Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU HAYRİYE UTKU
İSKELET VE EKLEM ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU HAYRİYE UTKU
2
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler bu üniteyi işlerken, vücudumuzun hareket ve destek yapısı olan iskeleti, kemikleri, eklemleri ve kasları öğrenirler. İskeletin bölümlerini, şekillerine göre kemikleri, kolayca hareket etmemizi sağlayan eklemleri,kemiklere bağlı olan ve kasılıp gevşeyerek kemikleri hareket ettiren kasları fark ederek, kendi vücudunu oluşturan bu sistemin yapısını çözmeye çalışır. Vücutlarını gözlemleyerek iskelet sistemini ve kasları tam manasıyla anlayabilmek adına gruplar halinde bir iskelet modeli oluştururlar.Ayrıca süreç içerisinde birer sunum hazırlayarak öğrendiklerini arkadaşlarıyla paylaşırlar.
3
ÖPTS’ler Temel Soru: Vücudumuz nasıl çalışır? Ünite Soruları:
1.Hareket etmek zorunda mıyız? 2.Neden hareket ederiz? 3.Kemiklerimiz olmasaydı vücut şeklimiz nasıl olurdu? 4.Halter kaldırırken sporcuların pazıları neden şişip sertleşir? 5.Sağlıklı olmak için neler yapmak gerekir? İçerik Soruları: 1.Vücudumuzun dik durmasını sağlayan yapı nedir? 2.İskeletin temel kısımları(bölümleri) nelerdir? 3.Şekillerine göre kemikler kaç çeşittir? 4.Eklem nedir? 5.İskeletin görevleri nelerdir? 6.Kasların yapısı nasıldır? 7.Kasların görevi nedir? 8.İskelet ve kas sağlığını olumlu ve olumsuz etkileyecek davranışlar nelerdir?
4
ÜNİTENİN VİZYONU Bu üniteyi geliştirerek;
Öğrencilerin vücutlarında yer alan destek ve hareket sisteminin farkına varmalarını, Destek ve hareket sistemlerini en doğru şekilde kullanarak,sağlıklarını korumalarını ,amaçlıyorum. Ünite boyunca öğrencilerin konuya ilişkin hazır bulunuşluk seviyelerini ve ön bilgilerini kontrol ederek her aşamada onları doğru yönlendirmeyi amaçlıyorum.
5
PROJE YAKLAŞIMI Sahip oldukları destek ve hareket yapısının farkına varırlar. Akranları ile grup oluşturarak işbirliği yaparlar. Öğrendiklerini yansıtan bir ürün geliştirirler. Ürünlerini arkadaşlarına sunarlar ve öğrendiklerini paylaşırlar.
6
21.YY BECERİLERİ Öğrenciler aşağıdakileri gerçekleştirerek üst düzey 21.yy becerilerini geliştireceklerdir. Araştırma yaparak temel soru ve ünite sorularını yanıtlar. Grup oluşturarak işbirliği içinde çalışır. Öğrendikleri ile bir sunum hazırlar. Arkadaşlarının çalışmalarını ve kendi çalışmalarını değerlendirir. Grupla çalışırken dürüst davranır ve uyum içinde bulunur. Üzerine düşen görevi yerinde ve zamanında tamamlar.
7
ÖĞRENCİ GEREKSİNİMLERİNİ BELİRLEMEYE İLİŞKİN DEĞERLENDİRME
ÖPTS ve 21.yy becerilerini geliştirecek süreç sonrası,ölçme sonucu ulaştığım bilgileri şu amaçla kullanabilirim: Öğrencilerin konuya ilişkin kazanımlarını değerlendiren etkinlikler düzenlerim. Öğrencilerin vücut destek ve hareket sistemini iyice kavradıktan sonra, diğer sistemleri iskelet sistemi üzerinde algılayabilmelerine ve görebilmelerine yardımcı olmaya çalışırım.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.