Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ERGENLİK & YAŞAM BAŞARISI
SUNU TASARIM SELİM BELEN
2
ERGENLİK Çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi.
Çatışmaların arttığı riskli bir dönem. Çatışmaların çözümlenmesi ve iletişimin her dönemden daha önemli olduğu bir dönem. Sınavlarında bu döneme denk gelmesi bu dönemin, iyi planlanması gerektiğini ifade ediyor. SUNU TASARIM SELİM BELEN
3
GELİŞİM GÖREVLERİMİZ (MİSYONUMUZ)
Ana-babamızla ilişkilerimizi yeniden düzenlemek Toplumun onayladığı davranışlar geliştirmek, doğru ve yanlış kavramlarını yeniden biçimlendirmek. Toplumsal rollerini benimsemek Mesleğine ilişkin seçim yapmak (ben kimim, nereye yönelmeliyim,hedeflerim, neden) SUNU TASARIM SELİM BELEN
4
BAŞARILI OLMAK Yaşamdan ne bekliyoruz?
Burada bulunmamızın anlamı ne? Neden buradayız? Okulda, sınavda, yaşamda başarılı olmak istemeyen var mı? Herkes başarılı olmak ister. Ama bazıları başarılı olur. …davranışlarımız bizi oraya götürecek mi? SUNU TASARIM SELİM BELEN
5
DAVRANIŞLARIMIZLA İSTEDİĞİMİZİ GÖSTERMEK
IQ ve EQ Verimli çalışmak. Çok çalışmak değil verimli çalışmak. .(nasıl çalışmalı) Öğrenmeyi bilmek. Herkesin kendine göre bir öğrenme metodu vardır Unutmamak Kullanılmayan bilgi unutulur Örgütlenmemiş bilgi unutulur Hatırlamak. SUNU TASARIM SELİM BELEN
6
Beynimiz Nasıl Çalışır
Kısa süreli belleğin kapasitesi çok düşüktür. Ortalama 7 Bittir. Bilgiler burada 2 ila 400 mili saniye arasında tutulabilirler. Uzun süreli belleğin kapasitesi ise sınırsızdır, bilgiler burada ömür boyu tutulabilirler. SUNU TASARIM SELİM BELEN
7
Unutmayın… Sana sen istemeden kimse bir şey öğretemez
Çalışmak için uygun ortam ve zaman arama! Neden şimdi değil ? Mazeret üretme. Dersi derste öğren. Hayır demeyi öğren. En önemlisi kendinize güvenin, başaracağınıza önce kendiniz inanın SUNU TASARIM SELİM BELEN
8
motivasyon Tanım:Kendini harekete geçirme gücü İç faktörler
Sana sen istemeden kimse bir şey öğretemez Hayat amacın olsun İyi tarafından bakmayı öğren Çalışmak için uygun ortam ve zaman arama! Neden şimdi değil ? Mazeret üretme. Dersi derste öğren. Hayır demeyi öğren. Denemekten vazgeçme Bedel ödemekten kaçınma En önemlisi kendinize güvenin, başaracağınıza önce kendiniz inanın Dış faktörler SUNU TASARIM SELİM BELEN
9
Hafızamızı Nasıl Güçlendiririz.
Kitap okuyarak Rutin Faaliyetlerin dışına çıkarak Bulmaca çözerek Hobiler edinerek Tekrar yaparak SUNU TASARIM SELİM BELEN
10
ÖĞRENME, UZUN ALIŞTIRMA, İNCELEME VE ARAŞTIRMAYI GEREKTİREN BİR İRADE SORUNUDUR. Kişi kendisi için uzun vadede bir hedef saptayıp, ona erişmek için günlük zevklerini erteleyebildiği ölçüde başarılı olabilir. SUNU TASARIM SELİM BELEN
11
ÖĞRENMENİN AMAÇLI OLMASI. YALNIZ GEREKLİ OLANLAR ÖĞRENİLMELİ
*ÖĞRENMENİN AMAÇLI OLMASI *YALNIZ GEREKLİ OLANLAR ÖĞRENİLMELİ *ÖĞRENMEYE KARŞI İSTEK DUYULMALI *SOMUT OLANLAR DAHA KALICIDIR. SUNU TASARIM SELİM BELEN
12
TEKRAR SUNU TASARIM SELİM BELEN
13
Unutma başladıktan sonra, unutma hızı artarak devam eder
Unutma başladıktan sonra, unutma hızı artarak devam eder. Öğrenilen bilgilerin bir torbada biriktiğini düşünelim. Torbada açılan ilk delik fark edilmezse hızla büyür. Bilgiler bu delikten geçerek kaybolur. Deliğin yamanması ve bilgi kaybının önlenmesi TEKRAR ile mümkündür. SUNU TASARIM SELİM BELEN
14
Öğrenilen bilginin %70’i 24 saatte unutulur
Öğrenilen bilginin %70’i 24 saatte unutulur. Bu nedenle günlük tekrar çok önemlidir. Tekrar yapılmadan biriktirilen bilgi, altından kalkılması çok güç bir yığın gibidir. SUNU TASARIM SELİM BELEN
15
TEKRARLARINIZI GÜNLÜK, HAFTALIK VE AYLIK OLARAK GURUPLAYABİLİRSİNİZ
TEKRARLARINIZI GÜNLÜK, HAFTALIK VE AYLIK OLARAK GURUPLAYABİLİRSİNİZ. UYUMADAN ÖNCEKİ VE SONRAKİ TEKRARLAR DAHA KALICIDIR. SUNU TASARIM SELİM BELEN
16
ALIŞTIRMA SUNU TASARIM SELİM BELEN
17
ALIŞTIRMA ALIŞTIRMALAR GELİŞİ GÜZEL YAPILMAMALIDIR
ALIŞTIRMA ALIŞTIRMALAR GELİŞİ GÜZEL YAPILMAMALIDIR. BUNUN İÇİN BAZI İLKELER GELİŞTİRİLMİŞTİR. SUNU TASARIM SELİM BELEN
18
ALIŞTIRMA YAPMANIN İLKELERİ 1-Öğrenci için bir amaç taşımalıdır
ALIŞTIRMA YAPMANIN İLKELERİ 1-Öğrenci için bir amaç taşımalıdır. Amaçsız yapılan alıştırmanın eğitsel değeri olmaz. 2-Duygusal bir uyarının (sevilen, hoşlanılan) etkisi altında yapılmalıdır. Sevilen bir müzik eşliğinde yapılması gibi. SUNU TASARIM SELİM BELEN
19
3-İstek ve canlılıkla yapılmalıdır
3-İstek ve canlılıkla yapılmalıdır. 4-Alıştırmaya ayrılan zaman kısa ve aralıklı olmalıdır. 5-Beceriler öğrenildikten sonra, hemen kullanılacaksa, uzun süre içinde kısa süreli alıştırmalar yapılmalıdır. SUNU TASARIM SELİM BELEN
20
VERİLEN BİR DERSİN ÖĞRENİLMESİ
SUNU TASARIM SELİM BELEN
21
Bir öğrencinin bir konuyu gerek ders sırasında, gerekse ondan sonraki çalışmalarında öğrenebilmesi için daha önceki konuları iyice öğrenmiş olması gerekir. SUNU TASARIM SELİM BELEN
22
Ders konuları aşamalı bir düzen içinde ve birbirleri ile ilişkili olduğundan, bir konu iyice öğrenilmeden bir sonraki konun kavranması çok güç olacaktır. SUNU TASARIM SELİM BELEN
23
Bu nedenle bir öğrencinin, verilecek bir dersi sınıfta öğrenebilmesi için daha önceki konuları gözden geçirmesi, verilecek konuyu da hiç olmazsa bir kez okuması yararlı olur. SUNU TASARIM SELİM BELEN
24
DİNLEME SUNU TASARIM SELİM BELEN
25
Öğrenme etkinliğinin bir başka yolu da DİNLEMEKTİR
Öğrenme etkinliğinin bir başka yolu da DİNLEMEKTİR. Dersi dinleme sırasında hangi bilginin ÖNEMLİ BİLGİ hangi bilginin EK BİLGİ niteliğinde olduğunu ayırmayı sağlayacak ETKİN DİNLEME TEKNİĞİ’Nİ bilmeniz kalıcı bilgi edinmenizde size fayda sağlayacaktır. SUNU TASARIM SELİM BELEN
26
BENİ DİNLEMEK İÇİN GÖSTERDİĞİNİZ GAYRETE TEŞEKKÜR EDERİZ.
SELİM BELEN Rehber Öğretmen SUNU TASARIM SELİM BELEN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.