Sunuyu indir
1
360° Pazarlama İletişimi
2
Dünyanın En Değerli Markaları: 6’sı Teknoloji Şirketi
Radyonun 38, televizyonun 33, internetin 4, iPod’un 3, Facebook’un ise 2 yılda 50 milyon kişiye ulaştığı, gittikçe hızlanan bir dünya Kaynak: Interbrand 2011 Raporu
3
Marka Birbirine benzeyen ürünler Artan rekabet
Her geçen gün önem kazanan konu Daha fazla ilgi duyuluyor, kafa yoruluyor Makinelerden, fabrikalardan, arsalardan vs. daha değerli Daha fazla bilinmesi, istenen çağrışımları yapması istenen, değer kazanması arzulanan varlık Üzerine titrenen, iletişimi yapılan değer
4
İletişim İlk insanlar da iletişim içindeydi
Binlerce yılda evrim geçirdi Farklı araçlar ortaya çıktı ve farklı araçlar ortaya çıkmaya devam edecek Gelişen teknoloji Tek yönlü iletişimden çok yönlü iletişime geçiş Tüketici tarafından yaratılan içerik, milyonlarca internet sitesi, blog Google, Facebook, Twitter, Linkedin, Amazon, eBay vs.
5
Yeni İletişim Ortamı Nelere Yol Açtı?
Artan içerik, bilgi Artık herkesin konuşma hakkı var (sen istesen de istemesen de?) Bir taraftan da kirli bir ortam Tüketiciyi ikna etmek zor Kolay bilgi paylaşımı Uzaklar artık çok da uzak değil (küreselleşen bir dünya) Tüm dünyadan arkadaşlarınız, müşterileriniz, iş ortaklarınız olabilir
6
Değişen Dünyanın Beyindeki Etkisi
7
Akılda Kalmanın Yolu Tutarlı Beyin Sürekli Samimi Basit
8
360 Derece Pazarlama İletişimi, Makro Düzeyde
Sivil Toplum Örgütleri Devlet Marka Müşteri/ Hedef Kitle Çalışanlar Toplum İş Ortakları
9
360 Derece Pazalama İletişimi Mikro Düzeyde
ÜRÜN / HİZMET Sivil Toplum Örgütleri Devlet FİYAT Tutarlı SATIŞ NOKTASI Müşteri/ Hedef Kitle Marka PROMOSYON Sürekli TV / RADYO vs. Samimi SOSYAL MEDYA İş Ortakları Toplum İNTERNET Basit Çalışanlar OUTDOOR MÜŞTERİ HİZ.
10
Pazarlama Stratejileri
İş Hedefleri Pazarlama Stratejileri Affiliate Marketing Geleneksel Kanallarda İletişim RM Halkla İlişkiler WOMM & Gerilla Pazarlama Marka Ortaklıkları Arama Motoru Pazarlaması Pazar Araştırmaları Sosyal Medya Yönetimi
11
Arama Motoru Pazarlaması
12
Affiliate Marketing Affiliate Marketing Modelinde 4 Bileşen
Reklamveren (Advertiser/Merchant) Aracı Şirket (Affiliate Network) Affiliate (Affiliate/Publisher/Affiliate Marketer) Müşteri (Customer) En Önemli 2 Affiliate Marketing Yöntemi/Ödeme Şekli CPS – Cost Per Sale (Satış Başına Ödeme) Yöntemi CPL ya da CPA – Cost Per Lead/Acquisition (Lead/Sign up Başına Ödeme) Yöntemi
13
Affiliate Marketing Affiliate Marketing Modelinde 4 Bileşen
Reklamveren (Advertiser/Merchant) Aracı Şirket (Affiliate Network) Affiliate (Affiliate/Publisher/Affiliate Marketer) Müşteri (Customer) En Önemli 2 Affiliate Marketing Yöntemi/Ödeme Şekli CPS – Cost Per Sale (Satış Başına Ödeme) Yöntemi CPL ya da CPA – Cost Per Lead/Acquisition (Lead/Sign up Başına Ödeme) Yöntemi
14
Marka Ortaklıkları
15
AXE
16
Gillette
17
Garanti Bankası
18
Teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.