21
21 Soru kökünün veya soru metninin uzun oluşu sizin için daha fazla ipucu anlamına gelir. Bu nedenle uzun metinli sorular daha kolay çözülebilen sorular olarak algılanmalıdır.
22
22 Sınavlar esnasında cevabı konusunda tereddüt ettiğiniz soruları gelişigüzel cevaplandırmak yerine boş bırakmayı tercih edin. Sorunun yanına daha sonra vaktiniz kalıp geri dönme imkanı olursa bakabilmek için bir işaret koyun.
23
23 Gereksiz yere bir soru üzerinde inatlaşmak, o soruyu çözmeye çalışmak sizin için zaman kaybı ve moralinizin bozulması demektir. Bazı sorulara belki iki dakika, belki de otuz saniye zaman ayıracaksınız.
24
24 Soruları okurken hızınızı kesecek olan dudak kıpırdatarak okumaktan uzak durun. Her okuduğunuz kelimenin altını çizmeyin. Yapmanız gereken gözle okuma alışkanlığı kazanmanız ve okuma hızınızı artırmanızdır.
25
25 Test çözümünde kodlama önemli bir yer tutar. Soruyu kitapçık üzerinde çözmüş olmak o soruyla olan işimizin bittiği anlamına gelmez. Soruyu doğru çözmek kadar optik forma doğru kodlamak da önemlidir. Herkes kodlamada faklı yöntemler kullanır.
26
26 Bu yöntemlerden en etkili olanı her sorudan sonra yapılan kodlamadır. Çünkü kodlama için geçen süre bir ölçüde dinlenme süresidir. Bu zaman dilimi, bir soru ile olan zihinsel bağı kopararak öğrenciye bir başka soruya geçmek için ihtiyacı olan zamanı verir.
27
27 Zaman kazanma adına kodlamayı sona bırakmak, sınav sonrası yorgunluk ve dikkat dağılmasının fazlalığı nedeniyle hatalı veya eksik kodlama riskini arttırır. Eğer her sorudan sonra kodlama yapmak zor geliyorsa, her sayfanın bitiminde kodlama da yapabilirsiniz. Ancak kesinlikle testlerin tamamı bittikten sonra kodlama yapmayınız.
28
28
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.