Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK"— Sunum transkripti:

1 Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK
PEGASUS HAVAYOLU FİRMASI REKLAMLARININ ROSSITER-PERCY IZGARASI PERSPEKTİFİNDEN ANALİZİ Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK

2 Giriş Günümüzde yaşanan yoğun rekabet ortamında işletmelerin en önemli amaçlarından birisi, tüketicilerin satın alma kararları ve tüketim tercihleri üzerinde etkili bir olgu olan marka farkındalığının yaratılmasıdır

3 amaç

4 Literatür Çalışma Örneklem Sonuç Rath ve Mohapatra (2013)
İşletme Yönetimi dersini alan 236 erkek ve kız öğrenci Özel tüketim ürünlere yönelik yapılan yüksek farkındalık anketleri sonucunda markanın hatırlanması konusunda sadece kelimelerle ifade edilen reklamların %71,2 ile görsel ve sözlü reklamlara oranla daha yüksek oranda tercih edildiği görülmüştür. Aktaş (2011) 15 Mayıs-15 Haziran 2011 tarihinde televizyonda yayınlanan Bingo, Omo, Tursilmatik, Persil ve Ariel markalarına ait reklamlar. İncelenen reklamlar sonucunda her markanın izleyiciyi harekete geçirecek ve özellikle kadınlara yönelik ikna edici çeşitli güdüleme yöntemlerinin kullanıldığı, en çok kullanılan motivasyon unsurunun ise “koku” olduğu ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca reklamlarda marka tutumu ve ilgilenim kavramlarının da birer ikna unsuru olarak yer alması gerektiği belirtilmiştir. Huhmann, Franke ve Mothersbaug (2011) yılları arasında tüketici ve iş dergilerinde yayınlanan 930 reklam. Dergilerde yer alan reklamlar RPI’ ya göre skorlandırılmış bilgisel ürün reklamları %45 ile ortalamanın üzerinde çıkarken, dönüşümsel ürün reklamlarının %63’ ünün dikkate değer olduğu saptanmıştır. Bu skorlarda göz önüne alınan unsurların başında ise reklamın birden çok sayfada yer alması, renk uyumu, büyük/küçük punto ile gösterilmiş yazılar ve kutlama mesajları gelmiştir. Wu (2007) Yaş ortalaması 22 olan 115 Üniversite öğrencisi. Öğrenciler arasında web sitelerini ziyaret etmeden önceki niyetleri incelenmiş ve öğrencilerin site ziyaretleri öncesi ilaç, şekerleme, araç gibi ürünlerde uzmanlaşmış markalarda ziyaretçi niyetlerinin yüksek ilgilenim ve bilgisel ürün kategorisinde daha yüksek olduğu görülmüştür. Diğer bir sonuçsa web sitelerinin marka davranışını ve ziyaret öncesi niyetleri etkilediğidir.

5 Markanın Hatırlanması
yöntem Marka Farkındalığı Marka Tanınırlığı Markanın Hatırlanması Satın alma sırasında Satın alma öncesinde Marka Kategori İhtiyacı Kategori İhtiyacı Marka

6 Çok mu uçtuk? Siz de uçun!

7 Yaza Merhaba!

8 Doğum Gününde Paris’ e…

9 Hafta sonu antep’ e…

10 sonuç

11 Teşekkürler…


"Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları