Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
En Güçlü Hipnozumuz Değersizlik İnancı
2
Değer Nedir? Değer soyut bir kavramdır. Değerin hiçbir değeri yoktur.
Somut mal ya da hizmetlerin değişimi için yaratılmış bir kavramdır.
3
İnsanın değeri nedir? Bir insanı değerli yapan nedir?
Değersiz yapan nedir? İnsanın değeri nasıl ölçülür? Kim karar verir?
4
İnanç Nedir? Doğruluğunu sorgulamadan doğru kabul ettiğimiz her türlü fikir ya da önerme İnanç da soyut bir kavramdır
5
Değersizlik İnancı Nedir?
Bir insanın bilinçaltında yerleşmiş olan değersiz olduğu inancıdır. Tüm inançlar bilinçaltındadır. İnançların toplamı bilinçaltının yazılımıdır.
6
So what yani? Tüm inançlar soyuttur. Etkisi somuttur.
Bedende nörolojik, fiziksel, kimyasal, ruhsal, değişikliklere neden olan etkileri başlatır.
7
DI temel bir inançtır. Bu inanç kendine bağlı değişik mini inançlar oluşturur. Bunlar yetersizlik, güçsüzlük, beceriksizlik gibi inançlarıdır.
8
Bilinçaltı ne yapar? Bilinçaltı bu inançları kişiyi korumak amacıyla biriktirir.
9
Bilinçaltı ne yapar? Bilinçaltı düzeyde oluşmuş her inanç bilinçaltı için doğrudur ve korunmalıdır. Hem inanç korunmalı hem de bu inanç ile canlı korunmalıdır
10
Dikkat; duygu değil inanç;
Değersizlik psikolojide bilinen bir kavramdır. Ancak tüm psikoloji kitapları ve öğretileri bunu sanki doğuştan gelen bir his olduğunu ileri sürerler. Bu kavramın babası olan Alfred Adler tüm hastalıkların içinde bir aşağılık kompleksi olduğundan bahseder.
11
İnanç eylemin yazılımıdır
BA inançlara göre korunma yaratır. Korunma eylem gerektirir. Bu nedenle inançlar eylem oluşturur.
12
DI ‘nın oluşturduğu eylemlerin toplamı değersizlik inancı sendromudur.
13
Sendrom nedir? Aynı nedene bağlı farklı belirtilerin toplamıdır.
14
DIS Bir insanın bilinçaltında yerleşmiş olan değersiz olduğu inancının ortaya çıkardığı duygu, düşünce ve davranışların tümüdür.
15
Amaç; Bu gerçeği(!) gizlemektir.
Yani DI’na sahip bir kişinin bilinçaltının temel amacı bu inancı gizlemektir. Bu inancı değişik savunma mekanizmaları geliştirerek korur ve gizler.
16
Değersizlik İnancını Savunma mekanizmaları
Değerli kabul edilecek özelliklere sahip olma çabası Başkalarını değersiz kılma çabası Fark edilmeme çabası
17
Değerli Kabul Edilme Çabaları
Beğenilmeye çalışmak (Güzellik, yetenek) Statü kazanmaya çalışmak(kariyer, iyi meslek, doçent, profesör) Takdir edilecek davranış kalıplarına sahip olmaya çalışmak ( kibar, olgun, anlayışlı, hatasız gibi) Toplumsal olarak güç sembolü kabul edilen nesnelere sahip olmaya çalışmak. ( Ev, lüks otomobil, kaliteli markaya sahip olmak). Güçlü görünmeye çalışmak ( otorite, aile reisi, baba, erkek)
18
Değerli Kabul Edilme Çabaları
Beğenilmeye çalışmak ( güzellik, yetenek) Statü kazanmaya çalışmak(kariyer, iyi meslek, doçent, profesör) Takdir edilecek davranış kalıplarına sahip olmaya çalışmak ( kibar, olgun, anlayışlı, hatasız gibi) Toplumsal olarak güç sembolü kabul edilen nesnelere sahip olmaya çalışmak. ( Ev, lüks otomobil, kaliteli markaya sahip olmak). Güçlü görünmeye çalışmak ( otorite, aile reisi, baba, erkek)
19
Değerli Kabul Edilme Çabaları
Beğenilmeye çalışmak ( güzellik, yetenek) Statü kazanmaya çalışmak(kariyer, iyi meslek, doçent, profesör) Takdir edilecek davranış kalıplarına sahip olmaya çalışmak ( kibar, olgun, anlayışlı, hatasız gibi) Toplumsal olarak güç sembolü kabul edilen nesnelere sahip olmaya çalışmak. ( Ev, lüks otomobil, kaliteli markaya sahip olmak). Güçlü görünmeye çalışmak ( otorite, aile reisi, baba, erkek)
20
Değerli Kabul Edilme Çabaları
Beğenilmeye çalışmak ( güzellik, yetenek) Statü kazanmaya çalışmak(kariyer, iyi meslek, doçent, profesör) Takdir edilecek davranış kalıplarına sahip olmaya çalışmak ( kibar, olgun, anlayışlı, hatasız gibi) Toplumsal olarak güç sembolü kabul edilen nesnelere sahip olmaya çalışmak. ( Ev, lüks otomobil, kaliteli markaya sahip olmak) Güçlü görünmeye çalışmak ( otorite, aile reisi, baba, erkek)
21
Değerli Kabul Edilme Çabaları
Beğenilmeye çalışmak ( güzellik, yetenek) Statü kazanmaya çalışmak(kariyer, iyi meslek, doçent, profesör) Takdir edilecek davranış kalıplarına sahip olmaya çalışmak ( kibar, olgun, anlayışlı, hatasız gibi) Toplumsal olarak güç sembolü kabul edilen nesnelere sahip olmaya çalışmak. ( Ev, lüks otomobil, kaliteli markaya sahip olmak). Güçlü görünmeye çalışmak ( otorite, aile reisi, baba, erkek)
22
Başkalarını değersiz kılma çabaları
Eleştirmek, küçük görmek, küçük düşürmeye çalışmak, onu suçlu hissettirmeye çalışmak Bilerek kırmaya ve üzmeye, çalışmak Kendini o kişiden üstün göstermeye çalışmak Onu kendisine bağımlı hissettirmeye çalışmak Onu çaresiz hissettirmeye çalışmak
23
Başkalarını değersiz kılma çabaları
Eleştirmek, küçük görmek, küçük düşürmeye çalışmak, onu suçlu hissettirmeye çalışmak Bilerek kırmaya ve üzmeye, çalışmak Kendini o kişiden üstün göstermeye çalışmak Onu kendisine bağımlı hissettirmeye çalışmak Onu çaresiz hissettirmeye çalışmak
24
Başkalarını değersiz kılma çabaları
Eleştirmek, küçük görmek, küçük düşürmeye çalışmak, onu suçlu hissettirmeye çalışmak Bilerek kırmaya ve üzmeye, çalışmak Kendini o kişiden üstün göstermeye çalışmak Onu kendisine bağımlı hissettirmeye çalışmak Onu çaresiz hissettirmeye çalışmak
25
Başkalarını değersiz kılma çabaları
Eleştirmek, küçük görmek, küçük düşürmeye çalışmak, onu suçlu hissettirmeye çalışmak Bilerek kırmaya ve üzmeye, çalışmak Kendini o kişiden üstün göstermeye çalışmak Onu kendisine bağımlı hissettirmeye çalışmak Onu çaresiz hissettirmeye çalışmak
26
Başkalarını değersiz kılma çabaları
Eleştirmek, küçük görmek, küçük düşürmeye çalışmak, onu suçlu hissettirmeye çalışmak Bilerek kırmaya ve üzmeye, çalışmak Kendini o kişiden üstün göstermeye çalışmak Onu kendisine bağımlı hissettirmeye çalışmak Onu çaresiz hissettirmeye çalışmak
27
Fark edilmeme çabaları
Mümkün olduğunca sessiz olmak. Fark edilmemeye çalışmak. İyi bilinmeye çabalamak. Herkesin huyuna suyuna göre davranmak. Kimseye kendini ifade etmemek. Duygularını gizlemek.
28
Fark edilmeme çabaları
Mümkün olduğunca sessiz olmak. Fark edilmemeye çalışmak. İyi bilinmeye çabalamak. Herkesin huyuna suyuna göre davranmak. Kimseye kendini ifade etmemek. Duygularını gizlemek.
29
Fark edilmeme çabaları
Mümkün olduğunca sessiz olmak. Fark edilmemeye çalışmak. İyi bilinmeye çabalamak. Herkesin huyuna suyuna göre davranmak. Kimseye kendini ifade etmemek. Duygularını gizlemek.
30
Fark edilmeme çabaları
Mümkün olduğunca sessiz olmak. Fark edilmemeye çalışmak. İyi bilinmeye çabalamak. Herkesin huyuna suyuna göre davranmak. Kimseye kendini ifade etmemek Duygularını gizlemek.
31
Fark edilmeme çabaları
Mümkün olduğunca sessiz olmak. Fark edilmemeye çalışmak. İyi bilinmeye çabalamak. Herkesin huyuna suyuna göre davranmak. Kimseye kendini ifade etmemek. Duygularını gizlemek.
32
DIS nasıl gelişir? Doğal gelişimi engellenmesi
Her insanın içinde doğuştan gelen gelişme potansiyeli vardır. Fiziksel bir engel yoksa her insan aynı gelişme sürecini gösterir. Beş duyusuyla etrafı tanır, öğrenir ve öğrendiklerini gelişmek ve hayatta kalmak için kullanmaya başlar.
33
DI yerleştiren değişik durumlar ve davranışlar
Çocuğun öğrenme çabalarına saygı duymamak
34
DI yerleştiren değişik durumlar ve davranışlar
Çocuğun doğal gelişimine saygı duymamak
35
DI yerleştiren değişik durumlar ve davranışlar
Çocuğun bir takım beklentileri karşılaması gerektiği inancını yerleştirmek
36
DI yerleştiren değişik durumlar ve davranışlar
Çocuğun bir takım beklentileri karşılaması gerektiği inancını yerleştirmek.
37
Çocuğun duygularının yok sayılması ya da duygularını ifade ettiği zaman utandırılması
38
Aile bireylerinden birinin çocuğu terk etmesi
Aile bireylerinden birinin çocuğu terk etmesi. (Boşanma ya da ölüm gibi).
39
Cinsel, fiziksel ya da ruhsal tacizlerde ve istismarda bulunmak
40
Telkinden inanca giden yol
Bir düşüncenin, fikrin, telkinin, gözlemin, deneyimin inanç olarak yerleşmesi için hipnotik ilkelerin güçlü bir şekilde işler olması gerekir.
41
Telkinden inanca giden yol
Hipnoz Bir fikrin eleştirilmeden, yargılanmadan, sorgulanmadan doğru kabul edilmesidir.
42
Telkinden inanca giden yol
Hipnotik ilkelerin en etkili olduğu dönem çocukluk dönemidir. Çocuk, bilemez, itiraz edemez. Kabul etmek zorundadır. Yani çocukken kritikal faktörü açıktır.
43
Bir telkin otoriter olarak verilirse, içinde duygu yüklüyse,
sık tekrar edilirse hipnotik etki yaratır. Yani verilen telkin bilinçaltı tarafından kalıcı olarak kabul edilir.
44
Yetersizlikten değersizliğe doğru kayış
Yetersizlik çocuk için doğaldır Anne-Baba bunu bilmezse çocuğu yetersiz olduğuna inandırır. Dili öğrendikçe anlamını bilmediği soyut kavramlarla tanışır. Soyutluk hipnozdur.
45
İnancın gücü nereden gelir?
İnancı besleyen güç – enerji duygudur O inancı inanç yaparken bastırılan duygular inancın yakıtı olur. O halde bir inancın gücünü ortadan kaldırmak demek, o inancı yaratan duyguyu ortadan kaldırmak demektir.
46
İnancın gücü nereden gelir?
Yani duygusal enerjiyi boşaltırsak inancı besleyen bir güç kalmaz. İşte bizim uyguladığımız iyileştirmelerin ana hedefi budur. Duyguyu boşalt, inancı yok et, irade yeniden güçlü hale gelsin.
47
Sorunların nedeni Tüm sorunlar DI’nın yarattığı duygusal baskıdan kaynaklanır. Savunma mekanizmaları yetersiz kaldıkça duygusal baskı artar. Kişi bu duygusal baskının etkisinden kaçmaya çalışır.
48
Duygusal baskı Bedende hissedilen olumsuz his = STRES
49
Duygular sizi yöneten güçtür
Duygular sizi yöneten güçtür. Bilinçaltı gücünü birikmiş duygulardan alır. Kötü hislerden uzak duracak şekilde sizi yönetir. Çoğu sorunların nedeni bu duyguları hissetmemek amacına yöneliktir.
50
Alışkanlıkların amacı kötü duyguları bastırmaktır
51
Psikolojik sorunlar duyguların fazlalığı ve düzenlenememesinden kaynaklanır
52
Fiziksel sorunlar bedende bastırılan duyguları daha fazla bastırma gayretinin sonucunda ortaya çıkar
53
Sosyal bir varlık olma çabasıyla değersizlik inancının çatışmasıdır.
ÇATIŞMA Sosyal bir varlık olma çabasıyla değersizlik inancının çatışmasıdır.
54
2 çeşit çatışma var Savunma mekanizmaları arasındaki çatışma (bilinçaltı bilinçaltı çatışması) İnançlarla insan kalma çabası arasındaki çatışma (Bilinç – bilinçaltı çatışması)
55
Bilinçaltı çatışmayla yaşayamaz
Çatışma bir tarafın lehine çözülür. Çözüm A) Duygusal baskı yaratarak B) Fiziksel-ruhsal semptom yaratarak C) Fiziksel hastalık yaratarak Çözülmeye çalışılır.
56
Temel hedef Yeniden insan olduğunu hatırlamak ve insan gibi olmaktır.
İnsansam gücüm sınırlıdır. Sosyal bir varlıksam hata yaparım. İnsansam başkalarından yardım alabilirim.
57
Özetle insan olmak insan olduğunu içsel olarak hissetmek halidir.
Bu spirituel bir kavramdır. Ama somut olarak hissedilen bir durumdur. Değersizlik inancını yaratan savunma mekanizmalarından kurtuldukça, yani egoyu zayıflattıkça kendiliğinden ortaya çıkan doğal bir durumdur.
58
Tekrar insan gibi hissetmek Kendi çocukluğunla buluşmaktır
ABD li tanınmış psikolog John Bradshaw çocuğun doğal özelliklerini aşağıdaki gibi sıralıyor. 1. Merak; 2. İyimserlik; 3. Masumiyet; 4. Bağımsızlık; 5. Mizah;
59
Tekrar insan gibi hissetmek Kendi çocukluğunla buluşmaktır
ABD li tanınmış psikolog John Bradshaw çocuğun doğal özelliklerini aşağıdaki gibi sıralıyor. 6. Esneklik; 7. Özgür Oyun; 8. Eşsizlik; 9. Doğal spirituellik; 10. Sevgi; çocuklar doğal olarak sevgiye ve şefkate eğilimlidir. Karşılıksız sevgi doğal bir beklentidir.
60
BİR FELSEFİK BAKIŞ BILINCALTI BEDEN RUH
64
7-PATH Oto Hipnoz Kursu
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.