Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMeryem Kaymak Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi
Hoş geldiniz Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi
2
PROJENİN KÜNYESİ Proje: Neden Okumuyoruz? Projenin konusu:
Okuma alışkanlığını kazanma Okulun adı: Bayramiç Atatürk lisesi İmece halkasının adı: Kitap Kurtları Projenin genel amacı: Çevremizdeki kişilerin kitap okumama nedenlerini, okumanın alışkanlık hâline gelmesinde rol oynayan etkenleri ve bu etkenlerin öğrenciler üzerinde ne kadar etkili olduğunu araştırmak, Projenin özel amacı: Okulumuz ve yakın çevremizde ki kişilere kitap sevgisini ve okuma alışkanlığını kazandırmak Çevremizdeki kişilerin kitap okumama nedenlerinin nelere bağlı olduğunu incelemek Proje başlama tarihi: Halka’nın yaş ortalaması: 16 Proje lider öğretmeni: Şerife BULAN Proje destek öğretmeni: Caner ÇİMEN Halka’nın sloganı: Geleceğimiz Elimizde
3
PROJE EKİBİMİZ Uğur SEZEN : Web tasarımcı
Sümeyra ASLANTAŞ : Portföy yöneticisi İlknur ÖNER : Lojistik sorumlusu Ayşegül TÜMER : Günlük ve iletişim sorumlusu Münevver AKMAN : Araştırma yöneticisi Gökhan ÇETİNKAYA :Öğrenci Lideri
4
AMACIMIZ: Okumanın alışkanlık hâline gelmesinde rol oynayan etkenleri ve bu etkenlerin öğrenciler üzerinde ne kadar etkili olduğunu araştırmak,öğrencilerin okuma sevgisi ve ilgisini okuma alışkanlığı izlemektedir.
5
KULLANILAN KALİTE ARAÇLARI
Beyin Fırtınası Gannt Kartı Balık Kılçığı Matris Diyagramı
6
PROJENİN ADIMLARI: 1.Adım: Konunun Belirlenmesi
2.Adım: Matris Diyagramının Hazırlanması 3.Adım: Balık Kılçığının Oluşturulması 4.Adım: Konunun Bölünmesi ve Konuya İlişkin Araştırma Yapılması (Kitap, Dergi ve İnternet Taramaları) 5.Adım: Bilgilerin Birleştirilmesi ve Anket Hazırlanması 6.Adım: Anketin Uygulanması ve Değerlendirilmesi 7.Adım: Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi 8.Adım: Bilgilerin İnternet Ortamına Aktarılması
7
1.Konunun Belirlenmesi “Beyin Fırtınası” tekniğiyle ortaya atılan proje konuları: Çanakkale şehitlerine gereken önemin verilmemesi Tv programlarının zararları Neden kitap okumuyoruz? İnternet gerçek amacına ulaşabiliyor mu? Engelliler için sizce hayat kolay mı?
8
2. Matris Diyagramı 5 6 7 3 2 4 1 26 30 44 25 TOPLAM Konular Kişiler
Ç.kale şehitlerine gereken önemin verilmemesi Tv programla-rının zararları Neden kitap okumuyoruz? İnternet gerçek amacına ulaşabiliyor mu? Engelliler için sizce hayat kolay mı? Kişiler AYŞEGÜL 5 6 7 3 2 MÜNEVVER 4 UĞUR DOĞANCAN SÜMEYRA 1 İLKNUR GÖKHAN TOPLAM 26 30 44 25
9
3.Balık Kılçığı Yeterli zaman Ekonomi bulamama Neden kitap Okumuyoruz?
DERSLERE HAZIRLIK KİTAP FİYATLARI Neden kitap Okumuyoruz? ÖSS YE HAZIRLIK ARKADAŞ OKUL AİLE Tv/bilgisayar Okuma alışkanlığının olmaması Çevre
10
5 4 7 6 3 2 31 33 40 36 Sorunlar Ekonomi Yeterli zaman bulamama Çevre
Matris diyagramı yaparak neden okumadığımızın en baskın nedenini demokratik olarak imece halkamızın üyelerince oyladık. Sorunlar Ekonomi Yeterli zaman bulamama Çevre Okuma alışkanlığının olmaması Kişiler AYŞEGÜL 5 4 7 6 MÜNEVVER 3 UĞUR DOĞANCAN SÜMEYRA İLKNUR GÖKHAN 2 TOPLAM 31 33 40 36
11
4. Konunun Araştırılması
Proje konumuzun daha detaylı araştırılabilmesi için belirtilen konular ekip üyeleri arasında paylaştırıldı. Kitap,dergi ve internet aracılığıyla detaylı araştırma yapılması kararlaştırıldı.
12
5.Bilgilerin Birleştirilmesi ve Anket Hazırlanması
Projemizde, konumuzla ilgili elimizde veriler olması açısından bir anket hazırlamayı düşündük. Yapılacak olan bu anket ile özellikle çevresel etkenlerin(aile,okul,arkadaş,tv-bilgisayar) öğrenciler üzeresindeki etkisini belirlemeye ve öğrencilerin okuma sevgisini, ilgisini , alışkanlığını izlemeye çalıştık.
13
6.Anketin uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yaptığımız araştırmanın sonuçlarına göre okulumuz öğrencilerinin kitap okumama nedenlerinin yüzde olarak dağılımı şöyledir: %57,22: Kitap okuma bilinci aileleri, toplum ve eğitim sistemi tarafından yerleştirilmediği için 50,52 Televizyon, sinema, bilgisayar gibi faktörler kitap okuma alışkanlığını yok ettiği için %23,71: Kitap okumak insanı sıktığı için %23,20: Kitaplar çok pahalı olduğu için %19,28: Vakit bulamadıkları için %6,70 : Piyasadaki kitaplar insanları tatmin edici düzey ve içerikte olmadığı için %3,61 : Aradıkları kitapları bulamadıkları için Bu ankette bir kullanıcı birden fazla seçenek işaretleyebilmiştir. %11,86:Diğer
14
6.Anketin uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yaptığımız araştırmanın sonuçlarına göre okulumuz öğrencilerinin kitap okumalarına en çok etki eden faktörlerin yüzde olarak dağılımı şöyledir: %10 Arkadaşlar %35 Aile %26 Öğretmenler %29 Kişinin istekli olması
15
Anket Sonuçları Anket Sorusu – 1 : Kitap okumak insana ne kazandırmaktadır? a) Kelime hazinemi arttırmakta b) Diğer insanlardan daha kültürlü olmamı sağlamakta c) Hayal dünyamı geliştirmekte d) Toplumda takdir edilen biri olmamı sağlamakta e) Kendime güven duymamı sağlamakta
16
Anket Sonuçları a) Roman-hikâye b) Psikoloji-felsefe c) Makale-deneme
Anket Sorusu – 2 : Ne tür kitaplar okursunuz? a) Roman-hikâye b) Psikoloji-felsefe c) Makale-deneme d) Şiir e) Anı
17
Anket Sonuçları Anket Sorusu – 3 : En son ne zaman kitap okudunuz?
1hafta 1 ay 3-4 ay 1 yıl Daha fazla
18
Anket Sonuçları Anket Sorusu – 4 : Kitap okumanızda etken olan nedir?
a) Arkadaş tavsiyesi b) Öğretmenin ve ailenin teşvik etmesi c) Kitapçıda rastlamam ve beğenmem d) Hakkında okuduğum bir yazı e) En çok okunan kitaplar arasında olması
19
Anket Sonuçları Anket Sorusu – 5 : Kitap okuma sevgisi aşılamada kim daha etkendir? Arkadaşlar %10 Aile %35 Öğretmenler %26 Kişinin istekli olması %29
20
Anket Sonuçları Anket Sorusu – 6 :Kitap okumanıza engel olan şeyler nelerdir? Dersler Spor Vaktim yok Televizyon Bilgisayar
21
Anket Sonuçları Anket Sorusu – 7 : Çevrenizdeki insanlardan en çok kim kitap okuyor? Baba Anne Kardeş Arkadaş Öğretmen
22
7.Çözüm Önerileri Okullarda kitap okuma kampanyaları düzenleyerek dereceye giren öğrencilerin ödüllendirilmesi Ebeveynin, evde bir kitaplık oluşturması ve çocuğuna oyuncağın yanı sıra kitap alması böylece çocukta kitap sevgisi oluşturmak Akşamları günde 1 saat televizyon ve bilgisayar gibi elektronik aletlerin kapatılarak çocuklarla birlikte başta anne ve babalar olmak üzere evde bulunan herkesin birlikte kitap okumaları Okuma alışkanlığının köreltilmemesi için okullarda gereksiz bilgilerin yığılmasından kaçınılması Kütüphaneler, öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmada önemli role sahiptir; ancak kütüphaneler salt ders çalışma amaçlı mekan olarak düzenlenmemeli; aktif bir şekilde kullanılmalı ve çocukta kitap sevgisi oluşturmalıdır.
23
8.Çözüm Önerileri Kütüphanelerdeki kitap sayısı ve çeşidi artırılmalıdır. Kütüphaneye her zaman güncel kitaplar alınmalı; bu yeni kitaplar okuyuculara tanıtılmalı ya da ayrı bir alanda sergilenmelidir. Okuyucu aradığı kitabı mutlaka kütüphanede bulabilmeli, gerekirse en kısa zamanda temin edebilmelidir. Kitap seçiminde çocukların yaş, gelişim ve ilgi düzeyleri göz önünde tutulmalıdır.
24
8.Çözüm Önerileri Öğretimin her kademesinde öğrencinin düzeyine uygun kitaplıklar kurulmalı; buradaki malzeme,nicelik ve nitelik bakımında geliştirilmeli ve zevkli hâle getirilmelidir. Okumaya teşvik edecek düzenlemeler yapılmalı, bunun için okuyucuların kitaplarla iç içe bulunacağı rahat ve çekici ortamlar yaratılmalıdır. Okullarda kitap tanıtma, kitap sergi ve fuarlarına götürme, kütüphane gezileri düzenleme, farklı türlerde yazan yazarları konuk etme, kitaplık oluşturma ve matbaaya gezi düzenleme gibi etkinlikler eğitimin tüm kademelerinde yapılmalıdır.
25
Projemize verdikleri destekler için;
Okulumuz Bilgisayar Öğretmeni Şerife ACAY’ a, Dr. Hayal Köksal’a, Hüseyin Kocasaraç’a, Microsoft Türkiye ve Kalite Okulları'na teşekkür ederiz. Projenin amacına ulaşması dileğiyle... TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.