Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanKoray Kaner Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”
2
Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET
3
Ne işe yarar? -Marka takibi -Sektör takibi -Etkinlik uygulamaları -Potansiyel müşterilere ulaşmak -Gündem analizi
4
Nasıl yapılmalı -Keywordleri bulma -Keyword optimizasyonu -Mecra optimizasyonu -Kategori, etiket özelleştirme -Sınıflandırma Guide'i oluşturma -Operasyon -Raporlama -Analiz -Fırsatlar
5
Ne aratılmalı? - Ana markalar - Alt markalar - Yöneticiler - Ürün ve hizmetler - Kampanya / Reklam (slogan, reklam yüzü, olgu) - Etkinlik / Sponsorluk (ana isimler, etkinlik hashtag, konuşmacı vb..) - Sosyal mecra hesapları (twitter, facebook vb..) - Web sitesine gelen search verilerinden elde edilen “keywordler”
6
Anahtar Kelime Optimizasyonu Doğru ve anlamlı içeriğe ulaşabilmek için sorgu kriterleri 1.Carrefour 2.Puma
7
Anahtar Kelime Optimizasyonu Doğru ve anlamlı içeriğe ulaşabilmek için sorgu kriterleri 1.Carrefour a)carrefour OR carrefor OR carfour OR carfur OR karfur OR karrefour OR carefour OR carrefoursa OR carefoursa OR carreforsa 2.Puma a)puma NOT (leopar OR orman OR vahşi)
8
Mecra Optimizasyonu Farklı mecralarda farklı sorgular kullanılabilir. Haber sitelerinde, bloglarda markalar gerçek adları ile kullanılırken, sosyal mecralarda farklı isimlerle markadan bahsedilebilir. Dolayısıyla farklı mecra gruplarında farklı kelimelerle tarama yapılması gerekebilir.
9
Özelleştirme Kategori, Nitelik, Özel Etiket gibi alanlar gelen içeriğe ve yapılacak analize göre şekillendirilmelidir. 1.1 Erkek 1 Kadın (Kategoriler) a)Bölüm / Fragman b)Karakterler c)Oyuncular d)Senaryo e)Yapımcı f)Kanal
10
Özelleştirme Kategori, Nitelik, Özel Etiket gibi alanlar gelen içeriğe ve yapılacak analize göre şekillendirilmelidir. 1.1 Erkek 1 Kadın (Özel Etiket) a)Zeynep b)Ozan c)50. Bölüm d)Kıskançlık (vb. konu özelinde paylaşımlar) e)…
11
Sınıflandırma Her aramanın veri sınıflandırması aynı olmayabilir!
12
Sınıflandırma Her içerik için sınıflandırma Guide’ı oluşturulmalı. Bu guide raporlamalarda analiz için çok önemlidir. PaylaşımTonKategoriNitelikÖzel Etiket @1e1k Zeynep artık bir şeyler yemesin kampanyası başlatıyorum. Çok iştahlı yiyor, ne yese canım istiyor... Pozitif-NötrKarakterlerBilgilendirmeZeynep
13
Raporlar Trend değişimleri ve sebepleri
14
Raporlar Mecra bazlı ve kullanıcı bazlı raporlama
15
Raporlar Mecra bazlı ve kullanıcı bazlı raporlama
16
Sektör Takibi -Marka ve Rakip takibi : Kendi markanız için yaptığınız tüm çalışmaları rakip için de yaparak karşılaştırabilirsiniz. - Sektöre ilişkin tarama : Sektördeki faaliyet alanları ile ilgili taramalar yapılarak ilgili haberlere, kullanıcıların algılarına ulaşabilir ve iletişim çalışmalarınızda bu sonuçları kullanabilirsiniz.
17
Potansiyel Müşteri -Potansiyel Müşteri: Faaliyet gösterilen konularla ilgili sosyal mecralarda tarama yapıp insanların ne düşündüğü, bu alanlarda hizmet alıp almadığı, hizmet alıyorsa nereden aldığı, memnuniyet derecesi gibi bilgilere erişilebilir.
18
Etkinlik Uygulaması
19
Teşekkürler @metinkahraman
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.