Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMutlu Ugurlu Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
2
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
M. Kemal ATATÜRK Nerede karşılıklı sevgi ve saygı varsa, orada itimat ve itaat vardır. İtimat ve itaatın olduğu yerde disiplin vardır. Disiplinin olduğu yerde huzur, huzurun olduğu yerde başarı vardır. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
3
Anne-Baba-Çocuk Üçlüsünün İletişimi Nasıl Olmalıdır?
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
4
Çocuğunuzu dinlemek için zaman ayırın.
Onunla konuşurken dikkat dağıtan öğelere mümkün olduğunca engel olun. Televizyon,el işi vb. bırakıp onu dinleyin. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
5
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Tüm dikkatinizi ona yöneltin ve deneyimlerini anlayabilmek için kendinizi onun yerine koyun. (Empati kurun) Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
6
Çocuğunuz konuşurken göz kontağını sürdürün.
Konuşmayı sürdürmesi için onu teşvik edin. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
7
Söylediklerini dinleyin, özetleyin ve çocuğunuza tekrarlayın.
Buna yansıtıcı dinleme denir. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
8
Kendisini ve geleceğini güvende hissetmesini sağlayın.
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
9
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Çocuğunuza,onu ne kadar çok sevdiğinizi, ne kadar iyi ve sevilecek bir çocuk olduğunu herhangi bir koşul koymadan söyleyin. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
10
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Çocuğunuza verdiğiniz sözleri tutun ve sözlerini tutması için fırsat verin. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
11
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Yapabileceklerini göstermesi için fırsat tanıyın. Tek başına karar vermesine izin ve fırsat verin. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
12
Çeşitli etkinliklere katılması
ve size yardım etmesi için olanak tanıyın. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
13
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Sadece başarıları için değil, aynı zamanda çabaları, ufak çaplı değişimleri ve ilerlemeleri için de övgüde bulunun. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
14
Ona ailenin bir parçası olduğunu gösterin.
Onunla vakit geçirin, tatillerinizi ona ayırın,, beraber özel etkinliklere katılın. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
15
Çocuğunuzu kabul edin, çevreyi çocuğunuza göre ayarlayın.
Ona serbestlik tanımakla birlikte,uymak zorunda olduğu kesin ve belirli kurallar koyun. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
16
Çocuklarınızı reddetmeyin, soğuk davranmayın,
kural belirsizliği içinde bırakmayın ve aşırı ödün vermeyin. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
17
Sizin fikirlerinizle uyumlu olmasa dahi
çocuğunuzun söylediklerini kabul edin ve saygı gösterin. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
18
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Belirli bir davranışı ödüllendirme ve cezalandırma söz konusu olduğunda, sadece davranış üzerine odaklanın ve bu davranışı onun bütün kişiliğine genelleyerek eleştiride bulunmayın. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
19
Çocuğunuzu olduğu gibi, kendisi olarak görmeyi öğrenin. Onun
ilgi ve yeteneklerini iyice tanıyın ve keşfedin ki ÇITAYI DOĞRU YÜKSEKLİĞE KOYABİLESİNİZ. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
20
Haklı başarılarından dolayı çocuğu
ÖVMEK konusunda tereddüt etmeyin. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
21
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
ÇOCUK ve ÖDEV Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
22
Ödevini yaptığı saatte çocuğun dikkatini
dağıtacak bir etken olmamasına özen gösterin. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
23
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Çocuğunuz, ödevini yaparken ona yardıma hazır olduğunuzu bilmelidir. İçten ve gerçek bir çaba göstermişse, bir-iki yanlışı da olsa, başarılı olduğu bölümü vurgulayın. Hatasını, bırakın öğretmeni sınıfta söylesin Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
24
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Çocuk kendi görevleriyle baş başa kalmalıdır. Onun görevini üstlenip, sorununu çözmeye kalkışmayın. Ödevini yapmadığı zaman çocuk kendi sorununu öğretmeni karşısında kendi başına çözebilme yollarını bulmalıdır. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
25
Çocuğunuzun ödevini arkadaşından öğrenerek ödevi onun yerine yapmayın.
Yanlış yaptığı için çocuğa ödevini yeniden yaptırmayın. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
26
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Ödevini yaptıktan sonra onu ödüllendirin. En güzel ödül onaylamak ve övmektir. Ödevini, gerekli dikkati ve çabayı gösterip bitirdikten sonra dışarı çıkıp oynamasına ya da ev içinde sevdiği bir etkinliğe olanak tanıyın. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
27
Çocuğa zamanını yönetmesini öğretin.
Programını öyle yapsın ki ödevlerin yanı sıra bir spor ya da müzik etkinliğine zamanı kalsın. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
28
Eğer bir davranışı sıklıkla yapmasını istiyorsanız,vereceğiniz
işi sevdiği bir aktiviteden önce yaptırın. Her gece TV izlemeden önce şu kadar sayfa kitap okumalısın gibi. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
29
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Başarısını değerlendirirken başkalarıyla karşılaştırmayın. Dünden bugüne gelişme göstermişse, bu başarılı olduğunu gösterir. Ayrıca başarısızlık diye bir şey yoktur, öğrenilecek dersler vardır. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
30
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
31
Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Gelişme döneminde “Çocukluğu bırak” “Büyüdün artık” gibi ikili tutumunuz çocuğu olumsuz yönde etkiler.Ne zaman nasıl davranacağını bilemez. Kimlik bunalımına düşer. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
32
Anne-babanın çocuğu kendine benzetmek
istemesi ve yanlış yönlendirmesi,beklentilerinin çocuğun yapabileceklerinden fazla olması , çocuğu kaygılandırır,hırçınlaştırır. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
33
Anne-babanın çocuğu aşağılaması,başkalarıyla
kıyaslaması çocuğu kaygılandırır,kendine olan güvenini yok eder, çatışmalara neden olur. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
34
Akranlarının yanında kaba davranılması,
eleştirilmesi çocuğu kaygılandırır,özgüvenini kaybetmesine yol açar. Hazırlayan : Okul Rehberlik Servisi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.