Sunuyu indir
1
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
PROF.DR.TUNCER ASUNAKUTLU
2
İYİ YÖNETİCİLİK İÇİN NELER YAPILMALI?
Değişimi anlama ve yönetme Kendini ve çevreyi tanıma Kişisel gelişime (kendinize) yatırım yapma Elemanları tanıma ve motive etme İyi elemanlarla çalışma İletişim becerilerini geliştirme
3
BÜYÜK DEĞİŞİM MARCO POLO 1275’ TE ÇİN’DEN PORTEKİZ’E 5 YILDA GELDİ.
BU GÜN BU MESAFE UÇAKLA 8 SAATTİR.
4
BÜYÜK DEĞİŞİM İLK UÇUŞ 17 ARALIK 1903’TE WRIGHT KARDEŞLER TARAFINDAN ABD NORD CAROLINE’DA GERÇEKLEŞTİ. 12 SN SÜRDÜ. 37 METRE YOL ALINDI. BUGÜN BU MESAFE MODERN BİR UÇAĞIN KANAT AÇIKLIĞINDAN DAHA KISADIR.
5
DÜNYADAKİ GLOBAL GELİŞMELER
1. İLETİŞİM DEVRİMİ 2. REKABET 3. SINIRLARIN ORTADAN KALKMASI VE GLOBALLEŞME 4. ENDÜSTRİYEL GELİŞMELER VE YENİLİK YARATMA
6
BÜYÜK DEĞİŞİM YÖNETİM İNSAN BİLGİ ÇEVRE
7
OLİMPİYATTAN İŞ YAŞAMINA
CITIUS = DAHA HIZLI ALTIUS = DAHA YÜKSEĞE FORTIUS = DAHA GÜÇLÜ
8
YENİ TRENDLER YALIN ORGANİZASYONA GEÇİŞ
DEMOKRATİK VE KATILIMCI YAKLAŞIM MÜHENDİSLİKTEN PSİKOLOJİ VE FELSEFEYE ÜRETİMDE KALİTEDEN YÖNETİMDE KALİTEYE KISA VADEDEN UZUN VADEYE MAKİNADAN İNSANA
9
SONUÇTA KLASİK HİYERARŞİK ORGANİZASYONLARDAN HIZLI HAREKET EDEN VE KARAR ALABİLEN ORGANİZASYONLARA GEÇİLMEKTEDİR. BU DURUM NİTELİKLİ YÖNETİCİLERE VE LİDERLERE İHTİYACI ARTTIRMIŞTIR
10
YÖNETİCİ Yönetici belirli amaçlara ulaşmak için maddi ve beşeri araçları bir araya getiren ve bunlar arasında uygun bir bileşim ve uyumlaşmayı sağlayan kişidir. Üst kademe : Stratejik politik Orta kademe : Taktik Alt kademe : Teknik ve rutin kararlar alır
11
YÖNETİCİNİN ÖZELLİKLERİ
İnsanları sevmelidir, İletişim konusunda yetenekli olmalıdır, İnsan tutum ve davranışlarını anlayabilmelidir, Duygusal olgunluk sahibi olmalıdır, Kararlarında açık olmalıdır.
12
GÜÇ KAYNAKLARI Bilgi Pozisyon Ödüllendirme Cezalandırma Kişilik
13
YÖNETİCİLİK 1. SORUMLULUK ALMA 2. YENİLİKÇİ OLMA 3. KARAR VERME
4. İLİŞKİ YÖNETME
14
YÖNETİM BECERİLERİ Verimliliği artırmak, Zamanı etkin kullanmak,
Motive edebilmek, Kurum içindeki çatışmaları yönetebilmek, İkna edebilmek,
15
Uygun takımı kurabilmek ve yönetebilmek,
İletişim becerisine sahip olmak, Problem çözmede yetenekli olmak, Strateji geliştirmek ve uygulamak, Sosyal kurallar ve protokol konusunda yeterli olmak,
16
Personelin iş doyumunu, işe bağlılığını, dolayısıyla performansını artırmak,
Yaratıcılığı teşvik etmek, Doğru ve yerinde karar verebilmek, Proje planlamak ve yönetmek, Yönetmek yerine liderlik etmek,
17
Yeniliklere ve değişime açık olmak.
Hatalardan ders çıkarmak, Vizyon, misyon ve değerler sistemini oluşturabilmek.
18
YÖNETİCİ BECERİLERİ NASIL GELİŞTİRİLİR
Yönetici kendisine şunları sormalıdır: - Güçlü yönlerim neler? - İşi yapış şeklim doğru mu? - Ait olduğum yer neresi? - İşime ne katıyorum? - İlişkilerim nasıl?
19
KENDİNİ VE ÇEVREYİ TANIMA
Kişilik Özellikleri Nelerdir? (Karizma) Çevresel Şartlar Nelerdir? (Türk Yönetim Kültürü ve Dönüşümcü Liderlik)
20
KARİZMA 1. KİŞİNİN KENDİ DUYGULARININ FARKINDA OLMASI
2. KENDİ DUYGULARINI YÖNETEBİLMESİ 3. KİŞİNİN KENDİNİ MOTİVE EDEBİLMESİ 4. EMPATİ 5. SOSYAL BECERİLER
21
DÖNÜŞÜMCÜ LİDER UZUN VADELİ AMAÇLARA ODAKLANIR VİZYON GELİŞTİRİR
İZLEYİCİLERE ESİN KAYNAĞI OLUR İZLEYİCİLERİN KENDİLERİNİ GELİŞTİRMELERİNE İMKAN VERİR
22
DÖNÜŞÜMCÜ LİDERLİK VE TÜRK KÜLTÜRÜ
KOLLEKTİF KÜLTÜR İŞ MERKEZLİ YAŞAM OTORİTEYE YÜKSEK SAYGI İTAAT
23
KİŞİSEL GELİŞİM Yönetici;
- Kişisel gelişimine ve özel hayatına zaman ayırmalıdır, - İlgili yayınları takip etmelidir, - Mesleki eğitimlere katılmalıdır, - Hobiler edinmeli ve farklı konularda kendini yetiştirmelidir,
24
- Dünyada ve kendi ülkesindeki ekonomik, siyasal ve teknolojik gelişmeleri takip etmelidir, - Farklı ve yeni projelerde görev almalıdır, - Sorumluluk almalıdır, - Eleştiriye açık olmalıdır, - Bir konuda rakipsiz olurken diğer alanlarda da yeterli bilgi edinmelidir. - İşin sorumlusu olan kişilerin görüşlerini almalıdır.
25
YARATICILIK VE YENİLİK
ÖRGÜTSEL SÜREÇLERDE YENİ BİR DÜŞÜNCE VE YAKLAŞIM ÜRETME ÜRETİLEN BU DÜŞÜNCE VE YAKLAŞIMI YENİ BİR ÜRÜN HİZMET YA DA ÜRETİM YÖNTEMİNE DÖNÜŞTÜRME
26
ELEMANLARI TANIMA VE MOTİVE ETME
BECERİ İSTEK TABLOSU
27
ilk onbiri oluştururken şöyle davrandığını anlatmıştır.
bir futbol antrenörü ilk onbiri oluştururken şöyle davrandığını anlatmıştır.
29
Bu tutumu iş yaşamına adapte ettiğimizde
31
BECERİ İSTEK TABLOSU Güçlü YÖNLENDİRME YETKİ VERME İstek Zayıf
İstek HEYECANLANDIRMA YÖNETME Zayıf Beceri Güçlü Beceri
32
MOTİVASYONU KIRAN OLUMSUZ DÖNGÜ
Güven eksikliği Tereddütlü girişimler Kötü sonuçlar Doyurucu olmayan geri bildirim
33
MOTİVASYONUN OLUMLU DÖNGÜSÜ
Güven Yüksek standartları arzulamak Güçlü sonuçlar Övgü
34
İYİ ELEMANLARLA ÇALIŞMA
Pırıltılı elemanları bana rakip olur diye yok eden yöneticiler dış rakiplerin kurbanı olmaktadırlar. Bunu engellemek eşitler arasında birinci anlayışına geçmek ile mümkündür
35
İLETİŞİM BECERİSİ GELİŞTİRME
Sözlü iletişim Sözsüz iletişim
36
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.