Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık."— Sunum transkripti:

1 RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Ders Sorumlusu: Yard.Doç.Dr. Hakan Tüzün 2006-2007 Öğretim Yılı Bahar Dönemi Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532 Beytepe-ANKARA

2 TANITIM Proje Konusu: Değişkenler ve Sabitler Değişkenler ve Sabitler Hedef Kitle: Üniversite 2 öğrencileri (Genel programlama dersi alan öğrenciler) Üniversite 2 öğrencileri (Genel programlama dersi alan öğrenciler)

3 TANITIM Focus: RAM DÜNYASI adlı oyunda amaç değişken ve sabitleri genel programlama mantığıyla bunların kullanım şekilleri ve ilkelerini 3 boyutlu bir oyun ortamında anlatmaktır. RAM DÜNYASI adlı oyunda amaç değişken ve sabitleri genel programlama mantığıyla bunların kullanım şekilleri ve ilkelerini 3 boyutlu bir oyun ortamında anlatmaktır.

4 TANITIM Hikaye: Kahramanımız üzerinde çalıştığı programdaki hataların nedenini bulamaz. Kahramanımız üzerinde çalıştığı programdaki hataların nedenini bulamaz. Klavye üzerinde uyuyakalır ve kendisini Ram dünyasında bulur. Klavye üzerinde uyuyakalır ve kendisini Ram dünyasında bulur.

5 TANITIM Bu rüyadan çıkabilmesi için sabit diskteki bilgileri öğrenmesi ve Ram binasındaki soruları yanıtlaması gerekmektedir. Bu rüyadan çıkabilmesi için sabit diskteki bilgileri öğrenmesi ve Ram binasındaki soruları yanıtlaması gerekmektedir.

6 TANITIM Ram Dünyasında 3 bina bulunmaktadır. Ram Dünyasında 3 bina bulunmaktadır. Bu binalar sabit disk binası, Ram binası ve İşlemci binasıdır. Bu binalar sabit disk binası, Ram binası ve İşlemci binasıdır.

7 TANITIM Sabit disk binasında değişken ve sabitlerle ilgili bilgiler bulunmaktadır. Sabit disk binasında değişken ve sabitlerle ilgili bilgiler bulunmaktadır. Bu bina değişken ve sabitler bölümü olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Bu bina değişken ve sabitler bölümü olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.

8 TANITIM Değişkenler ve sabitler bölümünde 4 oda bulunmaktadır. Değişkenler ve sabitler bölümünde 4 oda bulunmaktadır. Kullanıcı bu odalardaki bilgilere ulaştıktan sonra Ram binasına ışınlanır. Kullanıcı bu odalardaki bilgilere ulaştıktan sonra Ram binasına ışınlanır.

9 TANITIM Ram binasındaki soruları yanıtlayarak Ram binasındaki soruları yanıtlayarak rüyadan uyanır. Soruları yanıtlarken işlemciden yardım alabilir. Soruları yanıtlarken işlemciden yardım alabilir.

10 TANITIM Kullanıcı 3 boyutlu ortamda bulunan konulara tıklayarak, QA programının sağ tarafında bulunan 2 boyutlu bölümde konuları görebilecektir. Kullanıcı 3 boyutlu ortamda bulunan konulara tıklayarak, QA programının sağ tarafında bulunan 2 boyutlu bölümde konuları görebilecektir.

11 TANITIM

12 TASARIMDA İZLENEN SÜREÇ Quest Atlantis’te neler yapabileceğimiz incelendi. Quest Atlantis’te neler yapabileceğimiz incelendi. Proje teklifi hazırlandı. Proje teklifi hazırlandı. Quest Atlantis test ortamında inşaalar yapıldı. Quest Atlantis test ortamında inşaalar yapıldı. Kendi dünyamızda kullanabileceğimiz 3 boyutlu nesneler arandı. Kendi dünyamızda kullanabileceğimiz 3 boyutlu nesneler arandı.

13 TASARIMDA İZLENEN SÜREÇ İçerikle ilgili araştırma yapıldı. İçerikle ilgili araştırma yapıldı. Ara yüz tasarım belgeleri hazırlandı. Ara yüz tasarım belgeleri hazırlandı. Quest Atlantis’te 3D inşaları gerçekleştirildi. Quest Atlantis’te 3D inşaları gerçekleştirildi. 2D tasarımı gerçekleştirildi. 2D tasarımı gerçekleştirildi.

14 TASARIMDA İZLENEN SÜREÇ Kullanışlılık testi hazırlandı. Kullanışlılık testi hazırlandı. Kullanışlılık testi 6 kişi üzerinde uygulandı. Kullanışlılık testi 6 kişi üzerinde uygulandı.

15 TASARIMDA İZLENEN SÜREÇ Kullanışlılık testiyle ortamdaki yönlendirmelerin yeterli olmadığı görüldü. Kullanışlılık testiyle ortamdaki yönlendirmelerin yeterli olmadığı görüldü. Kullanışlılık testi sonuçlarına göre gerekli düzenlemeler yapıldı. Kullanışlılık testi sonuçlarına göre gerekli düzenlemeler yapıldı.

16 SÜREÇTE İYİ GİDEN OLAYLAR Dünyaya koyulabilecek nesnelerin çok çeşitli olması. Dünyaya koyulabilecek nesnelerin çok çeşitli olması.

17 SÜREÇTE İYİ GİTMEYEN OLAYLAR İstediğimiz 3D nesneleri bulamadık. İstediğimiz 3D nesneleri bulamadık. Genel programlamada değişken ve sabitlerle ilgili içerik bulmada zorlandık. Genel programlamada değişken ve sabitlerle ilgili içerik bulmada zorlandık. Oyunu geliştirmek için internet gerekli olduğundan çalışma zamanlarımız sınırlıydı. Oyunu geliştirmek için internet gerekli olduğundan çalışma zamanlarımız sınırlıydı.

18 ÇIKARILAN DERSLER Daha üst düzeyde bir oyun tasarlanabilirdi. Daha üst düzeyde bir oyun tasarlanabilirdi. Dışarıdan nesneler eklenebilirdi. Dışarıdan nesneler eklenebilirdi. Daha etkileşimli bir ortam oluşturulabilirdi. Daha etkileşimli bir ortam oluşturulabilirdi.

19 SORULAR

20 Teşekkür Ederiz!


"RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları