Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Keşif Antrenmanı ‘Duygusal Zeka ve Liderlik Formülü-1’

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Keşif Antrenmanı ‘Duygusal Zeka ve Liderlik Formülü-1’"— Sunum transkripti:

1 Keşif Antrenmanı ‘Duygusal Zeka ve Liderlik Formülü-1’
Burak YİLMAZ Empati ve İletişim Enstitüsü Başkanı #metoegitim @pano_eğitim @burak___yilmaz burak.yilmaz

2 Hoşgeldiniz Merakları ve
Tanışalım…

3

4 Seyirle başlangıç…

5 Niye Buradayız?

6 Ne yapıyoruz? Amacımız ne? Neler yaptık?

7 Aslında insana yeni bir şey öğretemezsiniz
Aslında insana yeni bir şey öğretemezsiniz.Siz ona yalnız kendi içinde yeni bir şeyler keşfetmesine yardımcı olabilirsiniz. Galileo

8 Ofsayt nedir?

9 Bakış Açısı…

10 İlletişim

11 İletişim (genel kullanım)
Kişiler arasında BİLGİ, DUYGU ve DÜŞÜNCE alışverişidir KAYNAK MESAJ KANAL ALICI Aşamalar: Mesaj göndermek Mesajı almak Mesajı anlamak Alıcıda etki yapmak Geri bildirimi sağlamak

12 İletişim Nedir? Bir gönderici tarafından alıcıya iletilen ve alıcının
Davranışını bilinçli bir niyetle etkileyen mesaj iletişimdir. İletişim döngüsel bir süreçtir. Herkes aynı anda mesaj alır, yorumlar, gönderir, sonuç çıkarır; ne başlangıcı ne de sonu vardır.

13 İletişimde 6 soru… Dinliyor musunuz ? Anlıyor musunuz ?
Anladığınızı test ediyor musunuz ? İleti dakikliğiniz nasıl ? Empatik iletişimi kullanıyor musunuz ? Yeterince açık mısınız ?

14 Mesajlar Nasıl Gönderilir ve Alınır?
55% Beden Dili (Sözsüz İletişim) 7% Sözcükler 38% Ses

15 Video ve Katılım…(dikkat) http://www. youtube. com/watch

16 İletişimin Aktarılması…

17 İletişim Neden Önemlidir?

18 İletişimin Önemi İletişim yoluyla: Birbirimizi anlamaya
Sevmeyi öğrenmeye İlişkileri başlatmaya ve sonlandırmaya Kendimiz hakkında daha fazla bilgi edinmeye Başkalarının bizi nasıl algıladıklarını öğrenmeye ULAŞIRIZ…

19 İletişim Biçimini Değiştirme
Durumu Değerlendir İletişimi Geliştir Etkin Dinle Güven Duy(-ur) Mesajı Alanı Destekle

20 İletişim - Birleştirici Güç
Planlama Organize Etme Motive Gelişme İletişim

21 ALGILAMA KAPASİTESİNİN İLETİŞİMDEKİ ÖNEMİ VE ROLÜ NEDİR?
Herkesin algılama kapasitesi farklıdır. Herkes algıladığı ölçüde bilgi toplayabilmektedir. Herkes aynı şekilde algılamamakta; birbirinden farklı biçimlerde öğrenebilmektedir. 21

22 İletişim Neden Bu Kadar Zor?

23

24 İletişimde Engeller Kişilik farklılıkları Eğitim farklılıkları
Dil farklılıkları Sosyal, kültürel ve çevre farklılıkları Fiziksel görünüm İhtiyaçlar

25 İletişim Engelleri Çözüm Üretici Olarak Kullanılanlar:
Emretme, yönetme Uyarma, tehdit etme, ahlak dersi verme Öğüt verme, fikir verme Mantık yoluyla inandırma Araştırma, sorgulama

26 İletişim Engelleri Yargılayıcı olarak kullanılanlar:
Eleştirme, suçlama Ad takma, gülünç duruma düşürme Tahlil etme teşhis, tanı koyma

27 Sorunu hafifletmek, geçiştirmek için kullanılanlar:
İletişim Engelleri Sorunu hafifletmek, geçiştirmek için kullanılanlar: Övme, görüşüne katılma Güven verme, teselli etme Konuyu değiştirme,işi alaya vurma

28 İletişimimi Nasıl Geliştirebilirim?
İletişim becerisi, insanlara doğuştan verilen bir yetenek değildir. Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir Becerilerdir.

29 Eller gözler bağlı…

30 İyi Dinlemenin On Emri Konuşma! 6. Sabırlı ol Konuşmacıyı rahatlat
3. Dinlemek istediğini göster 4. Dikkatini dağıtan engelleri kaldır 5. Konuşmacı ile empati kur 6. Sabırlı ol 7. Sakinliğini koru 8. Tartışma veya eleştiride bulunma 9. Açıklayıcı sorular sor 10.Konuşma!

31 DUYGUSAL DURUMUN İLETİŞİMDEKİ ÖNEMİ VE ROLÜ NEDİR?
Duygular, algılama ve bilgileri değerlendirme aşamalarında etkili olmaktadır. İnsanların, değer yargılarına ve beklentilerine uygun bilgilere ilgi gösterdikleri, istedikleri gibi görmek ve duymak eğiliminde oldukları da, bir gerçektir. Bu nedenle, iletişimde başarı sağlayabilmek için kendinizin ve karşınızdaki kimselerin duygusal durumunu dikkate almanız gerekmektedir. 31

32 Birlikten Kuvvet Doğar
Takım çalışması bir ekip işidir.İyi bir takım oluşturulmaz ve takım bilinci yerleştirilmez ise başarı asla gelmez. Takım çalışması, takımı oluşturanların tek tek ferdi çalışmalarından çok daha verimli ve faydalı sonuçlar doğurur. Takım ruhu ise takım elemanlarının karşılıklı olarak birbirlerine saygı duymaları ve kişiliklerine değer vermeleri ile gelişir.

33 Birlikten Kuvvet Doğar
Takım içinde her fert şöyle düşünmelidir. "Eğer bir şey kötü gitti ise bunda benim de payım var." "Eğer bir şey gerçekten güzel gitti ise sebebi ben ve arkadaşlarımdır." Ünlü basketbol oyuncusu Michael Jordan şöyle der: “Yetenekli oyuncular sadece maç kazandırır, şampiyonluğu ise takımlar kazandırır.”

34 Birlikten Kuvvet Doğar
Bir gurupta fertlerin söyleyebilecekleri erdemli sözler: "Evet hata gerçekten bende idi" "Mükemmel bir iş yaptın" "Bu konuda bana tavsiyen nedir?" "Hadi birlikte çalışalım" "Teşekkür ederim" "Biz" Bir takımı oluşturan fertlerden yukarıdaki sözler sık sık çıkıyor ve grubun ortak dili oluyorsa, o takım birçok başarıya imza atacak demektir.

35 Liderin Önemi Her takım lideri, takımın her elemanının sahip olduğu farklı doğal yeteneklerinin farkındadır.Bilgileri,tecrübeleri,koordinasyon yetenekleri, algılama düzeyleri gibi her özelliklerinin bilincindedir.Takımlar oluşturulurken, takım lideri takım elemanlarını kabiliyetlerine,algılama seviyelerine,tecrübelerine vb. özelliklerine göre takımlara ayırır. Liderin tespit ettiği her takım, her fert için seçilebilecek en ideal takım olmalıdır. Bu takımlarda kişi ferdi yetenek ve becerilerini takım ile beraber öğrenmeye ve geliştirmeye başlar. Bu da takım çalışmasının diğer bir faydalı yönüdür.

36 “Ben” değil “biz” Bir takım elemanı sorumluluklarını yerine getirirken beraber çalıştığı arkadaşlarını düşünerek hareket etmelidir. Çalışmalarını aksatması takımın ortak çalışmasını da sekteye uğratacağını iyi bilmelidir.Kendini bir birey olarak değil bir bütünün ayrılmaz bir parçası olarak görmeli, kendi yoksa takımında olmayacağının farkında olmalıdır. Her takım elemanı takım arkadaşları için bir moral faktörü oluşturmalıdır.Onları çalışmaya sevk etmek, devamlılıklarını sağlamak, başarılarında takdir etmek, yenilgilerinde üzüntülerini paylaşmalılar. Birbirleri ile olan arkadaşlıkları sadece çalışmalar esnasında değil normal hayatta da devam ederse o grubun başarı düzeyi daha da yükselir.

37 Takım=Destek Başarılı olan kişiler her zaman için çok iyi takım arkadaşlarına sahip olan kişilerdir.Takımın kalitesinin yükselmesinde de karşılıklı yardımlaşma bilinci esastır. Fertler takımın başarısının yerine kendi başarılarını düşünür ve bencil davranırsa, takım çalışması asla verimli olmaz. Takımda bazı kişilerin yaptıkları işlerde bir hata varsa bu hatanın birazı da takımın diğer elemanlarına aittir.Çünkü uzun süre aynı takım çalışması içinde olan kişilerde beceriler kadar hatalarda ortak oluşabilir. Bunun telafisi takımın birbirlerine yardımcı olmasından geçer.

38 Takım Bilinci “trenin vagonlarından birinin arızalanması nasıl trenin hedefe varmasını zorlaştırırsa ise takım bilincinin zarar görmesi de başarıyı zorlaştırır.”

39 Takım Bilinci Bir futbol maçını düşünün. Maçı kazanmak için bütün oyuncuların görevini bilip iyi oynaması gerekir. Sadece kaleci ya da santrfor kurtarıcı olarak görülürse takım maçı kaybeder. Herkes takımı için varını yoğunu ortaya koymalıdır. Takım olarak oynamayı başaran maçı kazanır…

40 Başarılı Bir Takım Oluşturmanın Sırları

41 Başarılı Bir Takım Oluşturmanın Sırları
3-Kuralların Oluşması Bu aşamada takım üyeleri ortak hedefe olan bağlılıklarını oluşturmaya başlarlar. Bu süreçte ayrıca ortak hedefe ulaşılırken kullanılacak yöntemlere ilişkin ortak anlayış da ortaya çıkar. Takım liderinin buradaki görevi rollerin ve iş süreçlerinin net bir biçimde belirlenmesini sağlamaktır. 4-Performans Takım üyeleri artık ortak hedefe kenetlenmiş bir durumda kendilerine düşen görevi yerine getirmektedir. Takımın bir makinenin dişlileri gibi işlemeye başlaması ile liderlik daha dolaysız bir şekilde işlemeye başlar. 5-Hedefe Ulaşma Bu aşama, takımın gelecekteki performansı üzerinde kritik bir önem taşır. Takım üyelerinin performanslarına ilişkin taşıdıkları olumsuz duygular ya da hedefe ne oranda ulaşıldığına ilişkin oluşacak soru işaretleri, daha sonraki çalışmalarda takımın etkin bir şekilde çalışmasını engeller.

42 Amerikan futbolu koçu Vince Lombardi şöyle der: “Birlikte çalışan insanlar mutlaka kazanacaklardır, çok iyi bir futbol defansına karşıda olsa, modern bir toplumun sorunlarına karşıda olsa…”

43 TAKIM ÇALIŞMASINDA İLETİŞİM
Eğer takım üyeleri aktif dinleme yapmazlarsa : - Diğer üyelerin onlara önereceklerine kendilerini kapatırlar. - Etkili bir işbirliği için katılımcı davranmazlar. - Diğer üyeleri çok iyi dinlemedikleri için onların ne düşündükleri hakkında hatalı varsayımlara varırlar. - Diğer takım üyelerinin de aktif dinlemeyi kullanmalarını engelleyen bir ortam oluştururlar.

44 TAKIM ÇALIŞMASI Aktif dinlemeyi kullanan takım üyelerinin özellikleri:
- Aktif dinleyiciler, müdahale etmeden veya sonuçlara çabucak varmadan göndericinin mesajının bütününe dikkat ederler. - Aktif dinleyiciler, sürekli olarak mesajı doğru olarak yorumlayıp yorumlamadıklarını kontrol ederek mesajı göndericinin perspektifinde yorumlamaya çalışırlar.

45 TAKIM ÇALIŞMASI Aktif dinleme becerisinin geliştirilmesi için birkaç pratik taktik: - Diğer bir takım üyesi ile karşılaştığınızda başka bir şey ile ilgilenmeye son verin. - Göndericiye, ilgili olduğunuzu gösterecek sözsüz işaretler gönderin. - Göndericinin sözsüz davranışlarına dikkat edin. - Göndericinin mesajını netleştirmek için özet ifadeler kullanın. - Göndericinin kendi durumunu daha detaylı olarak açıklaması için açık uçlu sorular yöneltin. - Konuşmaları özet bir ifade ile bitirin. - Hemen sonuç çıkartmayın.

46 TAKIM ÇALIŞMASI Aktif dinleme becerisinin geliştirilmesi için birkaç pratik taktik: - Konuşma tarzını değil, içeriği yargılayın. - Not alış hızınızı konuşmacıya uydurun. - Düşünceleriniz konuşmacının önüne geçmesin. - Yavaş ve derinden soluk alın. - Fiziksel olarak gevşeyin, rahat olun. - Dinlerken heyecanlarınızı denetim altında tutun.

47 TAKIM ÇALIŞMASI Eğer takım üyeleri aktif dinleme yapmazlarsa :
- Diğer üyelerin onlara önereceklerine kendilerini kapatırlar. - Etkili bir işbirliği için katılımcı davranmazlar. - Diğer üyeleri çok iyi dinlemedikleri için onların ne düşündükleri hakkında hatalı varsayımlara varırlar. - Diğer takım üyelerinin de aktif dinlemeyi kullanmalarını engelleyen bir ortam oluştururlar.

48 Takım Oyunu… ekip yarışması…

49 Sorularınız?

50 Her ne sürç-i lisan ettikse affola…
Tesekkür ederiz….


"Keşif Antrenmanı ‘Duygusal Zeka ve Liderlik Formülü-1’" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları