Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AL İ GÜRAL L İ SES İ REHBERL İ K SERV İ S İ İnsan hayatında, geleceğini etkileyecek karar verme dönemleri vardır. Bu kararlardan biri de “Meslek Seçimi”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AL İ GÜRAL L İ SES İ REHBERL İ K SERV İ S İ İnsan hayatında, geleceğini etkileyecek karar verme dönemleri vardır. Bu kararlardan biri de “Meslek Seçimi”"— Sunum transkripti:

1

2 AL İ GÜRAL L İ SES İ REHBERL İ K SERV İ S İ

3 İnsan hayatında, geleceğini etkileyecek karar verme dönemleri vardır. Bu kararlardan biri de “Meslek Seçimi” dir. Meslek seçiminden önce önemli bir karar daha vermemiz gerekmektedir. Bu da “Ders Seçimi”dir. Ders seçimi, eğitim hayatımızda vereceğimiz önemli kararlardan biridir.

4 MESLEK SEÇİMİYLE NELERİ BELİRLERİZ?  Hayatımızı nasıl bir ortamda sürdüreceğimizi,  Hayat boyu birlikte iş yapacağımız arkadaş çevremizi,  Çalışırken zevkle iş yapıp yapamayacağımızı,  Mesleğimizden tatmin olup olamayacağımızı,  İş bulma zorluk veya kolaylığını,  Ailemizin nasıl bir ortamda yaşayacağını,  Tatil sürelerimizi,  Genel yaşam biçimimizi,  Toplumda hangi konumda olacağımızı,  Nelerden ödün verip vermeyeceğimizi. 3

5 PROGRAM ÇEŞİTLERİ Orta öğretim kurumlarında; a) Yüksek öğretime, b) Hem mesleğe hem yüksek öğretime, c) Hayata ve iş alanlarına hazırlayan programlar uygulanır.

6 DERS ÇEŞİTLERİ Öğretim programları, öğrencilerin ilgi, istek ve yeteneklerine göre bireysel farklılıklarına ve yönelecekleri alan/dalın özelliklerine uygun olarak; ortak dersler, seçmeli derslerden oluşur.

7 Ortak Dersler MADDE 10(c) – Ortak dersler, her öğrencinin ortaöğretim kurumunu bitirinceye kadar aldığı, asgarî ortak bir genel kültür veren, toplum sorunlarına duyarlı, yurdun ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilincini ve gücünü kazandırmayı amaçlayan ve yükseköğretim programlarına hazırlayan derslerdir.

8 Seçmeli Dersler MADDE 10(d) – Seçmeli dersler, öğrencilerin hedefledikleri ve yöneldikleri alanda gelişmelerine veya ilgi ve istekleri doğrultusunda çeşitli programlarda ilerlemelerine, kişisel yeteneklerini geliştirmelerine imkân sağlayan derslerdir. Seçmeli ders en az 10 öğrencinin talebi doğrultusunda öğretime açılır. Ders yılı içerisinde öğrenci sayısı azalsa bile o dersin okutulmasına devam edilir. Ortak derslerde ise sınıf bütünlüğü esastır.

9 Ders seçimi, öğrencinin meslek seçimine attığı ilk adımdır. Meslek seçimi sadece gelecekte nasıl bir işte çalışacağımız değil, nasıl bir yaşam biçimi istediğimizi de belirler.

10 Ölçme ve Değerlendirme MADDE 44- (1) Sınav, performans çalışması, proje ve uygulamalar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme sonuçları e-Okul sistemine işlenir. (2) Puan değerleri ve dereceleri aşağıdaki gibidir. PuanDerece 85,00-100Pekiyi 70,00-84,99İyi 60,00-69,99Orta 50,00-59,99Geçer 0-49,99Geçmez

11 Bir çok faktörün etkilediği meslek tercihini yaparken, ders seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır: Hangi alanlarda yetenekliyim? Hangi dersleri seviyorum? Ygs ve Lys soru dağılımları

12 Başarılı olunan dersler ve seçilecek alan ilişkisi Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Geometri Sayısal alanı seçmek için hangi dersleriniz iyi olmalı? Edebiyat, Dil Anlatım, Tarih, Coğrafya Sözel alanı seçmek için hangi dersleriniz iyi olmalı? Matematik, Geometri, Edebiyat, Dil Anlatım Eşit Ağırlık alanını seçmek için hangi dersleriniz iyi olmalı? Yabancı Dil, Edebiyat, Dil Anlatım Yabancı Dil alanını seçmek için hangi dersleriniz iyi olmalı?

13 Ygs’de Max Puanı Ygs’de Max Puanı = Max. Ham puan Max. Ham puan OBP + YGS’DE LYS’DE MAXİMUM PUAN + 500 60 560 LYS’DE MAXİMUM PUAN Lys’de Max Puanı = Max. Ham puan Max. Ham puan OBP + + 500 60 560 12

14

15 LYS TEST İÇERİKLERİ SINAVSINAVIN KAPSAMISORU SAYISI LYS 1= MATEMAT İ K Sınavı Matematik Geometri 50 30 LYS-2= FEN B İ L İ MLER İ Sınavı Fizik Kimya Biyoloji 30 LYS-3= EDEB İ YAT, CO Ğ RAFYA Sınavı Türk Dili Edebiyatı Co ğ rafya 1 56 24 LYS-4= SOSYAL B İ L İ MLER Sınavı Tarih Co ğ rafya 2 Felsefe Grubu Din K. Ve Ahlak B. 44 14 24 8 LYS-5= YABANCI D İ L Sınavı Sözcük Bilgisi Çeviri Okudu ğ unu Anlama 20 12 48

16 YGS – LYS’DE 18 PUAN TÜRÜ VAR

17 MF Puan Türleri

18 TM Puan Türleri

19 TS Puan Türleri

20 Dil Puan Türleri

21 ANADOLU LİSESİ HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ DERSLER 11.SINIF ORTAK DERSLER DİL VE ANLATIM 2 TÜRK EDEBİYATI 3 DİN K. VE A.BİLGİSİ 1 TARİH T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 2 COĞRAFYA MATEMATİK FİZİK KİMYA BİYOLOJİ SAĞLIK BİLGİSİ FELSEFE 2 BİRİNCİ YABANCI DİL 4 İKİNCİ YABANCI DİL 2 BEDEN EĞİTİMİ 2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK 1 TRAFİK VE İLKYARDIM ORTAK DERS SAATİ TOPLAMI 19

22 DERSLER 11.SINIF SEÇMELİ DERSLER DİL VE ANLATIM SEÇMELİ DİL VE ANLATIM(2)3 SEÇMELİ TÜRK EDEBİYATI(2)2 DİKSİYON VE HİTABET(1)1 OSMANLI TÜRKÇESİ(3)2 MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ TEMEL MATEMATİK(2)2 İLERİ MATEMATİK(2)6 İLERİ FİZİK(2)4 İLERİ KİMYA(2)4 İLERİ BİYOLOJİ(2)3 ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ(1)1, 2 SOSYAL BİLİMLER SEÇMELİ TARİH(1)4 SEÇMELİ COĞRAFYA(2)4 PSİKOLOJİ(1)2 SOSYOLOJİ(1)2 MANTIK(1)2 BİLGİ KURAMI(1)1, 2 DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI(1)1 İŞLETME(1)2 EKONOMİ(1)2 GİRİŞİMCİLİK(1)1 YÖNETİM BİLİMİ(1)2 ULUSLARARASI İLİŞKİLER(1)2 DİN AHLAK DEĞER LER K.KERİM(4)2 HZ. MUHAMMED'İN HAYATI(4)2 TEMEL DİNİ BİLGİLER(2)1, 2 YABANCI D. VE EDEBİYATI SEÇMELİ BİRİNCİ YABANCI DİL(2)2, 8 SEÇMELİ İKİNCİ YABANCI DİL(2)2, 4 ALMAN EDEBİYATI(1)1, 2 İNGİLİZ EDEBİYATI(1)1, 2 FRANSIZ EDEBİYATI(1)1, 2 SPOR VE SOS.ETK. SEÇMELİ BEDEN EĞİTİMİ(4)2 SOYAL ETKİNLİK(1)1, 2 GÜZEL SANATL AR SEÇMELİ GÖRSEL SANATLAR(4)2 SEÇMELİ MÜZİK(4)2 SANAT TARİHİ(1)2 DRAMA(1)1 BİLİŞİM BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ(1)1, 2 PROJE HAZIRLAMA(1)1, 2 SEÇİLEBİLECEK DERS SAATİ SAYISI20 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM DERS SAATİ40

23 Anne-babanın izlemesi gereken tutumlar Çocuğunuzun ders başarısını, ilgi ve yeteneklerini, serbest zamanlarında ne tür etkinliklerde bulunduğunu gözlemleyin. Seçmeyi düşündüğü mesleklerle ilgili araştırmayı birlikte yapın. Bazı durumlarda anne-baba kendilerinin gerçekleştiremedikleri idealleri çocuklarının gerçekleştirmesini isterler. Çocuğunuzun istek ve ideallerinin sizinkinden farklı olabileceğini unutmayınız. 22

24 Ailede eşler arasındaki çatışmalar veya ergenlik çağındaki gençle yapılan aşırı tartışmalar gencin başarısını ve sağlıklı bir DERS/meslek seçimi kararını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Özellikle aile içi ilişkiler, iletişim ve desteğin olumlu bir şekilde yansımasında yarar vardır. 23

25 Çocu ğ unuz meslek seçerken anne- baba olarak yanıtlanması gereken birkaç soru var: Çocuğumun meslek seçiminde benim sorumluluğum nedir ? Çocuğumun mesleğini kim belirleyecek ? Çocuğumun mesleği nasıl sağlıklı olarak belirlenir ? Çocuğumu nasıl gözlemlemeliyim - nasıl davranmalıyım ? Çocuğumun geleceği ile ilgili beklentilerim neler ve bunlar gerçekleşebilir mi? Nasıl?

26 Hayattan beklentilerini önem sırasına koyma İş ve eğitim olanakları araştırma Önündeki seçenekler üzerinde düşünme ve araştırma yapma

27 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİ MESLEK GELİŞİMİNDE ANNE BABAYA DÜŞEN SORUMLULUKLAR Çocuğunuzun başarı ile yaptığı işlerle ilgili konuşun, Çocuğunuzun meslekler hakkında bilgi sahibi olmasına yardımcı olun, Meslekler hakkında doğru ve eksiksiz bilgi sahibi olmanın önemini tartışın, (iş ortamı,çalışma koşulları)vs.

28 Meslekler hakkında çeşitli kaynaklardan araştırmasını teşvik edin, İlgi ve yeteneklerin meslek seçimindeki önemi hakkında konuşun, Mesleğin sadece hayatı kazanmak için yapılan etkinlikler bütünü olmadığı konusunda tartışın,

29 UNUTMAYIN!.. Sizler çocuğunuzun kendisine en uygun mesleği seçmesine yardım edebilecek en önemli kişilersiniz. Çocuğunuza yapacağınız yardım, onun ileride mutlu ve başarılı bir insan olmasına yardım edecektir.

30 Anne Baba Olarak Öncelikle Çocuğumun ne gibi özellikleri var? Neleri yapabilir? Hayattan beklentileri neler? Sorularını sağlıklı bir şekilde cevaplandırmanız gerekmektedir.

31 Meslek Seçiminde Bazı Olumsuz Anne Ve Baba Tutumları “Çocuğum benim erişemediğim hedeflere erişmelidir.” “İnsan çalışırsa her şeyi yapar.” “Çocuğum benim yaptığım gibi, engelleri kendi başına aşmalıdır.”

32 “Bütün olanaklarımı seferber edersem çocuğumu istediğim gibi yetiştirebilirim.” “Komşunun çocuğu oldu ama...” “Ancak senin gibi bir tembel bu alanı seçer...” “Bak kardeşine..”

33 Toplumca “ kariyeri “ y ü ksek olduğu belirtilen bir meslekten ç ok; kendini ger ç ekleştirebileceği, mutlu ve başarılı olabileceği bir mesleği se ç ebilmesine fırsat verin Mesleğin seçilmesi sorumluluğunu çocuğunuza bırakın üzerinize almayın, Çocuğunuz için neyin iyi olduğuna kendiniz karar verip bir mesleğe yönlendirmeyin,

34 Meslek se ç imi sorumluluğunu ç ocuğa bırakarak onun kendi geleceği i ç in ç aba harcamasına ve uygun alanı keşfetmesine fırsat tanıyın, Deneyimlerimizi seçenekleri, ayrıntıları, bilgiye ulaşma yollarını göstermede kullanın, gençlere daha çok yardımcı olacaktır. Çocuğumuzun zayıf olduğu yönleri yerine güçlü olduğu yönlerini vurgulamaya çalışın.


"AL İ GÜRAL L İ SES İ REHBERL İ K SERV İ S İ İnsan hayatında, geleceğini etkileyecek karar verme dönemleri vardır. Bu kararlardan biri de “Meslek Seçimi”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları