Sunuyu indir
1
20. YY MIMARISI MODERN MIMARLAR WALTER GROPIUS
2
WALTER GROPIUS 1883 Berlin’de doğar.
Münih’te Technische Hochschule’de sonra Berlin’de öğrenim görür. 1908 Peter Behrens tarafından AEG Turbine Hall için işe alınır. 1910 Adolf Meyer ile birlikte Berlin yakınlarında bir büro açar. Weimar’da ve sonra 1925’ten itibaren Dessau’da Bauhaus’un yöneticisi olur. 1938 Harvard Üniversitesi Mimarlık Bölüm Başkanı olur. 1969 Boston, Massachusetts’te ölür.
3
Tasarım felsefesi Modern cagın devrimci mimari Endüstriyel tasasrım Deutscher werkbund modernizm Uluslar arası modernizm islevselcilik
4
BASIT PLAN – MAXIMUM VERIMLILIK
Malzemenin özüne dönüS: ÇELIK, BETON, CAM Saf geometrik form soyutluk ANA ILKE: BASIT PLAN – MAXIMUM VERIMLILIK
5
Gropius ekıp calısmasının en onemlı ısmıdır
Gropius ekıp calısmasının en onemlı ısmıdır. Atölyelerinde her zaman grupsal calısmıs tasarım asamalarını proje ekıbıyle bırlıkte yurutmustur. İne Görsel sanatlar ile mimarlıgın birligıne ınandı. Yapılarında rengı kullandı.
6
ESERLERİ 1945-1959 Michael Reese Hastanesi ; USA
1911 Fagus Fabrikası ; ALMANYA 1914 Werkbund Pavyonu ; ALMANYA 1921 Summerfeld Konutu ; ALMANYA 1922 Chicago Tribune Tower Bauhaus Binası ve Usta Evleri ; ALMANYA Siemensstadt Yapım Konutu 1936 Köy Koleji ; İNGİLTERE Old Church Street ; ALMANYA 1937 Gropius Evi ; USA Alüminyum Şehir Teras Konut Projesi ; USA Michael Reese Hastanesi ; USA 1948 Peter Thacher Ortaokulu
7
Graduate Center 19555 – 1957 İnterbaü 1957 – 1959 Dr. and Mrs. Carl Murchison House Bağdat Üniversitesi ; IRAK Pan Am Binası ; NEWYORK ABD Büyük Elçiliği ; ATİNA 1960 Gropiusstadt Komplex Binası ; USA 1961 Wayland Lisesi ; USA 1963 Oheb Shalom Tapınağı John F. Kennedy Federal Ofis Binası ; USA Doğu Shaker Heights Kulesi ; OHİO 1968 Cam Katedrali ; AMBERG Bauhaus Arşiv Müzesi ; BERLİN
8
FAGUS FABRİKASI
9
1911 de Adolf Meyer ile birlikte Erken modern mimari örneklerinden
FAGUS HAKKINDA: 1911 de Adolf Meyer ile birlikte Erken modern mimari örneklerinden Behrens’in etkilerini tasır. Çelik tugla ve cam bütünlesmesi Cephede zamanın önemini vurgular
13
WERKBUND SERGI SALONU
14
Adolf Meyer ile 1914 yılında werkbund fuarı icin yapılmış bir binadır.
Deutscher Werkbund felsefesinin somutlaştırılmış hali Şeffaf merdivenleri ile döneminden sıyrılır, modernist harekete esin kaynagı olur. Aksiyal planlı yapının cephelerindeki agırlık etkısı ile merdivenlerindeki saydamlık kontrast uyandırmaktadır.
16
CHICAGO TRIBUNE TOWER 1922 Chicago tribune tower yarısması icin hazırladıgı öneridir. Kazanamadıgı ıcın proje taslakta kalmstır buna ragmen oldukca ses getirmistir. Chicago penceresi üzerine kurulmus yapısal ızgara, birbiryle cakısmayan kademeli düseylıkler ve keskin yatay cizgileri ile modernist egilimlerin sentezidir.
17
Sommerfeld haus Berlin
19
Adolf Meyer ile birlikte
Gropius’un erken donem eserlerinden Dışavurumcul etkiler
21
Gropiusun mimari çizgileri kendini göstermeye baslamıstır
Gropiusun mimari çizgileri kendini göstermeye baslamıstır. Bauhaus’un gelisimini hazırlamstır bu acıdan onemlı bır yapıdır fakat savas esnasında büyük hasar gören bina gunumuze ulasamamıstır.
23
BAUHAUS ENDÜSTRI (MAKINE) + SANAT (BICIM) ZANAAT (ÜRÜN) = TASARIM
27
Usta evleri
29
SIEMENSSTADT BÖLGESI TOPLU KONUTLAR 1929-30 BERLIN
31
IMPINGTON VILLAGE COLLAGE
INGILTERE
32
66 OLD CHURCH STREET
33
GROPIUS HAUS USA
37
ALÜMINYUM SEHIR TERAS KONUT PROJESI
ABD
38
MICHEAL REESE HOSPITAL 1945-59 USA
41
GRADUTE CENTER
42
Interbau berlın
44
BAGDAT ÜNIVERSITESI IRAK
45
METLIFE PAN AM BINASI NEW YORK
48
ABD BUYUK ELCILIGI ATINA
49
GROPIUSSTADT KOMLEKS BINASI USA/1960
51
OHEB SHALOM TAPINAGI 1963
52
JOHN F. KENNEDY FEDERAL OFIS BINASI
USA
53
DOGU SHAKER HEIGHTS OHIO
58
MART ÖLÜM ANITI
59
Mimarlar, heykeltraslar, ressamlar, hep birlikte zanaatlara geri dönmeliyiz! Çünkü sanat bir meslek degildir. Sanatcı ve zanaatcı arasında önemli bir ayırım yoktur. Sanatçı yüceltilmis bir zanaatçıdır. Istencin bilincini asan o ender esinlenme anlarında, ilahi bir güc yaptıklarının sanata dönüsmesine neden olabilir. Öte yandan her sanatcının bir zanaatta becerisi olması zorunludur. Yaratıcı hayal gücünün temel kaynagı burada yatar . O halde , zanaatcı ve sanatcı arasında kibir engelleri yükselten sınıf ayrımının olmadıgı yeni bir zanaatcı loncası kuralım! Mimarlık, heykel ve resmi tek bir bütün olarak kucaklayacakve birgün bir milyon iscinin ellerınde yeni bir inancın kristal simgesi gibi göge dogru uzanacak olan, gelecegin yeni yapısını hep birlikte arzulayalım, kavrayalım ve yaratalım.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.