Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanDerya Şamdereli Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
Cabri projesi 1985 yılında Fransa da başladı. Bugün 100 milyondan fazla kullanıcısı var. Farklı ülkelerde farklı isimlerde benzerleri var.
3
Küre Oluşturma İlk tıklama ile merkezi oluşturulur. İlk noktadan birkaç br öteye ikinci tıklama ile yarıçap oluşturulur. Merkez nokta ve diğer nokta sürüklenerek değişiklik yapılabilir. Küre üzerine basılı tutularak sürüklenerek taşınabilir.
4
Çok yüzlü cisim XYZ araç kutusu seçilir. Görünen gri yüzeye veya gri yüzeyin dışında bir boşluğa tıklanır. Fare aynı düzlemde sağa ve yukarı hareket ettirilir. Tıklama yapılmadan SHIFT tuşuna basılı tutularak düzlemdeki şeklin 3 boyutlu yapılması sağlanır. Ardından tıklama yapılır. işaret imleci ile istenilen değişiklikler yapılır.
5
Yeni sayfa ve yeni şablon ekleme Sağ tuşuna basılı tutulur, fare hareket ettirilerek bakış açısı değiştirilebilir. Gri yüzeyin dışında bir noktaya tıklansa da cisimler aynı düzlem üzerindedir.
6
Uzayda Nokta, Doğru Farklı düzlemde çizimler daha sonra yapılacak SHİFT tuşuna basmadıkça gri düzlemden çıkamazsınız Düzlemde ve düzlem dışında doğru oluşturalım İki doğru düzlem üzerinde biri dışarıda diğeride içinden geçiyor
7
Noktanın üzerine çift tıkla koordinatları görülür. Burada değişiklik yapılabilir. Eğer nokta düzlem üzerinde ise z koordinatı 0 dır ve bunu değiştiremezsiniz. Kesişim noktası: düzlem ile küre Kesişim eğrisi: küre ile düzlem veya iki düzlem
8
Çember Farklı yollarla çember elde edilebilir Daire tuşu ile Biri düzlemin dışında 3 nokta ile Doğru parçası veya vektör çizin, çember düğmesine tıkla merkezi seç ve ardından doğru parçası veya vektöre tıkla Bir doğru çiz, daire düğmesini seç ve doğruya tıkla, düzleme tıkla
9
Daire düğmesiyle çember oluştur, uzunluk düğmesiyle yarıçapı belirle Küre ile düzlemin arakesit doğrusu veya iki kürenin arakesit doğrusu Üç nokta ile yay oluşturulur
10
Konik 5 nokta ile oluşturulabilir (aynı düzlem üzerinde düzlem üzerinde görülen veya görülmeyen noktalar ile) Koni, silindir veya kürenin arakesiti olarak 5 doğruya teğet olarak
11
Düzlem 3 noktadan gri düzlemde olmaya 3 nokta ile Eş düzlemli iki doğru ile Bir doğru ve bir nokta ile Çok yüzlü ile (çok yüzlünün kenarına fareyi getirince belirginleşiyor)
12
Yarı düzlem 3 nokta ile (ilk ikisi doğruyu oluşturuyor) Bir doğru ve bir nokta ile Kesme 3 nokta ile
13
çokgen Başlangıç noktasına tekrar tıklayın Veya başlangıç noktasına tekrar tıklamadan enter tuşuna basın Çokyüzlünün bir yüzüne tıklayarak Silindir Doğru veya doğrusal bir nesnenin etrafında (doğru silindir ekseni olur) Doğru veya vektör ile çember veya elips (vektör ile silindirin yüksekliğini belirleyebiliriz)
14
Koni Çember veya elips ile tepe noktası kullanılarak Küre Merkez nokta ve yarıçap noktası kullanılarak Yarıçapı doğru parçası veya ışın ile kontrol edilerek Dik doğru Düzlem dışında veya içindeki bir noktadan düzleme dik Düzleme dik doğru çizildikten sonra ona dik bir doğru çizmek için CTRL basılı tutularak çizilmeli yoksa düzlem çizer
15
Paralel doğru veya düzlem Düzlem çizerken SHIFT tuşuna basılmalı aksi halde aynı düzlem çizilir Orta dikme düzlemi İki nokta veya doğru ile çizilebilir Açıortay düzlemi Üç nokta ile oluşturulur
16
Orta nokta, vektör toplamı, çapraz çarpım Düzenden iz içeriği temizlenebilir (önce ok ile izler seçilir sonra düzen menüsünden iz sile basılır) Seçim yapılarak delete tuşu ile silinebilir Ölçüm transferi İz
17
Düzgün çokgen 2. yol verilen eksen etrafında oluşturulabilir. Çok yüzlü 4. nokta SHİFT tuşu kullanılarak oluşturulur Prizma Vektör veya doğru parçası kullanılarak prizma oluşturma Çok yüzlü Çokyüzlü tuşu ile yapılır. En sonunda onaylamak gerekir (başladığın noktaya tıklamak veya bitirmek istenilen yerde ENTER’a basmak gerekli) Çok yüzlüyü açma Tuşu ile tamamı, SHİFT tuşu ile istenilen kenar açılabilir
18
Çok yüzlü kesme Çok yüzlü piramit vs oluşturulur Bir düzlem ile kestirilir. ÇOKYÜZLÜ KES tuşu DÜZGÜN ÇOK YÜZLÜLER Düzlem seçilir. Nokta seçilir. İstenilen düzlemde ikinci bir nokta seçilir Bir yüzey kullanılarak yan yana üst üste çok yüzlüler elde edilebilir
19
Ölçme ve Hesaplama araçları Uzaklık İki nokta arasında, nokta ile doğru arasında, nokta ile düzlem arasında Uzunluk Alan Hacim Açı -Düzlem ile doğru, iki doğru, vektör ile doğru arasında vs. -Üç nokta ile oluşan açıyı ölçme -Yayın ölçülmesi Nokta Çarpım
20
Koordinatlar ve denklemler Üzerine tıklanan noktanın koordinatları, doğrunun, vektörün, düzlemin, kürenin denklemini bulur Önce uzunluklar ölçülür sonra hesaplamak istenilen şeylerin üzerine tek tek tıklanarak araya + vb. işaret konularak “gir” düğmesine basılarak sonuç bulunur.
21
Dönüşüm Nokta etrafında dönme önce nokta sonra döndürülecek cismi seç Yarım dönme önce doğrusal bir obje sonra döndürülecek cisim seçilir Düzleme göre yansıma önce yansıtılacak nesne sonra cisme tıkla Öteleme iki nokta veya bir nokta seçilir. Sonra ötelenecek cisim
22
Büyütme -Büyütme merkezi olarak bir nokta seçilir. Sonra bir sayı seçilir (ölçme veya hesaplama kullanılarak oluşturulan sayı) veya bir nokta seçilir. Ardından büyütülecek cisme tıklanır - iki benzer cisme arka arkaya tıklanır sonra bir noktaya daha sonra büyütülecek cisme
23
Ters dönme -Bir sayı veya nokta tarafından tanımlanır. Önce bir noktaya sonra bir sayıya daha sonra cisme tıklanır. Dönme -İki nokta veya bir eksen etrafında dönme: önce döndürülecek eksen sonra iki nokta, sonra cisim seçilir. -Bir açı ile eksen etrafında dönme: önce eksene sonra açıyı temsil eden bir sayıya arkasından cisme
24
Yapmak istediğiniz şeyi tamamlamadan ESC tuşuna basarak silebilirsiniz Dikey olarak 5 mm artış yapmak için SHIFT+CTRL Yatay 5 mm hareket için CTRL tuşu
25
Gizle Göster -Sağ tuş ile yapılabilir -işaretleyici seçilir, gizlenmek istenenler CTRL basılı tutularak seçilir, DÜZEN menüsünden gizle/göster seçilir.
26
Animasyon Çember üzerinde veya doğru parçası üzerindeki noktaya bağlı olarak hareket sağlanabilir Önce doğru parçası veya çember çizilir, üzerinde farklı bir nokta alınır. Bu noktaya bağlı olarak bir doğru çizilir. İşaretleyiciye tıklanır ardından “pencere” menüsünden animasyon başlatılır. Doğru parçası üzerine bir nokta koyulur. İşaretleyici seçilir, animasyon çalıştırılır. Bir doğru parçası çizilir ve üzerine bir nokta koyulur. Küre çizilir kürenin merkezi doğru parçasının uç noktası yarıçapı ise doğru parçası üzerindeki nokta olur. İşaretleyici tıklanır. Ardından animasyon seçilir ve doğru parçası üzerindeki nokta seçilerek animasyon başlatılır.
27
İz ve animasyon birleşimi Önce yandaki gibi “dikey” düğmesi kullanarak doğrular elde edilir, ve şekildeki gibi çember çizilir. Doğrular gizlenir, çemberler üzerinde yeni nokta tanımlayarak doğru parçası çizilir. “iz” düğmesi ardından doğru parçası seçilir. Animasyon düğmesi ardından “işaretleyici” daha sonra doğru parçasının üst uç noktası tıklanır ve hız 4,00 ayarlanır. Aynı şeyler alt uç noktası için yapılır ve animasyon başlatılır. Doğru parçasının uçları değiştirilerek faklı şekiller elde edilebilir.
28
Yapıyı yeniden oynat -“Pencere” menüsünün altında yer alır. -Oluşturulan yapının aşamalarını tekrar gösterir. Yapının tanımlanması:“Belge”düğ. altında “tanımlama” - Ekrandaki yapının içeriğini yazılı olarak gösteren ekran açılır.
29
Hesaplama yapmak için kısaltm.
31
Sonucun virgülden sonraki basamak sayısını arttırmak için sağa tıkla
32
Çizilen çok yüzlünün açık halini görmek için -çok yüzlü çizilir -“çok yüzlüyü aç” seçilir ve çizilmiş çok yüzlüye tıklanır. - “belge” menüsünden “açık görünüm sayfası ekle” ye tıkla “Belge” menüsünün içerisinde “metin bölgesi ekle” “pencere” menüsü içerisinde “aktif görünüm” düğmesi SHİFT+sağ tuşa basılı tutarak gri düzlem sayfası farklı bölgeye taşınabilir.
33
“pencere” menüsü altındaki “biçimler” düğmesinden doğru, nokta vs. biçimleri değiştirilebilir -ekrana biçim kutusu getirilir. Ekranda bulunan doğru, nokta tıklandığı zaman biçim kutusunda ilgili bölüm aktif hale gelir. “düzen” menüsü içerinde “tercihler” düğmesine tıklayınca “mevcut varsayılan stiller” düğmesi ile istediğiniz şekillerin stillerinde değişiklik yapabilirsiniz. Örneğin dairesinin rengini kırmızı yaptığınızda bundan sonra çizeceğiniz daireler kırmızı olur. Değişiklikleri iptal için aynı yerde bulunan “varsayılanı kullan” tuşu tıklanır.
34
“belge” menüsü “görünüm ekle” tuşu ile düzlemin farklı görünümleri seçilebilir (ekrana gelen bu ilave görüntüde cisimler hareket ettirilebilir). “belge” menüsü “sayfa ekle” düğmesi ile istenilen sayfa ilave edilebilir.
35
“düzen” menüsünde “tercihler” şablon değiştirilebilir, 3b çeviri düzleştirme vs. açılabilir. Değişiklikleri iptal etmek için “varsayılanı kullan” tuşu tıklanır. (“varsayılanı kullan” tıklandığında dilinde ingilizce olduğuna dikkat ediniz. Burada dili tekrar türkçe yapınız)
36
“düzen” menüsünden “araç çubuğunu düzenle” düğmesiyle araç çubuğu üzerinde değişiklik yapılabilir. -örneğin, sürekli daire çizmeniz gerekli ise araç çubuklarında ayrı bir yere bu tuşu ekleyebilirsiniz.
37
Sayfadaki Görüntüyü başka yere kopyalama “düzen” menüsü “görüntüyü bitmat olarak kopyala” sonra istenilen çözünürlük seçilir. (burada ekranın boyutları ayarlanabilir. Tüm sayfayı kopyalamak zorunda değilsiniz) “belge” menüsü “doğal görümün ekle” istenilen bölge ayarlanır. Sonra ekran üzerinde sağ tuş tıklanır. “Kopyal”a veya “bitmat olarak kopyala” seçeneği tıklanır ve istenilen yere yapıştırılır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.