Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Hoş Geldiniz
2
Okul Öncesi Eğitim Ve Aile
3
Bu Dönemde Kişilik Özellikleri
Ben merkezci düşünce sistemine sahiptir. Dünyanın merkezinde kendilerini görürler. Anne, baba, kardeş, dayı, teyze, v.b kendilerine hizmet eden hizmetkarlar zannederler. Bu duygunun yavaş yavaş yerini paylaşma duygusu almalıdır. Başkalarının da en az kendileri kadar önemli olduğunun bilincine varmaya başlarlar. Aksi halde .!!!!!!! Yetişkinlikte …
4
Çocukta Gelişim Dönemleri
Zihinsel Gelişimi Hafıza kuvvetlidir, Somut düşünce hakimdir, İleriye yönelik plan yapamazlar Zaman ayarlayamazlar, Gözlemler sonucu yargılara varırlar, Olayları objektif olarak eleştiremezler, his ve duyguların etkisinde kalırlar
5
Çocukta Gelişim Dönemleri
Dil Gelişimi Dil zenginleşir, Kelime hazineleri genişler, (Dil-Düşünce ilişkisi) Toptan görüş hakimdir, yabancı dil öğrenmeye hazırdırlar.
6
Çocukta Gelişim Dönemleri
Duygusal Gelişimi En Önemli Duygusal İhtiyaçları “Sevilmek”, İlgi odağı olmak isterler, Başarılı olma duygusu hakimdir, Duygularda çabuk değişmeler olur.
7
Çocukta Gelişim Dönemleri
İlgiler Temsil oyunları ve taklitlere önem verirler , Kızlar büyükler gibi giyinmeye, evcilik oynamaya önem verirken Erkekler şoförlük, askerlik, pilotluk gibi oyunlara önem verirler
8
Çocukta Gelişim Dönemleri
Moral – Ahlak Gelişimi İyilik, kötülük kavramalarında yetişkinlerden esinlenirler. Davranışlarının büyükler tarafından beğenilmesine önem verirler, Kusurlarının görülmesi onlar endişelendirir.
9
Okul Öncesi Eğitim Gerekli mi?
10
Altın çağ….. 0-6 yaş dönemi kişiliğin temellerinin
atıldığı bir dönemdir. (Kişiliğin %70’i) 0-3 yaştan sonra çocuk anneden uzaklaşma ihtiyacı hisseder. Çocuk “her şey olmaya müsait” Yoksa “Hiçbir şeyden anlamayan…?” mı? İlkokula başladığında beklentilerimiz birden yükseliyor…
11
Çoklu Zeka Kuramı “Zeka gelişimi”ne ayak uydurabilmek…
Küçük yaşta çocukları “Elektronik bakıcı” ya emanet etme yerine , Tüm potansiyelini, ilgi ve yeteneklerini açığa çıkartabilecek ortamı hazırlamalıyız..
12
Öğrenme Faaliyetinin En Yüksek Olduğu Dönem...
Çocuğa erken yaşlarda sağlanacak deneyimler... Kazandırılacak temel bilgi, beceri ve alışkanlıklar... Daha sonraki öğrenim yaşantısını etkileyecek güçtedir. ARAŞTIRMALARA GÖRE: Daha uzun öğrenim yaşantısı..!
13
Niçin Okul Öncesi Eğitim?
İşbirliği yapmayı, Birlikte iş yapmayı,paylaşmayı, Arkadaşlarının fikirlerine saygı göstermeyi, Sıra beklemeyi, fedakarlığı, El becerilerini v.b OKUL ÖNCESİ eğitim ile grup içersinde öğrenir...
14
Okul Öncesi Eğitim Çocuğa Neler Kazandırır?
-Bağımsızlık duygusunu , - Paylaşma ihtiyacını karşılar. - Çocuklarla ve yetişkinlerle olumlu sosyal ilişkiler kurmasını sağlar. - Dil gelişimini destekler - Problem çözme becerisini geliştirir. - Olumlu benlik kavramını kazandırır. - Toplumsal görgü kurallarının aktarılmasını sağlar. - Yaratıcı düşünce ve girişimciliği geliştirir. - İşbirliğini destekler.
15
Okul Öncesi Dönemde Oyun ...
Grup oyunları, çocuğun en doğal ve en etkili öğrenme ortamıdır. Paylaşmayı, sorumluluk almayı, Kendi haklarını korumayı, Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı göstermeyi, Kazanıp kaybetmeyi, Lider olmayı, yarışmayı ve dayanışmayı,
16
Çocuk Ruh Sağlığı Ve Aile
17
Çocuk Ruh Sağlığı ve Aile Modelleri
KORUYUCU AİLE Bencil, Kendisine sürekli hizmet edilmesini isteyen, Kendine güveni zayıf olan, Hatalarında başkalarını sorumlu tutan bir kimse olur OTORİTER AİLE A- Sinirli, Saldırgan Yardımlaşma duygusundan yoksun, Suçunu kabul etmeyen, otoriteye başkaldıran itaati zayıf kişiler, B-Duygusal İçine kapalı kolayca ağlayan,Kendine güveni olmayan,utangaç ve sıkılgan kişiler olurlar DEMOKRATİK AİLE Kolay sosyalleşen, İşbirliğine hazır Kendine güvenen, sorumluluk sahibi kişiler olurlar
18
Çocuk Ruh Sağlığı Ve Aile
Bu dönemde kazanması gereken en önemli üç şey; temel güven duygusu,kabullenilme ve sevilmedir. Bunun için huzurlu bir aile ortamı, Tutarlı bir eğitim ,iyi bir iletişim,anlayış , hoşgörü ve SEVGİ
19
ÖĞRETMEN AİLE ÖĞRENCİ İDARE REHBERLİK
20
Aile Ve Okul İşbirliği Eğitim; Çocuğun öğrendikleri ile davranışlarında meydana gelen değişiklikler sürecidir. Aile ile okulda verilen eğitim tutarlı olmalı. Çocuk okulda edindiği davranışları evde sürdürebilmeli,uygulayabilmeli.
21
Aile Okul İşbirliği Eğitim sürecine bilinçli ve aktif katılım olmalı, Çocuk anne-babayı okulda görünce mutlu olur. Çocuğunuzun öğretmeniyle görüşmek için bir çağrı ya da sorun çıkmasını beklemeyin. Velisi okula gelmeyen bir çocuğun hissedeceği duygu; “Kenara atılma duygusu” dur.
22
Faaliyetlerimizden Bazıları…
Beden eğitimi, Bilgisayar, Müzik, Folklor,
23
OKULA BAŞLAMA
24
Yeni bir ortam… Koruyucu , hoşgörülü Kuralsız aile ortamından,
Kurallar, sıra bekleme, paylaşmanın olduğu bir dünya…
25
OKUL KORKUSU
26
TANIM Çocuklarda, okulda oluşan yoğun sıkıntı ve huzursuzluk hissi nedeniyle okula gitmek istememe ve okulda yalnız kalamama durumuna okul fobisi (okul korkusu) denir.
27
Okul Fobisi (Anneden Ayrılma Korkusu)
Başlangıçtaki tepki genelde okula karşı olmayıp, anne-babadan ayrılmak istememedir. Anneden ayrılarak bağımsız yaşamaya karşı korku… Anne ya da kendisine kötü bir şey olacağı düşüncesi, Aileye bağımlı, güven duygusu gelişmemiş olması, en önemli nedenlerden…
28
Sebeplerinden Bazıları..
Okul-öğretmen ceza olarak gösterme, Çocuğu okul ve öğretmenle korkutmak... Evde küçük kardeş olması, Kurallı yaşama uyum sağlayamama, Ailevi problemler
29
Sebeplerinden Bazıları..
WC kullanma alışkanlıkları, Başaramama endişesi, Yeni deneyimlerle baş etme kaygısı, Okula başlamaya ilişkin kaygılarınız… Sağlık problemleri…
30
Okul Korkusunun Belirtileri
Heves ve enerji kaybı. Alıngan ve sinirli olma. İştahsızlık. Uykuda huzursuzluk ve düzensizlik, Ortada bir neden yokken gözyaşlarına boğulma. Baş ve karın ağrısı,mide bulantısı , Okul etkinliklerine karşı çekingenlik...
31
NE YAPMALIYIZ?
32
Hayır! “Naz, numara yapıyorsun”!!!!!! Aşağılamayın… Alay etmeyin…
Göz yaşları ile alay etmeyin, İleriye dönük genellemeler yapmayın
33
İlk gün…1 Asla sinirlenmeyin, Sabırlı olun.
Öncelikle onu anlamaya çalışalım… Ona okulun amacını açıklayalım. Ona gününüzün nasıl geçeceğini anlatın.
34
İlk gün…2 İlk gün mümkünse anne-baba eşlik etmeli,
Vazgeçemediği eşyaları da getirebilirsiniz. (emzik, biberon, oyuncak ayı vs) Öğretmene teslim edin ve güvenin.
35
Diğer günlerde… Okul hazırlıkları eğlenceli hale getirilebilir, Vedalaşmalar kısa tutulmalı. Çocuk servise bağımlı olmadığı kişi tarafından götürülmeli, Okul dönüşü evde, işte gününüzün nasıl geçtiğini anlatın ve anlattırın, rahatlatın...
36
Taviz tavizi getirir..!!!!! Okula devamının sağlanması çözümün yarısıdır... Aile içinde kararlılık ve tutarlılık olmalı Onu anladığımız, yardımcı olacağımız mesajı vermeli,
37
Dikkat Çocuğunuzun ve öğretmenin hayatını kolaylaştıracak Rahat bir giyecek giydirmeyi tercih edin. Düğmeli kotlardan, Kemerden, Pantolon askısından Bağcıklı ayakkabılardan sakının.
38
Öneriler Okul yaşamına değer verin, güzel yönlerini anlatın
Evde kalırsa evi eğlenceli hale getirmeyin...
39
Anahtar Sözcükler “Seninle gurur duyuyorum” , “sana çok güveniyorum” ,
“her şey çok iyi olacak” , “bundan eminim ben de senin yaşında okula başlamıştım”
40
BİR ÇOCUK NEYİ ÖĞRENİR? EĞER BİR ÇOCUK KINANARAK YAŞARSA SUÇLAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DÜŞMANCA DAVRANIŞLAR İÇİNDE YAŞARSA KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK ALAY EDİLEREK YAŞARSA SIKILGANLIĞI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK UTANÇ İÇİNDE YAŞARSA SUÇLULUK DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DÜŞMANLIKLAR İÇİNDE BÜYÜRSE SALDIRGANLIĞI ÖĞRENİR.
41
BİR ÇOCUK NEYİ ÖĞRENİR? EĞER BİR ÇOCUK HOŞGÖRÜYLE YAŞARSA SABIRLI OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK TEŞVİK EDİLEREK YAŞARSA ÖZGÜVENİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DEĞER VERİLEREK YAŞARSA SAYGI DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK EŞİTLİK ORTAMINDA YAŞARSA ADALETİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK GÜVEN DUYGUSU İÇİNDE YAŞARSA İNANMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK BEĞENİLEREK YAŞARSA KENDİSİNDEN HOŞLANMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DOSTLUK İÇİNDE YAŞARSA DÜNYADA SEVGİ ARAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK SEVGİ İÇİNDE BÜYÜRSE GÜVENMEYİ ÖĞRENİR.
42
İlginize Teşekkürler Önde Başlayan, Önde Bitirir...
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.