Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSüleyman Giray Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
2014/2015 ORTAK SINAVLAR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
2
Sunum Akışı Temel İlkeler Tercih Ekranı Tercih İşlemleri Yerleştirme İşlemleri Verimli Ders Çalışma Sınav Kaygısı Ortak Sınavlar Değerlendirme Raporu
3
TEMEL İLKELER 8’inci sınıfta öğrenim gören ve tercihte bulunan tüm öğrencilerin ortaöğretim kurumlarına yerleştirme işlemleri; YEP ( Yerleştirmeye Esas Puan ) Üstünlüğü Tercih Önceliği Okul Kontenjanı esasına göre yapılacaktır.
4
TEMEL İLKELER Tek tip ve bir defa tercih alınarak yerleştirme yapılacaktır. Yedek yerleştirme yapılmayacaktır. 25 okul tercihi yapılabilecektir. Tercih başvurusunda bulunmayan öğrencinin kaydı otomatik olarak açık liseye yapılacaktır. Askeri Liselere ve özel okullara yerleştirilenler tercih hakkını kullanmış sayılacaktır.
5
TERCİH EKRANI Tercih yapmak istiyorum Özel okula kayıt yaptırmayı düşünüyorum tercih yapmayacağım
6
TERCİH YAPMAYANLARA AİT OKUL MÜDÜRLÜĞÜ EKRANI Okul Müdürlüğü hiç tercih yapmayan öğrenciyle irtibata geçtikten sonra, öğrencinin tercih yapmama nedenlerinden bir tanesini işaretleyecektir. Askeri liseye kayıt yaptırdı. Yurt dışında öğrenci.
7
TERCİH İŞLEMLERİ “Tercih yapmak istiyorum” bölümünü işaretleyen öğrenciler 25 tercih yapabileceklerdir.
8
TERCİH İŞLEMLERİNİN YAPILACAĞI YERLER Tercih işlemi öğrenci/veli tarafından bireysel olarak, https://e-okul.meb.gov.tr internet adresinden yapılabileceği gibi mezun olduğu okuldan ya da herhangi bir ortaokul müdürlüğünden yapılabilecektir.
9
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ Fen Liselerine, Sosyal Bilimler Liselerine, Anadolu Liselerine, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerine, Çok Programlı Anadolu Liselerine, Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezlerine, Anadolu İmam ‐ Hatip Liselerine, Güzel Sanatlar ve Spor Liselerine, Açık Öğretim Kurumlarına
10
. Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğüne bağlı ve YEP’e göre öğrenci alan özel okullara; 2015–2016 öğretim yılı için, öğrencilerin Yerleştirmeye Esas Puanına (YEP) göre okul türlerine yerleştirme işlemleri yapılacak olup yerleştirme sonuçları aynı öğretim yılı için geçerli olacaktır. Sınavla öğrenci alacak özel okullar 24 Haziran -10 Temmuz 2015 tarihleri arasında kayıt işlemlerini yapabilecektir. Kayıt işlemini yapan bu öğrencilere tercih ekranı açılmayacaktır. Ancak bu öğrenciler okul değiştirmek isterlerse bu işlem nakil döneminde, nakil şartlarını taşıyanlar için mümkün olabilecektir.
11
. Öğrencinin velisi, tercih ve yerleştirme ile ilgili her tür yazışmada; tercih işlemini yaptığı okulun, - il/ilçe kurum adı ve kodunu, - öğrencinin adını ‐ soyadını, - T.C. kimlik numarasını, - yabancı uyruklu ise öğrenci kayıt numarasını ve - açık adresi ile cep telefon numarasını yazacaktır.
12
Veli ve okul müdürlüğü, bu kılavuzun yayımlanmasıyla birlikte bu kılavuzda belirtilen bütün hükümleri kabul etmiş sayılacaktır.
13
Tercihler okul müdürlüğü tarafından elektronik olarak onaylanacaktır. Tercihlerle ilgili varsa her türlü düzeltme elektronik onaylamadan önce yapılacaktır. Onaylama işlemi yapıldığı anda öğrencinin tercih işlemi tamamlanmış olacak, aksi takdirde öğrenci tercih yapmamış sayılacaktır.
14
Tercihlerin elektronik ortamda hatasız ve eksiksiz olarak tercih ve yerleştirme e ‐ kılavuzuna uygun doldurulması gerekmektedir. Tercih listesinden öğrenci velisi, onay işleminden ise okul müdürlüğü ile veli birlikte sorumlu olacaktır.
15
. Elektronik ortamda onaylanan “Yerleştirme İşlemi Tercih Ön Çalışma Formu”nun çıktısı alınarak okul müdürlüğü yetkilisi ile veli tarafından imzalandıktan sonra aslı okulda saklanacak ve bir nüshası imza karşılığı veliye verilecektir.
16
Tercih ve yerleştirme ile ilgili tüm işlem ve bilgilendirmeler http://www.meb.gov.tr, http://oges.meb.gov.tr ile https://eokul.meb.gov.tr adreslerindeki veli bilgilendirme sisteminden sürekli olarak yapılacaktır. Tercih başvurusu sadece 1 (bir) kez yapılacağından başvuru işleminden sonra değiştirilemeyecektir.
17
YURT DIŞINDAKİ VE AÇIK ÖĞRETİM ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİ Öğrenciler tercihlerini http://www.meb.gov.tr veya http://oges.meb.gov.tr adreslerinde yayımlanan Ek ‐ 2 formunu doldurarak Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü ‐ 06500 Teknikokullar/ANKARA adresine 16 Temmuz 2015 tarihi mesai bitimine kadar göndermeleri gerekmektedir.
18
YERLEŞTİRME ESASLARI Yerleştirme yapılacak okul kontenjan listeleri http://www.meb.gov.tr ve http://oges.meb.gov.tr adreslerinde yayımlanacaktır.
19
YEP’ lerin eşit olması hâlinde 8’inci sınıf AOSP ( Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı), bunun da eşit olması hâlinde sırasıyla 8’inci, 7’nci ve 6’ncı sınıflarda YBP (Yılsonu başarı puanı) üstünlüğü, Eşitliğin devam etmesi halinde tercih önceliği, özürsüz devamsızlık yapılan gün sayısının azlığı yine eşitlik bozulmaz ise öğrencinin doğum tarihine göre yaşça küçük olanların önceliği dikkate alınacaktır.
20
YERLEŞTİRME SONUÇLARININ İLANI Yerleştirme sonuçları 14 ve 24 Ağustos 2015 tarihinde aşağıdaki web sitelerinde ilan edilecektir. http://www.meb.gov.tr http://oges.meb.gov.tr www.e-okul.meb.gov.tr
21
YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ Tercih ekranında hiçbir işlemi yapmayan öğrencilerin yerleştirme işlemleri ise sistem tarafından açık öğretim kurumlarına gerçekleştirilecektir. Ancak özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin yerleştirme işlemleri açık öğretim kurumlarına yapılmayacaktır. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin puanları, yerleştirildikleri okulların puanlarını hiçbir şekilde etkilemeyecektir.
22
ÖĞRENCİ YERLEŞTİRME VE NAKİL KOMİSYONLARI Merkezi yerleştirme sonrasında boş kalan kontenjanlar olursa merkezi sistemle bölgesel yerleştirme için; Öğrenci Yerleştirme ve Nakil Komisyonları tarafından 17-21 Ağustos 2015 tarihlerinde tercihler alınacaktır. 24 Ağustos 2015 tarihi itibariyle yerleşme işlemleri tamamlanacaktır.
23
Yerleştirme sonunda tercihlerine göre bir ortaöğretim kurumuna yerleşemeyen öğrenciler Öğrenci Yerleştirme ve Nakil Komisyonunca boş kalan kontenjanlar için il/ilçe sınırları içerisinde 5 (beş) tercih alınarak YEP üstünlüğüne göre 24 Ağustos 2015 tarihine kadar merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilecektir.
24
YERLEŞTİRME TAKVİMİ Tarihİşlem 24 Haziran 2015 YEP ilanı 10 Temmuz 2015 tarihine kadar Askeri Lise ve özel okul kayıtları 06-16 Temmuz 2015 Yerleştirme İşlemleri İçin Tercihlerin Alınması 14 Ağustos 2015Yerleştirme Sonuçlarının İlanı ve Kesin Kayıt İşlemi 14 Ağustos 2015Boş Kontenjanların İlan Edilmesi 17-21 Ağustos 2015 Öğrenci Yerleştirme ve Nakil Komisyonunca Tercihlerin Alınması 24 Ağustos 2015 Öğrenci Yerleştirme ve Nakil Komisyonları Yerleştirme Sonuçlarının İlanı ve Kesin Kayıt İşlemleri 24 Ağustos 2015 Yerleşemeyen Öğrencilerin Açık Öğretim Kurumlarına Kayıtlarının Yapılması 14 Eylül 20152015-2016 Öğretim Yılı Açılışı
25
NORMAL NAKİLLERİN BAŞLAMASI. 1 Eylül 2015 2015-2016 ÖĞRETİM YILI AÇILIŞI 14 Eylül 2015
26
ÖNLEM ALINMASI GEREKEN HUSUSLAR
27
İl Müdürlükleri Rehberlik Faaliyetlerini Koordine ve Takip Etmeli RAM Bilgilendirmesi Yapılmalı Öğrencileri ve Velileri Bilgilendirmek Amacıyla Rehberlik Faaliyetleri Yapılmalı Öğretmenler Sınav Hakkında Bilgilendirmeli Rehberlik Faaliyetleri ÖNLEM ALINMASI GEREKEN HUSUSLAR
28
REHBERLİK ÖĞRETMENİ KENDİ OKULUNDA NE YAPACAK? ÖĞRENCİLERE YAPILACAK VELİLERE YAPILACAK OKULDAKİ TÜM ÖĞRETMENLERE YAPILACAK SINAV KAYGISI İLE BAŞETME YOLLARI SEMİNERİ (ETKİNLİKLER İLE) SINAVLARA İLİŞKİN AİLE ALGILARI SEMİNERİ SINAVA HAZIRLIK SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN SORUMLULUKLARI VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ ORTAK SINAVLAR BİLGİLENDİRME SEMİNERİ TERCİH DANIŞMANLIĞI
29
BROŞÜR VE KİTAPÇIKLAR KOCASİNAN RAM VE ÖRGM’NİN ( ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K H İ ZMETLER İ GENEL MÜDÜRLÜ Ğ Ü) SİTESİNDE YER ALAN VELİ-ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN KILAVUZLARI 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDAN İTİBAREN BELİRLİ SAYIDA ÇOĞALTILIP İLGİLİ OKULLARA DAĞITILACAKTIR.
30
Okul ve Öğrenci Çocuklar okula başladıkları zamandan yükseköğretimi bitirinceye kadar sınıfta yaklaşık olarak on bin saat geçirirler.
31
Okuldaki yaşantılar çocukların; - kimlik, - benlik saygısı, - sosyal beceri, - meslek seçimi, - değerler ve psikolojik sağlığını biçimlendirmede rol oynar.
32
Okul öğrenmeyi esas alır. Bu süreç aktif bir süreç olması nedeniyle öğrencinin aktif çabasını gerektirir. Öğrenmenin sınandığı süreç genellikle sınavlardır.
33
Başarı, öğrencinin; -Kendine güvenini yükseltir, -Sorunları çözmesini kolaylaştırır, -Daha etkin olmasına yardımcı olur, -Doğru karar vermesini sağlar.
34
Verimli Ders Çalışma Öğrencilerin başarısız olmalarına doğrudan etki eden faktörlerden biri, kendilerinin ders çalışma tutum ve alışkanlıklarına sahip olmayışlarıdır.
35
Okul saatleri içerisinde gösterdikleri tutum ve davranışlar, çalışma konusunda benimsedikleri yaklaşım, çalışma ortamının özelikleri, çalışmak için ayırdıkları zamanı kullanma biçimleri,
36
çalışma süreleri, okuma becerileri, not tutma alışkanlıkları, tekrar etme güne hazırlıklı gelme konusundaki alışkanlıkların başarılar üzerinde etkili olduğunu söyleyebiliriz.
37
Bu konuyla ilgili yapılan araştırmalar sonucunda öğrencilerin ders çalışma beceri ve öğrenme yöntemlerinde yetersiz oldukları gözlenmiştir.
38
Yapılması gereken, zihnimizde yer etmiş “çalışan kazanır” olarak duymaya alıştığımız söylemin, gerçekten doğru olduğuna, etkili bir yöntem kullanılarak öğrencinin inandırılmasıdır.
39
Verimli ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin verilmesi yetmez; süreç boyunca dönüt düzeltme işleminin uygulanması şarttır.
40
Kaygı ve öğrenme arasındaki ilişki önemlidir. Yüksek kaygı varken; öğrenilenler kolaysa öğrenme basittir. Öğrenilenler zorsa, öğrenme karmaşık ve daha az başarılıdır.
41
Kaygı duygusunun ortaya çıkmasına neden olan ortamlar: Desteğin çekilmesi Olumsuz bir sonucu beklemek İç çelişki Belirsizlik
42
Kaygının tıbbi sebepleri Uyarıcı ve yatıştırıcı madde kullanımı, bu maddelerin kullanılmasına ani bir şekilde son verilmesi, tiroit bezindeki bazı anormallikler, düşük kan şekeri seviyesi, adrenalin bezindeki bir sorun olabilir.
43
Sınav Kaygısı Sınav esnasında kendini olumsuz değerlendirme, sınav dışı düşünceler, kendini olumlu değerlendirme, sınavla ilgili düşünceler şeklinde performansı etkileyen dört çeşit zihin etkinliği vardır.
44
Sınavda zamanın sınırlı olması, çevrede oldukça kaygılı ve sınav hakkında olumsuz şeyler söyleyen insanların olması, hazırlanmak için zamanın yetersiz olması (ani yapılan bir sınav durumunda olduğu gibi),
45
sınavda kullanılması gereken araç gerecin olmaması, kendi kendine olumsuz şeyler söyleme (olumsuz iç konuşmalar), daha iyi bir sınav sonucu için aile ve arkadaş baskısı, kendine güven eksikliği, sınavlarda başarılı olmak için daha çok baskı hissetmek.
46
Akademik başarı, verimli ders çalışma ve sınav kaygısı Sınav kaygısı ile performans arasındaki ilişkiyi inceleyen araştırmalardan elde edilen bulguların genellenmesi sonucu; yüksek sınav kaygılı bireylerin düşük sınav kaygılı bireylere göre, sınavlarda daha düşük düzeyde performans gösterdikleri düşüncesi oluşmuştur.
47
Kaygılı öğrencilerin sınav kaygısı düşük öğrencilere göre notlarının düşük olduğunu ve okuldan ayrılma oranlarının daha fazla olduğunu görülmektedir.
48
Tehdit edici koşulların kaldırıldığı sınavlarda, yüksek sınav kaygılı öğrencilerin; - Performanslarının yükseldiği, - önceden engellenmiş bilgileri ortaya çıkardığı ve - etkili çalışma stratejilerini kullanarak bu bilgileri kullanışlı hale getirebildiği saptanmıştır.
49
Sınav kaygılı öğrenciler çoğunlukla yetersiz çalışma alışkanlıklarına ve yetersiz sınav alma becerilerine sahiptir.
50
Akademik olarak başarılı öğrencilerin, başarısız öğrencilere göre; - Kodlama stratejilerini olumlu kullandıkları, - bilgiyi işleme stratejilerinde farklılıkların olduğu, - test alma teknikleri hakkında önemli derecede bilgi sahibi olduklarını saptanmıştır.
51
Öner (1986) Sınav Kaygısı Envanteri Türkçe Formu’nun geliştirilmesi ile ilgili çalışmasında sınav kaygısı ve akademik başarı arasındaki ilişkileri de incelemiştir. Elde ettiği bulgulara göre ortaokul ve lise erkek öğrencilerinin sınav kaygıları ve akademik başarıları arasında negatif yönde anlamlı ilişki görülmüştür.
52
Akademik Başarı, Sınav Kaygısı ve Aile Faktörü Sürekli kaygı düzeyi, akademik başarı ve anne- baba tutumları arasında anlamlı ilişki gözlenmiştir. Buna göre anne-baba tutumlarından otoriter tutum puan ortalamaları yüksek olanların sürekli kaygı düzeylerinin yüksek ve akademik başarılarının düşük olduğu görülmüştür.
53
Demokratik tutum puan ortalamaları yüksek olan öğrencilerin ise sürekli kaygı düzeylerinin düşük ve akademik başarılarının yüksek olduğu görülmüştür.
54
Bireyin algıladığı ana-baba tutumunun, öğrencinin derse katılım ve ödev yapma gibi akademik etkinlikleri üzerinde etkili olabileceği de ifade edilmiştir.
55
Okul başarısı düşük olan öğrenciler, ana- babalarının kendilerine karşı ilgisiz olduklarını ve çocuklarına hoşgörüsüz ve cezalandırıcı davrandıklarını belirtmişlerdir.
56
Anne babalara yönelik grup rehberliğinin anne-babalarının çocuklarına yönelik davranışlarında olumlu yönde değişim sağladığı gözlenmiştir.
57
Sürekli Kaygı ile Nasıl Savaşılır? Kaygının ve korkuların tedavisinde etkili olan birçok farklı yöntem bulunmaktadır. Bunların ortak amacı çarpıtılmış düşünceleri bir şekilde düzgün hale dönüştürmektir.
58
Bedensel Teknikler - Nefes Egzersizleri : Nefes kontrolü ile bedenin kontrolü sağlanabilir. - Fiziksel Egzersizler: Stres ve kaygı sonucunda kan damarlarının daralmasıyla hücrelere giden oksijen miktarı azalır. Fiziksel egzersizler hücrelere giden oksijen miktarı artırır ve böylece hücreler daha fazla oksijen yakar.
59
Zihinsel Teknikler: Stres ve kaygıyla başa çıkmayı sağlamakta kullanılan zihinsel teknikteki amaç, stresin ve kaygının oluşturduğu olumsuz düşünceyi olumluya çevirmektir.
60
Davranışsal Teknikler: Stres ve kaygıyla başa çıkmada davranışsal teknikleri kullanmanın amacı, bireye zarar verecek olan düşünsel ve fiziksel tepkileri azaltmaktır.
61
Illinois Üniversitesi'nin yaptığı bir araştırmada üstün yetenekli, fakat düşük başarılı öğrencilerin akademik başarı düzeylerini yükseltmede psikolojik danışma yardımının etkili olduğunu destekleyen bulgular elde edilmiştir.
62
Gevşeme egzersizleri, ders çalışma becerileri, sınav alma becerileri gibi teknikleri içeren grup rehberliği etkinlikleri sınav kaygısını azaltmayı amaçlanan öğrenci grubu üzerinde etkili olduğu gözlenmiştir. Tüm tekniklerin bir arada kullanılmasının sınav kaygısının azaltılmasında daha etkili olabileceğinin gözlemi elde edilmiştir.
63
Okul ortamının nasıl algılandığı da kaygı düzeyini etkileyen önemli faktörlerdendir. Öğrencinin okul ve sosyal çevre algısının değiştirilmesinde rehberlik öğretmenleri yer almalıdır.
64
SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015 2014-2015 ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU
65
ORTAK SINAVLAR AMACI Sınav Kaygısını Orta Düzeye İndirme Sınav Stresini Azaltma Okul Dışı Kurumlara Olan İhtiyaçları Azaltma
66
ORTAK SINAVLARIN AMACI Devam OranıDerslere Olan İlgiÖğretmenin RolüOkulun Rolü
67
ORTAK SINAVLARIN AMACI Öğretmenin PerformansıÖğrenci Başarısı Ölçme ve Değerlendirmede Objektiflik Müfredatın Eş Zamanlı Uygulanması
68
2014-2015 öğretim yılında temel eğitimden ortaöğretime geçiş uygulaması kapsamında yapılan ortak sınavlar sonrasında, sınavlara katılan 8. sınıf düzeyindeki öğrencilere Millî Eğitim Bakanlığı Anket Programı aracılığıyla 22 Aralık 2014-12 Ocak 2015 tarihlerinde “Ortak Sınav Öğrenci Anketi” uygulanmıştır. Anketin amacı ortak sınavların öğrenciler üzerindeki etkilerini ölçmek ve öğrenciler açısından sınavların olumlu-olumsuz taraflarını belirlemektir. Bu ankette yer alan 34 maddeyi, ortak sınavlara katılan 270.220 öğrenci yanıtlamıştır. Bu öğrencilerin cinsiyete göre dağılımı yaklaşık %51 oranında kız ve %49 oranında erkek olarak belirlenmiştir. Anket maddelerini yanıtlayan öğrencilerin yaklaşık %95’i resmi okullarda, %5’i özel okullarda öğrenim görmektedir.
69
Ankete çalışmasına katılan öğrencilerin yaklaşık %29’u büyükşehirde, %17’si büyükşehir dışındaki illerde, %29’u ilçede, %4’ü kasabada, %20’si köyde ve %1’i mezrada yaşamaktadır. Aynı soruya yanıt veren kız ve erkek öğrencilerin verileri ayrı ayrı incelendiğinde sonuçların birbirine çok yakın olduğu görülmüştür. Yaşadığınız yer
70
Evde Bulunan İmkânlar Öğrencilerin toplamda %63’ünün evinde kendisine ait bir odası, %68’inin çalışma masası, %59’unun bilgisayarı, %50’sinin internet bağlantısı olduğu görülmüştür. Kız öğrencilerin %34’ünün evinde kendilerine ait bir oda, çalışma masası, bilgisayar ve internet bağlantısı imkânlarının tamamının bulunduğu, %8’inin bu imkânların hiçbirine sahip olmadığı; erkek öğrencilerde ise bu oranların %30 ve %9 olduğu görülmüştür. Kendisine ait bir odası ve çalışma masası olan ancak bilgisayarı ve internet bağlantısı bulunmayan öğrencilerin oranının kız öğrencilerde %11 ve erkek öğrencilerde %9 olduğu tespit edilmiştir.
71
Haftalık İnternet Kullanımı “Bir haftada kaç saat internet kullanıyorsunuz?” sorusuna, ankete katılan öğrenciler tarafından en çok verilen yanıt, yukarıdaki tabloda görüldüğü gibi 0-5 saat olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin yaklaşık %65’i “0-5 saat”, %18’si “6-10 saat”, %8’i “11-15 saat”, %4 ve %5’i “20 saatten fazla” cevabını vermiştir. Kız ve erkek öğrencilerin haftalık internet kullanım oranlarına bakıldığında genel olarak erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre interneti daha fazla kullandıkları görülmüştür.
72
İnterneti En Çok Hangi Amaçla Kullanıyorsunuz ? Bu maddede öğrencilerin %59’unun araştırma/ödev seçeneğini işaretlediği görülmüştür. Öğrencilerin %22’si en çok sosyal paylaşım, %16’sı ise en çok oyun/eğlence amacıyla internet kullandıklarını belirtmiştir. İnterneti en çok çevrimiçi eğitim amacıyla kullanan öğrencilerin oranının %3 olduğu görülmüştür. Kız ve erkek öğrencilerin interneti kullanma amaçlarında özellikle oyun/eğlence ve araştırma/ödev seçeneklerinde belirgin farklar olduğu görülmüştür.
73
Ortak Sınavlarla İlgili Bilgilerinizi Nasıl Ediniyorsunuz? Öğrencilerin toplamda %57’sinin “Okul yönetimi” seçeneğini tek başına veya diğer seçeneklerle birlikte işaretlediği tespit edilmiştir. Benzer şekilde, öğrencilerin %57’si “Sınıf rehber öğretmeni”, %44’ü “Okul rehber öğretmeni” seçeneğini tercih etmiştir. Son olarak ortak sınavlara dair sahip oldukları bilgilerini ailelerinden öğrendiklerini ifade eden öğrencilerin oranı %16, internet yoluyla edindiklerini belirten öğrencilerin oranı %39 olarak saptanmıştır.
74
Ortak sınavlara hazırlık süreci Anket çalışmasında öğrencilere ortak sınavlara hazırlık sürecinde, ücretsiz okul kursu, dershane, özel ders ve etüt merkezi seçeneklerinin hangisinden veya hangilerinden yararlandıkları sorulmuş; seçeneklerden hiçbirine katılmayan öğrencilerin ise “Sadece okul derslerine çalışıyorum” seçeneğini işaretlemesi istenmiştir.
75
Ortak sınavlara hazırlık aşamasında sizce okulda öğrendikleriniz ne kadar yeterlidir?
76
8. sınıfta sosyal veya sportif faaliyetlerinizde değişiklik oldu mu?
77
Ortak sınavlar öncesi kaygınız hangi düzeydeydi?
78
Ortak sınavlar öncesi en çok hangi ders sizi kaygılandırdı?
79
Ortak sınavlarda en çok hangi dersin sınavında zorlandınız?
80
Ortak sınavlarda derslerin sorularının zorluk derecesiyle ilgili öğrenci görüşlerini yansıtan yüzdelik dağılımlar aşağıda verilmiştir. KolayOrtaZor Çok zor Türkçe %40%51%7%2 Matematik %10%28%40%22 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi %84%12%2 Fen ve Teknoloji %19%58%18%5 T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük %27%49%18%6 Yabancı Dil %15%30%33%22
81
Sınavlar sırasında yaşanan problemler;
82
Ortak sınavların kendi okulumda yapılması beni rahatlatıyor.
83
Ortak sınavların iki ayrı günde yapılması benim için olumludur.
84
Ortak sınavlar, okuldaki herhangi bir yazılı sınav gibidir.
85
Ortak sınavlara sınıf arkadaşlarımla birlikte girmem motivasyonumu arttırıyor.
86
Ortak sınavlardan alacağım puanlar ile okul başarı puanımın yerleştirmelerde birlikte kullanılması benim için olumludur.
87
Ortak sınavlara hazırlık çalışmaları, okul dışında tüm vaktimi alıyor.
88
Sınava serbest kıyafet ile katılmam beni rahatlatıyor.
89
Ortak sınavların ara verilerek yapılması doğru bir uygulamadır.
90
Ortak sınavlarda derslerin günlere dağılımının dengeli olduğunu düşünüyorum.
91
Derslere düzenli çalışmak ortak sınavlarda başarılı olmak için yeterlidir.
92
ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİZ.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.